Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mikä oli haaveammattisi?  (Luettu 9060 kertaa)

Poissa Vieras0265

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6563
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #60 : Lokakuu 25, 2020, 17:51:51 »
Minulla ei koskaan oikein ollut haaveammattia.

Poissa Vieras0426

  • Newbie
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 22
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #61 : Joulukuu 29, 2022, 00:15:10 »
Halusin olla terapeutti, tarkemmin ottaen ratsastusterapeutti. No, hoitoala sekin.

Poissa irritaatio

  • Hero Member
  • Viestejä: 959
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #62 : Joulukuu 29, 2022, 00:16:43 »
mieshuora

Poissa Vieras1542

  • Full Member
  • Viestejä: 240
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #63 : Tammikuu 06, 2023, 18:40:22 »
Jääkiekkomaalivahti

Poissa Meeme

  • Sr. Member
  • Galleria (8)
  • Viestejä: 1455
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #64 : Tammikuu 06, 2023, 18:52:52 »
mieshuora

Oiii! Olisitko innoissasi, jos maksaisin sulle ja pääsisit tekemään mulle kokovartalohieronnan?
Maistuvaista Karjalanpiirakkaa  ma - pe Kalliossa..

Poissa Mustelmann

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1215
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #65 : Tammikuu 06, 2023, 19:00:43 »
Lapsena halusin tulla kirjailijaksi. Kirjoitin jopa omaa fantasiaromaania lyijykynällä ruutuvihkoon. Haave ei toteutunut, mutta ruutuvihkoromaani saattaa olla vieläkin jossain tallessa.

Poissa Vieras0362

  • Full Member
  • Viestejä: 201
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #66 : Tammikuu 06, 2023, 19:10:39 »
Lakasukoneen kuljettaja

Poissa Thor Patsas

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2728
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #67 : Tammikuu 06, 2023, 19:16:45 »
Joku sellainen mistä saisi suuren läjän fyrkkaa.
Patsaan filosofia on että on parempi olla sellainen joka ryyppää ja treenaa kuin sellainen joka ei ryyppää eikä treenaa.

Toinen patsaan periaate on että ole herrasmies mutta poliittisesti epäkorrekti.

Poissa irritaatio

  • Hero Member
  • Viestejä: 959
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #68 : Tammikuu 06, 2023, 19:29:43 »
mieshuora

Oiii! Olisitko innoissasi, jos maksaisin sulle ja pääsisit tekemään mulle kokovartalohieronnan?

Nyt alkoi kuola valua..

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #69 : Tammikuu 06, 2023, 19:31:41 »
Oonko tähän vastannut joo, en tiedä. Minä olisin halunnut argeologiksi. En koskaan opitonjani siihen suuntaan kohdistanut. Olin kyllä paska matematikassa, mutta olinkin pikkutyttönä ra-kas-tau-tu-nut siihen opeen ja se taas oli rakastunut minun ruotsinopeen ja en ikinä oppinut kunnolla ruotsia. Joo minusta tuli kyllä YO ja kasmetologi. Minun mittapuun mukaan, ei siis mikään.
Kaupallisten aineiden tunnilla hetettin pultetit yhteen ja pelattin ristinollaa, viiminen tunnin 5 min kirjoteltiin piirtoheitinkalvolta vihkoon opeteltavat asiat.
Opettaja oli minun tädin ex poikaystävä, mutta vitsi että oli kivaa.

Poissa Puutarhuri

  • Sr. Member
  • Galleria (5)
  • Viestejä: 1513
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #70 : Tammikuu 06, 2023, 19:51:33 »
Puutarhuri ;D.

Vähän komppaan Ninaa että arkeologi oli nuoremmassa iässä haaveammatti, historia kun kiinnosti muutenkin. Nyt olen tyytynyt vain metallinpaljastimen kanssa leikkimiseen :).
Antaa kaikkien kukkien kukkia

Poissa Vieras1442

  • Hero Member
  • Viestejä: 685
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #71 : Tammikuu 06, 2023, 21:50:08 »
Minulla ei ole ollut erityistä  haaveammattia. Mutta tiedän varmuudella että se ei ole minun nykyinen ammatti :D

Poissa keravankolli

  • Hero Member
  • Viestejä: 827
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #72 : Tammikuu 06, 2023, 22:11:39 »
Ambulanssikuskiksi. Eihän ne siihen aikaan mitään ensihoitajia ollu.
Ei tullu zirrakuskii,ei.
Mut tykkään silti nyky duunistani.
...Mä kokeilen vaan sormella...

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #73 : Tammikuu 06, 2023, 22:14:15 »
Maanviljelijä. Olinkin mukana siinä 19v. saakka, mutta ei ollut perintötilaa niin se jäi sitten ja raksahommat kutsu. Sitten siitä eteenpäin siihen missä ollaan nyt

Poissa Freyja

  • Sr. Member
  • Galleria (37)
  • Viestejä: 1614
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #74 : Tammikuu 27, 2023, 00:06:26 »
Ala-asteella maatalon emäntä - luonnonsuojelija - taiteilija.
Ainiin ja astronautti. Sekä laulaja.

Yläasteella ja myöhemmin kuvittaja ja kirjailija.

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2023, 00:09:06 kirjoittanut Freyja »
*Tauolla toistaiseksi*
"Joissain skandinaavisissa myyteissä korostetaan Freijan vapaata ja huomattavaa seksuaalisuutta."
❤️Espoo❤️

Poissa Kyybel

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3092
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #75 : Maaliskuu 07, 2023, 16:02:38 »
Nuorempana ammatti futari (ei taidot riitänyt) tai jääkiekkoilija (ei ollut varaa moiseen hömpötykseen).
Myös lelutehtailija oli mielessä.

Ihmisen fyysisen hyvinvointiin kiinnostumisen jälkeen opiskelu hierojaksi mutta valtion verotusohjelma ei kannustanut jatkamaan kokopäiväisesti joten nyt harrastuksena unelmaduuni.

Jos jollain löytyy haaveammattina managerointi niin tulen mielellään asiakkaaksi, kun ei tuo "itsenimyyntityö" oikeen luonnistu.
Hattu päästä ja kukka rintaan...

Poissa Cick

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1253
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #76 : Maaliskuu 07, 2023, 16:30:05 »
mieshuora

Oiii! Olisitko innoissasi, jos maksaisin sulle ja pääsisit tekemään mulle kokovartalohieronnan?


Tuota voisin minäkin tulla sinulle tekemään...
Maksuista ei niinkään väliä, eiköhän me siitäkin diili saadaan...😉

Poissa RobertLey

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5125
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #77 : Maaliskuu 07, 2023, 17:09:10 »
En nyt tiedä oliko tämä varsinainen "haaveammatti" mutta myönnän että armeijassa yritin melkolailla tosissani sotilassoittokuntaan viulistiksi. - Meitä oli ainoastaan kaksi viulun soittajaa mutta olihan se selvää että kun toinen on virtuoosi ja itse korkeintaan mekaanista keskitasoa niin valinta oli raadin edessä täysin selkeä; Kaveri pääsi ja meikäläinen sai pakata viulun koteloon ja palata takaisin kasarmille. - Puhallinsoittimissa olisi saattanut olla joitain mahdollisuuksia ja paikkoja enemmän mutta eipä se paljon siinä tilanteessa lohduta kun niiden päälle ei mitään ymmärrä. - Soitto oli kuulemma virheetöntä mutta mekaanista siinä missä Kaveri oli verrattavissa suorastaan Konsta Jylhään, myönsinkin tämän sille jälkeenpäin ihan suoraan ja se oli suurpiirteisenä Kaverina valmis "kehumaan" meikäläistä mutta kielsin sitä heti alkuunsa.

Olin laskeskellut että vaikka palkka ei olisi ollut kummoinen niin siitä olisi ehkä voinut ponnistaa johonkin maakuntien kaupungin orkesteriin, siellä sillä liksalla olisi tullut ehkä jotensakin toimeen (Helsingissä ei), ainakin poikamiehenä pysyttäessä. Jos olisi jonkun emännänpuolikkaan ottanut niin siinä(kin) tapauksessa sen olisi ollut parasta olla esimerkiksi jonkin sortin virkanainen; sairaanhoitaja, kirjaston hoitaja tai kanslisti niin oltaisi tultu ihan fiksusti toimeen. Olisi ollutkin ihan luonnollinen jatke jollekin... - Mutta eihän elämä ja laskelmointi koskaan kulje käsi kädessä.

Heh, on naurattanut kun olen kolme kertaa jälkikäteen tavannut tämän Kaverin jolle soittokuntaan pääseminen oli pelkkä "astinlauta" ja "hobby" niin en ole malttanut olla kertaakaan kuittailematta jotain tyyliin;" Montakos vuotta Sää siellä soittokunnassa olitkaan..? Nääs että kyllä Sää sen verta hyvin soitat että kun mä kuulen sitä soittoa radiossa tai konsertoitte muuten niin mun on päivä sitte siltä osin pilalla ja pakko ruveta viimestään alkuillasta juomaan..."

Ja tämä on siis vitzi vitzi huumoria, lähinnä huvittaa ja se Kaveri osaa olla aina hienotunteinen (ja mikäs on ollessa kun kaikki on näyttänyt onnistuvan  :D, perhanan Taiteilija...)

"Mutta... mitäs niistä" 😅🍻

Poissa Cece

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 2674
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #78 : Maaliskuu 07, 2023, 17:30:11 »
Ammattilaisjääkiekkoilija. No ei tullu, aina joutunut vähän maksamaan et on saanu pelata. No,hyvä harrastus se on vieläkin.
Helläkätinen herrasmies lassie

Poissa Entto

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 4025
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mikä oli haaveammattisi?
« Vastaus #79 : Maaliskuu 07, 2023, 19:46:22 »
En nyt tiedä oliko tämä varsinainen "haaveammatti" mutta myönnän että armeijassa yritin melkolailla tosissani sotilassoittokuntaan viulistiksi. - Meitä oli ainoastaan kaksi viulun soittajaa mutta olihan se selvää että kun toinen on virtuoosi ja itse korkeintaan mekaanista keskitasoa niin valinta oli raadin edessä täysin selkeä; Kaveri pääsi ja meikäläinen sai pakata viulun koteloon ja palata takaisin kasarmille. -

"Mutta... mitäs niistä" 😅🍻

Enpä olisi uskonut että RobertLey jäi soittamaan toista viulua.
Saitin Bud Spencer