Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: sain tyypillisen paypal scam yrityksen  (Luettu 574 kertaa)

Poissa NaapurinSetä

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
sain tyypillisen paypal scam yrityksen
« : Elokuu 18, 2025, 15:39:20 »
Kirjoittelen tämän tiedotteena yleisen edun nimissä kun olen kuullut näistä huijauksista mutta että osuu omalle kohdalle on yllätys. Mullahan ei ole mitään paypal kauppias tunnusta vaan tavallinen kuluttajatunnus ja siksi erikoista.

Tänään tuli espanjankieliseltä kaverilta englanniksi maili mun gmailiin että oli vahingossa maksanut mulle USD300 mun paypal tilille ja pyytää ottamaan yhteyttä että hän antaa ohjeet miten palautan.

Siinä hän varmaan pyytää siirtämään jollekin toiselle tilille ystävänä ja sukulaisena etten pysty perumaan.

Mutta häneltä oli tosiaan tullut mun paypal tilille USD300 ihan oikeasti. Varmaan oli lähetetty maksuna jostain että hän voi myöhemmin tehdä vetoomuksen että paypal palauttaa ne hänelle sen jälkeen kun itse on saanut toiselle tilille ystävänä ja sukulaisena mun siirtämät 300.

En vielä vastannut mitään hänelle vaan tein paypalille ilmiannon ja kerroin mitä oli tapahtunut tarkalleen ja mitä epäilin. Saa nähdä viekö ne multa huijarin lähettämät rahat, no ei se mitään eihän ne ole mun rahoja.

Nyt vaan mietin että pitäisikö mun vastailla kaverin mailiin jotain ja vedättää vähäsen ettei liian nopeasti tee maksunpalautus pyyntöä että paypal ehtii ehkä reagoida huijaus ilmiantooni.
Ahneen loppu on kultainen

Poissa JämeräpartainenInsinööri

• Full Member
  • Galleria (2)
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: sain tyypillisen paypal scam yrityksen
« Vastaus #1 : Elokuu 18, 2025, 20:34:24 »

En usko että kannattaa tehdä muuta kuin mitä olet jo tehnyt. Jos lähdet vedättämään, menet itse harmaalle alueelle.

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #2 : Elokuu 18, 2025, 22:02:04 »
Puhelin-scammereiden kanssa voi pelailla ja pilailla, mutta tällaisten kanssa noudattaisin Partaisen Inssin neuvoa ellet ole täysin tietoinen kaikista Paypalin menetelmistä ja olet varmalla pohjalla

Poissa NaapurinSetä

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #3 : Elokuu 18, 2025, 22:23:58 »
Joo Paypalia vastaan ei kannata tehdä mitään, ne voittaa sen pelin.
Mutta tuota kaveria ajattelin vähän vedättää (=kuluttaa hänen aikaa ja antaa toivoa onnistumisesta) ettei ihan heti pyydä rahojaan takas paypalilta että niillä olisi aikaa.
Mutta ainoa mitä tuossa varmaan tapahtuu on että mun oma aika kuluu myös enkä saa aikani tuhlaamisesta korvausta kuitenkaan.

Poissa tv_tiia

• Newbie
  • Galleria (1)
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #4 : Elokuu 18, 2025, 22:31:14 »
PayPalilla on eritasoisia työntekijöitä. Toivottavasti viestisi meni sellaiselle työntekijälle, joka osaa tehdä oikeanlaiset peliliikkeet tässä tapauksessa.

Joskus korona-aikaan huomasin, etten saanut s-postiini kuitteja ostoista, joita tein eräällä netin ostopaikalla. AIemmin ne tulivat aina jokaisesta ostosta. PayPalin puhelinnumero oli silloin vaikeasti löydetttävissä, erinäisten google-hakujen kautta löysin sen vihdoin. Ensimmäisellä kerralla oli vahvaa intiaa puhuva ap, ja kaikesta vakuuttelusta huolimatta kuitteja en seuraavistakaan ostoista sannut. Kolmannella kerralla soittaessani oli vahvaa lontoota puhuva erittäin asiallinen naisääni, joka otti ilmoitukseni vakavasti. Pian sen jälkeen taas kuitit tulivat s-postiini.

Poissa JämeräpartainenInsinööri

• Full Member
  • Galleria (2)
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #5 : Elokuu 19, 2025, 21:41:06 »
Joo Paypalia vastaan ei kannata tehdä mitään, ne voittaa sen pelin.
Mutta tuota kaveria ajattelin vähän vedättää (=kuluttaa hänen aikaa ja antaa toivoa onnistumisesta) ettei ihan heti pyydä rahojaan takas paypalilta että niillä olisi aikaa.
Mutta ainoa mitä tuossa varmaan tapahtuu on että mun oma aika kuluu myös enkä saa aikani tuhlaamisesta korvausta kuitenkaan.

JOS Paypal lähtisi ilmoituksesi johdosta katsomaan mitä tuo huijari tekee, ja hän näyttäisi että teilla kommunikaatio jatkuu, ja olet edelleen hänen kanssaan etsimässä kumpaakin osapuolta tyydyttävää ratkaisua, niin ... vaikuttaisit väärän raportin tehneeltä, ja hän viattomalta sekaannuksen uhrilta?

Poissa NaapurinSetä

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #6 : Elokuu 20, 2025, 00:43:51 »
Joo toki tuossa tarvii olla tarkkana mitä kirjottelee. Itse ajattelin että tuskin olen ainoa jolle toi kaveri on yrittänyt tätä huijausta. Toivottavasti Paypal vaivautuu mun ilmiannon perusteella katsoon että onko hänen tilillä useita tollasia vahinkomaksuja jotka hän sitten pyytää takas. Kai niistäkin paypal saa valituksen että huijari saikin maksunsa takas Paypalilta mutta pyysi ennen sitä huijatulta maksun toiselle tilille. Mietin että montako huijausta toi edes pystyy tekemään ennenkuin sen tili jäädytetään koska jäähän tosta epäilyttävä jälki jos asiakaspalvelu vaivautuu tutkimaan.

Hän tänään aamulla kyseli uudelleen maililla voisinko olla yhteydessä että hän lähettää palautus ohjeet. Mä kirjoitin että olen lomamatkalla mutta lähetä ohjeet ja tiedot. Mun ajatus on että häneltä tarvii saada maksuohjeet toiselle tilille niin että hän pyytää ystävänä tai sukulaisena maksua. Sitten mä kysyn että eikö mun pitäisi vaan painaa palautusnappia. Lähinnä haluan todistusaineistoa että hän pyytää palautuksen eri tilille esim.

Tämä on eka tällänen paypalin suhteen mutta kryptopörssihuijauksia (yrityksiä) on tullut useita. Niitä kun olen ilmiantanut niin pörssien asiakaspalvelu on aina kehottanut urkkimaan mahdollisimman paljon tietoja että mihin ja kenelle ja miten huijari haluaa että toimitaan. Siten heillä on enempi keinoja saada huijausyritykset pysähtymään ja kaikki kirjeenvaihto on kiinnostanut asiakaspalvelua. Toivon että paypal arvostaa myös sitä että selvitän huijarin pyynnöt, yhteystiedot ja toimintatavan.

Mutta toki kaikessa täytyy toimia niin että kun epäilevä asiakaspalvelu lukee mailiketjua niin mä en toimi asiattomasti. Toivon että huijarin toimintatavan urkkimista katsotaan hyvällä.