« Vastaus #844 : Tammikuu 16, 2026, 17:22:40 »
Meillä on armeija. Se on varautumista. Putinin ja Trumpin pelko on jotakin muuta
Juuri se on varautumista, että otetaan huomioon myös pahimmat skenaariot - mukaan lukien se, että Yhdysvaltojen tuki Euroopalle horjuu tai kääntyy vihamieliseksi. Silmien ummistaminen siltä, mitä Valkoisessa talossa ja Pentagonissa tapahtuu, ei ole varautumista, vaan toiveajattelua.
Se ei todellakaan ole varautumista että miehet vouhottaa uhkakuvia sosiaalisessa mediassa säikyttäen toisia heikkoja miehiä, osan lapsista ja mahdollisesti osa naisistakin saattaa tuntea turvattomuutta. Se pelokas vouhotus kuului aikanaan naisille ja siihen miehet vastasi "ei mitään hätää. paha setä ei ole tulossa tänne ja jos tulee niin se ajetaan pois"
Todella noloa huomata että "miehet maalaavat hysterian vallassa uhkakuvia ja suurin osa naisista keskittyy olennaiseen"
Aika erikoinen käsitys maanpuolustuksesta ja miehisyydestä. Sotatieteissä ja varautumisessa uhkakuvien analysointi on nimenomaan se perusta, jolla turvallisuus rakennetaan. Se, että sulkee silmänsä epämiellyttäviltä uutisilta ja hokee ”ei mitään hätää”, ei ole rohkeutta. Se on lapsellista toiveajattelua. Todellinen varautuminen vaatii kykyä kohdata tosiasiat, vaikka ne olisivat kuinka rumia.
Tähän minä olen vastannut sinulle jo aiemmin mutta toistetaan. Kenenkään meistä ei tarvitse maalata sosiaalisessa mediassa uhkakuvia. Armeija ja armeijan tiedustelu kyllä ottaa selville onko paha setä tulossa vai ei.
Se että iltasanomat paasaa tai joku vanha hinaaja Lifti paasaa pelontöyteistä paskaa ei ole valmistautumista yhtään mihinkään.
Ja sinä et tiedä tosiasiosta yhtään sen enempää kuin minäkään joten mihin ihmeeseen olet valmistautumassa.
Mulle on selitetty "faktana" 30v esimerkiksi että r yssä tulee ihan kohta. Helvetin hyvä että en ole hetkeäkään siihen valmistautunut. Olen nauranut ja sanonut että antaa tulla.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2026, 17:26:10 kirjoittanut Lifti »
Vanhuus ei tule yksin, se tulee löysän munan kanssa.