Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Salakapakat/ihmissalakuljetus  (Luettu 2875 kertaa)

Poissa 007 (oma)lupa naida

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1625
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Salakapakat/ihmissalakuljetus
« : Maaliskuu 26, 2020, 13:04:30 »
Mites on kun kapakat suljetaan. Joskus kieltolain aikaan avattiin salakapakoita. Käyköhän nyt näin ?
ja
Kun Uusimaa eristetään niin alkavatkohan salakuljettajat tekemään bisnestä (kuten pakolaisten kanssa ovat toimineen). Sinne vaan kylmärekan konttiin ja matkalle pois Uudeltamaalta. Perillä sitten katsotaan, onko joku vielä hengissä.
9 vuotta ikään 69, joka on kivaa :-)

Poissa M.U. Tiainen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2680
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Salakapakat/ihmissalakuljetus
« Vastaus #1 : Maaliskuu 26, 2020, 16:24:52 »
Minua askaruttaa myös että pitääkö minun uusmaalaisena hakea turvapaikkaa ensimmäisestä maakunnasta (päijät-häme)? Vai saanko matkustaa myös turvallisiksi katsottujen maakuntien(keski-suomi ja pohjois- pohjanmaa)läpi lappiin loirinuotiolle ja hakea sieltä turvapaikkaa?

Poissa Vieras0242

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4103
  • * Kelpo kaveri
Vs: Salakapakat/ihmissalakuljetus
« Vastaus #2 : Maaliskuu 26, 2020, 16:46:27 »
Mites on kun kapakat suljetaan. Joskus kieltolain aikaan avattiin salakapakoita. Käyköhän nyt näin ?
ja
Kun Uusimaa eristetään niin alkavatkohan salakuljettajat tekemään bisnestä (kuten pakolaisten kanssa ovat toimineen). Sinne vaan kylmärekan konttiin ja matkalle pois Uudeltamaalta. Perillä sitten katsotaan, onko joku vielä hengissä.

Onhan pääkaupunkiseutu kieltämättä kauhea paikka, mutta en nyt ehkä ihan henkeni uhalla täältä yrittäisi paeta... 😅

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2205
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Salakapakat/ihmissalakuljetus
« Vastaus #3 : Maaliskuu 26, 2020, 17:45:51 »
Satavarmana löytyy salakapakoita huhtikuun ekasta viikonlopusta alkaen. Mua ottaa päähän että vaikka olen helsinkiläinen, olen täällä Joensuussa jumissa opiskelujen vuoksi. Voi vietävä kun viilettäisin salakapakoissa. Voisin vaikka laittaa 12 sentin korot pullean pyllyni alle.

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Salakapakat/ihmissalakuljetus
« Vastaus #4 : Maaliskuu 27, 2020, 13:18:50 »
lappiin loirinuotiolle ja hakea sieltä turvapaikkaa?
Lappi taisi viime viikonloppuna ilmoittaa, että etelän porukka painukoon helvettiin. Ei niin, että minä sinne haluaisin edes mennä.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Salakapakat/ihmissalakuljetus
« Vastaus #5 : Maaliskuu 28, 2020, 15:11:43 »
Lappi taisi viime viikonloppuna ilmoittaa, että etelän porukka painukoon helvettiin. Ei niin, että minä sinne haluaisin edes mennä.

Joo mä kuulin tuosta myös vähän juttua, ja siltä osin kun tuon taustalla pelko että laskettelukeskusten turistit levittää tautia alueelle suurissa määrin ymmärrän huolen. Lapin alueen tehohoitokapasiteetti kun taitaa olla...noh, ei nyt nolla, mutta liekö maan heikoimpia. Toki sielläkin varmuusastetta varmaan nostettu, mutta entuudestaan paikkojen määrä kai luokkaa 10 koko Lapin alueella.
Toki tauti tulee leviämään myös Lapin alueella, silloin en nyt välttämättä toivottaisi ihan koko muuta Suomea helvettiin, koska saattaapi olla että siinä vaiheessa ne muun Suomen sairaalapaikat on tarpeen.
Tässähän voisi sit todeta et toivotetaan Lappi siinä vaiheessa helvettiin...mutta ei, mä sanon et tervetuloa hoitoon etelään kaikesta huolimatta.

Yleisemmin, Uusimaata ei ehkä kannata kovin väheksyä:
https://www.tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_kansantalous.html
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa M.U. Tiainen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2680
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Salakapakat/ihmissalakuljetus
« Vastaus #6 : Maaliskuu 29, 2020, 01:40:14 »
lappiin loirinuotiolle ja hakea sieltä turvapaikkaa?
Lappi taisi viime viikonloppuna ilmoittaa, että etelän porukka painukoon helvettiin. Ei niin, että minä sinne haluaisin edes mennä.

En minäkään. Tuo vain oli teoria Ohisalolle ja hänen hännystelijöilleen tällä foorumilla.

Eikös nuo poronn****** ole jo valittaneet ettei ole turisteja ja konkurssi häämöttää?
Ja Helvetin uusmalaisten pitäisi maksaa heidän tappionsa?
Olen sitä mieltä että kun tilanne on mikä on niin jokainen maakunta pärjätköön ihan itsekseen.
Uusmaalaisten rahat jäävät uusimaalaisten käytöön ja lappalaiset käyttää sitten niitä omia rahojaan.

Onhan siellä kuitenkin rahaa tulossa Ruotsin puolelta työmatkojen mukana ja vähän muutakin.

https://yle.fi/uutiset/3-11281009