Esitit hyvän kysymyksen. Missä vaiheessa voi puhua vakkarista ja kuka saa oikeuden määrittää vakkariksi. Kyseinen pt selvästi omi oikeuden määritellä vakkarisuhteen. Kyseinen pt käsitti vakkarin myös niin että vakkareille pitää antaa jotain konkreettista, tässä tapauksessa alennusta. Tän turskan kannukset eivät sinne asti riittäneet jostain syystä.
musta tuntuu että tässä pitäis määritellä ensteks pari käsitettä että tää keskustelu olis mielekästä, vakkari eli vakioasiakas ja kanta-asiakas.
vakioasiakas tarkoittaa ainakin tuolla seksialan ulkopuolella tyyppiä joka notkuu esim. samassa ravintolassa vuosia, tulee tutuksi koko henkilökunnalle, saattaa saada vakioasiakkaana vähän henkilökohtaisempaa palvelua, jos joku kaataa vahingossa ylimääräsen kaljan tai tekee ylimääräiset ranskalaiset niin se tarjotaan sille vakkarille että haluutko tän, se ehkä kuulee ensimmäisten joukossa että tulossa on jotain kivoja kamppiksia tai jos se haluaa pöytävarauksen niin sille soitetaan ekana kun tulee joku peruutus. se vakioasiakkaan saama "hyöty" on semmosta pientä sosiaalista etua mitä saa siitä että on kaikille tuttu naama. käytännössä se hyöty silti perustuu siihen, että vakioasiakas tykkää käydä siellä paikassa ja kävis siellä paikassa varmaan vaikka ei joskus saiskaan kahveja kaupan päälle, se nyt vaan sattuu tykkäämään siitä paikasta niin paljon. vakioasiakkuutta ei voi pakottaa eikä päättää, se syntyy orgaanisesti.
kanta-asiakas tarkoittaa tyyppiä, jolla on joku vaatekaupan kantiskortti josta se ehkä joutuu maksamaan tai jonka se saa kun se on tehnyt tarpeeks ison kertaoston, ja sit se saa sillä firman kantiskortilla 10% alennusta kaikista ostoksista mitkä ylittää vaikka 20€, tai sit kanta-asiakastarjouksia että joulukuun ajan kaikki villasukat kanta-asiakkaille -15%. kanta-asiakas on sopimus mikä tehdään asiakkaan ja yrityksen välillä ja se perustuu puhtaasti taloudelliseen hyötyyn. antamalla pieni ale halutaan että asiakas käyttää enemmän rahaa, mutta se ei edellytä minkäänlaista henkilökohtaista suhdetta asiakkaaseen. kanta-asiakas voi olla firmalle täysin tuntematon tyyppi vaikka sillä oliskin lompakossa se joku kortti. kanta-asiakas haluaa kanta-asiakassuhteeseen, koska se tahtoo saada kanta-asiakkaan edut, eli taloudellista hyötyä.
seksialalla nää kaks menee jostain syystä iloisesti sekaisin. vakkari tarkoittaa osalle asiakkaista ja ilmeisesti osalle palveluntarjoajistakin kanta-asiakasta ja kanta-asiakkaan etuja. toisille vakkari tarkoittaa sit tyyppiä joka on tullut vuosien varrella oikeasti tutuksi ja sille tarjotaan kahvit jos jää luppoaikaa ja kysellään että mites se sun saunaprojekti, onko valmistunut. ja sit nää ensimmäisen ryhmän asiakkaat loukkaantuu kun ne kyselee toisen ryhmän palveluntarjoajilta, että miten vakkariks pääsee, ja vastaus on että käymällä säännöllisesti.
mulle vakkari tarkottaa näistä sananmukaisesti vakioasiakasta. mulla ei oo kanta-asiakasjärjestelmää käytössä, multa ei saa joka kymmenettä kertaa ilmaiseksi tai 15% alea käsihoidoista joulukuussa. mun "vakkarit" on niitä tyyppejä ketkä mä muistan jo nimestä tai jostain whatsapin profiilikuvasta eikä mun tartte kaivella muistiani että hetkinen kukas tää oli, eiku ainii tää oli tää tyyppi kellä oli kasseissa tää luomi mikä näyttää ranskan kartalta. vakkarit käy epäsäännöllisen säännöllisesti, tai vaikka joka kerta kun oon jossakin kaupungissa keikalla. ne saa parempaa palvelua, koska niitä on ihan super helppo palvella, mä muistan mistä ne tykkää ja voin tarjota sitä ilman sen kummempaa kommunikoimista, ja se palvelu ylipäätään voi olla paljon kasuaalimpaa ja rennompaa. niiden kanssa voi tsättäillä joskus vähän kuulumisia ilmaseks tai joustaa esim. antamalla alustavia varauksia tai niiden kanssa ei haittaa jäädä sänkyyn höpöttämään muutaman minuutin verran yliajalle. vakkari myös ymmärtää, että etuja ei pyydetä, vaan ne saadaan.