Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?  (Luettu 7024 kertaa)

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« : Tammikuu 24, 2020, 14:06:09 »
Toisessa ketjussa oli hieman keskustelua siitä kuinka joskus täällä kirjoitetut jutut tuntuvat olevan loukkaavaan/halventavaan/kiusaavaan tms. sävyyn kirjoitettuja.
Mennään henkilökohtaisuuksiin yms.

Tuosta pohdin että tässä on varmaan isoja eroja mikä koetaan loukkaavaksi tms. kirjoitteluksi.

Koitin miettiä mistä kirjoitteluista olisin loukkaantunut vuosien varrella (täällä en ainakaan vielä mistään), niin varmaan suoranainen valehtelu on ollut sellaista. Ja tuolloinkin tapaukset yleensä olleet toisiin henkilöihin kohdistuvia, joko jotain kollegaa tai asiakasta on mustamaalattu jostain minkä tiedän ettei pidä paikkaansa. Tulee mieleen mm. kun yhtä asiakkaan nimimerkkiä entisellä foorumilla vahvasti väitettiin yhden kollegan alteriksi, ja koska olin tavannut kummatkin nimimerkkien kautta useamman kerran niin tiesin ettei se pidä paikkaansa.

Mutta sitten taas kirjoittelut jotka mua ei jaksa heilauttaa pätkääkään on esim. läskisiiderivalas-läpät. Kun noista paistaa aina läpi kirjoittajan omat henkilökohtaiset ongelmat, ettei noihin edes pysty suhtautumaan sellaisella vakavuudella että ne voisi mitenkään loukata.

Mutta mites muut, millaisen kirjoittelun koette loukkaavaksi? Esimerkkejä nyt vaikka täältä tai historiasta?
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa Vieras0032

  • Hero Member
  • Viestejä: 582
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #1 : Tammikuu 24, 2020, 14:42:59 »
En nyt tiedä olisinko koskaan loukkaantunut mistään, ei niin paljon ole kiinnostanut.
Ihmetystä vähän on herättäneet feikkirapsat ja tuikituntemattoman lööperin vihanpito minua kohtaan.

Poissa Ilotikku

  • Full Member
  • Viestejä: 478
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #2 : Tammikuu 24, 2020, 15:56:40 »
Erittäin hyvä kysymys, mutta vaikea vastattava. Loukkaantuminen kun tapahtuu aina siellä vastaanottavassa päässä. Joku voi loukkaantua siitä, kun joku kannattaa Mikkelin Jukureita. Joku voi loukkaantua siitä, kun joku viljelee oikeistolaisia ajatuksia. Ja joku taas siitä, kun joku kirjoittaa kaunosanaisen rapsan tämän "mielitietystä". Maalaisjärki, joka on muuten ehkä ympäripyörein asia maailmassa, voisi sanoa, ettei tuollaisista jutuista saa loukkaantua, kun taas läskisiiderivalasläpästä, valehtelusta, tms. pitäisikin loukkaantua. Rajanveto menee yleensä henkilökohtaisuuksissa, mutta sekin tapahtuu usein siellä vastaanottavassa päässä minkä kukin ottaa henkilökohtaisesti. Pitäisikö siitä loukkaantua, kun kaveri, jonka päätä on pienenä muotoiltu väkivaltaisen isäpuolen pikkurillisormuksella huutelee voimasanojaan vastatuuleen? Ovatko mielenvikaisuus ja viallisen mielen tuotokset loukkaavia? Ja mikä nyt sitten onkaan "viallinen mieli"? Kannattaako se Mikkelin Jukureita?

Päätöksen tuosta kuka loukkaantuu ja mistä haluaisi tehdä vaikka kuka. "Kyllä minä nämä jutut tiedän!" -huutelijat, "maalaisjärjen" edustajat, agendojensa ohjaamat kuppikunnat ja äänekkäät vähemmistöt. Tällaisessa asiayhteydessä päätös on kuitenkin moderoinnilla. Isossa maailmassa moderointi on ottanut avukseen automatiikkaa, joka tiettyjen ehtojen pohjalta tunnistaa suorat loukkaukset, maalittamiset ja jopa "kaasuvalottamisen" (engl. gaslighting) sävyjä ja puuttuu tarvittaessa asiaan. Mutta kaikkeen pätee kuitenkin tuo hähmäinen rajanveto siitä minkä kukin kokee loukkaavaksi.

Elävässä elämässä on olemassa sellainen keksintö kuin empatia eli kyky ymmärtää miten toinen tuntee. Kirjoittajan kyky asettua toisen asemaan. Sillä saataisiin rekkalasteittain perseilyä pois maailmaa pilaamasta, mutta yritäppä ehdottaa tuota syvältä Pohjolan metsistä internetin äärelle ja seksifoorumillekin asti ryömineelle sosiopaatille, joka haluaa purkaa jo päiväkodin perheleikeistä asti kytenyttä vihaansa ympäristöön. Ehei, tuollaiset pitää vaan erottaa siitä räkäisestä ISDN-mokkulasta ja päästää takaisin minkkejä nussimaan. :D

The next best thing: Anna asian olla. Erään tutkimuksen (https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0022022116673910) mukaan suomalaiset ovat maailman kuudenneksi huonoimpia asettumaan toisen ihmisen asemaan. Saatamme seilatessamme jo tahattomastikin loukata vaikka ja ketä. Ja päälle vielä kaikki hullut. Kyvyttömyytemme käsitellä inhimillisiä ulottuvuuksia poikii eetteriin paljon sellaista, joka aiheuttaa vain pahaa mieltä. Annetaan sen olla. Ei anneta siimaa tuolle eikä etenkään sellaisille, jotka haluavat tuosta vielä vaikeuttaa tilannetta ja edelleen pahentaa toisten mieltä. Henkilökohtaisuuksiin on vaikea mennä, jos ei jaeta mitään henkilökohtaista. Tappeluun on vaikea ryhtyä, jos toinen ei reagoi. Ehkä joskus vielä opimme empatian jalon, mutta siihen asti annetaan asian olla. Jookos?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2020, 15:58:28 kirjoittanut Ilotikku »

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #3 : Tammikuu 24, 2020, 16:30:52 »

^
Pitkä mutta hyvä kommentti. 👍
Amator

Poissa Miuke

  • Newbie
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 45
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #4 : Tammikuu 24, 2020, 19:24:27 »
En ole aktiivinen kirjoittelija, joten  mitään loukkaavaa mua kohtaan Ei ole tullut. Ainoastaan opiston aikoihin joku oli loukkaantunut mulle; kirjoitti kaksi feikkirapsaa missä oli ylilyöntejä räikeästi mun palveluista. Mode vahvisti nopsaan, että kaksi eri nimimerkkiä, mutta sama IP osoite kyseessä  ??? samoihin aikoihin, sain ilmoituksen että joku yritti kirjautua mun tunnuksilla forkalle, siinä kuitenkaan onnistumatta. Ehkä joku luomu-Pekka suivaantui mun muovisesta ulkomuodosta ja siitä kuinka se aiheuttaa ilmastonmuutosta  ;D mulla on vaan mikromuovien tilalla maxit  ;)
Helsinki 9.-11.11. ❤️

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #5 : Tammikuu 24, 2020, 21:03:37 »
Henkilökohtaisuuksiin meneminen. Varsikin ammatinharjoittajan pilkkaaminen ja mustamaalaaminen ilman todellisia perusteita on loukkaavaan. Miksi ylipäätään on pakko aina kirjoittaa asioista joilla ei ole relevanttia merkitystä?
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Vieras0029

  • Full Member
  • Viestejä: 267
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #6 : Tammikuu 24, 2020, 21:04:35 »
Yleensäkin loukkaavaa on mielestäni suoraan joihinkin nikkeihin kohdistuva vittuilu, jopa suoranainen mustamaalaaminen. Ja oman poliittisen tai uskonnollisen ideologian varjolla muiden mollaaminen. Lähinnä näissä tapauksissa tuntuu, että on jäänyt lääkitys ottamatta tai elämä on kovin tyhjää ilman paskan länkytystä nettifoorumeilla. Ja näitä löytyy niin oikealta kuin vasemmalta.

Kaikki, siis kaikki, viestit joissa viitataan jonkin nikin poliittiseen kantaan ja vähä-älyisyyteen, voisi siivota vähintään tonne politiikka-ketjuun tai kokonaan hevonkuuseen. Seksistä ja seksuaalisuudesta täällä kai olis tarkoitus keskustella?

Never mind, näin perjantaina on parempi katella vaikka telkkaria ::)

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #7 : Tammikuu 24, 2020, 21:39:22 »
Oikeastaan aina kun keskustellaan kirjoittajasta on menty vikaan. Täällä pitäisi jutella maksuseksistä ja siihen osallistujista. Pieni metailu varmaan sallittu.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaava
« Vastaus #8 : Tammikuu 24, 2020, 21:52:39 »
Samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa, ei sen säännöstön täydy monimutkainen olla. Kevyt kuittailu ja vittuilu kuitenkin piristää.

Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Jansku72

  • Hero Member
  • Viestejä: 554
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #9 : Tammikuu 25, 2020, 08:01:06 »
Ainakin täällä miehet puhuvat suorasukaisesti seksiin liittyvistä asioista naisten kanssa. Jutut voi ilmeisesti olla härskejä kunhan eivät ole naista loukkaavia. Joskus on nämä käsitteet voivat mennä vahingossa sekaisin, vaikka kirjoittaja ei sitä tarkoitakaan, varsinkin kun eri ihmiset suhtautuvat juttuihin eri tavoin.

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #10 : Tammikuu 25, 2020, 09:10:01 »
pieni kettuilu joka suuntaan piristää aina päivän, mutta jos lähdetään "maalittamaan" se on aina loukkaavaa.
musta täällä on aika hyvä ilmapiiri. ja voiko nikin takaa kirjoittelusta loukkaantua, ei. eri juttu
jos omalla nimella alettaisiin vidduilla.

sen kyllä huomaa kun korkki narahtaa joillakin, mopo karkaa heti käsistä. ;D
"Puolivallaton Leskimies"

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #11 : Tammikuu 25, 2020, 09:13:54 »


sen kyllä huomaa kun korkki narahtaa joillakin, mopo karkaa heti käsistä. ;D
Perjantaisinhan tämän huomaa ;D

Poissa Jansku72

  • Hero Member
  • Viestejä: 554
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #12 : Tammikuu 25, 2020, 09:16:40 »
pieni kettuilu joka suuntaan piristää aina päivän, mutta jos lähdetään "maalittamaan" se on aina loukkaavaa.
musta täällä on aika hyvä ilmapiiri. ja voiko nikin takaa kirjoittelusta loukkaantua, ei. eri juttu
jos omalla nimella alettaisiin vidduilla.

sen kyllä huomaa kun korkki narahtaa joillakin, mopo karkaa heti käsistä. ;D

Toi loppuosa on tuttua myös itselle :-[ :D

Poissa IlonaTequila

  • Sr. Member
  • Galleria (17)
  • Viestejä: 2196
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #13 : Tammikuu 25, 2020, 14:36:32 »

Elävässä elämässä on olemassa sellainen keksintö kuin empatia eli kyky ymmärtää miten toinen tuntee. Kirjoittajan kyky asettua toisen asemaan. Sillä saataisiin rekkalasteittain perseilyä pois maailmaa pilaamasta, mutta yritäppä ehdottaa tuota syvältä Pohjolan metsistä internetin äärelle ja seksifoorumillekin asti ryömineelle sosiopaatille, joka haluaa purkaa jo päiväkodin perheleikeistä asti kytenyttä vihaansa ympäristöön. Ehei, tuollaiset pitää vaan erottaa siitä räkäisestä ISDN-mokkulasta ja päästää takaisin minkkejä nussimaan. :D

The next best thing: Anna asian olla. Erään tutkimuksen (https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0022022116673910) mukaan suomalaiset ovat maailman kuudenneksi huonoimpia asettumaan toisen ihmisen asemaan. Saatamme seilatessamme jo tahattomastikin loukata vaikka ja ketä. Ja päälle vielä kaikki hullut. Kyvyttömyytemme käsitellä inhimillisiä ulottuvuuksia poikii eetteriin paljon sellaista, joka aiheuttaa vain pahaa mieltä. Annetaan sen olla. Ei anneta siimaa tuolle eikä etenkään sellaisille, jotka haluavat tuosta vielä vaikeuttaa tilannetta ja edelleen pahentaa toisten mieltä. Henkilökohtaisuuksiin on vaikea mennä, jos ei jaeta mitään henkilökohtaista. Tappeluun on vaikea ryhtyä, jos toinen ei reagoi. Ehkä joskus vielä opimme empatian jalon, mutta siihen asti annetaan asian olla. Jookos?

Samoilla linjoilla olen.  :) Kaikenlainen henkilökohtaisuuksiin meneminen on asiatonta, ja olisihan se kiva, jos voisimme keskustella kuin ihmiset ikään, riippumatta vastapuolen poliittisista kannoista, painoindeksistä, lompakon paksuudesta, naismausta, sukupuolesta tai siitä, onko hän palvelua myyvä vai ostava (vai sekä että) osapuoli.

Samalla mulle itselleni on kuitenkin selvää, että olen täällä edustamassa huoraa, jonka nimimerkki on IlonaTequila, en sitä ihmistä, joka olen "siviilissä", omassa arjessani ja mun rakkaille ihmisille. Mulla on mielipiteitä ja ajatuksia ja kokemuksia, joita en tahdokaan jakaa täällä. Ja kyllä, tämä on myös selkeästi mainoskanava, ja jos se sitten jollekulle näyttäytyy perseen nuolemisena, niin enpä siitä(kään) loukkaannu.  :)

Tarkoitan siis sanoa, että (mulle ainakin) tämä foorumi on kevyttä ajanvietettä, ajoittaista oikeastikin naurattavaa huumoria, satunnaisia kiinnostavia keskusteluja, väylä oppia jotain asiakkaista ja kollegoista, sekä paikka heruttaa kuvilla  :P, ja lisäksi PALJON diipadaapaa-internet-vääntöä ja trollausta, jonka yritän vain antaa liukua ohi silmien ja korvien.

*

Yksi sellainen juttu kyllä on, jota olen jäänyt miettimään, ja se koskee niistä tytöistä kirjoittelua, jotka eivät ole itse täällä. Täällä on mm ketjuja, joissa pohditaan, mitä palveluja kelläkin on tarjolla (miksi ette kysy heiltä itseltään??) ja spekuloidaan ties millä olettamuksilla. Nämä minusta ovat jo ihan oikeasti loukkaavia, ja sietäisivät tulla siivotuiksi.
🍑 livekeikat kalenterissa, pikseleinä onlyfansissa 🍑
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa Pekka.Karvo

  • Puudeli
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1414
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #14 : Tammikuu 25, 2020, 14:41:52 »
^ Halleluja ja aamen. Olen rakastunut ❤️

Viisaita sanoja IlonaTequilalta.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2020, 14:45:19 kirjoittanut Pekka.Karvo »
Sitä saa mitä sattuu tulemaan

Poissa Vieras0032

  • Hero Member
  • Viestejä: 582
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #15 : Tammikuu 25, 2020, 18:10:50 »
Ilona Tequila on niin oikeassa. Kun kauneus ja viisaus yhdistyy, niin ei voi olla tykkäämättä :-*

Poissa Vieras0217

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3913
  • * Kelpo kaveri
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #16 : Tammikuu 25, 2020, 19:07:14 »
Ilonalta hyvä kirjoitus😍

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #17 : Tammikuu 26, 2020, 13:39:08 »
The next best thing: Anna asian olla. Erään tutkimuksen (https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0022022116673910) mukaan suomalaiset ovat maailman kuudenneksi huonoimpia asettumaan toisen ihmisen asemaan. Saatamme seilatessamme jo tahattomastikin loukata vaikka ja ketä. Ja päälle vielä kaikki hullut. Kyvyttömyytemme käsitellä inhimillisiä ulottuvuuksia poikii eetteriin paljon sellaista, joka aiheuttaa vain pahaa mieltä. Annetaan sen olla. Ei anneta siimaa tuolle eikä etenkään sellaisille, jotka haluavat tuosta vielä vaikeuttaa tilannetta ja edelleen pahentaa toisten mieltä. Henkilökohtaisuuksiin on vaikea mennä, jos ei jaeta mitään henkilökohtaista. Tappeluun on vaikea ryhtyä, jos toinen ei reagoi. Ehkä joskus vielä opimme empatian jalon, mutta siihen asti annetaan asian olla. Jookos?

Toi oli aika mielenkiintoinen tieto, mutta ei nyt kovin yllättävää kun asiaa hetken miettii. Me ei olla kovin tunnepohjainen kansa vaan enemmän täällä arvostetaan rationaalisuutta, ja jos mietin nyt vaikka lasten kasvatusta niin sekin taitaa perustua enemmän suoriin sääntöihin/kieltoihin kuin siihen että mieti miltä sinusta tuntuisi toisen asemassa tms. - tarkoitan ettei tunneälykkyydelle kauheasti anneta täällä arvoa eikä sitä opeteta. Toki syyt on moninaiset, ja on tuolla hyvätkin puolensa. Joissain maissa sitten tuntuu vaan ettei kukaan uskalla mitään eikä mitään saada aikaiseksi kun kaikki tulkitsee viimeiseen asti piilomerkityksiä ja mitähän se toinen nyt oikeasti ajattelee ja tuntee tms. Kolikolla on kaksi puolta.

Yksi sellainen juttu kyllä on, jota olen jäänyt miettimään, ja se koskee niistä tytöistä kirjoittelua, jotka eivät ole itse täällä. Täällä on mm ketjuja, joissa pohditaan, mitä palveluja kelläkin on tarjolla (miksi ette kysy heiltä itseltään??) ja spekuloidaan ties millä olettamuksilla. Nämä minusta ovat jo ihan oikeasti loukkaavia, ja sietäisivät tulla siivotuiksi.

Tuota keskustelua tullaan käymään aina, sitä valitettavasti ei voi estää - kysymys on vain siitä missä se käydään. Ja mun mielestä hyvä että se käydään jossain missä tytöillä on siihen mahdollisuus osallistua. Itse olen kokenut hyvinkin toimivaksi asiallisella alustalla (kuten esim. tämä forkka), että korjaa itse julkisesti harhaluulot jotka itseensä kohdistuu. Toki kaikkein törkeimmät valheet joskus on varmasti syytä siivota poiskin. Mutta kommentointi siinä mielessä parempi tapa, koska sillä tavoin saa myös kaikkien tietoon nikit joilla taipumuksia sepittää satuja. ;)
Ja tosiaan, ei kai tänne oo estetty kenenkään tytön tulemista (toivottavasti ei) - joten osallistumallahan sitä parhaiten pystyy vaikuttamaan mitä itsestään kirjoitellaan :)
Toki tämä sitten niin hyvässä kuin huonossa.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #18 : Tammikuu 26, 2020, 14:06:53 »
Yksi sellainen juttu kyllä on, jota olen jäänyt miettimään, ja se koskee niistä tytöistä kirjoittelua, jotka eivät ole itse täällä. Täällä on mm ketjuja, joissa pohditaan, mitä palveluja kelläkin on tarjolla (miksi ette kysy heiltä itseltään??) ja spekuloidaan ties millä olettamuksilla. Nämä minusta ovat jo ihan oikeasti loukkaavia, ja sietäisivät tulla siivotuiksi.
Samaa mieltä Ilonan kanssa. Tämä koskee erityisesti ulkomaisia tyttöjä, joiden mahdollisuudet tulla puolustautumaan ovat paljon heikommat.

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Millainen kirjoittelu on loukkaavaa?
« Vastaus #19 : Tammikuu 26, 2020, 16:39:09 »
Yksi sellainen juttu kyllä on, jota olen jäänyt miettimään, ja se koskee niistä tytöistä kirjoittelua, jotka eivät ole itse täällä. Täällä on mm ketjuja, joissa pohditaan, mitä palveluja kelläkin on tarjolla (miksi ette kysy heiltä itseltään??) ja spekuloidaan ties millä olettamuksilla. Nämä minusta ovat jo ihan oikeasti loukkaavia, ja sietäisivät tulla siivotuiksi.
Samaa mieltä Ilonan kanssa. Tämä koskee erityisesti ulkomaisia tyttöjä, joiden mahdollisuudet tulla puolustautumaan ovat paljon heikommat.

Tämä on yksi syy, miksi mä oon miettinyt, et olisi toivottavaa et täällä tuota englanninkielistä osiota jossain vaiheessa ees kehitettäisiin. Ja nyt en tiedä, mutta epäilen että tätä on mainostettu vain suomalaisille. Mikä tietysti ymmärrettävää kun suomalaisille tää oli kai rakennettu, ja ehkä haluttu juuri sillä paikkaa tuodakin esille. Mutta tulevaisuudessa, toivottavasti nuo mahdollisuudet olisivat tasavertaisemmat. Se sitten haluaako mahdollisuutta käyttää on aina henkilön oma valinta. Mutta ainakin että siihen olisi tarjottu paremmin mahdollisuus.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!