Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?  (Luettu 87275 kertaa)

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11392
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #160 : Maaliskuu 17, 2020, 20:26:35 »

^
Mä oon ajatellu etten kuolisi laisinkaan. Se kuoleminen tuntuu jotenkin lopulliselta. Mukavahan täällä on elellä 😁
Amator

Poissa Vikke1967

  • Full Member
  • Viestejä: 165
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #161 : Maaliskuu 17, 2020, 20:53:19 »
Mutta yksi laitos joka on ollut sekaisin jo pitkään muutenkin tulee olemaan kela satojentuhansien hakemusten kanssa jonka tämä korona aiheuttaa.Tämä taas aiheuttaa sen että tukienvarassa elävät opiskelijat,yh-äidit jäävät odotteleen tukiansa pitkään ja heille ei jää montaa vaihtoehtoa takoa rahaa joka taas tietää sitä että piparia on ja halvalla kohta.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2020, 20:55:17 kirjoittanut Vikke1967 »

Poissa Vieras0106

  • Newbie
  • Viestejä: 45
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #162 : Maaliskuu 17, 2020, 21:04:18 »
Mutta yksi laitos joka on ollut sekaisin jo pitkään muutenkin tulee olemaan kela satojentuhansien hakemusten kanssa jonka tämä korona aiheuttaa.Tämä taas aiheuttaa sen että tukienvarassa elävät opiskelijat,yh-äidit jäävät odotteleen tukiansa pitkään ja heille ei jää montaa vaihtoehtoa takoa rahaa joka taas tietää sitä että piparia on ja halvalla kohta.

^ Todella omituinen päätelmä yh-äideistä! Ai juuri he ryntäävät myymään halvalla piparia, kun koronakauhu juuri kiihtyy? Ja eivät piittaa lastensa terveydestä? En voi tajuta ajatuksenjuoksuasi, enkä viitsi muuta viestistäsi kommentoida.

Poissa Vieras0424

  • Full Member
  • Viestejä: 195
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #163 : Maaliskuu 17, 2020, 21:34:36 »
Sillä lailla.....  :o Eli jos tuntee itsensä flunssaiseksi niin ei ibuprofeenia...

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006443302.html

Tulehduskipulääkkeisiin edit: ihan niihin reseptivapaisiin kuolee Suomessa vuodessa tuhansittain ihmisiä, tieto löytyy ihan virallisista lähteistä mutta hetken sitä joutuu kaivelemaan löytääkseen. Vaaroista on aiemminkin kirjoitettu paljon, mutta jos itse jollekin on yrittänyt sanoa saa yleensä ne höpöhöpö-naurut päälleen. Kiva, että IS uutisoi kerrankin myös tästä.

Poissa Helenainen

  • Newbie
  • Viestejä: 4
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #164 : Maaliskuu 17, 2020, 21:55:08 »
Juu, en minä ilkeyttäni kirjoittele niin kuin olen kirjoitellut. Vaan oon todella huolissani isäni takia(sairastaa syöpää sekä sydän ja verisuoni tautia)  sekä isäni äitin/mummoni 96v takia (hyvässä kunnossa vielä). Sekä huolettaa myös kaikkien muiden vanhusten/huonokunttoisten ihmisten puolesta jos jotkut suhtautuvat vallitsevaan tilanteeseen hyvin vähättelevällä asenteella. Lyön vaikka mitä vetoa, että heidänkin asenne muuttuu jos  virus napsahtaa omalle tai jonkun sukulaisen tai muuten läheisen ihmisen kohdalle.

Hallitus teki eilen asian huomattavasti yksinkertaisemmaksi velvoittamalla yli 70-vuotiaat kotikaranteeniin. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että lapset/lastenlapset jne.. pitävät yhteyttä puhelimitse/whatsappilla tms. Jos tästä huolimatta vierailee fyysisesti ottaa riskin taudin välittämisestä - sillä ei silloin ole mitään merkitystä mistä itse tartunnan on saanut.

Poissa Vieras0044

  • Full Member
  • Viestejä: 114
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #165 : Maaliskuu 18, 2020, 08:40:23 »
Juu, en minä ilkeyttäni kirjoittele niin kuin olen kirjoitellut. Vaan oon todella huolissani isäni takia(sairastaa syöpää sekä sydän ja verisuoni tautia)  sekä isäni äitin/mummoni 96v takia (hyvässä kunnossa vielä). Sekä huolettaa myös kaikkien muiden vanhusten/huonokunttoisten ihmisten puolesta jos jotkut suhtautuvat vallitsevaan tilanteeseen hyvin vähättelevällä asenteella. Lyön vaikka mitä vetoa, että heidänkin asenne muuttuu jos  virus napsahtaa omalle tai jonkun sukulaisen tai muuten läheisen ihmisen kohdalle.

Hallitus teki eilen asian huomattavasti yksinkertaisemmaksi velvoittamalla yli 70-vuotiaat kotikaranteeniin. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että lapset/lastenlapset jne.. pitävät yhteyttä puhelimitse/whatsappilla tms. Jos tästä huolimatta vierailee fyysisesti ottaa riskin taudin välittämisestä - sillä ei silloin ole mitään merkitystä mistä itse tartunnan on saanut.

Kyllä kyllä!
Jos minä saisin viruksen nyt mistä tahansa niin en mitenkään aiheuttaisi vaaraa vanhemmilleni koska meillä on fyysisestikkin etäisyyttä n. 300km.  :) Joten sen puolesta voisin kyllä käydä vaikka hupakoissakin, mutta ajattelen myös muita lähelläni olevia jottei hekään joutuisi vaaraan saada tartuntaa minulta.
Jotenkin vaan ihmetyttää tää tiettyjen henkilöiden asenne kun kuvittelevat olevansa kaiken yläpuolella ettei he voi missään tapauksessa saada tartuntaa tai varsinkaan levittää sitä.

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #166 : Maaliskuu 18, 2020, 08:42:53 »
^Kerro nyt mitä minun pitäisi tehdä kun työnantaja odottaa minun saapuvan aina fyysisesti työpaikalleni? Töitäni ei pysty tekemään etänä ;D

Poissa Vieras0041

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1564
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #167 : Maaliskuu 18, 2020, 08:48:28 »
^miten olis vaikka olla ottamatta tarpeettomia riskejä saada tartunta ja sen seurauksena tartuttaa muita?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 18, 2020, 08:56:51 kirjoittanut lprman1 »

Poissa Vieras0044

  • Full Member
  • Viestejä: 114
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #168 : Maaliskuu 18, 2020, 08:56:43 »
Juurikin näin ^

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #169 : Maaliskuu 18, 2020, 08:59:11 »
^  Ei pysty välttymään tässä duunissa. Ihmisiä tuppaa olemaan lähes aina lähettyvillä.

Poissa Vieras0044

  • Full Member
  • Viestejä: 114
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #170 : Maaliskuu 18, 2020, 09:01:51 »
^ Ja sitten käyt hupakoissa vaikka voisit olla pontentiaalinen taudin kantaja?? Vai??

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #171 : Maaliskuu 18, 2020, 09:04:52 »
Käyn kaupassakin. Nälkä tulee muuten. Jos olen sairas olen kotona. Ei tää nyt niin vaikeaa ole ennenkään ollut vaan samat säännöt tähänkin pätee.

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #172 : Maaliskuu 18, 2020, 09:37:07 »
Epätietoisille joitain ohjeita koronan kanssa toimimiseen ja lisää löytyy googlaamalla. https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006442908.html Koronan kanssa ei voi toimia kuten ennenkin, koska korona on ihan uusi juttu.
Kannattaa kysyä työnantajalta ohjeet kuinka toimitaan mikäli etätyöt eivät ole mahdollisia, ohjeet on hyvä kysyä varsinkin asiakaskohtaamisia varten (kättelyt, turvaetäisyys yms).
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Vieras0044

  • Full Member
  • Viestejä: 114
  • ** Piristää muiden päivää

Poissa Waterman2

  • Hero Member
  • Viestejä: 684
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #174 : Maaliskuu 18, 2020, 11:27:49 »
Juu, en minä ilkeyttäni kirjoittele niin kuin olen kirjoitellut. Vaan oon todella huolissani isäni takia(sairastaa syöpää sekä sydän ja verisuoni tautia)  sekä isäni äitin/mummoni 96v takia (hyvässä kunnossa vielä). Sekä huolettaa myös kaikkien muiden vanhusten/huonokunttoisten ihmisten puolesta jos jotkut suhtautuvat vallitsevaan tilanteeseen hyvin vähättelevällä asenteella. Lyön vaikka mitä vetoa, että heidänkin asenne muuttuu jos  virus napsahtaa omalle tai jonkun sukulaisen tai muuten läheisen ihmisen kohdalle. Tää korona ei kuitenkaan ole mikään tavallinen kausi influenssa vaikka monet niin kuvittelevat. Ei tavallisen influenssan  takia tehdä näin radikaaleja toimenpiteitä ympäri maailmaa kuin nyt on tehty. Vai oletteko hupusut eri mieltä asiasta, että ihan liioiteltuja toimenpiteitä kaikki. Sehän on Vaan tavallinen pikku flunssa joka leviää kulovalkean tavoin.

Minua kanssa yleisesti ihmettänyt tavallisten tallajien vähättelevä asenne. se korona on samanlainen virus kuin kausi influenssa, ei sen vakavampaa. Eikä pelkästään tavallisten tallajien vaan myös terveysviranomaisten asenne on ollut vähättelevä, joita ovat THL ja HUS.  Jälkiviisas on helppo olla, mutta väärät ennustukset ja heikko ennakointi on ollut THL:n ja HUS:n tavaramerkki tähän mennessä. Olen seurannut sivusta tammikuusta lähtien viruksen etenemistä ja toimenpiteitä sen pysäyttämiseksi. Ja tosiaan mistään pikkuflunssasta ei ole kyse, vaikka kaikki virukseen sairastuvat eivät sairasta viruksen vaarallisina muotoa.   

Valmiuslakia ei aivan huvikseen oteta käyttöön, joka vastaa sotatilan kaltaista kriisiä tai poikkeustilaa. Ja aivan huvikseen ei futiksen MM-kisoja ja urheilusarjoja pistetä kiinni kaikkialla maailmalla ja peruuteta konsertteja muita yleisötapahtumia, jos kyse ei olisi globaalista terveysuhasta.   

Hupsuilla, kuten muillakin pienyrittäjillä on rahan menetykset ovat valtaisat ja pistävät vyön kireälle, jos ja kun on laskenut haarakonttorin pöyrittämisen varaan talouden. Se saa ottamaan suurempia riskejä. Vaikka ovathan turskat kovempia ottamaan riskejä kuin ei hupakoitsijat.

Jokainen tehkoot omat valinnat ja eläköön sen kanssa. Kosketelkaa tosianne, mutta kumihanskat kädessä ja älkää hamstratko. Pitäkää toisistanne huolta. Minä en saarnaa enempää.       

 
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 18, 2020, 11:38:14 kirjoittanut Waterman2 »
"Yeah, well, that's just, like, your opinion, man"

Poissa K.Olavinen

  • Full Member
  • Viestejä: 169
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #175 : Maaliskuu 18, 2020, 12:37:58 »
Ehkä jätän uudet kontaktit väliin tällä hetkellä mutta tuttua turvallista vakkaria käyn varmasti tapaileen viikotttain.

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #176 : Maaliskuu 18, 2020, 12:53:59 »
Ehkä jätän uudet kontaktit väliin tällä hetkellä mutta tuttua turvallista vakkaria käyn varmasti tapaileen viikotttain.

En nyt sanoisi asian olevan ihan näin suoraviivainen😅 Voihan se tuttu ja turvallinenkin saada taudin vaikka kumi ostoksilla :(
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Nellanoora

  • Hero Member
  • Galleria (15)
  • Viestejä: 533
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #177 : Maaliskuu 18, 2020, 14:00:10 »
Eilinen asiakaskato sai tämänkin hupakon järkiinsä ja pillit oli pistettävä pussiin epämääräiseksi ajaksi. Enää en ota riskejä vaan keskityn muihin hommiin niin kauan kuin on taas turvallista kontaktoitua.

Mutta IIK!! Miten mä kestän mahdollista selibaattia viikkotolkulla tai pahimmassa tapauksessa kuukausia???
💋💋 Stadissa sopimuksen mukaan💋 Aktiivinen taas OF:ssa. Mihin tulisin seuraavaksi keikalle?

Poissa K.Olavinen

  • Full Member
  • Viestejä: 169
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #178 : Maaliskuu 18, 2020, 14:10:26 »
Ehkä jätän uudet kontaktit väliin tällä hetkellä mutta tuttua turvallista vakkaria käyn varmasti tapaileen viikotttain.

En nyt sanoisi asian olevan ihan näin suoraviivainen😅 Voihan se tuttu ja turvallinenkin saada taudin vaikka kumi ostoksilla :(


Juu mutta jos käyn 2-3 luona viikottain niin kuin vuosia tehnyt riski on huomattavasti suurempi,lisäksi hän ei osta kumeja.

Poissa Vieras0059

  • Full Member
  • Viestejä: 445
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #179 : Maaliskuu 18, 2020, 14:20:52 »
Eilinen asiakaskato sai tämänkin hupakon järkiinsä ja pillit oli pistettävä pussiin epämääräiseksi ajaksi. Enää en ota riskejä vaan keskityn muihin hommiin niin kauan kuin on taas turvallista kontaktoitua.

Mutta IIK!! Miten mä kestän mahdollista selibaattia viikkotolkulla tai pahimmassa tapauksessa kuukausia???

Pahimpaan hätään apua JellyJortikasta?😉