Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
Drone
Pikkupaavi:
^^Seepeli tuossa ylempänä aika hyvin tiivisti asian. Itse olen nyt muutaman vuoden käyttänyt dronea kuvaamiseen. Ilman puhelinta ja appia niin aika mahdotonta on kuvailla. Menee ainoastaan lennättämiseksi muuten, mikä toisaalta kannattaa reenata ennen ku lähtee pidemmälle katselemaan naapureita. Apissa monia helpottavia ominaisuuksia ja mun appi tallentaa ainakin ihan suoraan puhelimeen jossa videot helposti muokattavissa.
Home coming toiminto on kätevä jos meinaa paniikki tulla tai naapuri havaitsee ikkunan takaa lentävän kojeesi.
Leuka rintaan ja vakuutusyhtiön sivut auki valmiiksi. Oma ensilento päätyi mereen 3min lennätyksen jälkeen kun vasen ja oikea meni ristiin peilikuvassa. Puheenlahjoista yhtiöön oli iso hyöty, mutta ovat varmaan kuulleet lukemattomia tarinoita näistä 😂😂
Venla:
Mä olen kokeillut kahta dronea, jokin tuollainen mini ja sit sellaista isompaa. Tuntui että se isompi oli helpommin ohjattavissa (jotenkin vakaampi), mutta voi olla ihan vaan mallista kiinni.
Kehoitan kokeilemaan ulkona avaralla paikalla. Kokemuksesta kerran puusta kiivetty hakemaan.
Ja ihan vaan treenaa ohjaamista aluksi jollain avaralla kentällä - ylös, alas, eri suuntiin. Niin että droneen pysyy näköyhteys.
En ole itse kuvannut mitään, halusin tosiaan vaan kokeilla lennättämistä kaverin laitteilla.
Mutta sattuu ja tapahtuu noilla kokeneemmillakin, kaverilla taitaa olla kolmas drone menossa, eikä siksi että olisi halunnut upgreidata mallin ;D
Noiden lennättämisessä taitaa sit olla eri paikoissa ja eri maissa erilaisia säädöksiä, niihinkin voi olla hyvä tutustua.
Azazello:
Kannattaa tosiaan ostaa suosittu malli mihin on hyvin varaosia (ropelleja) saatavana. Itsellä ei ole ollut dronea mutta kavereiden koneita olen lennättänyt. Tosi hauskaa touhua ihan lennättämisenkin ilosta. Erityisesti fpv-laseilla lennättäminen on siistiä.
joey_t:
Näin jostakin sellaisen vinkin että ensin kannattaisi ostaa tuollainen lennokki ilman kameraa ja sillä voisi opetella lennättämistä joka on kuitenkin kaikilla malleilla aika samantyyppistä. Näitä härveleitä saa kuulemma satasella.
Mikäs siinä, voisihan tuokin olla vaihtoehto. En ole tutustunut noiden laitteiden tarjontaan ja saako niitä oikeasti satasella. Jos ei mitään muuta niin siinä kaupassa saattaisi sitten saada toisen akun myöhemmin hankittavaan droneen mutta käsittääkseni jo pelkät akut maksaa satasen taikka jotakin sinnepäin joten aika karu lienee se härveli jonka saa satasella. Tai sitten niissä on ihan erilaset akut.
Jepe:
Saahan niitä halpoja alle satkulla kokeiluun. Työkaveri tuollaista kokeili lennättää ja sai rysäytettyä sen puuhun ;D Joutui kaatamaan puun että sai sen alas. No siinä tuli halvat oppirahat, no hyvä puu meni nurin. Muutenhan sen halvan dronen kamera oli ihan paska.
Mullakin iski dronekuume tuossa keväällä mutta meni kuitenkin jo ohi. Harkitsin tuota Mavic miniä ja voisin kyllä tuon vielä ostaakin. Tuntuu olevan hyvä peli kun noita testejä katselee. Helppo kuljettaa myös reissussa mukana.
Kalliimmat laitteet ainakin osaavat väistää esteitä, en muista oliko Mavicissa tuo ominaisuus.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta