Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Telegram ja discord harrastusvälineinä  (Luettu 1650 kertaa)

Poissa mattssonni

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
Telegram ja discord harrastusvälineinä
« : Huhtikuu 07, 2025, 15:08:30 »
Naapuri, todellinen s-kortti ja AS ovat tuttuja alustoja kaikille ja viestintävälineiden top5 tässä lajissa lienee puhelin, sms, s-posti, WA ja KIK. Noilla pärjää pitkälle ja niitä taitavat käyttää kaikki asiakkaat.

Tuntuu, että telegram on viime aikoina yleistynyt kovaa vauhtia. Haluaisiko joku sitä aktiivisemmin hyödyntävä antaa johdatuksen siihen, miten telegramia tässä lajissa hyödynnetään muutenkin kuin lähettämällä perinteisiä yksityiviestejä wa-tyyliin. Käsittääkseni moni hyödyntää sitä ilmoitteluun ja myyjien etsintään. Kannattaako telegramia käyttää, tuoko se uutta kattavuutta tuohon em. perinteiseen viestinnän työkalupakkiin ja ilmoitusalustoihin? Miten löytää oikeille kanaville?

Entäpä discord, onko se tässä lajissa ihan marginaali-ilmiö vai varteenotettava foorumi ja viestintäkanava?
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa Livya

• Full Member
  • Galleria (8)
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Telegram ja discord harrastusvälineinä
« Vastaus #1 : Huhtikuu 07, 2025, 15:21:28 »
Naapuri, todellinen s-kortti ja AS ovat tuttuja alustoja kaikille ja viestintävälineiden top5 tässä lajissa lienee puhelin, sms, s-posti, WA ja KIK. Noilla pärjää pitkälle ja niitä taitavat käyttää kaikki asiakkaat.

Tuntuu, että telegram on viime aikoina yleistynyt kovaa vauhtia. Haluaisiko joku sitä aktiivisemmin hyödyntävä antaa johdatuksen siihen, miten telegramia tässä lajissa hyödynnetään muutenkin kuin lähettämällä perinteisiä yksityiviestejä wa-tyyliin. Käsittääkseni moni hyödyntää sitä ilmoitteluun ja myyjien etsintään. Kannattaako telegramia käyttää, tuoko se uutta kattavuutta tuohon em. perinteiseen viestinnän työkalupakkiin ja ilmoitusalustoihin? Miten löytää oikeille kanaville?

Entäpä discord, onko se tässä lajissa ihan marginaali-ilmiö vai varteenotettava foorumi ja viestintäkanava?

Telegram on itselle vieraampi, mutta oon käsittänyt että etähommat on sitä kautta kätevä hoitaa. Camittelut ja sellaiset.

Discordi ainakin toimii paremmin kuin kik. Ja periaatteessa discordiin ois tosi helppo luoda paikkakuntakohtaiset anonyymit ennakkomainostus kanavat vakkareille. Oon tätä ajatusta joskus pyöritellytkin, kun pitäisi keksiä joku helppo ja tehokas tapa ennakko ilmoituksiin vakkareille.
Oulussa 😘

Poissa AnniAuringonkukka

• Hero Member
  • Galleria (10)
« Vastaus #2 : Huhtikuu 07, 2025, 15:57:15 »
Huumeita seksiä vastaan -ryhmiä taitaa Telegramista löytyä. En tiedä pyöriikö siellä mitään muuta järkevää.

Otin TG:n käyttöön asiakasviestintäkanavana kun paloi lopullisesti käpy maailman bugisimman paskasovelluksen kikin kanssa. Mutta TG:ssa asiakkaat saattaa poistella chatteja munkin puolesta, mikä ei oo kauhean kätevää kun pitäis esim. tapaamisen yksityiskohtia löytää. Plus TG on venäläisomisteinen, joten voipi olla että poistuu kohta sekin. WA, Signal, email ja välillä puhelut saa jäädä käyttöön.

Vanhana irccaajaana tykkään Discordista ryhmächattailyyn, mutta asiakasviestintään se tuntuisi vähän oudolta.
Kajjjaani 3.-4.5.

Now let your lovin' flow real sweet and slow 🍓

Poissa joey_t

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #3 : Huhtikuu 07, 2025, 16:27:51 »
Saako Snapchatista pillua? Siis täysi-ikäistä.

Poissa mattssonni

• Sr. Member
« Vastaus #4 : Huhtikuu 08, 2025, 01:36:50 »
Huumeita seksiä vastaan -ryhmiä taitaa Telegramista löytyä. En tiedä pyöriikö siellä mitään muuta järkevää.

Niin, nuo telegram-kanavat, miten niitä löytää, miten ne toimivat ja onko siellä mitään käyttökelpoisia? Vai ovatko ne kaikki täynnä vain tuollaisia Annin kuvailemia diiliehdotuksia, joista jokainen järkevä pysyy kaukana?
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Paikalla häkkisen isa

• Full Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #5 : Huhtikuu 08, 2025, 08:57:39 »
telegramista on muutama järkevä asiakas tullut, mutta suurin osa yhteydenotoista on ihan turhaa huuhaata. jotenkin se sovelluksen anonymiteetti johtaa siihen että kynnys asiattomaan viestintään on entistäkin matalampi, minkä takia en ole käyttänyt kikiäkään enää parin kuukauden kokeilun jälkeen.

oma lukunsa on sit tää ilmiö että mun työnumeroa lisätään jatkuvasti telegramissa erilaisiin ryhmiin missä kaupataan huumeita ja aseita :D vituttaa ihan erityisen paljon kun huomaa että työpuhelin surisee ja oletat saavasi potentiaalisen asiakkaan ja sit siellä huutaakin joku ryhmätsätti ja mainos että nyt olis puhdasta metaa tarjolla pitäjänmäessä. että kiva, kylläpä olikin nyt hyödyllinen tieto hei!

en tiiä mikä tää logiikka on, et onks se joku botti joka sitä tekee, koska niissä ryhmissä on parhaimmillaan satoja ihmisiä, vai onko joku tyyppi kenen kanssa oon joskus keskustellut lisännyt vaan kaikki yhteystietonsa sinne, koska ei siellä ryhmän jäsenissä koskaan yhtäkään tuttua nimeä ole. vai onko niin tiukassa se oletus että seksityöläisethän on automaattisesti narkkareita ja hyviä asiakkaita diilereille, joten joku käy summamutikassa poimimassa numeroita naapurista ja tosieskosta.
nähdään helsingissä 27.-29.4., terkuin ihana isa 😘

Poissa Makkonen

• Full Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #6 : Huhtikuu 08, 2025, 09:27:36 »
Saako Snapchatista pillua? Siis täysi-ikäistä.

Miksiköhän vastaukseni poistui?
Vastaan uudelleen: Hyvin haastavaa. Toisaalta itsellä 2 pientä korvausta vastaan, ja 1 ilmainen pano.
Dirty old man

Poissa Paroni

• Full Member
« Vastaus #7 : Huhtikuu 08, 2025, 21:40:10 »
Discordin ongelma on, ettei se tue useita erillisiä samanaikaisia käyttäjätilejä ja käytännössä käyttäjänimet ovat samat eri discordpalvelimien yli.

Tää aiheuttaa aika merkittävän aukon yksityisyydensuojaan ja käyttö useamalla eri tilillä on varsin työlästä.

Poissa Livya

• Full Member
  • Galleria (8)
« Vastaus #8 : Huhtikuu 08, 2025, 22:09:41 »
Discordin ongelma on, ettei se tue useita erillisiä samanaikaisia käyttäjätilejä ja käytännössä käyttäjänimet ovat samat eri discordpalvelimien yli.

Tää aiheuttaa aika merkittävän aukon yksityisyydensuojaan ja käyttö useamalla eri tilillä on varsin työlästä.

Tää on uutta tietoa. Mulla on useampia discord käyttäjiä eti tarkoituksiin, eikä ole ollut mitään ongelmia. Täysin anonyymejä myös 🤔
Oulussa 😘

Paikalla NaapurinNoora

• Full Member
  • Galleria (6)
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #9 : Huhtikuu 09, 2025, 07:33:54 »

En tiedä jääkö mulla joku pointti ymmärtämättä koska discord itselle verrattain uusi alusta, mutta siellähän kyllä pystyy määrittämään vaikka joka palvelimelle eri nimimerkin. Toki se varsinainen käyttäjätunnus näkyy profiilissa kaikille silti, mutta anonymiteetin voi ottaa huomioon käyttäjätunnusta valittaessa.

Saa korjata jos menin ihan metsään pointtini kanssa. 💁🏻‍♀️
Rakkaudesta lajiin. ♥️

🐝 Helsinki 8.-9.5. 🐝

Poissa palvelunostaja

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #10 : Huhtikuu 09, 2025, 19:26:05 »
Tässä on kai se ongelma, että jos olen kevätkukkien arvostus palvelimella postailemassa käenrieskoja, niin jengi siellä näkee että olen myös perseen osto ja myynti -palvelimella.

Ja toisin päin perseen osto ja myynti -palvelimelta voi seurailla kevätkukkapalvelimelle, ja muina sherlockeina saada tietoonsa juttuja joista puhun avoimemmin kevätkukkien yhteydessä.

Ei ole ollut tarpeen koittaa miten vaikeaa oikeasti olisi ylläpitää useita täysin erillisiä tunnareita. Jos ne olisi vain horoluurissa ja muuten selaimen yksityisessä tilassa niin ei kai se olisi sen ihmeempää kuin erillisen sähköpostin käyttäminen.

Paikalla NaapurinNoora

• Full Member
  • Galleria (6)
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #11 : Huhtikuu 09, 2025, 20:14:30 »
Tässä on kai se ongelma, että jos olen kevätkukkien arvostus palvelimella postailemassa käenrieskoja, niin jengi siellä näkee että olen myös perseen osto ja myynti -palvelimella.

Ja toisin päin perseen osto ja myynti -palvelimelta voi seurailla kevätkukkapalvelimelle, ja muina sherlockeina saada tietoonsa juttuja joista puhun avoimemmin kevätkukkien yhteydessä.

Mulla ainakin näkyy vain yhteiset palvelimet, jos niitä jonkun kanssa on. Että vain hlö joka on sun kanssa sekä kevätkukkia arvostamassa, että persettä ostamassa näkee että ootte ns. samassa veneessä.🛳️

Mut joo, jos ei haluis et kukaan näkee missä meet ja mitä teet, niin sit toi systeemi vähän ontuu.
Rakkaudesta lajiin. ♥️

🐝 Helsinki 8.-9.5. 🐝

Poissa Livya

• Full Member
  • Galleria (8)
« Vastaus #12 : Huhtikuu 09, 2025, 20:59:02 »

Ei ole ollut tarpeen koittaa miten vaikeaa oikeasti olisi ylläpitää useita täysin erillisiä tunnareita. Jos ne olisi vain horoluurissa ja muuten selaimen yksityisessä tilassa niin ei kai se olisi sen ihmeempää kuin erillisen sähköpostin käyttäminen.

Enpä tullutkaan ajatelleeksi. Itselle useamman eri discord tilin pitäminen ei ole tuottanut mitään ongelmia tosin.
Oulussa 😘

Poissa Paroni

• Full Member
« Vastaus #13 : Huhtikuu 10, 2025, 08:15:21 »
Äppäp, olinkin väärässä ja kaksi vuotta sitten desktop puolelle on tullut account switcher millä käyttäjätiliä voi lennosta vaihtaa.

Poissa AnnaB

• Hero Member
  • Galleria (16)
« Vastaus #14 : Huhtikuu 14, 2025, 23:14:58 »
Olispa tosi kivaa jos olis tollanen perseen osto- ja myynti-discord! Itselläni on useampi käyttäjätili discordissa, että pysyy helpommin eri elämän osa-alueet kivasti omissa lokeroissaan, enkä ole kokenut sitä mitenkään hankalaksi.

Telegramiin en koske, koska kuten Isa sanoi, kaikenlainen perseily lisääntyy paikoissa joissa anonyymina touhuaminen on mahdollista.
💎 Espoossa pitkästä aikaa 28.-30.4. 💎

Poissa mattssonni

• Sr. Member
« Vastaus #15 : Huhtikuu 14, 2025, 23:47:01 »
Miten telegram asiakkaan näkökulmasta, onko täällä porukkaa jotka käyttää sitä aktiivisesti? Olisi kiinnostava kuulla, miten telegram tässä harrastuksessa toimii, miten ryhmiä löytää ja onko siellä varteenotettavaa tarjonaa (mikään huumeisiin tms. edes etäisesti liittyvä, elämänhallinnan menettäneet tms. ei ole ainakaan minulle varteenotettavaa)?

Poissa Ratto_Poika

• Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
« Vastaus #16 : Huhtikuu 15, 2025, 10:37:56 »
Miten telegram asiakkaan näkökulmasta, onko täällä porukkaa jotka käyttää sitä aktiivisesti? Olisi kiinnostava kuulla, miten telegram tässä harrastuksessa toimii, miten ryhmiä löytää ja onko siellä varteenotettavaa tarjonaa (mikään huumeisiin tms. edes etäisesti liittyvä, elämänhallinnan menettäneet tms. ei ole ainakaan minulle varteenotettavaa)?

Itse olen telegramia käyttänyt usein tähän seuranhaku tarkoitukseen. Ryhmiä on kohtuu hankala löytää, tai jos löytää niin ne kaatoo nopeasti. Ryhmät joissa vaatimuksena kutsulinkki on ainoat, jotka pysyvät pystyssä. Niissä kuitenkin "ylläpito" jotka huolehtivat sisällöstä ja ilmoituksista.
Itse olen tykännyt tuosta helppoudesta, kun ryhmiä jaettu alueisiin. Se on etu näin reissutyöläiselle.
Ja parasta ylivoimaisesti on, että 99% palvelun tarjoajista on "harrastajia", joten hinnat ovat vähintäänkin halvat. Tunnin aikoja saa jo hyvinkin 100€ hintaan. Tottakai miinuksena on tuo, että pt voi olla "mt potilas" tai nisti, ja ne vaan pitää osata seuloa pois. Mutta sama ongelma se on kaikilla alustoilla

Poissa guuguuman

• Full Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #17 : Huhtikuu 15, 2025, 13:09:51 »
^ pitäisiköhän ryhtyä tutustumaan Telegramin jännään maailmaan? Tuo kun kuulostaa oikeasti hyödylliseltä ja harrastustoimintaa tukevalta hommalta.