Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka

Drone

(1/3) > >>

joey_t:
Onkos tällä foorumilla drone-harrastajia tai asiasta kiinnostuneita?

Mulla ei ole dronea ja ei se mikään pakko-ostos olisi mutta olen vähän katsellut netistä mallia nimeltä DJI Mavic Mini. Sen hinta perussetillä eli yhdellä akulla on noin 400€ eli varsin kohtuullinen, tämän hankkimiseen ei tarvita lottovoittoa. Youtubesta löytyy paljon matskua, esim tuossa: https://www.youtube.com/watch?v=OQCtEMGy7Fk

Aiheeseen liittyy paljonkin asioita jotka mietityttää. Eka liittyy mahdollisiin huoltotarpeisiin ja varaosien saatavuuteen, en ole selvittänyt. Mitä jos heti ekalla lennolla onnistun ajamaan dronella päin talon seinää, onko se sitten entinen? Tuo dronehan on pieni, linkkaamassani videossa kaveri laittoi sen takin taskuun. En minä tohtisi dronea kuskata taskussa, varmasti joku siipijuttu tai vastaava hajoaa siellä. Sitten on tuo jutska että kauko-ohjaimeen laitetaan kännykkä, onko se välttämätön taikka jääkö jotakin oleellista saavuttamatta jos ei käytä kännykkää? Ehkei se edes toimi oman kännykkäni kanssa joka ei ole ihan uusin eikä mitenkään arvokas malli, älykännykkä se toki on. Tallettuuko kuvausmateriaali kännykkään vai kauko-ohjeimeen, sitä en ole selvittänyt.

No sitten toista videota katsellessani, tuosta lähtee kuitenkin kohtuu kova ääni, no se lienee dronen ominaisuus joka ei poistu esim ostamalla kalliimpi malli. Ja tuossa dronessa on sekin ominaisuus että vaikka videot ovatkin hyvälaatuisia, still-kuvat eivät ole joten kuvatkin pitäisi ottaa videosta jollakin ohjelmalla. Näin oletan.

Luotan nyt kuitenkin siihen että foorumin tekijämiesten/naisten/henkilöiden joukosta löytyy porukkaa jotka tietävät tästäkin aiheesta paljon ja kertovat tiukkoja faktoja kaltaiselleni tietämättömälle. Voisin kuvitella että tollaista laitetta olisi kiva lennättää ja katsella sillä kuvattuja videoita.

Seepeli:

--- Lainaus käyttäjältä: joey_t - Toukokuu 24, 2020, 07:39:36 ---
Mitä jos heti ekalla lennolla onnistun ajamaan dronella päin talon seinää, onko se sitten entinen?

Sitten on tuo jutska että kauko-ohjaimeen laitetaan kännykkä, onko se välttämätön taikka jääkö jotakin oleellista saavuttamatta jos ei käytä kännykkää?

Tallettuuko kuvausmateriaali kännykkään vai kauko-ohjeimeen, sitä en ole selvittänyt.

--- Lainaus päättyy ---

En oo alaan vihkiytynyt mutta eihän se estä kommentointia 😄

En usko että laitteen takuu korvaa jos sen mällää itse, oli eka tai sadas lento. Saiskohan kotivakuutuksesta jotain hyvällä tarinalla..?

Ohjaimeen liitettävä Känny on mielestäni välttämätön. Oleellinen on se näyttö, näkee missä drone viipottaa ja siinä äpissä taitaa olla monia käyttämistä helpottavia toimintoja. Ei tulis mieleenkään lennättää ilman kytkettyä Kännyä oli se sitten mahdollista tai ei.

Siihen voi laittaa muistikortin, niin luultavasti siihen voi tallettaa...

Lifti:
Drones was cool for a one second. Papa Frankku todistaa - https://www.youtube.com/watch?v=QGSmllZDVqw&app=desktop

joey_t:

--- Lainaus käyttäjältä: Seepeli - Toukokuu 24, 2020, 08:53:37 ---
--- Lainaus käyttäjältä: joey_t - Toukokuu 24, 2020, 07:39:36 ---
Mitä jos heti ekalla lennolla onnistun ajamaan dronella päin talon seinää, onko se sitten entinen?

Sitten on tuo jutska että kauko-ohjaimeen laitetaan kännykkä, onko se välttämätön taikka jääkö jotakin oleellista saavuttamatta jos ei käytä kännykkää?

Tallettuuko kuvausmateriaali kännykkään vai kauko-ohjeimeen, sitä en ole selvittänyt.

--- Lainaus päättyy ---

En oo alaan vihkiytynyt mutta eihän se estä kommentointia 😄

En usko että laitteen takuu korvaa jos sen mällää itse, oli eka tai sadas lento. Saiskohan kotivakuutuksesta jotain hyvällä tarinalla..?

Ohjaimeen liitettävä Känny on mielestäni välttämätön. Oleellinen on se näyttö, näkee missä drone viipottaa ja siinä äpissä taitaa olla monia käyttämistä helpottavia toimintoja. Ei tulis mieleenkään lennättää ilman kytkettyä Kännyä oli se sitten mahdollista tai ei.

Siihen voi laittaa muistikortin, niin luultavasti siihen voi tallettaa...

--- Lainaus päättyy ---
Vakuutuksesta tuskin saa mitään mutta onko edes korjattavissa kuntoon millään järkevällä hinnalla, sanotaan nyt vaikka satasella. Ja sitten saako mahdollisesti hajonneita potkureita vaihdettua, entä kameran, jos hajoavat. Teoriassa ehkä, jos kauko-ohjain kadottaa kontrollin droneen ja kopteri putoaa 20m korkeudelta maahan niin sitten ehkä voisi saada vakuutuskorvausta. Tätä voi kysyä kaupasta myyjältä joka kenties uskaltaa sanoa että kyllä siinä tapauksessa saa mutta sitten käytännössä ei saakaan tai korvauksen hakeminen on niin vaivalloisen paperityö-byrokratian vaatimaa puuhaa että siihen ei jaksa alkaa. Ja loppujen lopuksi voitaisiin todeta että dronen putoaminen oli minun oma syy ja ei korvausta paitsi että minulle tarjottaisiin uutta mallia "erikoiseduin" plus pienellä lisähinnalla "kattavaa vakuutusta" joka korvaa kaikki muut vahingot paitsi ne joita mulle sitten sattuu.

Kännykässähän on myös fyysinen koko ja tarvinnee olla jokseenkin sopivan kokoinen että menee kauko-ohjaimeen. Äpin luulisi toimivan mutta jostakin olin lukevinani että vaatii 32 bitin prosessorilla varustetun kännykän, 16-bittisellä ei näissä kuvioissa pärjää. Aivan niin innokas en ole että ostaisin tätä varten 32bit kännykän tai jaksaisin alkaa tarkastamaan montako bittiä nykyisessäni on, ei se ihan nopealla tsekkauksella selvinnyt. Mulla varmaan kävisi niinkin että kesken lentelyn äiti soittaisi ja tottakai vastaisin puheluun.

Mutta silti tämä voisi olla aika kivaa puuhaa. ::)

joey_t:

--- Lainaus käyttäjältä: Lifti - Toukokuu 24, 2020, 09:10:21 ---Drones was cool for a one second. Papa Frankku todistaa - https://www.youtube.com/watch?v=QGSmllZDVqw&app=desktop

--- Lainaus päättyy ---
Tämä näyttää just siltä mitä omat lennättelyni sitten olisivat. Tuossahan oli hyvänä vinkkinä kytkeä drone naruun kiinni, kone tulee näppärästi alas kun naru menee jonkun potkurin johonkin väliin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta