Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VAROITUS Snapchat huijaus  (Luettu 1971 kertaa)

Poissa Daddyo

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
VAROITUS Snapchat huijaus
« : Elokuu 24, 2025, 23:21:00 »
Terveppä.

Mulla on aika painava asia. Lievästi sanottuna.
En jaksa ihan detaljisti kaikkea koska olin poliisille selvittämässä asiaa tässä mutta varoituksen sana kaikille nuoren pillun perässä sokeana kaikesta muusta oleville turskille.
Jos Snapchatissa tarjotaan tapaamista niin kannattaa olla kyllä kaikki mahdolliset antennit pystyssä.
Mä en ollut ja melkein menetin rahani ja tuurista kiinni ettei käyny myös paljon pahemminkin.
Seuraa tarjosi "myyn liveseuraa hki", a.k.a. "kiimaminna". Ei varmasti ole enää noilla nimimerkeillä siellä mutta älkää hyvät herrat menkö noihin.

Syvällä rintaäänellä annan muutaman vinkin kun kiimoissanne olette sopimassa tapaamista, niinsanottuja hälytyskellojen kuuluisi soida jos:
- kaikki sopii, ihan mitä vain ehdotat
- hinta, etenkin pitkät ajat on reilusti alle normi hintatason
- puolen tunnin, tunnin ajat ei oikein tunnu sopivan vaan pidempään aikaan ja vähän isompaan rahaan siten houkutellaan
- älkää missään tapauksessa lähtekö tapaamiseen ellette saa oletetulta naiselta livevideota ja voitte todistaa puhutut asiat todeksi.
- jos kuitenkin kaikesta huolimatta olette näin tehneet ja tapaaminen on jo ihan nurkilla, varmistakaa reitti mitä olet käyttämässä ja älkää antako itsestänne liian tarkkoja kuvauksia.
- jos pyydetään lähettämään kuva rahoista, unohda koko homma ja aja kotiin
- Jos kaikesta tästä huolimatta olet jo kävelemässä kohteeseen ja sinulta kysytään toistuvasti matkasi etenemisestä, käänny nopeasti takaisin ja aja kotiin.
- Jos et kaikista varoitussignaaleista huolimatta näin tee, ole valppaana kaikesta mahdollisesta eteen tulevasta yllätyksestä ja ole valmiina kääntämään rintamasuunta sinne päin mihin olisi pitänyt jo olla ja ole valmiina juoksemaan henkesi edestä.

Ei muuta
« Viimeksi muokattu: Elokuu 24, 2025, 23:30:26 kirjoittanut Daddyo »

Poissa JämeräpartainenInsinööri

• Full Member
  • Galleria (2)
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: VAROITUS Snapchat huijaus
« Vastaus #1 : Elokuu 25, 2025, 00:50:51 »
Mainitsit monia punaisia lippuja, mutta aivan kaikki noista eivät sellaisia:

- kaikki sopii, ihan mitä vain ehdotat
--> punainen lippu, toisaalta, palvelukuvauksen vastaisten asioiden ehdottaminen olisi oikealle pt:lle punainen lippu sinusta, joten outojen ehdottelu ei ole toimiva keino. Ja palvelukuvauksen/infoviestin puuttuminen on sekin punainen lippu.

- hinta, etenkin pitkät ajat on reilusti alle normi hintatason
--> punainen lippu.

- puolen tunnin, tunnin ajat ei oikein tunnu sopivan vaan pidempään aikaan ja vähän isompaan rahaan siten houkutellaan
--> puolen tunnin ajan puuttuminen ei ole punainen lippu, tunnin ajan puuttuminen olisi jo epätyypillistä.

- älkää missään tapauksessa lähtekö tapaamiseen ellette saa oletetulta naiselta livevideota ja voitte todistaa puhutut asiat todeksi.
--> Ei todellakaan ole punainen lippu. Ei ole normaali käytäntö tarjota ilmaisia live-videoneuvotteluita... ja sellaisen pyytäminen olisi taas punainen lippu sinusta.

- jos kuitenkin kaikesta huolimatta olette näin tehneet ja tapaaminen on jo ihan nurkilla, varmistakaa reitti mitä olet käyttämässä ja älkää antako itsestänne liian tarkkoja kuvauksia.
--> Reitin varmistaminen? Mitä ihmettä, minne slummiin olet menossa?

- jos pyydetään lähettämään kuva rahoista, unohda koko homma ja aja kotiin
--> Erittäin, eritäin outoa, punainen lippu.

- Jos kaikesta tästä huolimatta olet jo kävelemässä kohteeseen ja sinulta kysytään toistuvasti matkasi etenemisestä, käänny nopeasti takaisin ja aja kotiin.
--> olisi varsin outoa, punainen lippu. (Ei pidä sekoittaa etappi kerrallaan tuleviin saapumisohjeisiin, voivat olla käytössä täälläkin).

- Jos et kaikista varoitussignaaleista huolimatta näin tee, ole valppaana kaikesta mahdollisesta eteen tulevasta yllätyksestä ja ole valmiina kääntämään rintamasuunta sinne päin mihin olisi pitänyt jo olla ja ole valmiina juoksemaan henkesi edestä.
--> No nyt alkoi kiinnostaa, mitä sinulle kävikään...

Poissa Daddyo

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #2 : Elokuu 25, 2025, 01:41:29 »
Reitin varmistaminen: Mut ohjattiin parkkipaikalle josta oli vielä 6mim kävelymatka osoitteeseen jonka sain vasta kun olin kys. parkkiksella.

Video tai mikä tahansa asia millä voitte jotenkin todentaa keskustelukumppanin aidoksi. Pyydä kuva ja sen jälkeen tee nettihaku kuvasta.

Mun päälle siis hyökättiin mutta en sano siitä sen enempää. Selvisin.

Poissa velihopea

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #3 : Elokuu 25, 2025, 04:33:40 »
Reitin varmistaminen: Mut ohjattiin parkkipaikalle josta oli vielä 6mim kävelymatka osoitteeseen jonka sain vasta kun olin kys. parkkiksella.

Video tai mikä tahansa asia millä voitte jotenkin todentaa keskustelukumppanin aidoksi. Pyydä kuva ja sen jälkeen tee nettihaku kuvasta.

Jonnekin oudolle parkkikselle ohjaamisen pitäisi jo soittaa kelloja. Yksikään rehellinen pt ei ole koskaan kertonut / käskenyt minne pitää pysäköidä, ovat ehkä kertoneet, mistä löytää parkkipaikkoja. 6 min kävelyä on kilsan päässä…

Sinut siis ns. pelattiin ulos autostasi, jotta ois helpompi rullata? Siltähän tämä vaikuttaa. Ei hyvä, mutta kiimoissaan ei kannata tulla jymäytetyksi myöskään. Poliisillehan nämä toisaalta kuuluvat.

Poissa Jonne29

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #4 : Elokuu 25, 2025, 13:05:10 »

Vaikuttaa mustalaisten tekosilta. Olenko väärässä?