Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vakkarisuhteen ilot ja karikot  (Luettu 7579 kertaa)

Poissa Peetu

• Jr. Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vakkarisuhteen ilot ja karikot
« : Lokakuu 20, 2025, 15:23:05 »
Moni meistä käy tapaamisissa silloin tällöin, ja kohteet voivat vaihdella. Joskus taas saman henkilön tapaamisista tulee toistuvia, ja kun yhteistä historiaa alkaa syntyä, ollaan jo vakkarisuhteen maailmassa. Silloin kyse ei ole enää vain palvelusta tai hetkestä – vaan myös luottamuksesta, yhteisestä rytmistä ja siitä, että toinen osaa lukea toista jopa rivien välistä.

Parhaimmillaan vakkarisuhde on pieni hengähdystauko arjesta – hetki, jossa on lupa olla haavoittuva, läsnä ja hyväksytty juuri sellaisena kuin on.
Toki kääntöpuoliakin on. Roolit voivat hämärtyä, ja joskus voi huomata kaipaavansa enemmän kuin mitä vakkarisuhteen raamit sallivat – tai että yhteinen rytmi alkaa muuttua.

Vakkarissa on puolensa:
👉 Ei tarvitse selittää tai jännittää joka kerta alusta.
👉 Tietää mitä saa (ja usein saa juuri sitä mitä kaipaa)  :kiss: :behind:
👉 Toisen kosketus ja tapa toimia tulevat tutuksi – ja sitä kautta nautinto syvenee.
👉 Aikataulujen ja sisällön sopiminen sujuu rutiinilla.
👉 Molemmilla rentous kasvaa, ja se näkyy myös tekemisessä.
👉 Syntyy turvallinen tila, jossa voi tutkia omaa seksuaalisuuttaan tai vaikka purkaa arjen paineita.
👉 Kommunikaatio toimii, kun on opittu sanomaan, mitä halutaan – ja kuuntelemaan myös rivien välistä.

Mutta onhan siinä karikkojakin:
👉  Vatsaa kihelmöivä uuden jännitys puuttuu
👉 Uuden ehdottaminen voi tuntua vaikealta, kun on totuttu tiettyyn kaavaan.
👉 Kysyntä vs. tarjonta. Eli joskus uusi toive ei vasta sitä mitä pt tarjoaa.
👉 Jos vakkari ei olekaan saatavilla, voi tulla pieni “vieroitusoire”. 😉
👉 Toista voi alkaa pitää itsestään selvyytenä.
👉 Joskus elämä vaan vie eri suuntiin..

Välillä vakkarisuhde muistuttaa jopa parisuhdetta – paitsi että se pysyy tietyissä raameissa ja aikatauluissa. Ehkä juuri se tekee siitä monelle toimivan: saa läheisyyttä, kosketusta ja tuttuuden tunnetta ilman parisuhteen velvoitteita.

Miten teillä muilla?
💬 Onko vakkari enemmän ilo vai riski?
💬 Onko vakkarisuhde ollut enemmän henkinen ankkuri vai käytännön järjestely?
💬 Mitkä asiat tekevät siitä toimivan – ja missä kohtaa on aika muuttaa suuntaa?
💬 Entä mitä tapahtuu, jos vakkari katoaa kuvioista – aloitetaanko alusta jonkun uuden kanssa vai pidetäänkö taukoa?

Ja tietysti olisi kiinnostavaa kuulla myös pt:den näkemyksiä – mikä tekee vakkarisuhteesta toimivan, ja milloin on aika muokata sitä tai päättää vakkarius? Jokainen on tietty oma tarinansa

Kirjoittaessa itse huomaan, että olen kovasti kallellani vakkarin suuntaan  :inlove:

Poissa Karu68

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vakkarisuhteen ilot ja karikot
« Vastaus #1 : Lokakuu 20, 2025, 17:49:40 »
Tohon voisi vielä lisätä kysymyksen miten määrität koska on kyse vakkarisuhteesta. Minä en laske ketään vakkariksi jos olen käynyt vaikka viisi kertaa vuodessa, se vaatii useita kymmeniä kertoja vuodessa ja vähintään tuo vuosi säännöllisiä tapaamisia. Nykyinen vakkari ollut 13 vuotta ja tavattu 3-6krt/kk. Uusi tuttavuus nykyään siinä rinnalla jota nähnyt vuoden sisään toistakymmentä kertaa mutta en tätä vielä vakkariksi laske.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 20, 2025, 17:55:50 kirjoittanut Karu68 »

Poissa JämeräpartainenInsinööri

• Full Member
  • Galleria (2)
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #2 : Lokakuu 20, 2025, 22:22:19 »

Voi olla vaikeaa määritellä, mikä on vakkarisuhde. Riippuu varmasti paljolti siitä, kumminkin puolin, "miten nämä asiat koetaan" (sori poliittisesta meemistä).

Jostain joskus luin, että joku PT piti vakkarisuhteena asiakasta, jota näkee säännöllisesti, vaikka se olisi vain muutaman kerran vuodessa.

Ja toki, joidenkin mielestä, sekin perustellusti, vakkarisuhde voi vaatia jopa "useita kymmeniä kertoja vuodessa".

Ehkä ... jos tähän jotain pitäisi heittää ... vakkarisuhde voisi tarkoittaa toistuvia tapaamisia, joita kummatkin pitävät positiivisina kokemuksina? Ehkä tuota enemmän vakkarisuhdetta voisi indikoida vaikkapa "turskalla on mahdollisuus tavanomaisesta poikkeaviin varauskäytäntöihin", joka voi tarkoittaa vaikkapa ennakkotietoa keikkailusta, ohi yleisten kanavien tapahtuvaa varaamista, tjsp. Ja ehkä ultimaattisesti - vakkarisuhde voisi tarkoittaa muutakin interaktiota, kuin vain "turska ostaa tapaamisen". Vaikka se interaktio ei mitenkään ihmeellistä olisi, tai mitään sen enempää syvemmin tarkoittaisi.

Poissa Viveca

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #3 : Lokakuu 21, 2025, 08:33:11 »
Jostain joskus luin, että joku PT piti vakkarisuhteena asiakasta, jota näkee säännöllisesti, vaikka se olisi vain muutaman kerran vuodessa.

Mulla käy asiakkaita, jotka on käynyt kerran vuodessa about 10-15v ja pidän heitä kyllä vakkareina. Oletan, että käyvät toki hupakoissa useammin, mutta vaihtelun vuoksi useammalla.
@Kuusamo

Poissa Blain

• Hero Member
« Vastaus #4 : Lokakuu 21, 2025, 12:56:26 »
Yksi vakkarisuhde loppui, kun tuntui, että draamaa alkoi olla hänen puolelta enemmän kuin mun normaaleissa ihmissuhteissa.

Myös palveluissa alkoi ihme säätäminen, hinnassa myös ja tosiaan kun on jo liian tuttu ja turvallinen, ei enää viitsi ehdotella mitään uutta.

Alkoi myös tuntumaan negatiiviselta painolastilta koko juttu, joten aika liikahtaa eteenpäin.

Toisen vakkarin kanssa homma jatkuu edelleen ja tulee jatkumaankin, mikäli minusta kiinni.

Paikalla saapasjalkakolli

• Full Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #5 : Lokakuu 21, 2025, 20:11:44 »
Käyntitiheydellä tuskin on merkitystä siihen onko joku vakkari, vaan pikemminkin sillä että tapaaminen aina toistuu jossain vaiheessa.
Toiset panee elääkseen, toiset elää pannakseen

Poissa palvelunostaja

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #6 : Lokakuu 22, 2025, 13:17:51 »
Osa noista hyvistä ja huonoista puolista toteutuu heti toisesta tapaamiskerrasta alkaen. Ja se ainakin mulle on tärkeää, eikä mikään vakkarin määritelmä.

Itse koen että saman pt:n tapailussa taistelee vastakkain haluni saada uusia kokemuksia, ja haluni saada onnistunut tapaaminen tiettynä ajankohtana. Toisaalta ihan tietoisesti en halua luoda itselleni sellaista tapaa, että pitäisi tavata jotakuta säännöllisesti.

Paikalla saapasjalkakolli

• Full Member
« Vastaus #7 : Lokakuu 22, 2025, 19:47:04 »
^ Yksi asia mikä johtaa helposti hakemaan uusia kokemuksia on, että hinnan ja uutuuden viehätyksen suhde huononee nopeasti, koska hinta on yleensä vakkarille sama kuin muillekin.
Toiset panee elääkseen, toiset elää pannakseen

Poissa velihopea

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #8 : Lokakuu 22, 2025, 20:07:09 »
^ Yksi asia mikä johtaa helposti hakemaan uusia kokemuksia on, että hinnan ja uutuuden viehätyksen suhde huononee nopeasti, koska hinta on yleensä vakkarille sama kuin muillekin.

Tämähän riippuu täysin hupakosta. Jotkut eivät alennuksia anna useammankaan kerran jälkeen, jotkut taas kyllä. Kerran eräs vakkari työnsi osan rahoista takaisin ja sanoi, että ”olet sen verran monesti käynyt, että tehdään nyt näin”. Ja samalla palvelut paranivat eli laatu-hintasuhde suorastaan pompsahti taivaisiin :) Ja toinen vakkari tarjoili myöskin erikoishinnoittelua etenkin pitkillä tapaamisilla, huomattavalla alennuksella ns. listahintaan.

Lienee sanomattakin selvää, että hinnoistaan tiukasti kiinni pitäneet vakkarit menettivät aika lailla käyntikertoja, koska se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Myös pillusta ;D Edullisemmat vakkarit voittivat käyntivolyymissa reippaasti. Ja nuo samat vakkarit tuntuivat muutenkin ihmisinä reilummilta ja heihin kehittyi jonkinasteinen ystävyyssuhde.

Sama juttu pätee myös muuhun kaupankäyntiin. Itselläni on muitakin suht hinnakkaita harrastuksia ja pari harrastevälinekauppiasta on hyviä kavereitani. Heiltä saa harrastusroinaa edukkaasti, palvelu pelaa ja kaveruus pysyy yllä rahanvaihdosta huolimatta. Miksi ostaisin muualta, paitsi siinä tilanteessa, ettei kavereilla ole tarjota jotain, mitä löytyy sieltä muualta.

Poissa Blain

• Hero Member
« Vastaus #9 : Lokakuu 22, 2025, 20:14:15 »
Erinomaisesti kiteytetty Veli Hopealta.

Juuri tuohon hintahommaan viittasin omassa tekstissäni.
Toisen kanssa hinta/palvelut ovat balanssissa, toisen kanssa ei niinkään.

Kolmas vakkari (eri paikkakunta) taas on laittanut peliin mukaan minua miellyttävät palvelut tiskin alta, joten sekin "suhde" jatkuu.

Poissa Mako75

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #10 : Lokakuu 22, 2025, 20:24:05 »
Noh vaikkakin lopettaminen... Ihan vastaavaa ei tule löydettyä kun yksilöitä ollaan. Plussaa rahaa säästyy kun vähemmän on  tullit käytyä kun ei vakkaria ole

Poissa Kunnollinen Tullimies

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #11 : Lokakuu 23, 2025, 07:22:27 »
Suosin vakkareita. Uusien tapaamisten kanssa yleissäätö vie vitusti aikaa. Ei tiedä yhtään mitä vastassa tulee olemaan vai tuleeko pt:ltä oharit viime metrellä. Siksi tulee suosittua niitä keiden tapaaminen onnistuu sovitusti. Harmillisesti karikot olleet viime aikoina iloja yleisempiä. Jos on yhtään liukuhihnaan taipuvainen pt niin vakkareita kohdellaan toden näköisesti huonommin kuin ensikertalaista. Siellä on kai sellainen ajatus päällänsä että kyllä se vakkari tulee taas uudelleen joten mitäpä tuota täydellä tarmolla palvelemaan. Just tuli käytyä yhden vakkarin luona viimeistä kertaa. Vitun iso harmi kun palvelu ei pysy sillä tasolla mitä se oli ekalla kerralla.

Hyvä ketju.

Poissa Mie

• Hero Member
« Vastaus #12 : Lokakuu 23, 2025, 08:34:27 »

Tämähän riippuu täysin hupakosta. Jotkut eivät alennuksia anna useammankaan kerran jälkeen, jotkut taas kyllä. Kerran eräs vakkari työnsi osan rahoista takaisin ja sanoi, että ”olet sen verran monesti käynyt, että tehdään nyt näin”. Ja samalla palvelut paranivat eli laatu-hintasuhde suorastaan pompsahti taivaisiin :) Ja toinen vakkari tarjoili myöskin erikoishinnoittelua etenkin pitkillä tapaamisilla, huomattavalla alennuksella ns. listahintaan.

Lienee sanomattakin selvää, että hinnoistaan tiukasti kiinni pitäneet vakkarit menettivät aika lailla käyntikertoja, koska se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Myös pillusta ;D Edullisemmat vakkarit voittivat käyntivolyymissa reippaasti. Ja nuo samat vakkarit tuntuivat muutenkin ihmisinä reilummilta ja heihin kehittyi jonkinasteinen ystävyyssuhde.

Sama juttu pätee myös muuhun kaupankäyntiin. Itselläni on muitakin suht hinnakkaita harrastuksia ja pari harrastevälinekauppiasta on hyviä kavereitani. Heiltä saa harrastusroinaa edukkaasti, palvelu pelaa ja kaveruus pysyy yllä rahanvaihdosta huolimatta. Miksi ostaisin muualta, paitsi siinä tilanteessa, ettei kavereilla ole tarjota jotain, mitä löytyy sieltä muualta.

Toi "vakkarin" hinta oli ihan todellinen juttu monia vuosia eräällä hupakolla jonka luona kävin monia ja taas monia kertoja! Ja kuten olen jossain aiemminkin kirjoittanut kyseisetä vakkarista niin hän aina sen jälkeen kun kuuli yhden tapaamisen yhteydessä että on mun syntymäpäivä just sinä päivänä antanut joka vuosi "lahjaksi" yhden käynnin! Black fridayna oli aina extra halpa hinta! Eikä muinakaan kertoina ns. vakkari hinta ollut kovinkaan korkea n. 45% ns. listahinnoista ja kaikki "extrat myös sisältyi hintaan. Ja mikä parasta niin nää hänen hinnoittelut tuli ihan hänen omasta ajatuksestaan  :inlove:! En missään vaiheessa pyydellyt mitään vakkari hintoja. Hän perusteli hintansa sillä, että on kiva tavata luotettava henkilö useasti kuin aina jännittää uuden turskan tapaamista. Sitä en tiedä että kuinka monta samanlaista vaakria hänellä kävi!? Toisinaan kuitenkin maksoin ihan sen listahinnan kun sattui itellä olemaan vähän löysää rahaa! Harmi vaan kun tää kyseinen hupasukka ei ole enää muutamaan vuoteen ollut tarjolla! :(

Mutta tää oli siis vakkarisuhteen iloja tää vakkari hinnoittelu!

Poissa AnniAuringonkukka

• Sr. Member
  • Galleria (6)
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #13 : Lokakuu 23, 2025, 09:13:52 »
Näin pt:n puolesta on jännä nähdä miten erilaisia asiakkaita on tässäkin suhteessa. Jotkut selkeästi priorisoivat uusia kokemuksia ja tietynlaista sähäkkyyttä yli kaiken (vaikka itse tapaaminen oiskin sisällöltään hempeänlempeää vaniljaa). Joillekin taas tuttuus ja ennustettavuus auttaa heitä tulemaan ulos kuorestaan ja heidän seksuaalisuuttaan kukoistamaan.

Mua yllätti, miten "uskollisia" ja rutiineita ja rituaaleja arvostavia monet asiakkaat on. Voin parin vakkarin kohdalla ennustaa melkein päivälleen, että milloin heiltä kilahtaa viesti. Yhden kanssa oon taas huomannut, että hän tulee luokseni aina, kun hänen elämässään on tietynlaisia asioita meneillään. Hän ei ikinä valita mistään elämässään suoraan ja vaikka hänen vierailunsa eivät ole kovin säännöllisiä, huomasin niissä tietyn kaavan. Tätäkin vakkarius mustakin parhaimmillaan on, ja oon iloinen, jos voin tarjoilla jotain kaivattua energiaa ja olla oikea ihminen jollekin oikeaan aikaan.

2026 käyntiin ihanasti? Duo NaapurinNooran kanssa Riihimäellä 4.-6.1. 💞

Poissa Kielitieteilijä

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #14 : Lokakuu 23, 2025, 11:06:47 »
Upea kirjoitus Anni🌻lta :inlove:
Jotain Annin kaltaista minäkin haen, elämääni.
Mehän jo tässä kerran koitettiin tapaamista mutta aikataulut ei mätsänny, silloin.
Jos olisin Anni🌻lla käynyt, voisin luulla tunnistavani itseni tuosta🌹

Aivan kuten meitä turskia on erilaisia, myös Kurtisaanit ovat persoonia
Molemmilla tulokulma aiheeseen vaihtelee ja onhan tämä hieno harrastus.

Minulla on tänään sellainen päivä että olisin tarvinnut juuri jotain Anni 🌻n kaltaista mutta se nyt ei vaan aina mee niin 🤗

Iloa kaikille tähän harmaaseen päivään, kosketelkaa toisianne ❤️
Slippery when wet!

Poissa häkkisen isa

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #15 : Lokakuu 23, 2025, 20:39:08 »
oon tainnut sanoa tän jossain ketjussa aiemminkin, mutta mä lasken vakkariks kaikki sellaset asiakkaat jotka muistan miettimättä, että ketä ne on. sit kun nimi yhdistyy naamaan ilman muistelemista, molemmat on nähty tarpeeksi monta kertaa että voi sanoa vakioasiakkaaksi.

mun lemppari vakkari on käynyt 1-3 viikon välein puolituntisilla jo useamman vuoden. rento, kiva, mukava ja mutkaton, ei ole koskaan odottanut ekstroja tai vaatinut mitään ylimääräistä, mutta saa yleensä 10-15 minuuttia bonusaikaa jutteluun ja pukemiseen.

mua on usein häirinnyt vakkareiksi pyrkivissä se, että pyritään pakottamaan tiettyä tuttavallisuutta tai odotetaan erityiskohtelua. samaten häiritsee, jos vakkari vaatii säännöllisten tapaamisten lisäksi myös paljon ylimääräistä tunnetyötä ja juttelua tapaamisten välillä.

vakkariuteen kuuluu mun mielestä myös jonkinlainen luonnollinen osittainen ystävyyssuhde. ja koska mä oon tosielämässä niin kuiva, hapan ja hitaasti lämpeävä, mun ystävyyssuhteet muodostuu hitaasti ja silloinkin mulle on tosi tärkeetä että siihen ystävyyteen ei liity mitään paineita tai odotuksia. täydellinen ystävyys on sellasta ettei tartte olla kuukausiin missään tekemisissä ja sit kun ollaan taas niin kaikki on just niinku ennenkin. uusiin ihmisiin mä en käytännössä jaksa edes siviilissä tutustua, koska ei kiinnosta.

työroolissa on ihan kiva ryöpsäyttää se sisäinen ekstroverttinsa ulos, ja se on se sama ekstrovertti joka vapautuu niiden hyvien ystävien keskellä, mutta pitkässä juoksussa mä vaadin tosi paljon omaa tilaa, että sosiaalinen akku ei tyhjene, vaan pikemminkin täyttyy sit kun niitä ystäviä viimein näkee.

tällanen luonne ei siis erityisesti tue sellasten tosi kiinteiden ja läheisten vakkarisuhteiden syntyä, missä jotenkin erityisesti tekis mieli saada joku asiakas kylään monta kertaa viikossa niin paljon että tiputtais hintoja sen takia. musta on ihan kiva nähä vakkareita sit mieluummin vähän harvemmin, nään niitä kuitenkin enemmän kuin aika monia mun ystävistä. ;D
turussa 8.-10.12., nähdään! kosketellen, ihana isa 😘

Poissa velihopea

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #16 : Lokakuu 23, 2025, 21:40:55 »
^ Jos monta kertaa viikossa käy samalla naisella, mun mielestäni se on lähinnä seurustelua. Tai sitten se on ilkeältä huoralta maksajan hyväksikäyttöä ::)

Itse kävin parhailla vakkareilla myös ehkä 1-4 viikon välein enkä koskaan vaatinut mitään. Hinnanalennukset ja ekstrat tulivat täysin palveluntarjojien aloitteesta. Kai oon sitten niin mukava asiakas tai ihan helevetin komea 8) ;D (No pillua osaan nuolla hyvin, siitä olen aivan satavarma 👅)

Tarttis löytää taas jostain yhtä hyviä vakkareita, mutta vissiin keltaisten sivujen aika ei enää palaa…

Poissa Jopa Tuli Artturi

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #17 : Lokakuu 23, 2025, 22:11:02 »
Itsellä harvempi tahti, noin kerran kuussa. Vakkarinani aikoinaan ollut elämäntapahuora sanoi ettei ole koskaan kunnolla osannut hinnoitella palvelujaan. Hinta oli alun alkaen edullinen. eikä kellokaan oikein ollut hallinnassa. Niinpä katsoin parhaaksi nostaa hintaa itse, kun tapaamiset alkoivat venyä liiaksi.

Poissa soikkeli

• Jr. Member
  • ** Piristää muiden päivää
« Vastaus #18 : Lokakuu 23, 2025, 22:57:59 »
Kun on samalla käynyt viitisen kertaa niin intohimo häviää. Tuttua, turvallista ja tylsää. Toki periaatteessa kaikkk on ok, homma pelaa, palvelu ystävällistä jne. Mutta ei mitään jännitettä.

Että jos samalla rahalla voi kokeilla uutta niin miksi ei.

Paikalla Kellopeliappelsiini

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #19 : Lokakuu 23, 2025, 23:12:48 »
Vaihdan vakkaria viimeistään neljännen tapaamisen jälkeen, useinmiten jo toisen.

Ei auta mainosviestit eikä alet.

I see what is right and approve, but I do what is wrong

#fuckpalestine