Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Isäni käytti omaisuuden seksipalveluihin, mutta en ole siitä surullinen,,,  (Luettu 2788 kertaa)

Poissa JuhaniH

• Full Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
HS Lukijan mielipide 28.9.2025

"
Isäni käytti omaisuuden seksipalveluihin, mutta en ole siitä surullinen tai katkera

Anna Kontulan haastattelu (HS 6.9.) on pannut liikkeelle viime aikojen tärkeimmän seksityökeskustelun, joka rytmittyy osaltani isäni kuolinpesän tyhjennykseen. Jäämistöä penkoessani opin, että hän oli käyttänyt koko äidiltään jääneen mittavan omaisuuden seksityöläisen palveluihin. Isä oli maksanut taiteellisista poseerauksista, seksiakteista ja lounasseurasta. Loppuvuosinaan hän oli käyttänyt palveluihin vuosittain kymmeniätuhansia euroja. Viimeisessä vaiheessa säännöllisen palveluntarjoajan äiti sairastui, jolloin isäni välitti hänelle viimeiset varat, mitä tilillä oli jäljellä.

Mietin, kuinka katan hautauksesta syntyneitä kuluja – siitä, miten kallista hautaaminen on, voisi erikseen kirjoittaa – mutta huomaan, etten koe seksiin käytetystä omaisuudesta mitään surua tai katkeruutta. Olen erittäin kiitollinen seksityöläiselle, joka on ottanut tupakoinnin uuvuttaman vanhuksen hoteisiinsa tarjoten rikkaita kokemuksia sekä kaikille ihmisille kuuluvaa läheisyyttä.

Kuten nimimerkki Täpärästi pelastuneet kirjoitti (HS Mielipide 27.9.), seksityö on jo nyt osa kulttuuriamme. Se tarjoaa käytännöllistä apua ja sellaista elämänlaatua, johon säädyllisten arvojen varaan ripustautuvat virastot, palvelut ja muu yhteiskunta eivät pysty. Pidän seksityöläisen kanssa hurjastelua mielekkäämpänä ehtoopuolen toimena kuin omaisuuden sijoittamista yksityisen vanhainkodin katteeseen.

Tuhosin kuvat, joita isäni oli säilönyt eri tilanteista, mutta jätin yhden piirroksen, joka esittää Mona Lisan tavoin hymyilevää mallia.

Lusikoiden perijä
"

Mitä mielipiteitä?

Omalta kohdaltani näen, että tää on hieno harrastus johon olen valmis sijoittamaan, mutta en kuitenkaan ihan noin paljon.

Poissa Viola

• Sr. Member
  • Galleria (57)
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua

Olen erittäin kiitollinen seksityöläiselle, joka on ottanut tupakoinnin uuvuttaman vanhuksen hoteisiinsa tarjoten rikkaita kokemuksia sekä kaikille ihmisille kuuluvaa läheisyyttä.

Tämä!

kuvagalleria
*** Helsingissä****

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
Kirjoituksessa on useita sävyjä, mikä on aika onnistunutta lyhyeen mielipidekirjoitukseen. Teksti on minusta vilpitön, ironia on vain retorista - parempi käyttää kertynyt omaisuus loppuelämän seksuaalisiin iloihin ja piirrellä kuvia tästä ilakoinnista, kuin sijoittaa rahat virastojen säädyllisten arvojen varaan rakennettuihin palveluihin. Minusta kirjoittajan kiitollinen perussävy ja kyky kääntää odotettu katkeruus valoisaksi tekee tekstistä poikkeuksellisen. Tulin hyvälle tuulelle, kun luin sen pariin kertaan.

Poissa MikaM

• Hero Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
HS Lukijan mielipide 28.9.2025

Isäni käytti omaisuuden seksipalveluihin, mutta en ole siitä surullinen tai katkera

Viimeisessä vaiheessa säännöllisen palveluntarjoajan äiti sairastui, jolloin isäni välitti hänelle viimeiset varat, mitä tilillä oli jäljellä.

Vanhus oli siis laupias samarialainen, joka kuoli köyhänä ja hylättynä?
Viimeiset rahat pankkitililtä, no money, no more honey?

Kunnon Keijo Kaarisadetusta mielipidekirjoituksissa ja Iltalehdessä.

Poissa Kielitieteilijä

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
Kirjoituksessa on useita sävyjä, mikä on aika onnistunutta lyhyeen mielipidekirjoitukseen. Teksti on minusta vilpitön, ironia on vain retorista - parempi käyttää kertynyt omaisuus loppuelämän seksuaalisiin iloihin ja piirrellä kuvia tästä ilakoinnista, kuin sijoittaa rahat virastojen säädyllisten arvojen varaan rakennettuihin palveluihin. Minusta kirjoittajan kiitollinen perussävy ja kyky kääntää odotettu katkeruus valoisaksi tekee tekstistä poikkeuksellisen. Tulin hyvälle tuulelle, kun luin sen pariin kertaan.
Just näin, Forty puki sanoiks sen tärkeän...
❤️
Slippery when wet!

Poissa Mustelmann

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
Onko kirjoituksen takana edesmenneen turskan poika vai tytär?

Poissa ftw72

• Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
  juhanih nimimerkillä kirjoitti ja nyt mäkin tiedän mihin harrastukseen mun säästöt menee   ;D  lähtölaskenta on jo alkanut viski ja hupakot

Poissa velihopea

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
Olen kolmen läheiseni tuhkauurnat laskenut omin käsin hautaan. Jotain on jäänyt perinnöksikin, mistä olen toki kiitollinen. Ehkä nuo ihmiset olisivat kuitenkin saaneet rikkaamman elämän, jos olisivat käyttäneet enemmän varojaan omiin tarpeisiinsa. Siksi olen sitä mieltä, että ihmisellä on oikeus rällätä omaisuutensa ihan itse, jos siltä tuntuu. Saatanpa osittain tehdä näin itsekin. Omalta osaltani pidän kyllä huolen siitä, ettei jälkikasvuni tarvii ukkoa velaksi kuopata 😅 Loput juon tai työnnän huoran persiiseen, jos niin haluan ::)

Ja mitäänhän täältä aineellisesta maailmasta ei mukaansa saa, kun lähtö tulee. On vain tämä yksi elämä ja siitä kannattaa ottaa ilo irti, jos siltä tuntuu ja siihen kykenee.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 28, 2025, 23:18:11 kirjoittanut velihopea »

Poissa FortySexN2

• Sr. Member

Ajattelin päällekkäisten sävyjen taitavan käytön perusteella, että kirjoittaja on ammattimainen kynänkäyttäjä. Se selittäisi myös lempeän ilmaisun, ja yhdessä maininnan virastojen säädyllisistä arvoista sekä seksityön hyväksynnän kanssa tämä tapaus kallistaa arveluni siihen, että kirjoittaja on poika.

Poissa ftw72

• Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
   sori että sekoilin siis juhanih oli tän kirjoituksen sivulle laittanu ei kirjottanu   8)

Poissa HarryPotter

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Elämähän on tehty elettäväksi ja nautittavaksi. Omassa elämässä jokainen voi rahoillaan tehdä parhaaksi katsomalla tavallaan, eikä siihen oikeastaan muilla ole mitään sanomista. 

Eipä niillä rahoilla mullan alla muutenkaan tee mitään  :whipping:
Seksi, sali, sauna ja saunaolut ;) No ehkä muutakin! ( 57 - 70 - 105 - 66 )

Poissa AnniAuringonkukka

• Sr. Member
  • Galleria (10)
Siistiä, että tuolla oli joukossa myös taiteellisia poseerauksia ja että hän päätti säilyttää niistä yhden.

Niin monen jälkikasvu ois repinyt pelihousunsa totaalisesti huomatessaan, että mihin oletettu perintö on mennyt :D Mutta kuulostaa kyllä valoisalta ihmiseltä tuo kirjoittaja ja että aidosti on vaan halunnut isänsä nauttivan elämästä. Siunausta ja osanotot hänelle.
Jyvääskyläässä 13.-14.10. 🌻

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Itsekään en olisi ollut surullinen vaan aivan saatanan vihainen.  Olisin kussut isäni haudalle ja huutanut " tungit sitten mun perinnön huoran perseeseen, millä helvetin rahalla sinä kyrpä luulet että minä pääsen huoriin"
Can I be your RILF (Retard I'd Like to Fuck)

Poissa antero pee

• Sr. Member
Kappas, mä olen tässä Liftin tavoin ankaralla linjalla. Vaikka olen lutuinen ymmärtäjä noin yleensä, niin nyt en näe isäukon käytöstä ihanaisena. Nimittäin jos tilanne on niinkin tiukka, ettei jälkikasvulla ole rahaa hautajaiskustannuksiin, niin "vuosittain kymmeniätuhansia euroja" prostituoituihin käyttänyt äijä mokasi maineensa ja nimi painetaan sukukirjaan hakusanan "itsekäs paska" alle.

edit: Mietityttämään jäi, mitä tarkoittaa "tuhosin kuvat joita isäni oli säilönyt eri tilanteista"
("2015 Nalli-Allia nussimassa"; "2017 Meikän muna puolikova")?
« Viimeksi muokattu: eilen kello 11:53:21 kirjoittanut antero pee »
DAN BULL - I REALLY LIKE DICKS
https://www.youtube.com/watch?v=_-BjC1GHwPY

Poissa Aapeli60

• Full Member
  • * Kelpo kaveri

Moni sanoo etteihän niitä mukaan saa ja siksi kaikki vaan menemään.
Itsi ajattelen jäljelle jääviä sen verran, että haluan osaltani varmistaa heille helpomman tien taloudellisesti.
Eikä se tarkoita että itse jäisin jotain vaille, valintoja kun tekee huolella.
Ajoissahan se kannattaa ajatella niin voi säästää esim.verotuksessa merkittävästi.
Tapoja on monia ja onneksi jokainen saa aika pitkälle päättää mikä sopii kenellekkin.

Poissa MikaM

• Hero Member
Kappas, mä olen tässä Liftin tavoin ankaralla linjalla. Vaikka olen lutuinen ymmärtäjä noin yleensä, niin nyt en näe isäukon käytöstä ihanaisena. Nimittäin jos tilanne on niinkin tiukka, ettei jälkikasvulla ole rahaa hautajaiskustannuksiin, niin "vuosittain kymmeniätuhansia euroja" prostituoituihin käyttänyt äijä mokasi maineensa ja nimi painetaan sukukirjaan hakusanan "itsekäs paska" alle.

Veikkaan tarinan olevan satua. Normaalit vanhemmat kuitenkin haluavat turvata lastensa tulevaisuuden.
Tässä tarinassa lapsi on aika pervo. Isäukko heittää varallisuutensa kaminaan ja sitä pidetään hyvänä juttuna.

Poissa MikaM

• Hero Member

Eräs suomalainen parittaja totesi parikymmentä vuotta sitten, huora valehtelee aina.
Kymmeniätuhansia vuodessa -> vähintään kerran viikossa 250€:a. Ukko lahjoitti huoran
sairalle äideille viimeiset roposensa. No money, no honey.

Jänniä nämä viimeaikaiset tarinat jumalaisesta seksityöstä. Vaikuttaa masinoinulta
vaikuttamiselta. Iltalehden Tonin tarinassa oli kaikki alan "hyvät" kliseet. Tosin uutuus oli
väite siitä, että seksiostamisesta mies saa stigman.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 13:41:24 kirjoittanut Heikki Koo »

Poissa Kellopeliappelsiini

• Sr. Member

Jotenkin jäi mielikuva, että vanhukselta oli lopulta huijattu ns. tuhkatkin pesästä.
Nuo dalmatialaistuneet vanhukset kun alkavat uskoa jopa satuja todeksi.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 13:41:39 kirjoittanut Heikki Koo »
I see what is right and approve, but I do what is wrong

#fuckpalestine

Poissa orjamies

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi

Kyllähän tuossa näkyy tuota se on tietty veteenpiiretty viiva onko moraalista laskuttaa " 200e " posken paijauksesta tyyliin ...
« Viimeksi muokattu: eilen kello 13:41:59 kirjoittanut Heikki Koo »
kysyvälle vastataan

Poissa palvelunostaja

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
Kymppitonneja vuodessa (ilman vastaavia tuloja) viittaa siihen että homma on lähtenyt lapasesta, perustuen jonkinlaiseen omaan kokemuspohjaan harrastuksen hinnasta. Tili tyhjäksi pt:n äidin sairaskuluihin on vaan objektiivisesti väärä tapa harrastaa, ja aika kyseenalaista pt:ltä edes vastaanottaa tuollaista. Tämä on samalla tarinan epäuskottavin kohta: miten kirjoittaja ei muka kyseenalaista ja epäile että hänen isänsä on tullut huijatuksi?

Mutta turhahan niiden rahojen perään enää olisi itkeä, joten siinä mielessä hyvä jos kirjoittaja osaa ajatella asian noin.

Jotain voisi kai kelailla sukupolvien aikana kerrytetystä varallisuudesta ja miksi suomalaisilla ei juuri sellaista ole, mutta taitaa olla turhaa kun ei tiedä mitään näistä ihmisistä, millaisia uhrauksia on tehty aiemmin yms. Voin keksiä skenaarioita joissa kirjoittaja ei rahaa tarvitse ja isä oli elänyt köyhyydessä kunnes sai sen perinnön. Ja ei kaikki vaan arvosta tai edes halua pysyvää vaurautta sillä lailla.

Kokonaisuutena vähän omituinen tarina, enkä oikein ymmärrä miksi sen on joku halunnut julkisuuteen jakaa.