Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Oharit  (Luettu 2005 kertaa)

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Oharit
« : Joulukuu 29, 2019, 17:00:25 »
Tuolla tuli vastaan hämmästyttävä ilmaisu, että hutsun oma vika jos kohdellaan huonosti tai oharoidaan. Ekassa voi olla perää äärimmäisissä tilanteissa, toista jäin miettimään - kuinka yleistä se lienee että ”ohari on oikein hutsulle”?

Jos osasin tehdä oikein, ei näe kuka äänestää mitä. Joten sana on vapaa!

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Oharit
« Vastaus #1 : Joulukuu 29, 2019, 17:53:08 »
no ei tieteskään ole oikein, silkkaa vittuilua. mutta kysymys pitäisi kuulua, mikä
katsotaan ohariksi. peruutus tuntia, puolta, minuuttia ennen h-hetkeä jne.

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Oharit
« Vastaus #2 : Joulukuu 29, 2019, 17:59:51 »
No jos hutsu vaikka jakelee turskan työnumeroa netissä/chatissa, tai vaikka varastaa turskan lonkut, niin tuohan on oikeastaan ihan ymmärrettävää.
Perfektionisti.

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Oharit
« Vastaus #3 : Joulukuu 29, 2019, 18:03:13 »
Jos nyt puhutaan oharoinnista ilman minkäänlaista peruutusta niin tottakai se on väärin. Ja syitähän oharainnille on monia, mutta aloituksen pointtina ilmeisesti on että sitä tehdään kiusallaan.
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa Viola

  • Sr. Member
  • Galleria (51)
  • Viestejä: 1203
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oharit
« Vastaus #4 : Joulukuu 29, 2019, 18:37:27 »
Ihmiset on usein niin keskeneräisiä raakileita, eivät aina osaa olla oikein. (tämä ei ole hengellinen herätyspuhe)

Kovin mustavalkoisia nuo vaihtoehdot. Ei voi vastata kyllä, tai ei.
Sanoisin, oharit ei ole koskaan oikein mutta joskus niille on hyvä syy. Ainakin sen oharoivan mielestä.

Itselle tehtyjä ohareita, ne syyt mitä tiedän on aika inhimillisiä.
Väärinkäsitys ajasta, kolari, ei saanut rahaa automaatista, myöhästyi eikä kehdannut ilmoittaa..jne
Yhtään kosto-oharia ei nyt tule mieleen omalla kohdalla. Saattaa olla. Parempi kun en niistä kuitenkaan tiedä. Ihanaa olla naiivi ja tietämätön, näin ei pahoita mieltä turhaan.

Erään luottoasiakkaan kanssa käyty keskustelu, hän teki tietoiset oharit eräälle hupakolle siksi, koska tämä oli tehnyt vuorostaan oharit siviilipuolella asiakkaani ystävättärelle.


kuvagalleria

**** Helsingissä****

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Oharit
« Vastaus #5 : Joulukuu 29, 2019, 19:13:14 »
Ohari itsessään on oharin tekijän vika, ja ainoastaan hänen vikansa.

Mutta jos hutsu yllättyy siitä, että hänelle tehdään ohari, niin se on hänen oma vikansa. Jos hän on laskenut koko kuun taloutensa tuon yhden tapaamisen varaan ja joutuu oharin vuoksi pulaan, niin siitä hän voi syyttää vain itseään.

Minuakin pommittaa tällä hetkellä joku murheellinen ihminen, jolla ei ole vielä ollut etuoikeutta oppia käsittelemään tunteitaan rakentavilla tavoilla, vaan hän kokee olevansa pakotettu tehtailemaan minulle ohareita. (Ja kyllä, ne on yhdistettävissä saman henkilön tekemiksi.) Luultavasti siellä on joku, joka ei tykkää siitä, etten halunnut harrastaa hänen kanssaan seksiä. Tai sitten joku huoranvihaaja, tai yleishäirikkö. Tai juorukerhon puheenjohtaja.

Minusta kuulostaa inhottavalta, että ihmiselle tehdään tällaista tahallista kiusaa kostona mistä lie. Saati että kostetaan kaverin puolesta tilanne, jossa ei luultavasti olla itse edes oltu läsnä. Siis voin minäkin välillä ärsyyntyä ja sanoa jollekulle kipakasti, mutta en kuitenkaan jää vatvomaan asioita tai kehittelemään mitään kostosuunnitelmia siksi, koska minulla meni kerran sukset ristiin jonkun kanssa. Jos ongelmat haluaa saada hoidetuksi, niin niistä voi puhua suoraan sen sijaan, että jää kyräilemään ja anonyyminä kiusaamaan toista. Ja jos ongelma tuntuu liian pieneltä ottaa suoraan puheeksi, niin sitten se on liian pieni myös hiljaiseen vihanpitoon.

Toisaalta olen iloinen siitä, että viha ilmennetään ohareina, joista aiheutuu vain turhaa vaivannäköä ja taloudellista haittaa, mutta ei vaaraa kenellekään.
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0032

  • Hero Member
  • Viestejä: 582
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Oharit
« Vastaus #6 : Joulukuu 29, 2019, 19:56:14 »
Tahallisia ohareita nyt vaan tulee enemmän tai vähemmän aina olemaan, eikä kaikkia aikaa varaavia pikkupettereitä ikinä arvaisi ohariksi. Jos on entuudestaan tuntemattoman varaus ja tulee jostain syystä vähän epävarma fiilis, niin jos on tunkua samalle ajalle, minulla on usein toinen asiakas varalla, joka pääsee paikalle pienellä viiveellä oharin sattuessa. Enpä noita sen enempää mieti, oharit näyttelee kokonaisuudessa aika pientä osaa kuitenkin.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9081
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oharit
« Vastaus #7 : Joulukuu 30, 2019, 14:32:59 »
no ei tieteskään ole oikein, silkkaa vittuilua. mutta kysymys pitäisi kuulua, mikä
katsotaan ohariksi. peruutus tuntia, puolta, minuuttia ennen h-hetkeä jne.

No mä peruin kerran tapaamisen vuorokautta ennen h-hetkeä ja s-postiin vastattiin "kiitos vitusti ohareista" Siinä mä ihmettelin hetken aikaa ja päätin vastata "ole hyvä"
Why so fragile?

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Oharit
« Vastaus #8 : Joulukuu 30, 2019, 15:03:03 »
Siis eikö ohari ole se, kun jätetään saapumatta sovitulle tapaamiselle ilman, että suunnitelmanmuutoksesta ilmoitetaan toiselle osapuolelle etukäteen?

Minusta tyylipuhdas ohari on sitä, kun tyyppi ei saavu paikalle/päästä minua paikalle, tarjoamatta mitään selitystä, ja sen jälkeen hänestä ei enää koskaan kuulu mitään.

Stunttimiehet (ja varmaan -naisetkin) keksivät tästä omia variaatioitaan. Vaikka että ensin tehdään ohari, ja sitten jälkikäteen (yleensä n. 30 min - 10 kk oharin jälkeen) yritetään tarjota sille jotain selitystä. Tai että tehtaillaan monelle ihmiselle ohareita yhtä aikaa. Tai samalla henkilölle monta oharia eri henkilöinä esiintyen. Yksi jännä oharin alalaji on se, kun tyyppi on ensin tulossa paikalle etuajassa (yleensä n. 10 min - 1 h). Sitten hänelle sanotaan, että meillä oli tapaaminen sovittuna vasta jonkun ajan kuluttua, että soitapa sitten uudestaan. Tähän vastataan "okei selvä", ja sen jälkeen tyypistä ei enää kuulu mitään.

Viime hetken peruminen on sitä, kun tapaaminen perutaan niin lyhyellä varoitusajalla, että siitä aiheutuu vastapuolelle harmia. Jos siis toisella on 15 h ajomatka tapaamiselle, niin peruminen 14 h etukäteen on viime hetken peruminen.

Toisaalta viime hetken peruminen on myös sitä, kun tapaamisen peruuntumisesta ilmoitetaan huomattavasti myöhemmin kuin siitä olisi voinut ilmoittaa. Minulle ei esimerkiksi aiheutunut kovin suurta vaivaa siitä, kun asiakas perui tavallisen kotikaupunkini incall-tapaamisen 7 minuuttia ennen tapaamisen alkamista, mutta hänen selityksensä oli, että hän on ollut ripulissa ja oksennustaudissa koko päivän. Olisin paljon mieluummin kuullut tapaamisen peruuntumisesta jo aamulla, kun hän huomasi sairastuneensa.

Kuka on samaa mieltä?
Eläkkeellä.

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Oharit
« Vastaus #9 : Joulukuu 30, 2019, 15:10:24 »
no ei tieteskään ole oikein, silkkaa vittuilua. mutta kysymys pitäisi kuulua, mikä
katsotaan ohariksi. peruutus tuntia, puolta, minuuttia ennen h-hetkeä jne.

No mä peruin kerran tapaamisen vuorokautta ennen h-hetkeä ja s-postiin vastattiin "kiitos vitusti ohareista" Siinä mä ihmettelin hetken aikaa ja päätin vastata "ole hyvä"

no ei helevatta. noin selkärankaisesta toimista olisi vosun pitänyt palkita, eikä vittuilla.
vähintään ilmanen pano pari kertaa.. ;D