Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?  (Luettu 87235 kertaa)

Poissa Vieras0424

  • Full Member
  • Viestejä: 195
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #140 : Maaliskuu 17, 2020, 11:37:28 »
Varovainen ja harkitseva voi olla ilman hysteriaakin. Media lietsoo sitä tarkoituksella, lehdet myy hyvin. Aivan pöljää vertailla sairastuneiden määrää vaikka Italiassa ja Suomessa, kun Italiassa sattuu olemaan 60 miljoonaa asukasta.

Terävä huomio. Fiksu likka. Ja Kiinassa taitaa olla vielä vähän enemmän asukkaita kuin Italiassa. Eihän se koronavirus voi olla suomalaisille niin kovin vaarallinen kun meitä on näin vähän. Saanko käyttää tätä huomiotasi väitöskirjassani?  :)

Mietin, väännänkö sen tuohon rautalangasta ja jätin vääntämättä, niin löysihän joku tiensä veistelemään.

Suomessa on 5,5 miljoonaa asukasta

Italiassa 60 miljoonaa

Kiinassa 1 400 miljoonaa

Väitöskirjaa tekevänä varmaan voit halutessasi jatkaa laskemalla prosentit, millainen määrä väkiluvusta on sairastunut jos vaikka Kiinassa on 10000 sairastunutta ja miten on verrattavissa että 60 miljoonaan asukkaan maassa on sairastunut yli 20 000 ihmistä. En ehdi, enkä varsinkaan jaksa tehdä teille tähän suurempia laskutoimituksia, jotkut kun ei siltikään ymmärtäisi, että meillä ei edes väkiluku riitä siihen, että päästäidiin noihin lukemiin.

Väitöskirjaa tehdessä luetun ymmärtäminenkin on eduksi.

Poissa Vieras0424

  • Full Member
  • Viestejä: 195
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #141 : Maaliskuu 17, 2020, 11:42:41 »
Jätän tämän tähän  :D

Ehkä muutaman viikon päästä tulen sanomaan ”yllätys” kun mediassa on isot otsikot meille hengenvaarallisuudellaan pelotellun taudin laantumisesta......

Poissa Pilvi

  • Full Member
  • Galleria (11)
  • Viestejä: 126
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #142 : Maaliskuu 17, 2020, 11:50:48 »
Tätä ketjua kun lukee niin jätän tän vaan tähän
<3

Poissa dijon

  • Full Member
  • Viestejä: 490
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #143 : Maaliskuu 17, 2020, 12:00:51 »
Suurin osa ei ymmärrä koko viruksesta mitään. Rajojakaan tuskin olisi alettu sulkea ilman kakkalehdistön huutavia otsikoita. Ihmiset on niin helppo saada sekaisin.

Ja kyllä, olen lukenut riittävästi ja enemmän muita lähteitä kuin noita huutavimpia otsikoita, myös kuulostellut suoraan omien kontaktien kautta sitä mikä meininki tuolla Keski-Euroopassa on. Suomessa on ihmisten hysteria suurempaa kuin Saksassakaan.

Mitä sun kontaktit kertoo Ruotsin tilanteesta tällä hetkellä, omani

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006442182.html

"Expressen: Sairaanhoitajan hälyttävä kommentti Ruotsista – jo nyt joudutaan valitsemaan, kuka saa hoitoa"

^ Eikä se rokotekaan takaa suojaa, vaikka meille niin uskotellaan. Hyvällä tuurilla sairastut vaan vakavammin.

Olet siis rokotekriittinen, eli tuskin THL:n opetuslapsi. Olet lukenut PubMed:in otsikot viruksesta ja tutustunut SARS ja MERS-tuoteperheisiin aiemmin. Harrastelet kotona solubiologiaa ja paperikromatografiaa ja ymmärrät, että tavanomaiset tulehdukset, kuten pneumokokin aiheuttama korvatulehdus, keuhkoklamydia tai nielutippuri menevät ohi joogan ja meditaation voimaannuttamien T-auttajasolujen immuunivasteella. Ei siis medikaation, koska uskot saavasi liikaa antibiootteja jo ravinnostasi luomuhärkäpapujen lannoitteessa käytetyn lannan muodossa. Kerro lisää, mieluummin lähdeviittein!

Poissa Vieras0424

  • Full Member
  • Viestejä: 195
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #144 : Maaliskuu 17, 2020, 12:01:37 »
En vielä malttanut. Italian 2100 kuollutta on heidän väkiluvustaan 0,0035%. Ei tarvitse olla edes asiantuntija osatakseen laskea ja lukea muutakin kuin lööppejä. Onkohan sillä Peltolallakin tuo todistus?  :-*

Poissa Vieras0424

  • Full Member
  • Viestejä: 195
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #145 : Maaliskuu 17, 2020, 12:02:59 »
Dijon, en edes viitsi yrittää keskustella ihmisen kanssa, joka heti osoittaa ettei kykene siihen.

Poissa Vieras0106

  • Newbie
  • Viestejä: 45
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #146 : Maaliskuu 17, 2020, 12:06:49 »
Huoh, huorat elävät omissa vaaleanpunaisissa kuplissaan. Mielestäni täällä on paljon täyttä faktaa, jonka voi tarkistaa THLn sivuilta. Virologin oppiarvon voi myöntää Meemelle tomaattilausunnostaan 🤣.

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #147 : Maaliskuu 17, 2020, 12:07:16 »
Voi Herran Jumala tätä hysteriaa :o
Mun on ihan pakko käydä töissä päivittäin jossa kohtaan kymmeniä ja kymmeniä ihmisiä ja tauti tulee jos on tullakseen enkä sitä mieti alvariinsa. Vähiten pelkään hupsukan tapaamista.
Tsemppiä vaan hupsukoille ja älkää välittäkö näistä teitä halveksivista(siitähän tässä on kyse)tyypeistä.

Näin on. Olen aina pitänyt pitänyt palveluntarjoajia keskivertoa älykkäämpinä  ja he varmasti osaavat suhtautua asioihin järkevästi.

Viruksen vaarallisuutta ei kannata tietenkään aliarvioida, varsinkin kun kysessä on uusi tartuntatauti. Riskiryhmien suojelu on nyt tärkeintä, mutta suurin osa meistä sairastuu joka tapauksessa ja on meille todennäköisesti vaaraton. Näiden tiedoilla on turha lietsoa hysteriaa ja paniikkia, jatkamme vain mahdollisimman normaalia elämää.
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa Vieras0108

  • Full Member
  • Viestejä: 168
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #148 : Maaliskuu 17, 2020, 12:44:13 »
En tiedä palveluista, mutta turskat on selvästi vähentyneet. Sen täytyy olla ainoa selitys sille, miksi viime ja tällä viikolla olen saanut useammaltakin vakkarilta viestejä tyyliin "ehtisitkö käymään tällä viikolla, olis hyvin aikoja vapaana?"

Poissa Vieras0044

  • Full Member
  • Viestejä: 114
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #149 : Maaliskuu 17, 2020, 13:04:17 »

Tsemppiä vaan hupsukoille ja älkää välittäkö näistä teitä halveksivista(siitähän tässä on kyse)tyypeistä.

Minä en ainakaan halveksi hupsukoita kirjoituksillani. Miksi halveksisin olenhan kuitenkin käyttänyt heidän palveluitaan jo 3 vuosikymmenellä!!?? Ihmettelen vaan näiden täällä saitilla kirjoittelevien hupsujen vähättelevää asennetta vallitsevaa tilannetta kohtaan.

Varmasti kun tämä epidemia menee ohi ja maailma palaa taas raiteilleen minäkin alan taas käyttään hupsujen palveluita. Tosin en varmaankaan ole tervetullut tiettyjen täälläkin pääosissa olevien hupsujen luo kun olen heistä kirjoitellut hieman negatiiviseen sävyyn. :) No jos en ole tervetullut niin aina tulee uusia hupsuja joille minunkin vähäiset rahat kelpaavat. :D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2020, 13:13:26 kirjoittanut JokunenJ »

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15344
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #150 : Maaliskuu 17, 2020, 17:22:53 »
Varmasti tulee vaikuttamaan moniin eri palveluihin.
Osaltaan vaikutusten laajuutta voi vain arvailla vielä. Mutta esimerkiksi ravintola- ja kahvila-aloilla alkaa armoton pudotuspeli pikapuoliin.
Lapin hiihtokeskuksissa ravintoloita on jo paljon kiinni kuten myös latujen varsilla olevat pikku kahvilat. Työttömyys ja konkurssit lisääntyvät.
Moni parturi sulkee ovensa ja pikapuoliin sitä persettä pyyhkii pitkätukat. Sitä paskapaperia kun kotona riittää...
Niin kauan kuin minulla terveyttä riittää käyn tapaamassa tyttöjä, jotka pitävät putiikin auki. Luotan heidän arvostelukykyynsä terveydestä.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (119)
  • Viestejä: 3037
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #151 : Maaliskuu 17, 2020, 17:41:29 »
Varmasti tulee vaikuttamaan moniin eri palveluihin.
Osaltaan vaikutusten laajuutta voi vain arvailla vielä. Mutta esimerkiksi ravintola- ja kahvila-aloilla alkaa armoton pudotuspeli pikapuoliin.
Lapin hiihtokeskuksissa ravintoloita on jo paljon kiinni kuten myös latujen varsilla olevat pikku kahvilat. Työttömyys ja konkurssit lisääntyvät.
Moni parturi sulkee ovensa ja pikapuoliin sitä persettä pyyhkii pitkätukat. Sitä paskapaperia kun kotona riittää...
Niin kauan kuin minulla terveyttä riittää käyn tapaamassa tyttöjä, jotka pitävät putiikin auki. Luotan heidän arvostelukykyynsä terveydestä.

Tätä miettinyt itsekin, ja nyt kehoittaisin kaikkia käyttään pienyrittäjien palveluita niin kuin vaan itse parhaiten pystyy.
Päätin siirtyä nouto/kotiinkuljetusruokaan toistaiseksi itse & muut tarvikkeet sitten pienemmistä kaupoista. Koitan hajauttaa sitä kulutusta pienyrittäjille mitä musta irtoo. Yleensä mieluummin kokkailen keikoillakin, mutta nyt tuntuu että enemmän iloa on siitä jos tilailen safkat ravintoloista.

Muutama juttu oli tuossa varattuna Helsinkiin ajalle jolloin vielä nää rajoitukset voimassa, ja määräysten mukaan kun niitä ei voida toteuttaa sinä aikana, niin kun peruin ne, niin ehdotin yrittäjille että en kaipaa rahojen palautusta, vaan siirretään varaukset vaan hamaan tulevaisuuteen. Sovitaan sitten myöhemmin se uusi ajankohta.

Itselläni on myös noita kauneudenhoitopalveluita varattuna kun palaan Helsinkiin, ja siinä jätän päätöksen toteutuuko ne palveluntarjoajille. Itse en lähde perumaan niin kauan kun pysyn terveenä. Todella toivon että heidän firmansa on pystyssä jatkossakin, ja se ei välttämättä ole mahdollista jos kaikki nyt peruu heiltä kaiken tulevilta kuukausilta.

Ja juuri asiakkaan kanssa juteltuani, tulin siihen lopputulokseen että sen sijaan että ottaisin laina-auton käyttöön ajalle jolloin oma autoni tulee olemaan huollossa, niin taidankin suosia takseilla liikkumista.

Pieniä valintoja, ei vaikutusta kun yksi ihminen tekee, mutta toivottavasti muitakin mukana talkoissa :)
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Joensuussa ke-to 15.-16.5.!

Poissa Meeme

  • Sr. Member
  • Galleria (8)
  • Viestejä: 1452
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #152 : Maaliskuu 17, 2020, 17:56:15 »
Huoh, huorat elävät omissa vaaleanpunaisissa kuplissaan. Mielestäni täällä on paljon täyttä faktaa, jonka voi tarkistaa THLn sivuilta. Virologin oppiarvon voi myöntää Meemelle tomaattilausunnostaan 🤣.

Kiitos! Miun mielestä minuu voitais alkaa kutsumaan tämän miun älynväläyksen pohjalta Tomaattitohtoriksi.
Muistakaa äänestää loppuvuodesta minuu Vuoden Tomaattitohtorina  ;D

Mutta vakavasti ottaen, oon tosi pahoillani kaikkien puolesta, joilla joku/jotkut läheiset kuolevat tähän vitsaukseen.
Tiijä vaikka vielä ajan kanssa omakin henki on vaakalaudalla.
Siihen asti mennään kuitenkin reippaasti eteen päin ja vältellään joukkoliikennettä ja muita sellaisia paikkoja.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2020, 18:01:15 kirjoittanut Meeme »
Maistuvaista Karjalanpiirakkaa  ma - pe Jyväskylässä..

Poissa Zorbas

  • Hero Member
  • Viestejä: 926
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #153 : Maaliskuu 17, 2020, 18:39:12 »
Pieniä valintoja, ei vaikutusta kun yksi ihminen tekee, mutta toivottavasti muitakin mukana talkoissa :)

Mukana talkoissa. Voisikin näin etätöihin kotiin linnoittautuneena kartoittaa mistä lähiseudun ravintoloista voi hakea takeaway:tä. Autonkin voisi viedä huoltoon, joutaisi hyvin.
#maksuseksionihanaa

Poissa Waterman2

  • Hero Member
  • Viestejä: 684
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #154 : Maaliskuu 17, 2020, 18:49:38 »

Tsemppiä vaan hupsukoille ja älkää välittäkö näistä teitä halveksivista(siitähän tässä on kyse)tyypeistä.

Minä en ainakaan halveksi hupsukoita kirjoituksillani. Miksi halveksisin olenhan kuitenkin käyttänyt heidän palveluitaan jo 3 vuosikymmenellä!!?? Ihmettelen vaan näiden täällä saitilla kirjoittelevien hupsujen vähättelevää asennetta vallitsevaa tilannetta kohtaan.

Varmasti kun tämä epidemia menee ohi ja maailma palaa taas raiteilleen minäkin alan taas käyttään hupsujen palveluita. Tosin en varmaankaan ole tervetullut tiettyjen täälläkin pääosissa olevien hupsujen luo kun olen heistä kirjoitellut hieman negatiiviseen sävyyn. :) No jos en ole tervetullut niin aina tulee uusia hupsuja joille minunkin vähäiset rahat kelpaavat. :D

Olihan palveluntarjilla hyviä pointteja, että sen koronan voi saada yhtä hyvin ellei jopa helpommin kaupasta, julkisesta liikennevälineestä tai työpaikalta kuin intiimistä kanssakäymisestä.

Ymmärrän myös Jokusen Jaskaa huolen, jos hänellä on riskiryhmään kuuluvia läheisiä, että yrittää rajata riskit saada korona mahdollisiman pieneksi, ettei tarvitse jälkeenpäin katua omaa väliinpitämöttämyyttä.Enkä usko, että koronavirus on mukava sairastaa, vaikka ei kuulu riskiryhmään. Ei kai ne hupsut niin pikkumaisia voi olla, että ei ottaisi vastaan, kun kirjoittelit negatiiviseen sävyyn. Minun rahoilleni on aina ollut ottajia, joten en usko, että sinunkaan tarvitsee pelätä, että rahat jää taskuun pitemmäksi aikaa homehtumaan. Itsekin olen panolakossa, mutta sitä helpottaa tieto, että ei lempparivakkari pääse kotimaastaan tänne, kun laittoivat rajat kiinni, joten kiitokset lähetän näin vastuullisille viranomaisille suomenkielellä(Ja jos ei tule kiitos korttia takaisin, se muistetaan! ::)). Toivottavasti lukevat seksisaittia.     
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2020, 18:52:26 kirjoittanut Waterman2 »
"Yeah, well, that's just, like, your opinion, man"

Poissa Vieras0044

  • Full Member
  • Viestejä: 114
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #155 : Maaliskuu 17, 2020, 19:29:54 »
Juu, en minä ilkeyttäni kirjoittele niin kuin olen kirjoitellut. Vaan oon todella huolissani isäni takia(sairastaa syöpää sekä sydän ja verisuoni tautia)  sekä isäni äitin/mummoni 96v takia (hyvässä kunnossa vielä). Sekä huolettaa myös kaikkien muiden vanhusten/huonokunttoisten ihmisten puolesta jos jotkut suhtautuvat vallitsevaan tilanteeseen hyvin vähättelevällä asenteella. Lyön vaikka mitä vetoa, että heidänkin asenne muuttuu jos  virus napsahtaa omalle tai jonkun sukulaisen tai muuten läheisen ihmisen kohdalle. Tää korona ei kuitenkaan ole mikään tavallinen kausi influenssa vaikka monet niin kuvittelevat. Ei tavallisen influenssan  takia tehdä näin radikaaleja toimenpiteitä ympäri maailmaa kuin nyt on tehty. Vai oletteko hupusut eri mieltä asiasta, että ihan liioiteltuja toimenpiteitä kaikki. Sehän on Vaan tavallinen pikku flunssa joka leviää kulovalkean tavoin.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2020, 19:34:06 kirjoittanut JokunenJ »

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1643
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #156 : Maaliskuu 17, 2020, 19:44:57 »
Teho-osastolla on myös ihan työikäisiä. Useimmat heistä saadaan parannettua, mutta jos teho-osasto on täynnä, ei sinne mahdu. Tilanne on oikeasti paha, mutta me kaikki emme tule kuolemaan. Siltä kannattaa miettiä mitä tekee.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Jan_Kopecky

  • Full Member
  • Viestejä: 222
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #157 : Maaliskuu 17, 2020, 19:45:06 »
Niin kauan kuin minulla terveyttä riittää käyn tapaamassa tyttöjä, jotka pitävät putiikin auki. Luotan heidän arvostelukykyynsä terveydestä.

Amen brother.
Heghlu'meH QaQ jajvam

Poissa Vieras0041

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1564
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #158 : Maaliskuu 17, 2020, 20:20:25 »
Sillä lailla.....  :o Eli jos tuntee itsensä flunssaiseksi niin ei ibuprofeenia...

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006443302.html

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #159 : Maaliskuu 17, 2020, 20:23:27 »
Tilanne on oikeasti paha, mutta me kaikki emme tule kuolemaan.
Itse asiassa me kaikki kuollaan...
Perfektionisti.