Ei ollut niin monimutkaista tämä silloin, kun itärajan takaa tuli bussilasteittain huoria joiden käsivarteen joku Igor tai Tatjana oli kirjoittanut isolla fontilla pilu 50😆
Uutiset:
Suomessa standardihinta on pitkälti 100 € / 30 min
vs.Jostain syystä suomalaisilla palveluntarjoajilla on tapana pyytää 150 € / 30 min
eli kumpi se nyt siis oli
Ei tarvitse saivarrella. Tiedät varsin hyvin, että ulkkarit pyytää yleisesti 100€/30min ja suomalaiset 150€.
Kannattaa muistaa, että muiden hupakoiden etu on, että hinnoittelet itsesi pois markkinoilta.
Tämähän se ja heidän etunsa taas ei ole, että myyt alle kartellin asettaman standardihinnan ja voisin kuvitella, että tätä katsotaan pahalla, vaikka siis yrittäjä itse olisi tyytyväinen tähän. Nyt puhe siis kotimaisista.
ihan yhtä lailla suomitytötkin voi nostaa hintoja lähtiessään britteihin tai norjaan töihinRiippuu ihan siitä miten paljon siellä on kilpailua.
suomen hintatasoa voi vaikka verrata siihen mikä on normaali tuntihinta new yorkissa, jos tuntuu, että hinnat täällä olisivat jotenkin poikkeuksellisen korkeat.New Yorkissa taitaa ostaminen olla kiellettyä (ja myyminenkin?), mikä nostaa hintatasoa.
Riippuu ihan siitä miten paljon siellä on kilpailua.
New Yorkissa taitaa ostaminen olla kiellettyä (ja myyminenkin?), mikä nostaa hintatasoa.
Ei kukaan asiakas ostaessaan tuotetta tai palvelua ajattele että ahaa, tämän liiketilan tilan vuokra x rahaa, minun pitää siis maksaa näin ja näin paljon. Asiakas ajattelee omista lähtökohdistaan, kuinka paljon haluan/minulla on varaa maksaa jostain tietystä asiasta. Varsinkin jos kyse ei ole jostain välttämättömyyshyödykkeestä.Riippuu ihan siitä miten paljon siellä on kilpailua.
oletko sitten itse keikkaillut paljonkin näissä hommissa?
Kyllä, asiakkaana.New Yorkissa taitaa ostaminen olla kiellettyä (ja myyminenkin?), mikä nostaa hintatasoa.
kyllä sitä taitaa sittenkin nostaa enemmän se että yksiön kuukausivuokra on helposti yli 3k$.
Kyllä, asiakkaana.
ei kukaan asiakas ostaessaan tuotetta tai palvelua ajattele että ahaa, tämän liiketilan tilan vuokra x rahaa, minun pitää siis maksaa näin ja näin paljon. Asiakas ajattelee omista lähtökohdistaan, kuinka paljon haluan/minulla on varaa maksaa jostain tietystä asiasta. Varsinkin jos kyse ei ole jostain välttämättömyyshyödykkeestä.
Vastaavasti myyjä ei voi suoraan hinnoitella sen perusteeella, että koska maksan vuokraa näin paljon, minun pitää saada asiakkaalta noin paljon. Kyse on siitä, paljonko asiakkaat ovat valmiita maksamaan.
Kannattaa muistaa, että muiden hupakoiden etu on, että hinnoittelet itsesi pois markkinoilta.
Tämähän se ja heidän etunsa taas ei ole, että myyt alle kartellin asettaman standardihinnan ja voisin kuvitella, että tätä katsotaan pahalla, vaikka siis yrittäjä itse olisi tyytyväinen tähän. Nyt puhe siis kotimaisista.
Minkä kartellin? Itse olen ollut noin 5v alalla mutta mitään kartellia ei ole tullut vastaan🙄
Jos olisit aloittanut alalla 2005, niin kartelli olisi tuttu juttu. Kontulan väitöskirjassa paljastetaan kartellin pääpiiskuri. Hän on jo menehtynyt. Surullinen tapaus, "helppo raha" taisi aiheuttaa päihdeongelman, joka sitten vei hengen.
Oliko tämä se kartelli, jossa hinnoiteltiin kilohinnan mukaan?