Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pelaaminen  (Luettu 678 kertaa)

Poissa orjamies

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Pelaaminen
« Vastaus #20 : eilen kello 20:00:50 »
ps5 käytännössä joka päivä " pari tuntia " pelaan vähän kaikkea mutta johonkin voi juuttua kuten yllätyin viimevuoden eniten pelaamani peli oli Civilization

1 sessio siinä kesti aina pitkään siitä se tuli vaikka jotain ressaa saatto pelata 3x päivässä ei ne ollut pitkiä settejä. nyt tiedän jo ennakkoon mikä on

tänvuoden pelatuin pelini reilun kuukauden päästä ilmestyvä re9...
kysyvälle vastataan

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #21 : eilen kello 20:03:40 »
^ mä saatanan idiootti lähettelin vaan bensakanistereita avaruuteen ja ihmettelin että koska tää pommi räjähtää.

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #22 : eilen kello 20:28:06 »
Hienoa nähdä että näin monella ”sisäinen lapsi” vielä huutaa pelaamista. Näistä viesteistä voi löytyä vinkkejä oman rpg- ja fps-peleihin rajoittuneen harrastuksen laajentamiseksi.

En oikeastaan sanoisi tätä vain lapsellisuudeksi, hollantilainen kulttuurihistorioitsija Huitzinga  kirjoitti joskus kirjan Homo Ludens (leikkivä ihminen). hänen mukaansa leikki on vanhempaa kuin kulttuuri itse, ja kaikki inhimillinen sivistys, oikeuslaitoksesta runouteen ja urheiluun, rakentuu leikin elementeille. Videopelaaminen on tämän jatkumon moderni ilmentymä.

Poissa JämeräpartainenInsinööri

• Full Member
  • Galleria (2)
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #23 : eilen kello 20:35:37 »
Hienoa nähdä että näin monella ”sisäinen lapsi” vielä huutaa pelaamista. Näistä viesteistä voi löytyä vinkkejä oman rpg- ja fps-peleihin rajoittuneen harrastuksen laajentamiseksi.

En oikeastaan sanoisi tätä vain lapsellisuudeksi, hollantilainen kulttuurihistorioitsija Huitzinga  kirjoitti joskus kirjan Homo Ludens (leikkivä ihminen). hänen mukaansa leikki on vanhempaa kuin kulttuuri itse, ja kaikki inhimillinen sivistys, oikeuslaitoksesta runouteen ja urheiluun, rakentuu leikin elementeille. Videopelaaminen on tämän jatkumon moderni ilmentymä.

Tämä ymmärtäneekseni pitää paikkansa. Toki, jos pelaa niin paljon, että se haittaa kehon toimintaa tarpeellisen liikunnan suhteen, niin ... sitten se on liikaa. Liikkuminen, kohtuullisissa määrin, on erittäin tärkeää!

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #24 : eilen kello 20:39:31 »
Hienoa nähdä että näin monella ”sisäinen lapsi” vielä huutaa pelaamista.
Älä kerro kenellekään mutta olin kerran 4kk sellaisessa paikassa jossa tiukka setä kysyi ja videolta näytti että klo 06.55 menet sisään tästä ovesta ja klo 15.40 tulet ulos ma-pe ja tilillä näkyy 0€. Siellä samassa paikassa pääsi kerta viikossa suihkuun, tunnin sai leikkiä pihalla/päivä. Yksin olin koko saatanan ajan, mitä nyt välillä se tiukka setä kävi valehtelemassa että mun parasta ajattelee. Vaikka mä paras kaveri itselleni olenkin niin aika raskasta seuraa saatana.

Vedin aika ahkerasti käteen, etunojapunnerruksia tuli tehtyä ja puhuin itselleni ääneen...ja siellä samassa paikassa luin raamatun. Siis ihan hauska satukirja mutta mieleen jäi

"Että lapsen kaltaiseksi pitäisi tulla"

Se jos mikä sopi minulle :headbang:

No sille tiukalle sedälle kerroin että olen työtön ja yksinäinen mies. Käyn kaffetta juomassa ja höpöttelen taukotuvassa aikani kuluksi ja työttömällä on saldo 0€ jos ei tukiaisia ruinaa. Siinä tarinassa pysyin ja vannoin kautta kiven ja kannon että se on totta.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 20:48:29 kirjoittanut Lifti »

Poissa Mustelmann

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #25 : eilen kello 20:40:03 »
Itse en osaa pitää peliharrastastusta kovin lapsellisena toimintana, koska monet pelit ovat ovat sen verran vaativia, etten olisi edes osannut pelata niitä lapsena. Johonkin pitkään, tarinalliseen roolipeliin ei olisi oma keskittyminen ja taktinen ajattelu riittänyt millään vaikka 10-12 vuotiaana.

Pelaamaton kansa tietysti luulee, että pelit ovat edelleen pelkkää Super Mariota ja Minecraftia, joten asenne on sen mukainen. Moni mies on varmasti myös joutunut keskustelemaan vakavasti tyttöystävän tai vaimon kanssa siitä, miten tärkeää on päästä johtamaan sotajoukkoja preerialle tai tappamaan lohikäärmeitä miekalla.