Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pohdintoja oharoinnista ja aikojen peruutuksista asiakkaan näkökulmasta.   (Luettu 3357 kertaa)

Poissa Belial

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri

Tosin joskus ihmettelen kuinka hektistä elämää jotkut viettää kun samalle päivälle tehty varaus perutaan jo puolen tunnin päästä.

Eiköhän tää johdu ihan työnne luonteesta, kun usein käynnit pitää tehdä asiakkaiden puolesta mahdollisimman diskreetisti.

Parturikäyntiä tuskin joutuu perumaan sen takia, että vaimo tuli kaksi tuntia tavanomaista aiemmin töistä. Hupakointireissu, tilanteesta riippuen, saattaa taas jäädä tuolloin tekemättä.

Itse en ole ohareita tehnyt, toivottavasti en joudukaan

Poissa mattssonni

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
^hyvä esimerkki Belialilta. Ja vastausta Leean ihmettelyyn löytyy myös ThomasDundeen kirjoittamasta avausviestistä.
Ja tuota nopeaa tilanteen muuttumista tapahtuu myös myyjäpuolella, jotkut myyjätkin tekee tätä hommaa aika hektisellä, jotkut suorastaan kaoottisella otteella.

Ja mitä hektiseen elämään tulee, niin yksi merkittävä näiden palveluiden ostajaryhmä on juuri hektistä työtä tekevät miehet, joille maksullinen palvelu tarjoaa mahdollisuuden aikatauluttaa tarpeidensa hoitaminen kalenteriin tiettyyn hetkeen jopa vartin tarkkuudella. Siviilissä sellainen ei ole mahdollista. Eli hetkistä elämää viettävät ostavat näitä palveluita paljon.
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa Kellopeliappelsiini

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
Tosin joskus ihmettelen kuinka hektistä elämää jotkut viettää kun samalle päivälle tehty varaus perutaan jo puolen tunnin päästä.
Toisaalta, minun ajanvaraukseni toimii periaatteella 'nopeat syö hitaat', eli en minäkään pidä aikoja varattuna kyselyn perusteella ja tarjoamani aika saattaa olla mennyt jo toisaalle siinä vaiheessa kun asiakas haluaisi varata ajan.

Tai sitten olit kakkosvaihtoehto...
I see what is right and approve, but I do what is wrong

#fuckpalestine

Poissa Leea

• Jr. Member
  • ** Piristää muiden päivää
Selityksiä on monenlaista ja hyväksyn ne kaikki. Minua ei edes kiinnosta miksi aika perutaan.
Kunhan peruutus tehdään asianmukaisesti, asia on ok ja asiakas on tervetullut joku toinen kerta.

Ehdottomasti suurin osa asiakkaista on luotettavia ja saapuvat sovitusti paikalle. Peruutuksista tuleva haitta on marginaalinen ja saman päivän varaajat/perujat aiheuttaa joskus vaan ihmetystä, eikä sen kummempaa.
Aikuinen nainen Länsi-Uudellamaalla

Poissa Livya

• Full Member
  • Galleria (8)
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Selityksiä on monenlaista ja hyväksyn ne kaikki. Minua ei edes kiinnosta miksi aika perutaan.
Kunhan peruutus tehdään asianmukaisesti, asia on ok ja asiakas on tervetullut joku toinen kerta.

Ehdottomasti suurin osa asiakkaista on luotettavia ja saapuvat sovitusti paikalle. Peruutuksista tuleva haitta on marginaalinen ja saman päivän varaajat/perujat aiheuttaa joskus vaan ihmetystä, eikä sen kummempaa.

Tämä hyvin vahvasti. Selitykset hyväksyn muutaman kerran. Mutta jos muodostuu selkeä kaava, että varataan aika ja perutaan myös, en n. kolmen kerran jälkeen enää katso hyvällä ja toivotan mukavat jatkot ja pyydän varaamaan ajan muualta seuraavan kerran. Ihmisiä tässä kaikki ollaan ja joskus tulee esteitä tai yllätyksiä elämässä. :)
Oulussa 😘

Poissa häkkisen isa

• Full Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
tässä ketjussa on tullut kyllä paljon hyviä näkökulmia ja kommentteja, kiitos turskille kun avaatte sanaisen arkkunne!

mä työnnän oman lusikkani soppaan sen verran, että oon ite todennut omassa työarjessani et mä kuormitun ohareista, myöhästymisistä ja viime hetken peruutuksista paljon vähemmän kun pyrin aattelemaan asiaa hyväntahtoisesti. siis juuri sen kautta, että kaikki nämä edellä listatut voi hyvinkin todennäköisesti johtua vain inhimillisistä virheistä tai tunteista. että ehkä se asiakas ei tullut paikalle koska sitä jännitti liikaa, tai se unohti, tai sitä hävetti liikaa lähteä perumaan aikaa oman jännityksen takia, harmin paikka mutta elämä on.

ja onhan lopulta se kiusanteko ja tahallinen oharointikin inhimillisistä tunteista johtuvaa, oli se sitten kateutta tai kaunaa tai loukkaantumista tai vihaa tai mitä lie muuta kielteistä tunnetta, joten se on vain osa elämää ja ihmisyyttä.

ihan kuten yksi kirjoittaja täällä sanoi, että olisi kokenut oharoinnin oikeutetuksi koska loukkaantui väärälle asiakkaalle lähteneestä tekstiviestistä. mä en pidä ite tätä syytä kyllä mitenkään oikeutettuna oharoida, mutta asiakkaan tunteet ne sielläkin taustalla on. muiden tunteista on turha ottaa vielä omiin tunteisiinsa pahaa mieltä: voin joko ottaa oharista takkiini sen menetetyn rahan verran, tai sitten otan takkiini ja kärsin sen päälle vielä myös vitutuksesta. jos tavoitteena on tehdä kiusaa, niin ainakin minimoin sen kiusan, jos ei muuta.

vaikka meihin palveluntarjoajiin todistetusti kohdistuukin tahallista häiriköintiä, niin sitä alkaa näkemään ja epäilemään pian kaikkialla jos siihen keskittyy liikaa, ja siinä menettää vain omat yöunensa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2025, 09:26:46 kirjoittanut häkkisen isa »
nähdään helsingissä 27.-29.4., terkuin ihana isa 😘

Poissa häkkisen isa

• Full Member

Tämä hyvin vahvasti. Selitykset hyväksyn muutaman kerran. Mutta jos muodostuu selkeä kaava, että varataan aika ja perutaan myös, en n. kolmen kerran jälkeen enää katso hyvällä ja toivotan mukavat jatkot ja pyydän varaamaan ajan muualta seuraavan kerran. Ihmisiä tässä kaikki ollaan ja joskus tulee esteitä tai yllätyksiä elämässä. :)

nämä on kyllä oma ihmistyyppinsä, ja vaikka siihen koittaakin suhtautua myötätunnolla, jossain vaiheessa on pakko vetää rajat sen kanssa miten paljon oma liiketoiminta ja ajanhallinta sietää toistuvaa venkslaamista. mä oon alkanut ottamaan näiltä toistuvilta perujilta varausmaksuja tai täysiä ennakkomaksuja, ja se on toiminut hyvin niihin, ketkä aikoo oikeasti tulla paikalle, ja osa on sen "sakon" kerran saatuaan oppinut paremmille tavoille. ja jos ennakkomaksu ei sovi, niin todennäköisesti menetetty asiakas ei koskaan ollutkaan mikään menetys :D
nähdään helsingissä 27.-29.4., terkuin ihana isa 😘

Poissa IlonaTequila

• Sr. Member
  • Galleria (19)
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Mielenkiintoinen aloitus, ja pohdintaa, kiitos siitä 😊 Silläkin uhalla, että näyttäydyn mattssonnin kuvailemana oman alansa asiantuntijana, kommentoin kuitenkin hieman 😘

Uskallan väittää, että asiakkaiden tekemistä ohareista ja peruutuksista ainakin merkittävä osa johtuu tästä. Väitän myös, että tämän alan asiakastapaamisten luonteeseen etukäteisvaraus soveltuu huonosti (edellämainituista syistä), ja tämä on eräs ohareiden ja peruutusten juurisyy.

Mulle tehdään todella vähän ohareita. Puhutaan vuositasolla yhden, max kahden, käden sormilla laskettavasta määrästä. Toimin pääasiassa ennakkovarauksilla, ja mulla on tälläkin hetkellä tapaamisia kalenterissa sovittuna yli kuukauden päähän.

Toki myös omalle kohdalle osuu niitä, jotka varaavat ajan etukäteen, ja sitten päivää ennen, tai tapaamispäivän aamuna, peruvat sovitun ajan flunssan tai työesteen takia. Uskon, että näissä tapauksissa toisinaan on kyse myös aloituksessa kuvatunlaisesta "ei sitten huvittanutkaan" -hetkestä. En katso näitä ohareiksi, ja niiden ansiosta myös saman päivän ajan kyselijöille saattaa löytyä vapaa hetki päivästä 😊

Mulle on helpompaa ja selkeämpää, kun saan hoitaa ajanvarauksen ja siihen liittuvän viestinnän (ainakin suurimmaksi osin) ennen live-työpäivää, ja niinä päivinä kun tapaan asiakkaita, keskittyä vain ja ainoastaan heihin ❤️ Siksi itselleni olisi kuormittavaa siirtyä aloituksessa kuvattuun tapaan ottaa varaukset aina vasta tapaamispäivän aamuna/päivän mittaan.

Olen myös lukemattomia kertoja kuullut asiakkailta, miten viikon tai parin päivän (tai kuukauden...) päähän sovitut treffit tuovat iloa jo tapaamista odottaessa, kalenterimerkintä treffeistä laittaa hymyilemään jne. Tästä syystä uskon, että myös asiakkaissa on heitä, joille ennakkovaraus ihan todella on se omin ja paras tapa toimia.

Halusin nostaa tämän puolen esiin, koska vaikka siis toimin tismalleen päinvastoin, kuin mitä tässä ehdotettiin ohareiden ehkäisemiseksi, oharit eivät ole olleet missään vaiheessa minulle kovin suuri riesa. En itseasiassa usko, että on oikein olemassa mitään yhtä, kaikille sopivaa tapaa ehkäistä esimerkiksi ohareita. Sen sijaan uskon, että jokaisen seksityöntekijän kannattaa kuulostella itseään (ja omaa asiakaskuntaa): millaiset työtavat sopivat itselle, luovat vähiten kuormitusta, tukevat hyvinvointia. Se voi olla ajanvaraus vain samalle päivälle, ennakkomaksu, juttelu puhelimessa ennen tapaamista, tai jotain muuta. Itse olen intuition ja omista rajoista kiinni pitämisen puolestapuhuja viimeiseen asti ja noudatankin aika raakaa rankkausta ajanvarauksen yhteydessä: jos joku vaikuttaa ajantuhlaajalta, ei osoita sisälukutaitoa, kyseenalaistaa mun ehtoja tai keksii selityksiä, miksi juuri hänen kohdalla pitäisi tehdä poikkeus, tai muuten kohtelee mua epäkunnioittavasti, en yksinkertaisesti jatka viestittelyä. Tämä tapa on minulle toiminut hyvin 😊

Mun mielestä seksityössä yksi hienoimmista asioista onkin se, että voi luoda työtavat ja käytännöt, jotka soveltuvat itselle. Ja myös asiakkailla vastavuoroisesti on mahdollisuus valita ne seksityöntekijät, jotka soveltuvat omiin toiveisiin, koskivat ne sitten ajanvarausta, ulkonäköä tai palveluvalikoimaa 😊
🍑 livekeikat kalenterissa, pikseleinä onlyfansissa 🍑
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa Pataässä

• Full Member
...

Olen myös lukemattomia kertoja kuullut asiakkailta, miten viikon tai parin päivän (tai kuukauden...) päähän sovitut treffit tuovat iloa jo tapaamista odottaessa, kalenterimerkintä treffeistä laittaa hymyilemään jne. Tästä syystä uskon, että myös asiakkaissa on heitä, joille ennakkovaraus ihan todella on se omin ja paras tapa toimia.

...

Itse varaan pääasiassa vain ennakkoon juuri tuosta Ilonan kertomasta syystä ja osin myös siksi, että olen vähän sellainen suunnittelijatyyppi. Minulla ei toki ole sitä vaaraa, että fiilis (tai himot) menisivät ennen tapaamista, kun minulla ei käytännössä ole muita naiskontakteja. Se riski tässä toki on, että odotukset nousevat liian korkealle, mutta onneksi näin ei ole kovin usein käynyt.
Ässä hihassa. Vai oliko se housuissa?

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Tykkään käydä hupakoimassa päiväsaikaan, kun duunit antavat siihen tilaa. Mikäli varaisin vaikkapa viikon päähän, olisi todennäköistä että siihen tulee jotain päälle. Siksi maksimiennakko on, että varaan aamupäivällä iltapäiväksi ajan. Siksi meikäläinen ei peru eikä oharoi  :-*   

Poissa samuel

• Hero Member
Hyvää juttua Ilonalta! Molemmin puolin on erilaisia persoonia. Toiset elää hetkessä ja toiset suunnittelee pidemmälle. Sitten, kun ne hetkessä eläjät alkaa varailla pidemmälle, niin mönkään se menee luultavasti. Samoin suunnittelija stressaantuu, kun vasta viime hetkessä saa asiat sovittua.

Poissa NaapurinNoora

• Full Member
  • Galleria (6)
  • ***** Huikea tyyppi
Ilona vei sanat suustani, komppaan täysin! ✨

Mun kohdalle osuneet varsinaiset oharit olleet päivystäessä tulleita viime hetken varauksia, ennakkovarauksen tehneistä ei yhtään oharia.

Mä toimin käytännössä myös vain ennakkovarauksilla ja varauksia on jo nyt melkein kahden kuukauden päähän keikalle. Mulle henkilökohtaisesti sopii parhaiten tämä työskentelymalli jossa avaan keikkakalenterin hyvissä ajoin enkä joudu enää työpäivinä miettimään, että riittääköhän asiakkaita.

Kuten Ilonakin sanoi, yksi tän työn parhaista puolista on se, että omat työskentelytavat, -ajat ja -käytännöt voi määrittää itse ja toimia sen mukaan mikä itselle parhaiten sopii.

Uskon, että alalla tän suhteen kysyntä ja tarjonta kohtaa, on hyvä että on paljon erilaisia toimintapoja. Oli sitten asiakkaan toiveissa mahdollisimman nopealla aikataululla toteutuva tapaaminen tai pitkän ajan päähän tehty varaus jota ehtii odottaa ja hekumoida jo etukäteen.  :inlove:
Rakkaudesta lajiin. ♥️

🐝 Helsinki 8.-9.5. 🐝

Poissa guuguuman

• Full Member
Mä tykkään varata tapaamisajat hyvissä ajoin ennakkoon. Lähinnä kun suosin päiväaikoja, niin voin järjestellä työkalenterin tapaamista silmälläpitäen. Ei sitten tartte olla tapaamisen jälkeen rappukäytävässä puhelinpalaverissa  :) Kun mun työkalenterissa on sellainen tunnin "henk.koht. menoa"-merkintä, niin voitte olla varmoja että en ole hammaslääkärissä.

Jokusia kertoja olen joutunut varatun ajan perumaan kun on ehtinyt flunssa/korona iskemään ennen H-hetkeä. Nää on tietysti valitettavia kaikille osapuolille, mutta terveys kai ennen kaikkea.