Mielenkiintoinen aloitus, ja pohdintaa, kiitos siitä 😊 Silläkin uhalla, että näyttäydyn mattssonnin kuvailemana oman alansa asiantuntijana, kommentoin kuitenkin hieman 😘
Uskallan väittää, että asiakkaiden tekemistä ohareista ja peruutuksista ainakin merkittävä osa johtuu tästä. Väitän myös, että tämän alan asiakastapaamisten luonteeseen etukäteisvaraus soveltuu huonosti (edellämainituista syistä), ja tämä on eräs ohareiden ja peruutusten juurisyy.
Mulle tehdään todella vähän ohareita. Puhutaan vuositasolla yhden, max kahden, käden sormilla laskettavasta määrästä. Toimin pääasiassa ennakkovarauksilla, ja mulla on tälläkin hetkellä tapaamisia kalenterissa sovittuna yli kuukauden päähän.
Toki myös omalle kohdalle osuu niitä, jotka varaavat ajan etukäteen, ja sitten päivää ennen, tai tapaamispäivän aamuna, peruvat sovitun ajan flunssan tai työesteen takia. Uskon, että näissä tapauksissa toisinaan on kyse myös aloituksessa kuvatunlaisesta "ei sitten huvittanutkaan" -hetkestä. En katso näitä ohareiksi, ja niiden ansiosta myös saman päivän ajan kyselijöille saattaa löytyä vapaa hetki päivästä 😊
Mulle on helpompaa ja selkeämpää, kun saan hoitaa ajanvarauksen ja siihen liittuvän viestinnän (ainakin suurimmaksi osin) ennen live-työpäivää, ja niinä päivinä kun tapaan asiakkaita, keskittyä vain ja ainoastaan heihin ❤️ Siksi itselleni olisi kuormittavaa siirtyä aloituksessa kuvattuun tapaan ottaa varaukset aina vasta tapaamispäivän aamuna/päivän mittaan.
Olen myös lukemattomia kertoja kuullut asiakkailta, miten viikon tai parin päivän (tai kuukauden...) päähän sovitut treffit tuovat iloa jo tapaamista odottaessa, kalenterimerkintä treffeistä laittaa hymyilemään jne. Tästä syystä uskon, että myös asiakkaissa on heitä, joille ennakkovaraus ihan todella on se omin ja paras tapa toimia.
Halusin nostaa tämän puolen esiin, koska vaikka siis toimin tismalleen päinvastoin, kuin mitä tässä ehdotettiin ohareiden ehkäisemiseksi, oharit eivät ole olleet missään vaiheessa minulle kovin suuri riesa. En itseasiassa usko, että on oikein olemassa mitään yhtä, kaikille sopivaa tapaa ehkäistä esimerkiksi ohareita. Sen sijaan uskon, että jokaisen seksityöntekijän kannattaa kuulostella itseään (ja omaa asiakaskuntaa): millaiset työtavat sopivat itselle, luovat vähiten kuormitusta, tukevat hyvinvointia. Se voi olla ajanvaraus vain samalle päivälle, ennakkomaksu, juttelu puhelimessa ennen tapaamista, tai jotain muuta. Itse olen intuition ja omista rajoista kiinni pitämisen puolestapuhuja viimeiseen asti ja noudatankin aika raakaa rankkausta ajanvarauksen yhteydessä: jos joku vaikuttaa ajantuhlaajalta, ei osoita sisälukutaitoa, kyseenalaistaa mun ehtoja tai keksii selityksiä, miksi juuri hänen kohdalla pitäisi tehdä poikkeus, tai muuten kohtelee mua epäkunnioittavasti, en yksinkertaisesti jatka viestittelyä. Tämä tapa on
minulle toiminut hyvin 😊
Mun mielestä seksityössä yksi hienoimmista asioista onkin se, että voi luoda työtavat ja käytännöt, jotka soveltuvat itselle. Ja myös asiakkailla vastavuoroisesti on mahdollisuus valita ne seksityöntekijät, jotka soveltuvat omiin toiveisiin, koskivat ne sitten ajanvarausta, ulkonäköä tai palveluvalikoimaa 😊