Keskustelua paikkakunnittain > Helsinki/pääkaupunkiseutu

Aannika

<< < (4/9) > >>

Nagsus:
Tuli SO:n puolella kirjoiteltua useamminkin, mutta nyt tällä saitilla ekaa kertaa liikenteessä. En ihan helpolla ala negatiivista palautetta antamaan kenestäkään, saati sitten tapaamatoomista neidoista, mutta nyt oli sen verran ylimielinen kommentti ja asenne, että on pakko pari sanaa sanoa.

Käyn tasaisin väliajoin pääkaupunkiseudulla ja on kiva saada muutakin seuraa kuin vaimo, joten joitan viikkoja sitten lähestyin Annikaa perjantaina sunnuntaista tapaamista tavoitellen. Mitään ei kuulunut, joten otin yhteyttä toiseen palveluntarjoajaan ja sain asiat sovittua heti. Jälkikäteen huomasin Annikan vastanneen kahteen eri sähköpostiini täysin samoin seraavana maanantaina, kun sunnuntaiksi aikaa kysyin, joten kuuostaa melkoiselta liukuhihnalta.

Reilu viikko sitten päätin lähestyä Annikaa kaikesta epäilyksistäni huolimatta ja tällä kertaa hän jopa vastasi. Parin viestin jälkeen päästiin siihen tilanteeseen, että neito itse ehdotti aikaa, mutta vastattuani tähän aikaan sen minulle sopivan, ei enää mitään kuulunut. Onneksi tälläkin kertaa löytyin toinen naine tilalle

Näin markkinoinnin ammattilaisena ymmärrän, että palveluntarjoajalla on vara valita asiakkaansa, mutta jokin raja sentään. Varmasti tällä alalle tulee molempiin suuntiin ohareita, mutta luulisi sentään olevan aikaa laittaa se yksi viesti, että ei sovikaan.

Jo SW:n aikoina oli viestejä Annikalla olevan taipumusta tämän suunnan toimimiseen, en enää ihmettele miksi.

Vieras0140:

--- Lainaus käyttäjältä: Nagsus - Toukokuu 24, 2020, 23:31:51 ---Jälkikäteen huomasin Annikan vastanneen kahteen eri sähköpostiini täysin samoin seraavana maanantaina, kun sunnuntaiksi aikaa kysyin, joten kuuostaa melkoiselta liukuhihnalta.
--- Lainaus päättyy ---

Muuhun en ota kantaa, mutta tämä pisti silmään... Ensinnäkin, jos palveluntarjoaja ei ehdi sulle vastata heti, (joillakin meistä on ajoittain muutakin elämää) asia ei muutu sillä, että laitat viestiä toisesta sähköpostista. Toisekseen, jos saan parhaimmillaan satakin viestiä päivässä, näistä noin 10 olisi ihan oikeasti tulossa tapaamaan, niin pitäisikö mun jokaikiselle kirjoittaa uniikki esittelyviesti itsestäni ja hinnoistani? Jos näin tekisin, en ehtisi kyllä koskaan panemaan yhtään ketään. Ja en takuulla ole ainut, joka copy-pastettaa saman esittelyviestin kaikille.

Vieras0076:
^Noi copy-paste viestit, joissa kaikki oleellinen tieto kerrottuna on juurikin täydellisiä. Mikään ei ole raskaampaa kuin kaivella kaikki tarvittava tieto pitkässä viestiketjussa hupakolta.  8)

Sporty:

--- Lainaus käyttäjältä: Hubbis - Toukokuu 25, 2020, 06:42:22 ---^Noi copy-paste viestit, joissa kaikki oleellinen tieto kerrottuna on juurikin täydellisiä. Mikään ei ole raskaampaa kuin kaivella kaikki tarvittava tieto pitkässä viestiketjussa hupakolta.  8)

--- Lainaus päättyy ---

Annikan ensimmäinen viesti oli oikein hyvä (vastasi oikeastaan kaikkiin kysymyksiin, mitkä olivat päässäni ennen yhteydenottoa), ja muutenkin kommunikaatio miellyttävää ja selkeää.

Näin miehenä on hyvin vaikea samaistua tilanteeseen, missä pistää seuranhakuilmoituksen jollekin sivustolle ja alkaa saamaan satoja ja taas satoja yhteydenottoja (ellei sitten tee testiksi feikki-ilmoitusta). Se on utopia. Siksi en kuvittele ymmärtäväni, miten vaikeaa niiden vastausten hallinnointi voi olla, kun on vielä muutakin elämää.

Kuningatar Perse:

--- Lainaus käyttäjältä: Nagsus - Toukokuu 24, 2020, 23:31:51 ---Jälkikäteen huomasin Annikan vastanneen kahteen eri sähköpostiini täysin samoin seraavana maanantaina, kun sunnuntaiksi aikaa kysyin, joten kuuostaa melkoiselta liukuhihnalta.

Reilu viikko sitten päätin lähestyä Annikaa kaikesta epäilyksistäni huolimatta ja tällä kertaa hän jopa vastasi. Parin viestin jälkeen päästiin siihen tilanteeseen, että neito itse ehdotti aikaa, mutta vastattuani tähän aikaan sen minulle sopivan, ei enää mitään kuulunut. Onneksi tälläkin kertaa löytyin toinen naine tilalle

--- Lainaus päättyy ---

Juuri näin se nimenomaan kannattaa hoitaa. Kun on yksi selkeä, ajatuksella muotoiltu sähköposti-ilmoitus, jonka voi lähettää yhteydenottajille parilla klikkauksella, niin ajanvaraukset sekä nopeutuvat että helpottuvat. Kun ei tarvitse miettiä, mitä sanoa, niin vastausaika riippuu enää 2 tekijästä: siitä, miten nopeasti viestin huomaa, sekä siitä ajasta, kun arvioi, että kannattaako viestiin vastata vai ei. Jos jokaiselle yhteydenottajalle rupeaisi pitkän kaavan mukaan runoilemaan henkilökohtaista vastaanottoa, niin päivässä ei kovin montaa viestiä pystyisi käsittelemään, ja sitten tulisi vielä enemmän valitusta siitä, miten vastaamisessa kestää.

Ja liukuhihnaus ei ole mikään paha asia, lakatkaa käyttämästä sitä haukkumasanana. Joo ei ehkä ole kivaa mennä sotkuiseen kämppään tapaamaan väsynyttä palveluntarjoajaa ja liukastella aiempien asiakkaiden käyttämiin kortsuihin (vaikka jotkut tuostakin kiihottuvat). Mutta liukuhihnan voi hoitaa myös suunnitelmallisesti ja omasta jaksamisestaan huolehtien niin, että jokaisella asiakkaalla on vastassaan koskemattoman näköinen sänky sekä puhdas ja pirteä palveluntarjoaja. Tällainen liukuhihnaaja jos sattuu vastaan, niin sietäisi teidän asiakkaiden olla iloisia, koska jos päivystyspäivän aikana ottaisi vastaan vain kolme asiakasta, niin kaikella todennäköisyydellä juuri sinä jäisit siihen ryhmään, jolle ei aikoja ole enää vapaana.

Mikä tulee viestittelyn yhtäkkiseen katkeamiseen, niin joskus niin vain käy, se kuuluu hommaan. Minullakin monet yhteydenottajat lopettavat viestittelyn kuin seinään, vaikka tapaamisen sopiminen oli minun mielestäni ihan hyvässä vauhdissa. Ja minäkin lopetan joidenkin kanssa viestittelyn kuin seinään, esim. siksi jos minua alkaa epäilyttää, tai jos minusta näyttää siltä että tapaamisen sopiminen on sille toiselle ihan hirveän vaikeaa ja minulla ei sillä hetkellä satu olemaan resursseja vaikeiluun. (Mahdollisia syitä on paljon enemmänkin, enkä ota kantaa siihen, miksi joku toinen on lopettanut viestittelyn jonkun kolmannen kanssa.)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta