Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?  (Luettu 10651 kertaa)

Poissa Timppa-T

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1197
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #80 : Joulukuu 24, 2023, 08:16:26 »
Kaikenlaiset tinkijät roskiin.
#freepalestine

Poissa Taika Jim

  • Full Member
  • Viestejä: 138
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #81 : Joulukuu 24, 2023, 09:48:57 »
Ymmärrän että Prismassa ei tingitä maitopurkin hinnasta. Monissa maissa tapana on lisäksi, että huoran palvelujen hinnoista ei tingitä. Tämä on helppoa ja vaivatonta. Olkoon näin.

Kuitenkin monissa kulttuureissa tinkiminen kuuluu ehdottomasti kaupankäyntiin, myös pillusta käytävään kaupankäyntiin. Suomessa esimerkiksi thaikkuloissa ja katuhuorien kanssa liikuttaessa tinkiminen kuuluu olennaisesti peliin. Minusta se on ihan hauskaa, kun asiaan on tottunut. Tietysti pikkuisen vaivalloista, mutta asiaan kuuluvaa.

Poissa Peetu

  • Newbie
  • Viestejä: 26
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #82 : Joulukuu 24, 2023, 12:54:16 »
Minusta hinnat ovat kiinteät, jos / kun ne on selkeästi ilmoitettu. Toki keskustelu sisällöstä tai tosi poikkeavasta ajasta voi vaikuttaa hintoihin. Jos paketti ei vastaa omaa käsitystä hinta & laatusuhteelta, niin sitten on helpoin vaan todelta että kiitos mutta ei kiitos.

Itselle on käynyt päinvastainen case. Olen ilmoittanut vakkarille (uskaltanen kutsua häntä sellaiseksi) että hänen hintansa on liian edullinen ja maksanut pyydettyä enemmän. Kyse ei ole itsensä korostamisesta tai muusta pätemisestä eikä todellakaan toisen rajojen venyttämisestä painostuksella. Tästä hinta-asiasta saan kyllä säännöllisesti kuulla ;)

Arjessa olen itsekin yksin yrittäjä. Olen tottunut sanomaan nätisti ei, kun joku tarjoaa liian alhaista hintaa. Tiedän olevani sen verran pätevä, että kannattaa maksaa (ja osaan kertoa tämän asiakkaalle). Olen vain huomannut, että elämä on huomattavan paljon miellyttävämpää, kun on eri suunnilla tiedossa luotettavat tekijät. Voi itse keskittyä olennaiseen (ja tässä tapauksessa todellakin nauttia). Homma on bueno, kun se on win win molemmille osapuolille.

Minusta tähän alaan joku kantisohjelma toimii vähän hassusti. Itsestä paljon miellyttävämpää on se, että välillä on tullut pieniä kivoja ylläreitä (ja toki vakkari tietää mistä tykkää). Esim. tällä viikolla ehdittiin juoda rauhassa joulukahvit ennen muuta ohjelmaa, kun molemmilla oli sopivasti aikaa. Ja veikkaisin että esim. aikojen järjestely on vähän sujuvampaa (kun puolin ja toisin tiedetään, ettei esim. ohareita tule).

Eli alkuperäiseen kyssäriin vastauksena: kun hinta on selkeästi ilmoitettu (kesto & sisältö) ja jos toinen sen jälkeen vääntää, kannattaa arvostaa itseä (aikaa ja osaamista) ja kehottaa toista etsimään muuta tarjontaa. Kukaan muu ei sitä arvosta yrittäjän puolesta.  :headbang:

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9069
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #83 : Joulukuu 24, 2023, 19:42:16 »
Toivottavasti jossakin vaiheessa aletaan järjestämään huorille kuukauden kestävä koulutus tästä aiheesta. Olisi nimittäin tärkeää että aikuiset ihmiset osaisivat reagoida tinkaamiseen ja säilytyäisivät samalla mielenrauhan.

En mä kyllä usko, että edes blondit huorat tarvitsisivat ihan kuukauden koulutusta... 🤔 Se on kuitenkin aika yksinkertainen proseduuri:

1. Tinkiminen sähköpostissa/tekstarilla: pyyhkäistään viesti roskakoriin, yhteystieto estoon.
2. Tinkiminen puhelimessa: luuri korvaan ja numero estoon.
3. Tinkiminen eteisessä: ukko rappukäytävään ja ovi kiinni. Kaikki yhteystiedot estoon.

Kierroksia näistä ei missään nimessä kannata ottaa, koska ei ole mitään syytä tuhlata omaa energiaa tippaakaan tinkaajiin.

Ja täydellinen ignoraaminen on (mun kokemuksen mukaan) itseä kaikkein vähiten kuormittava toimintatapa, ja sopii kaikkiin tinkimisen muotoihin, ihan riippumatta siitä, onko ne esitetty "yleiseen hintatasoon" vedoten, tai kertoen, että "mutkun mä saisin sutkin nauttimaan", tai vedoten mummon kuolemaan tai rahapulaan tai siihen, että mä kuitenkin olen vain vanha ruma huora jolla on samanlainen pillu kuin kaikilla muillakin 😊

Aivan sama. Roskakoriin, heippa 😊
Kyllä se kannattaa kurssi järjestää. Kurssin pituudesta voidaan vielä keskustella. Ihan vaan kun tästä aiheesta on neuvoa kysynyt jo kolmella eri hiusten värillä oleva/olevat huorat....kun tässä nyt oikein yritän muistella.

Siis ihan vaan esimerkkinä rakennusalalla ei kukaan ole kysellyt neuvoja tinkaajia vastaan. Minäkin ihan ensimmäisellä kerralla kun tingattiin, osasin sulkea puhelimen enkä mennyt millekään foorumille kirjoittelemaan "että miten tulisi toimia"

Ihan vaan huorien parasta tässä ajattelin, että sen kurssin ansiosta se olisi heti selvää ja baana olisi auki  :headbang:
Why so fragile?

Paikalla Meeme

  • Sr. Member
  • Galleria (8)
  • Viestejä: 1452
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #84 : Joulukuu 24, 2023, 20:25:54 »
Höh. Eihän vakkarit tingi, he tuovat lahjoja mukana  :inlove:

Eikä tää tarkoita, että mulle tarvii tuoda lahjoja. Pelkkä maksu riittää mulle :)

Mutta tätä saa käyttää, jos kokee joskus tinkimistilanteen epämiellyttäväksi itselleen.
Maistuvaista Karjalanpiirakkaa  ma - pe Jyväskylässä..

Poissa Vieras1511

  • Newbie
  • Viestejä: 8
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #85 : Joulukuu 25, 2023, 04:43:41 »
Kysyin näin vuoden lopuksi omalta vakkarihupakoltani haluaako hän mielummin tavata ensi vuonna joka toinen kuukausi normaaliin hintaan vai 2 kertaa kuukaudessa puoleen hintaan, ja hän valitsi alennetun hinnan. Mutta hän onkin enemmän matalan profiilin harrastelija kuin ammattilainen.

Poissa Jekyll

  • Full Member
  • Viestejä: 347
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #86 : Joulukuu 25, 2023, 10:04:38 »
Hyvä diili 🤝🏻
Ehkä otin, ehkä en
Yhdet Ukrainalle! 🇺🇦

Poissa Tonava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2486
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #87 : Joulukuu 28, 2023, 19:56:52 »
Jos asiakas tinkii, niin tehdään tietenkin vastatarjous. Ei se sen vaikeampaa ole. ;D

Poissa Zorbas

  • Hero Member
  • Viestejä: 926
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #88 : Joulukuu 28, 2023, 23:06:59 »
Jos asiakas tinkii, niin tehdään tietenkin vastatarjous. Ei se sen vaikeampaa ole. ;D

Vastatarjouksen sisällön päättää tietysti pt. Päätös voi olla myös välitön blokki. Jos tinkaajat ovat usein hankalia asiakkaita niin tämä on myös hyvin ymmärrettävä ja järkevä päätös. Ei ole vaikeaa ;D
#maksuseksionihanaa

Poissa Penaattori

  • Hero Member
  • Viestejä: 606
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #89 : Joulukuu 28, 2023, 23:17:32 »
Jos asiakas tinkii, niin tehdään tietenkin vastatarjous. Ei se sen vaikeampaa ole. ;D
Toki vastatarjouksen voi ja kannattaa tehdä jos ei ole valmis myöntymään asiakkaan tarjoukseen. Lopputuloksena voi tosin silti olla asiakkaan ja kassavirran menetys kilpailijalle.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 28, 2023, 23:20:56 kirjoittanut Penaattori »
Go woke, go broke.

Poissa omnom

  • Full Member
  • Viestejä: 155
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #90 : Joulukuu 28, 2023, 23:18:56 »
Hulluahan se on jos ei puolta pyydetystä tarjoa
-sloppy dicks racing team-

Poissa Mustelmann

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1204
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #91 : Joulukuu 29, 2023, 13:15:08 »
Jos asiakas tinkii, niin tehdään tietenkin vastatarjous. Ei se sen vaikeampaa ole. ;D

Tätä keskustelua seuraamalla olen ymmärtänyt, ettei tinkivälle asiakkaalle tehdä vastatarjousta, vaan hänet jätetään huomiotta tai jopa blokataan. Veikkaan, että tinkarit saavat aika harvoin itseään miellyttävän vastatarjouksen, jos nyt mitään vastausta ylipäätään. Omaa kokemusta ei ole, sillä en ole koskaan tinkinyt seksiä ostaessani.

Poissa Pekonen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3549
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #92 : Joulukuu 29, 2023, 14:01:54 »
Jos asiakas tinkii, niin tehdään tietenkin vastatarjous. Ei se sen vaikeampaa ole. ;D

Tätä keskustelua seuraamalla olen ymmärtänyt, ettei tinkivälle asiakkaalle tehdä vastatarjousta, vaan hänet jätetään huomiotta tai jopa blokataan. Veikkaan, että tinkarit saavat aika harvoin itseään miellyttävän vastatarjouksen, jos nyt mitään vastausta ylipäätään. Omaa kokemusta ei ole, sillä en ole koskaan tinkinyt seksiä ostaessani.

No saahan sitä yrittää.
Jos vaikka lohkeaisi piparia alennetulla hinnalla.
Impivaaralainen boomeri ja Suomen Rydmanistit Ry:n jäsen sekä antimisogynistinen gommunisti.

Poissa jurzantaa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1537
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #93 : Joulukuu 29, 2023, 14:19:07 »
Jos asiakas tinkii, niin tehdään tietenkin vastatarjous. Ei se sen vaikeampaa ole. ;D

Tätä keskustelua seuraamalla olen ymmärtänyt, ettei tinkivälle asiakkaalle tehdä vastatarjousta, vaan hänet jätetään huomiotta tai jopa blokataan. Veikkaan, että tinkarit saavat aika harvoin itseään miellyttävän vastatarjouksen, jos nyt mitään vastausta ylipäätään. Omaa kokemusta ei ole, sillä en ole koskaan tinkinyt seksiä ostaessani.
Veikkauksia varten on Veikkaus Oy:llä ihan omat pelit.

Toki voi blokata, mutta myös (mahdollinen) asiakas voi blokata.
Omnia formonsis cupio donare puellis, set mihi de populo nulla puella placet.

https://www.youtube.com/watch?v=KhKyB37mc-8&t=2760s

Poissa Turuntyttö

  • Hero Member
  • Galleria (5)
  • Viestejä: 950
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #94 : Joulukuu 29, 2023, 15:18:34 »
Jos asiakas tinkii, niin tehdään tietenkin vastatarjous. Ei se sen vaikeampaa ole. ;D

Tätä keskustelua seuraamalla olen ymmärtänyt, ettei tinkivälle asiakkaalle tehdä vastatarjousta, vaan hänet jätetään huomiotta tai jopa blokataan. Veikkaan, että tinkarit saavat aika harvoin itseään miellyttävän vastatarjouksen, jos nyt mitään vastausta ylipäätään. Omaa kokemusta ei ole, sillä en ole koskaan tinkinyt seksiä ostaessani.

Näinhän se usein menee. Jos ajattelee asiaa sitä kautta, että pt suostuukin johonkin ihan järjettömään asiakkaan tarjoukseen (niinkuin esim ylempänä mainittu puolet hinnasta), niin mun mielestä se kertoo ennemminkin siitä että pt:n on pakko tehdä näitä hommia, vaikka sitten pilkkahintaan. Mikä taas saa miettimään että miksi näin on? Tekeekö pt silloin oikeasti omasta halustaan, hyvällä fiiliksellä ja tarjoaa upean kokemuksen..? Tämä ajatus pohjautuu täysin omaan pohdintaan siitä että JOS suostuisin tarjoamaan pyytämääni hintaa alemmalla hinnalla, niin miksi sen tekisin. Henk.koht. mun mielestä tälle alalla ei vaan kuulu tinkimiset. Jokainen saa olla mitä mieltä haluaa ja tinkiä just niin paljon kun lystää, mutta mun mielipide on tämä. Ja vielä tarkennukseksi, en sano että se olisi ainoa ja oikea mielipide.😊
Opiskelijarouva

Turku

Poissa Sowhat

  • Hero Member
  • Viestejä: 646
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #95 : Joulukuu 29, 2023, 22:37:49 »
Hulluahan se on jos ei puolta pyydetystä tarjoa

Ja ylihintaa ei makseta, ellei perseessä ole "tuned by Markku" leimaa
Hupakointia jo kuudella vuosikymmenellä

Poissa Hetvield

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2908
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #96 : Joulukuu 29, 2023, 23:20:05 »
Jos ei ole rahaa maksaa, niin sitten tää on väärä harrastus, näin se vain on. Köyhät tinkii..
Bad Ass. Smart Ass. Great Ass

Poissa FortySexN2

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1445
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #97 : Joulukuu 29, 2023, 23:31:37 »
… Köyhät tinkii..

Seksipalveluista tinkaamisesta voidaan olla montaa mieltä, mutta tuo on köyhien viljelemä harhakäsitys 😊

Poissa dueerre

  • Newbie
  • Viestejä: 17
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #98 : Joulukuu 30, 2023, 04:56:29 »
Turskien vaan kannattaa oppia säästämään, niin voi jatkaa hymyssä suin tätä hyvää harrastusta. Ja uudet aloittajat ovat aina lämpimästi tervetulleita. :behind:

Paikalla Blain

  • Full Member
  • Viestejä: 394
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mitä tehdä kun asiakas tinkii?
« Vastaus #99 : Joulukuu 30, 2023, 05:25:06 »
… Köyhät tinkii..

Seksipalveluista tinkaamisesta voidaan olla montaa mieltä, mutta tuo on köyhien viljelemä harhakäsitys 😊

Just näin.