Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: mistä nykyään edes löytää seuraa?  (Luettu 523 kertaa)

Poissa jokutyyppi123

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
mistä nykyään edes löytää seuraa?
« : Helmikuu 10, 2026, 19:55:46 »
Alan olla jo 35 ja ei ole melkeimpä ollenkaan kokemusta parisuhteista. Seksiäkin on korkeintaan maksulliselta saanut.
Mistä nykyään tosiaan edes voi löytää seuraa, oli se sitten vakavampaan suhteeseen tai kasuaaliin seksiin?
En juo, niin baarit ei oikein tunnu omalle ja sieltä kumppanin etsiminen on vähän kuin etsisi ateistia kirkosta.
Asun siis oulussa.

Haluaisin parisuhteen, mutta tuntuu myös että pitäisi sitä ennen saada tämä seksi asia kuntoon. Ei se ole oikein hyvä, että tyttöystävää hakee sillä että haluaa seksiä vaikka se ei olisikaan ainoa syy, kun se painaa sitten kokoajan mielessä.

Netissä on ties mitä sivuja seksille ja muulle, mutta niistä suurin osa, mitä olen löytänyt näyttää olevan semmoisia mistä lähtee luottokortti jos menee maksamaan jotain ja joissa tuskin on yhtään oikeaa naispuoleista ihmistä profiilien toisella puolella. Loput näyttää semmoisille missä viimeisin aktiivinen käyttäjä on käynyt viimeksi ehkä 3kk sitten.

Kaikenmaailman puhelinohjelmat kuten hinget ja muut on äärimmäisen hyväksikäyttäviä ja suunniteltu pitämään käyttäjä käyttämässä niitä. Olen jonkun aikaa noita käyttänyt ja suurin osa jotka tykkää takaisin ei sano ikinä mitään, ne jotka sanoo on olleet enimmäkseen ok mutta ei siitäkään mitään ole tullut. Niin harvoin kukaan alkaa edes juttelemaan, että en oikein haluaisi laskea mitään noiden ohjelmien varaan.

Ja ihmisiltä ei oikein voi mennä suoraan kysymäänkään seksistä, vaikka luulisi että edes jotkut naisetkin haluaa seksiä.

En ole kauhean itsevarma enkä varsinkaan sanavalmis -> olen neuroepätyypillinen. Mutta tämä asia on vaivannut niin paljon että se on alkanut tehdä mielenterveydellekkin vahinkoa (johon ei voi saada apua suomessa kuin rikkaat jotka voi mennä yksityiselle, niin sitä kautta tähän ei ainakaan apua löydy).

Maksullisia palveluja voisi muuten käyttää, mutta talous ei kestä semmoista. Lisäksi se että toinen on sinun kanssa vain koska olet maksanut ei oikein ole sitä mitä perimmiltään hakee muutenkaan.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2026, 20:06:40 kirjoittanut jokutyyppi123 »

Poissa Päärynä

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
Vs: mistä nykyään edes löytää seuraa?
« Vastaus #1 : eilen kello 00:20:32 »
Jos naisiin tutustuminen tuntuu itsessään todella vaikealta, voisi olla järkevää hakea tukea ammattilaiselta. Esimerkiksi seksuaalikasvattaja Terhi Suokas on käsittääkseni valmistelemassa miehille suunnattua kurssia, joka liittyy naisten kohtaamiseen. Ihmissuhteisiin ja seksuaalisuuteen perehtyneen asiantuntijan kanssa voi saada esimerkiksi neuvonnan tai terapian yhteydessä käytännöllisiä vinkkejä omaan tilanteeseen.

Jos etsii seksiseuraa ilman parisuhdetta, parhaat mahdollisuudet saattavat löytyä toisinaan seksipositiivisista yhteisöistä ja tapahtumista. Oulussa toimii esimerkiksi fetissi- ja bondage/sidonta-aiheisia yhdistyksiä. Toki myös niissä lopputulos riippuu monesta tekijästä ja siitä, millaisia ihmisiä sattuu kohtaamaan.

Yksi toimiva lähestymistapa on myös rakentaa ensin arkeen lisää kohtaamisia ja tuttavuuksia: kavereita ja ystäviä, joiden kautta syntyy luontevasti uusia kontakteja. Tämä onnistuu hyvin esimerkiksi harrastus- ja ajanviettoporukoissa, joissa samat ihmiset alkavat tulla vähitellen tutuiksi, kuten kielikahviloissa, paritanssikursseilla, improteatterissa, ryhmäliikunnassa, vapaaehtoistoiminnassa tai Nuorkauppakamarin toiminnassa.

Minusta olennaisinta ei välttämättä ole se, missä naisia tapaat, vaan se, että kehityt kohtaamisissa vähitellen niin luontevaksi, että tilanteet tuntuvat ajan myötä molemmista mukavilta. Sitä voi ajatella ainakin osittain taitona, jota voi harjoitella ja kehittää.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 00:24:02 kirjoittanut Päärynä »

Paikalla Morjens

• Hero Member
  • ** Piristää muiden päivää
« Vastaus #2 : eilen kello 01:05:57 »
En nyt ymmärrä, että miksei tyttöystävää voi hakea, jos panettaa. Tai miten panetuksen poistaa, kun ei sitä voi panna varastoon ja senkin jälkeen panettaa ihan yhtä paljon, ellei enemmän. Yleensä nälkä kasvaa syödessä.
Vai tarkoitatko että haluat saada kokemuksia, ennen kuin astut parisuhteeseen?
Tässä oli just vasta keskustelua aiheesta:  https://www.seksisaitti.net/index.php/topic,18319.0.html
« Viimeksi muokattu: eilen kello 01:09:41 kirjoittanut Morjens »
Mitä papimpi, sitä pahempi.

Poissa Karvatuhero

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #3 : eilen kello 09:41:21 »
xu.sta löytyy maksutonta seuraa ja on siellä parisuhteitakin syntynyt, mut ei sielläkkään tytöt syliin hyppää jos ei ossoo houkutella ;D
minulta saa yv.llä linkin jolla tonne voipi ilmatteeks tutustuu 1kk

Poissa sosialisti

• Full Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #4 : eilen kello 11:38:13 »
Jos sinulla on kiinnostusta käsityöharrastuksiin tai vaikka vieraaseen kieleen, voisit osallistua opetusryhmiin. Sosiaalinen altistuminen on aika usein edellytys ihastumisille.

Seksinnälkäiset tai poikakaverista haaveilevat naiset kyllä ilmentävät itseään ihan joka paikassa missä liikkuvat. Kutsuvat katseet - niin vilkaisut kuin tuijotukset - ja kiertoradalle lähestyttäväksi asettautumiset on arkisia ilmiöitä. Ne vaan täytyy osata huomata. Mies tekee palveluksen naiselle, kun lähestyy tätä: silloin nainen säästyy mahdolliselta torjutuksi tulemisen häpeältä.

Poissa jokutyyppi123

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #5 : eilen kello 18:26:21 »
xu.sta löytyy maksutonta seuraa ja on siellä parisuhteitakin syntynyt, mut ei sielläkkään tytöt syliin hyppää jos ei ossoo houkutella ;D
minulta saa yv.llä linkin jolla tonne voipi ilmatteeks tutustuu 1kk

Vilkaisin tuota sivua ja se vaikuttaa jossainmäärin lupaavalle, mutta tuossa xu sivussa näytti vaan, että sinne on PAKKO maksaa jos haluaa käyttää sitä muuhun kuin masentumiseen. Onko siellä oikeasti aktiivisia ihmisiä, jotka ovat jopa naispuoleisia ja haluavat seuraa? Monilla tuommoisilla sivuilla on näyttänyt olevan aina vaikka kuinkapaljon profiileja, mutta mistä niistä voi tietää onko ne lopettaneet käytön tyyliin 3 vuotta sitten ja sivu pitää niitä edelleen siellä näytillä että porukka maksaa rahaa kun luulevat että siellä sivulla on jotain. Tietysti jos se on oikeasti hyvä sivu josta on realistinen mahdollisuus löytää seuraa niin sitten se voi olla kyllä ihan maksamisen arvoinenkin.

Kokeilin myös tuota alastonsuomi sivuakin,  mutta en ole varma onko se vain maksullisten palvelujen markkinointi alusta nykyään. Siinä sivussa sentään se positiivinen puoli oli että tuli heti pari positiivista kommenttia parilta naisoletetulta omaan profiiliin, niin siitä tuli vähän parempi mieli. Tosin minulta on mennyt luotto muiden profiilien todenperäisyyteen aivan täysin, kun palanut jo yksi luottokorttikin yhdelle huijaussivulle missä kaikki "naiset" on todennäköisesti kuitenkin jotain miehiä jotka vain koittaa houkutella ostamaan kolikoita sinne että voi viestitellä loputtomiin siinä toivossa, että se "nainen" muka haluaisi seksiä sinun kanssa. Ja loput sitten on olleet luultavasti kuolleita profiileja.

Tässä vaiheessa voin kyllä sanoa että olen HYVIN avoin kaikkien tuommoisten juttujen suhteen,  harkitsin myös jopa että jos menisi johonkin tapahtumaan mitä siellä XU sivulla pystyi näkemään, mikä lie seksibile merkintä siinä oli.  Minua vain senkin suhteen epäilyttää että mitä jos sinne nyt menee, ja siellä on sitten vain miehiä. Tai jos siellä on myös naisia mutta silti jää sinne yksin.

Jos naisiin tutustuminen tuntuu itsessään todella vaikealta, voisi olla järkevää hakea tukea ammattilaiselta. Esimerkiksi seksuaalikasvattaja Terhi Suokas on käsittääkseni valmistelemassa miehille suunnattua kurssia, joka liittyy naisten kohtaamiseen. Ihmissuhteisiin ja seksuaalisuuteen perehtyneen asiantuntijan kanssa voi saada esimerkiksi neuvonnan tai terapian yhteydessä käytännöllisiä vinkkejä omaan tilanteeseen.

Jos etsii seksiseuraa ilman parisuhdetta, parhaat mahdollisuudet saattavat löytyä toisinaan seksipositiivisista yhteisöistä ja tapahtumista. Oulussa toimii esimerkiksi fetissi- ja bondage/sidonta-aiheisia yhdistyksiä. Toki myös niissä lopputulos riippuu monesta tekijästä ja siitä, millaisia ihmisiä sattuu kohtaamaan.

Yksi toimiva lähestymistapa on myös rakentaa ensin arkeen lisää kohtaamisia ja tuttavuuksia: kavereita ja ystäviä, joiden kautta syntyy luontevasti uusia kontakteja. Tämä onnistuu hyvin esimerkiksi harrastus- ja ajanviettoporukoissa, joissa samat ihmiset alkavat tulla vähitellen tutuiksi, kuten kielikahviloissa, paritanssikursseilla, improteatterissa, ryhmäliikunnassa, vapaaehtoistoiminnassa tai Nuorkauppakamarin toiminnassa.

Minusta olennaisinta ei välttämättä ole se, missä naisia tapaat, vaan se, että kehityt kohtaamisissa vähitellen niin luontevaksi, että tilanteet tuntuvat ajan myötä molemmista mukavilta. Sitä voi ajatella ainakin osittain taitona, jota voi harjoitella ja kehittää.

Olen yrittänyt etsiä tuommoisia ryhmiä ja yhdistyksiä, mutta ei niitä vissiin nettiin ilmoiteta minnekkään ja en tiedä mistä muualtakaan etsiä. Tämä on kuitenkin semmoinen aihe että ei tästä oikein voi mitensattuun ihmisiltä kyselläkkään. Tein tosiaan tilin jopa parille bdsm sivulle siinä tovossa että jos sitäkautta löytyisi jotain, mutta ne vaikuttaa huijausivuille ne kaikki, missä ei ole oikeita ihmisiä kuitenkaan ja koitetaan vain saada maksamaan rahaa että voi puhua kuvitteellisten ihmisten kanssa jotka asuu sopivasti niin kaukana että vale ei paljastuisi kuitenkaan.

Tosin eipä niin että bdsm minua niin hirveästi edes kiinnostaisi se vain tuntuu paremmalle vaihtoehdolle jos ne ei välttämättä löydä porukkaa siihen niin helposti. Haluaisin muutenkin että voisi saada seksiä sellaisen ihmisen kanssa, joka on itsestä hyvän näköinen ja joka tykkäisi itsekkin suunnilleen samoista asoista, mutta en tiedä onko se yhtään realistista haluta tuommoista.

Jos sinulla on kiinnostusta käsityöharrastuksiin tai vaikka vieraaseen kieleen, voisit osallistua opetusryhmiin. Sosiaalinen altistuminen on aika usein edellytys ihastumisille.

Seksinnälkäiset tai poikakaverista haaveilevat naiset kyllä ilmentävät itseään ihan joka paikassa missä liikkuvat. Kutsuvat katseet - niin vilkaisut kuin tuijotukset - ja kiertoradalle lähestyttäväksi asettautumiset on arkisia ilmiöitä. Ne vaan täytyy osata huomata. Mies tekee palveluksen naiselle, kun lähestyy tätä: silloin nainen säästyy mahdolliselta torjutuksi tulemisen häpeältä.

Tämän suhteen minulla on se ongelma, että olen neuroepätyypillinen, eli kaikki muille itsestään selvät sosiaaliset vihjeet kuten vaikka nuo vilkaisut ei ole minulle itsestään selviä ollenkaan. En tiedä erottaisinko niitä edes sen vertaa että voisi yrittää harjaantua paremmaksi niiden huomaamisessa. Toivottavasti alkaisi löytyä jotain paikkoja ja mahdollisuuksia tuollekkin. Mutta en ole kyllä eläessäni nähnyt sellaista ihmistä joka mitenkään ilmentäisi haluavansa seksiä, tai en vain edes tiedä mihin kiinnittää huomiota sen suhteen.

No tämähän se myöskin on,  se minun ongelma on myös se että EI OLE niitä tapaamisia koska ei ole mitään paikkaa missä tavata ja näinollen ei voi tulla paremmaksi. Tai, minne minä voisin mennä tämän suhteen? Inhoan alkoholia niin baarit/yökerhot ei tunnu luontevalle paikalle, varsinkin kun en pidä kovaäänisestä musiikista tai tanssimisesta. Rauhallisissa baareissa sitten ei ole kuin vanhoja ukkoja. Ne paikat missä tavallisesti käyn ei ole oikein sopivia naisseuran etsimiselle, varsinkaan kasuaalin seksin suhteen.

Tuo asia on myöskin yksi miksi olen tullut niin epätoivoiseksi tässä, mutta ainakin täältä sentään jotain hyviä vinkkejä saa.

Tämä seksiasia on minulla oikeastaan nyt sillälailla päällimmäisenä mielessä, että oikeasti haluan hoitaa tämän kuntoon että se ei vaivaisi ja haittaisi kokoajan kaikkea muuta. En tiedä onko se miten hyväksyttävää että haluaa seksiä niin paljon että se haittaa jo muutakin elämää, mutta en minä voi tälle mitään. Muutenkin seksi on melko tärkeä osa ihmiselämää, niin siitä paitsi jääminen vastoin tahtoaan ei ole minusta semmoista mikä pitää vain hyväksyä. Itsetyydytyskin on alkanut lähtemään minulla käsistä niin että en ole varma onko siitä jotain haittaa. Ainakin se vissiin pitää testosteronitasot tosi alhaisena. Jonkinlainen varmuuden tunne tämän asian suhteen auttaisi todella paljon siihenkin, että tämä ei lähde aivan hallinnasta.

Minulla on ollut tarkoitus yliopistoonkin hakea, mutta minusta tuntuu että tämä asia on nyt semmoinen että minä kertakaikkiaan aion hoitaa tämän nyt kuntoon, koska haluan siellä yliopistossakin pystyä tekemään kunnolla ja keskittyä siihen opiskeluun täysillä, mikä ei oikein ole mahdollista jos tämä asia on minulla mielenpäällä.

(arvostan muuten todella paljon kaikkia ymmärtäväisiä vastauksia täällä, tuli siitäkin parempi olo. pelotti hieman edes avautua tästä asiasta)

Poissa Kätevä Emäntä

• Newbie
  • Galleria (7)
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #6 : eilen kello 19:00:01 »
En lukenut kaikkia tämän ketjun viestejä, mutta kirjoitit että haluat yliopistoon. Koulu onkin paras paikka mistä puolison voi löytää. Tuntemistani ihmisistä suurin osa ovat löytäneet puolison koulun kautta. Ja jos naisvaltaiselle alalle hakeudut, niin sanoisin, että onnistumistodennäköisyys olisi aika suuri ;) Think about it 😊
Liikun Länsi-Vantaan ja Itä-Espoon suunnilla 😘
Oma pesä Hyvinkäällä
Vuokatti 20.-21.2.

Poissa JämeräpartainenInsinööri

• Hero Member
  • Galleria (2)
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #7 : eilen kello 19:35:32 »
En nyt lainaa tekstiä, menisi liian sekavaksi, mutta yhdyn siihen mitä Kätevä Emäntä kirjoitti. Omassa tuttavapiirissä valtaosa on tavannut puolisonsa opiskeluaikoina. Jotkut kaverien kontaktien kautta (kaverin tyttöystävän naispuoleinen kaveri...). Ja olen nähnyt miten harrastuksissa ihmiset löytävät toisensa.

Itse tapasin vaimoni opiskeluaikoina, olin kovin ujo itsekin, mutta uskalsin lähestyä, siihen aikaan ei ollut vielä mikromuovit ja xenoestrogeenit pahasti vahingoittaneet miesten testosteronituotantoa, luonto ajoi tikanpojan puuhun, yrittämään riskeistä viis.

Ujo olin pitkään sen jälkeenkin ... kunnes aloitin pari vuosikymmentä sitten paritanssiharrastuksen, joka edelleenkin jatkuu. Se auttoi minua oikeasti ymmärtämään, että naiset ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin miehet, ei pidä laittaa jalustalle. Josta onkin sitten ollut paljon hyötyä myös hupakoiden (ja aiemmin luvallisten sivusuhteiden, joita en tällä hetkellä harrasta) kanssa.

Eli, tanssikurssille hus, kehittämään ymmärrystä naisten kanssa (ilman iskuyrityksiä) toimimisesta. Tai opiskelemaan, ja lähestyt siellä sitten.

Poissa jokutyyppi123

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #8 : eilen kello 21:03:54 »
Jos muuten tiedätte noita seksipositiivisia yhdistyksiä ja ryhmiä oulussa niin voitteko laittaa viestiä että mitä (olettaen että ne on semmoisia että keski-ikä ei ole tyyliin 60v)? Haluaisin jotain tuollaista kokeilla ja tutustua. Vaikka yksityisviestillä jos ei halua tässä julkisesti laittaa.

Poissa Päärynä

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #9 : eilen kello 21:32:56 »
Lainaus
Olen yrittänyt etsiä tuommoisia ryhmiä ja yhdistyksiä, mutta ei niitä vissiin nettiin ilmoiteta minnekkään ja en tiedä mistä muualtakaan etsiä.
Mulla tuli Googlen avulla vastaan ainakin Rope Art Oulu ja OuSM - Pohjoinen ulottuvuus ry. Noissa on sekin, että jos löydät jutteluseuraa tällaisesta järjestöstä, niin näillä ihmisillä saattaa olla enemmän sisäpiiritietoa kerrottavaksi siitä, mitä kaikkea muuta kaupungista löytyy.

Nämä eivät ehkä ole aivan sataprosenttisesti seksiyhteisöjä, mutta esimerkiksi monet seksuaalisuudesta kiinnostuneet ihmiset ovat kiinnostuneita samaan aikaan myös vaikkapa sidonnasta tai bdsm-jutuista, ne ovat osa laajempaa seksuaalisuuden ja aistillisuuden kenttää.

Lainaus
En tiedä onko se miten hyväksyttävää että haluaa seksiä niin paljon että se haittaa jo muutakin elämää, mutta en minä voi tälle mitään.
Mun mielestäni se on täysin normaalia. Mutta aihe on ehkä sellainen, että eri ihmisillä on siitä hyvin erilainen kokemus. On paljon ihmisiä joille seksi on hyvin tärkeää, ja toisaalta paljon niitä jotka ei pysty mitenkään ymmärtämään miksi se on jollekin tärkeää.

Lainaus
mikä lie seksibile merkintä siinä oli.  Minua vain senkin suhteen epäilyttää että mitä jos sinne nyt menee, ja siellä on sitten vain miehiä. Tai jos siellä on myös naisia mutta silti jää sinne yksin.
Seksipositiiviset bileet tai seksibileet kannattaa ottaa myös seikkailuna ja kasvattavana kokemuksena. Niissä joutuu hankalien tunteiden kanssa tekemisiin. Monissa niistä on miehiä enemmän kuin naisia, mutta se riippuu myös tapahtumasta. Ja seksibileissä voi nähdä että joku muu löytää seuraa ja itse jää yksin, mikä voi herättää esimerkiksi surua. Ja joskus saattaa eksyä tapahtumaan, jossa ihmiset tuntuvat väärän ikäisiltä itselle, niissä on vaihtelua.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 21:36:14 kirjoittanut Päärynä »