Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Onko sulla paukkuarka koira?  (Luettu 2076 kertaa)

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Onko sulla paukkuarka koira?
« : Joulukuu 31, 2019, 19:46:26 »
Olen vuosien varrella lukenut ja kuunnellut kymmeniä tarinoita miten vaikea uusivuosi on koirille. Oma koirani on metsästyskoira, eikä uusivuosi ole koskaan ollut ongelma. Helsingissä paukkuja ei päässyt pakoon, mutta ei ollut mitään ongelmaa. No, nyt olen Joensuun maaseudulla ja täällä paukkuu joka vuori, notko ja saarelma  :-[ Koko ajan. Tästä voin vetää päätelmän, että Pohjois-Karjalaiset maanviljelijät ovat varakasta väkeä.

Koira ei ole moksiskaan, mutta minä ihmettelen mikä oletettavasti järkeviä ihmisiä vetää heittämään taivaalle rahaa, joka loistaa ja häviää.

Poissa Pikkupaavi

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2516
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Onko sulla paukkuarka koira?
« Vastaus #1 : Joulukuu 31, 2019, 19:49:17 »
Juuri palasin lenkiltä oman 8kk urospentuni kanssa. Edellinen koirani ei ollut arka ja sama tahti näyttää jatkuvan. Enemmän tuntu, että koira olisi halunnut noutaa raketit ennen lähtöä taivaalle. Mutta ymmärrän myöskin näiden arkojen koirien tuskan naapurin puolelta
💊

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Onko sulla paukkuarka koira?
« Vastaus #2 : Joulukuu 31, 2019, 21:18:48 »
Onhan mulla.

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Onko sulla paukkuarka koira?
« Vastaus #3 : Joulukuu 31, 2019, 21:48:15 »
Mun saksanpaimenkoira heilautti vaan toista korvaa ja jatkoi nokosia.

Eli ei ole raketeista moksiskaan, mutta silti ei lähdetä vielä ulos rytinän keskelle, vaan odotellaan yhteen asti ennen kun käydään yölenkillä.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Juzzi

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Vs: Onko sulla paukkuarka koira?
« Vastaus #4 : Joulukuu 31, 2019, 23:12:25 »
Ei vaikuta täällä paukut mitenkään koiraan, eikä isäntäänkään.

Poissa Vieras0028

  • Hero Member
  • Viestejä: 705
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Onko sulla paukkuarka koira?
« Vastaus #5 : Tammikuu 01, 2020, 00:42:26 »
Minunkaan nykyiset koirat eivät ole moksiskaan paukkeesta. Vanhempi yleensä haukahtelee ensimmäisille paukahduksille, mutta lopettaa, kun ymmärtää, ettei ketään olekaan tunkeutumassa meille kotiin.

Aiemmin minulla on ollut parikin paukkuarkaa koiraa, ja aika perseestähän se on. Siksi vältän ulkoiluttamasta näitä paukkeen aikana, ettei vain kävisi, kuten yhdelle aiemmalle koiralleni, josta tuli todella paukkuarka raketin räjähtäessä suht lähellä meitä.

Poissa Vieras0050

  • Full Member
  • Viestejä: 280
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Onko sulla paukkuarka koira?
« Vastaus #6 : Tammikuu 01, 2020, 19:45:50 »
Mulla on terrieri, joka varmaan luulee olevansa dobermanni, eikä se kyllä ole moksiskaan.  ;D Enemmän kiinnostaa oravat ja puput.

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Onko sulla paukkuarka koira?
« Vastaus #7 : Tammikuu 01, 2020, 19:55:01 »
Ennen oli norjanharmaa joka oli koulutettu hirvikoiraksi pelkäsi kaikenlaista pauketta, myös ampumista  :o Siksipä se sitten meille otettiinkin. Nykyinen koira on jo niin kuuro ettei pauke haittaa.
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa Joro76

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1939
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Onko sulla paukkuarka koira?
« Vastaus #8 : Tammikuu 01, 2020, 20:15:42 »
On niin lehemän hermot onneksi koiralla et ei korvaansa heilauttanu etes paukeelle. Kuorsas makeasti vain.

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Onko sulla paukkuarka koira?
« Vastaus #9 : Tammikuu 01, 2020, 20:18:31 »
eipä ole, ja muut eläimet ei säiky raketteja.
"Puolivallaton Leskimies"

Poissa Vieras0032

  • Hero Member
  • Viestejä: 582
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Onko sulla paukkuarka koira?
« Vastaus #10 : Tammikuu 02, 2020, 09:11:22 »
Kaukasiankoiran vieressä voisi räjäyttää pommin, eikä välitä. Rottiksella oli ensimmäinen uusi vuosi, eikä näyttänyt säikkyvän hänkään.

Poissa Pilvi

  • Full Member
  • Galleria (11)
  • Viestejä: 126
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Onko sulla paukkuarka koira?
« Vastaus #11 : Tammikuu 02, 2020, 11:57:29 »
Ei onneksi. Ei nykyiset, eikä edesmenneet ole pelänneet. Laukaisuvarmuutta tulee testattua muutenkin tasaisin väliajoin harrastuksen vuoksi.

Lähipiirissä kyllä on paukkuarkoja ja tiedän mitä se pahimmillaan voi olla :/ Uusi vuosi on yhtä tuskaa. Onneksi nykypäivänä valistus on suht hyvin mennyt perille, vaikka olihan nuita karkureita taas jonkin verran liikkellä ja muutama valitettavasti löytyi kuolleena :( Varmakin koira voi pelästyä.

<3