Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?  (Luettu 86977 kertaa)

Poissa Vieras0242

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4103
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #80 : Maaliskuu 15, 2020, 15:00:51 »
^^ tai vastuulliset. Kaikkia terveydestä huolehtivia ei kannata leimata hysteerikoiksi. Jotkut ehkä ovatkin, mutta osa (ehkä iso osa) voi olla huolissaan myös sinun terveydestäsi tai omastaan, varoen esim. asettamasta lähimmäisiään alttiiksi. Enemmän olisin ihmeissäni jos jollain ei oikeasti ole ollut mitään vaikutusta tapaamisiin. Se kuulostaa jo vähän kuplalta..

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #81 : Maaliskuu 15, 2020, 15:46:39 »
Itse en mene sairaana tapaamisiin ja näin oletan hupsujenkin toimivan. Kaikki muu on hysteriaa.

Poissa dijon

  • Full Member
  • Viestejä: 488
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #82 : Maaliskuu 15, 2020, 17:51:51 »
Itse lopetin kaiken kiinalaisvalmisteisen shoppailun jo tammikuussa (ml. Balenciaga) ja pian perässä Milano. Suurena kahvinystävänä jätin tärinöistäni huolimatta eilisestä alkaen vapaaehtoisesti kahvilakäynnit väliin ja Etelä-Euroopan esimerkkiä seuraten vapaaehtoisuus muuttunee pian ehdottomuudeksi.

Eli kyllähän tämä kulutuskooma leikkaa lukuisia opiskelijavetoisia työpaikkoja, mikä on tosi huono juttu. Mutta se saattaa tuoda jo kerran lopettaneita takaisin ja lisätä muutenkin kotimaista tarjontaa. Tilastollisesti merkittävää muutosta tuskin kuitenkaan.

_
dijon on sinappi

Poissa Vieras0265

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6563
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #83 : Maaliskuu 15, 2020, 18:04:15 »
Ei vaikuta minuun pennin vertaa.

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #84 : Maaliskuu 15, 2020, 18:15:31 »
Mulla ainakin on nyt peruttu paljon tapaamisia koronan takia. Eli mulle taitaa osua sitten nämä kaikki hysteerikot, jos kenenkään muun bisnekseen tämä ei vaikuta?  ::) ???

Missä kaupungissa sä vaikutat?
Mä arvelen, että, isommissa kaupungeissa tää saattaa vaikuttaa enemmän kuin pienemmissä. Mutta tämä ihan täysin fiilispohjaista.

Mä tein viimeksi Helsingissä viikko sitten vkonloppuna, joten siellä normitilanteesta korona hysterian alettua mulla ei ole kokemusta...voisin kuvitella että esim. siellä se saattaisi vaikuttaa.
Nyt keikalla on muutama perunut ja ymmärsin että olivat kokeneet itsensä kipeiksi, ja tässä tilanteessa tietysti hyvä olla varovainen. Eli nuo perumiset nyt koronasta, toki jos on flunssassa niin ehkä ne perumiset olisi tullut muutenkin.
Mutta kokonaisuutena, perumisten tilalle on sitten tullut toiset asiakkaat.
Mutta, keikat on aina vähän poikkeustilanne, eli mä en osaa oikein normista nyt sanoa. Se selviää mulle vasta kuun lopussa kun palaan takaisin Helsinkiin ja normiarkeen :)
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎

Poissa IlonaTequila

  • Sr. Member
  • Galleria (17)
  • Viestejä: 2196
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #85 : Maaliskuu 15, 2020, 19:22:36 »
Mä olin ke-pe tällä viikolla Helsingissä, ja 50% sovituista tapaamisista peruuntui nimenomaan korona-tilanteen takia. Ymmärtääkseni kellään perujalla ei ollut oireita, joten tulkitsen niin, että he pelkäsivät saavansa tartunnan minulta. Itsekin päätin perua yhden tapaamisen, kun ihana asiakas reilusti kysyi mielipidettäni ja kertoi kontakteistaan silloin tiedetyille epidemia-alueille.

Eli kyllä ainakin mun kokemuksen mukaan ihan konkreettisesti vaikuttaa. Ja kuten yllä kirjoitin, tämä on yksi iso tekijä, kun mietin, kannattaako kahden viikon päästä lähteä keikalle, ja että jos lähden, niin sovin tapaamiset vain tuttujen kanssa, joihin luotan, etteivät tuo tautia mulle (eli eivät tule, jos itsellä oireita tai edes epäily altistuksesta), ja jotka toisaalta luottavat, että jos epäilen itse hetkeäkään altistuneeni, niin jään kotiin.

Ja toisaalta kun seuraa tilanteen räjähtämistä käsiin ympäri Eurooppaa, niin voi hyvin olla, että jo ensi viikolla ajatuskin keikalle lähdöstä tuntuu ihan absurdilta ja istutaan kaikki kiltisti kotikaranteeneissamme.
🍑 livekeikat kalenterissa, pikseleinä onlyfansissa 🍑
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa SonjaSisu

  • Full Member
  • Galleria (7)
  • Viestejä: 260
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #86 : Maaliskuu 15, 2020, 19:54:05 »

[/quote]

Missä kaupungissa sä vaikutat?
Mä arvelen, että, isommissa kaupungeissa tää saattaa vaikuttaa enemmän kuin pienemmissä. Mutta tämä ihan täysin fiilispohjaista.

[/quote]

Helsingissä nyt lähinnä. 5.-8.päivä olin Tampereella Incall. Oharit oli isommassa osassa, kuin peruutukset. Peruutuksia tuli muutama ja ohareita paljon. 12 ja 13.päivä olin turussa Incall ja mulla oli vain kolme toteutunutta mutta yli kymmenen varattu :)
Helsingissä nyt oon tehnyt vaan outcallia ja toteutumisprosentti suhteellisen suuri, eipä täällä ohareita/peruutuksia ole juurikaan.
Ikävää on tuo etkun tosiaan menee jonnekin paikkakunnalle, minne pyydetään, niin sitten tuleekin tuollainen ilmiö vastaan :D
Toki moni asia mun kohdalla varmaan vaikuttaa: uusi naama jne...
Mitään sellaista ei pidä tehdä, minkä takana ei ole valmis seisomaan!

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #87 : Maaliskuu 15, 2020, 20:06:19 »
^ Ärsyttävää tuollainen oharointi.Sonjan tavanneena voin kertoa, että olette oharoitsijaperuuttelijat jääneet paljosta paitsi.

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #88 : Maaliskuu 15, 2020, 20:09:28 »
^^

Toi antaa kyllä aika kurjan kuvan meistä miehistä...😕
Amator

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #89 : Maaliskuu 15, 2020, 20:16:38 »
^Ja mikä valitettavinta. Etenkin tamperelaisista.

Poissa PaksUkko

  • Hero Member
  • Galleria (2)
  • Viestejä: 649
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #90 : Maaliskuu 15, 2020, 20:27:04 »
Paljon on viikossa muuttunut.

Kun lukee alkunarun kommentteja ja nyt tämänhetkistä loppupäätä. Ja pelkään, että lähi viikkoina tämä tilanne synkkenee entisestään.

Paskinta ovat oharit. Joita siis tekevät 95%:sti asiakkaat palvelutuottajille.

Muistaka, että palvelutuottajienkin on elettävä. Osalla on muitakin töitä, mutta osalle palvelu taitaa olla liki päätyö.

Voisiko olla joku "etukäteisostotoiminto".

Minä voisin ainakin nyt maaliskuussa ostaa ajan jo parillekin suomalaiselle palvelutuottajalle vaikka toukokuulle tai jopa kesän jälkeiseen aikaan.

Luottaen, ettei tauti tapa minua ja toisaalta luottaen muutamiin sellaisiinkin palvelutuottajiin, joita en ole milloinkaan tavannut, mutta jotka täällä esiintymisensä ja heistä kertovien raporttien valossa ovat todella luotettavia valintoja.

Mutta mikä olisi oikea maksutapa? Bitconeja en osaa käyttää ja kirjatut kirjeet ovat kai nekin pois keinovalikoimasta.

Poissa Meeme

  • Sr. Member
  • Galleria (8)
  • Viestejä: 1451
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #91 : Maaliskuu 15, 2020, 20:35:37 »
Mulla on keikat lyöty lukkoon huhtikuulle asti, joten karavaani kulkee.
Toivottavasti panetus miehillä säilyy olosuhteista huolimatta ja miehet uskaltaa käyttää kotimaisten palveluja,
Maistuvaista Karjalanpiirakkaa ensi viikolla Kuopiossa.

Poissa Kapteeni Turska

  • Full Member
  • Viestejä: 258
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #92 : Maaliskuu 15, 2020, 21:02:37 »
Huomenna olisi tarkoitus taas käydä kotimaisen palveluntuottajan luona, mikäli minä tai hän ei saa flunssaoireita. Myös lähipiirin kuumeilu aiheuttaa tapaamisen peruuntumisen.

Ilman tätä korona hässäkkää olin suunnitellut tapaavani myös Sonjan, mutta suunnitelmiin tuli valitettavasti harmittava muutos. Korona kieltämättä haittaa harrastuksia.
Yhdestoista käsky: Älä puhu ulkosynnyttimistä halventavaan sävyyn, koska se on parasta mitä voit naiselta koskaan saada.

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #93 : Maaliskuu 15, 2020, 21:10:00 »
Sen verran vaikuttaa että yksi keikka peruuntui mahdollisen asiakaskadon vuoksi. Tuokaan ei menoa haittaa koska tapaaminen kuitenkin järjestyy muualla. Jos terveenä siis pysytään  :)
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #94 : Maaliskuu 15, 2020, 22:40:11 »
Helsingissä nyt lähinnä. 5.-8.päivä olin Tampereella Incall. Oharit oli isommassa osassa, kuin peruutukset. Peruutuksia tuli muutama ja ohareita paljon. 12 ja 13.päivä olin turussa Incall ja mulla oli vain kolme toteutunutta mutta yli kymmenen varattu :)
Helsingissä nyt oon tehnyt vaan outcallia ja toteutumisprosentti suhteellisen suuri, eipä täällä ohareita/peruutuksia ole juurikaan.
Ikävää on tuo etkun tosiaan menee jonnekin paikkakunnalle, minne pyydetään, niin sitten tuleekin tuollainen ilmiö vastaan :D
Toki moni asia mun kohdalla varmaan vaikuttaa: uusi naama jne...

Korona ei oo kyllä mikään hyväksyttävä syy ohareihin. Paitsi no tietty jos on kuollut siihen, mutta tuohon ei vielä pysty vetoamaan koska Suomessa ei vielä ole kai kuollut siihen ketään.
Tosta Tampereesta muistaakseni oli juttua että siellä on ollut viime aikoina ongelmia ohareiden kanssa, siis jo ennen koronaa.
Mutta harmi et ollut noin paska mäihä - toivottavasti seuraavista keikoista tulisi hyviä, älä menetä uskoasi vielä keikkailuun, se on parhaimmillaan tosi kivaa puuhaa :)

Mä olin ke-pe tällä viikolla Helsingissä, ja 50% sovituista tapaamisista peruuntui nimenomaan korona-tilanteen takia. Ymmärtääkseni kellään perujalla ei ollut oireita, joten tulkitsen niin, että he pelkäsivät saavansa tartunnan minulta. Itsekin päätin perua yhden tapaamisen, kun ihana asiakas reilusti kysyi mielipidettäni ja kertoi kontakteistaan silloin tiedetyille epidemia-alueille.

Eli kyllä ainakin mun kokemuksen mukaan ihan konkreettisesti vaikuttaa. Ja kuten yllä kirjoitin, tämä on yksi iso tekijä, kun mietin, kannattaako kahden viikon päästä lähteä keikalle, ja että jos lähden, niin sovin tapaamiset vain tuttujen kanssa, joihin luotan, etteivät tuo tautia mulle (eli eivät tule, jos itsellä oireita tai edes epäily altistuksesta), ja jotka toisaalta luottavat, että jos epäilen itse hetkeäkään altistuneeni, niin jään kotiin.

Ja toisaalta kun seuraa tilanteen räjähtämistä käsiin ympäri Eurooppaa, niin voi hyvin olla, että jo ensi viikolla ajatuskin keikalle lähdöstä tuntuu ihan absurdilta ja istutaan kaikki kiltisti kotikaranteeneissamme.

Tätä mä vähän kelasin, että Helsingissä varmaan jengi reagoi nyt tilanteeseen paljon.
Mutta liikkuuko ihmiset siellä sit kuitenkin ihan normisti kaupoissa & busseilla yms. julkisissa paikoissa?
Ainakaan hamstraajia ei ilmeisesti oo korona pelottanut siellä pois kaupoista mikäli frendien lähettämät kuvat tyhjistä hyllyistä pitävät paikkansa ;D
Koska ei edelleenkään mun mielessä oo mitään järkeä vältellä yksittäistä kohtaamista jos samaan aikaan huitelee meneen pitkin kaupunkia.

Täähän mullakin on edessä kun palaan Helsinkiin, keikoilla sitä on tosi eristyksissä. Koko ajan ollessa varattuna duunille ei tule liikuttua missään, ja tapaa ihan hirmu vähän ihmisiä. Todennäköisyys saada tartunta todella pieni. Mutta mutta...kun mä palaan Helsinkiin ja normiarkeen niin asia ihan toinen. Mä liikun paljon julkisilla paikoilla, ja olen potentiaalisissa tartuntatilanteissa kymmenien jollen satojen ihmisten kanssa päivittäin.

Tosin nyt kun koulu on suljettu niin siltä osin asia ratkaistu mun puolesta, mutta muuten täytyy sitten tehdä omat päätökset silloin.
Tää on vähän käänteinen tää mun tilanne Ilona sun tilanteeseen nyt, sä mietit lähteäkkö tulevalle keikalle mutta tiedät jo miten normiarjessa toimit. Mä taas olen ollut tän ajan keikalla ja en tiedä vielä miten normiarki Helsingissä tulee muodostumaan parin viikon päästä. Itse edelleen sillä fiiliksellä että jatkan elämääni niin normaalisti kuin mahdollista.

Mutta mikä sitten on järkevää? Epidemian on kai jo todettu olevan väistämätön, ja millään toimilla pystytään enää vain pidentämään aikaa minä tauti käy väestön läpi. Mikä tietysti todella tärkeää terveydenhoidon resursseja ajatellen. Oliks se ennuste nyt et yli kolmasosa suomalaisista tulee todennäköisesti saamaan tartunnan & tää tulee jäämään taudiksi joka jyllää kausittain vähän flunssan tavoin?
Jos lähtee erikoistoimiin niin meinaako niitä sit pitää yllä kuinka kauan? Siihen asti että tulee rokote...?
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎

Poissa Vieras0424

  • Full Member
  • Viestejä: 195
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #95 : Maaliskuu 15, 2020, 22:55:05 »
Ohareita ja niihin luettavia tahallisia kroonisia peruutuksia tulee välillä muutenkin ja tämähän on oiva tapa niiden tekijöille käyttää koronaa tekosyynä. Ohareiden tehtailu usein vähenee jossain kohtaa, kun tekijä(t) huomaa ettei saa hutsua savustettua pois maisemista.

Ennakkovarausten perusteella en pelkästään tekisi päätöstä lähteä tai olla lähtemättä keikalle sillä ilman yhtään ennakovaraustakin päivä saattaa olla lopulta riittävän täynnä.

Olen ollut helmikuussa flunssassa ja yhteyksieni vuoksi hyvinkin todennäköisesti toisesta maasta saadussa viruksessa ja ehkäpä juuri tässä samassa. Silloin olin kotona lepäämässä. Pidän erittäin epätodennäköisenä, että toinen flunssa tulisi heti seuraavina kuukausina ja tuskin koskaan olen ollut keväällä kipeänä.

Toivottavaa olisi, että ihmiset pysyisivät kotona tavallisenkin kausi-influenssan aikaan, vaan harvapa niin tekee ja vaaralliset jälkitauditkin hankitaan usein lepäämättä jättämisellä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2020, 22:56:48 kirjoittanut IhanaLotta »

Poissa PulleNah

  • Newbie
  • Viestejä: 31
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #96 : Maaliskuu 15, 2020, 23:01:00 »
Nyt Koronan myötä harkitsen jo vahvasti rikkovani tiukinta omaa periaatettani, hupakointia kotikaupungissa. Aiemmin harrastus on rajoittunut työreissuille, mutta nytpä ne on kokonaan kielletty...tylsää monessakin mielessä.

Sama ilmiö voi muuten vaikuttaa enemmänkin hupakoiden asiakasmäärissä, matkustus on minimissä eikä tilaisuuksia hyvälle harrastukselle ole oikein lainkaan.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2020, 23:03:42 kirjoittanut PulleNah »

Poissa Vieras0087

  • Hero Member
  • Viestejä: 841
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #97 : Maaliskuu 15, 2020, 23:02:44 »
Mulla on keikat lyöty lukkoon huhtikuulle asti, joten karavaani kulkee.
Toivottavasti panetus miehillä säilyy olosuhteista huolimatta ja miehet uskaltaa käyttää kotimaisten palveluja,

Koronavirus pirulainen kun ei kysele paljon passia. Se on kuulemma joku tällainen globaali maailmanmatkaaja  :).

Poissa Miuke

  • Newbie
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 45
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #98 : Maaliskuu 16, 2020, 13:32:02 »
Tää koronahysteria on järkyttävän ärsyttävää. Toivottavasti ei nyt omiin tai kollegoiden toimeentuloon liikaa vaikuta. Enemmän oon nyt huolissani laman mahdollisuudesta, jolloin Suomi kyykkää taloudellisesti.
Helsinki 9.-11.11. ❤️

Poissa Vieras0059

  • Full Member
  • Viestejä: 445
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vaikuttaako koronahysteria palveluihin?
« Vastaus #99 : Maaliskuu 16, 2020, 14:36:37 »
Koronahysterialla on tarkoituksensa!Se ryhmä joka ei siitä piittaa,alkaisi ajattelemaan sen vaikutusta.
Toisin sanoen sen vaikutus jäisi mahdollisimman pieneksi!