Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Facebook doxaa vahingossa  (Luettu 2901 kertaa)

Poissa Paroni

  • Full Member
  • Viestejä: 321
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Facebook doxaa vahingossa
« : Lokakuu 28, 2023, 13:54:43 »
Tulipa huomattua, että oli siviilipuhelin mukana pt käynnillä ja taisi olla myös pt:llä, kun facebook suosittelee kaveriksi ja vuotaa oikean nimen siinä samalla.

Että jos yksityisyys kiinnostaa, kannattaa pitää siviililuurit pois päältä asiakaskäynneillä.

Poissa Vieras1503

  • Hero Member
  • Viestejä: 834
  • * Kelpo kaveri
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #1 : Lokakuu 28, 2023, 14:04:57 »
Eiks niinku lähtökohtasesti siviililuuri ole edes mukana. Itsellä myös on aina lisävarusteena foliohattu ettei siriuslaiset saa siepattua mun ajatuksia.

Poissa FortySexN2

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1476
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #2 : Lokakuu 28, 2023, 14:13:52 »
Pelkkä puhelinten läheisyys ei aiheuta kaveriehdotuksia, näin ei tapahdu julkisissa tiloissa ollessakaan. Ehdotuksia saattaa tulla  jos oma numero on kytketty FB profiiliin, sille on annettu käyttää puhelutietoja ja siitä numerosta on oltu yhteydessä vastaavalla tavalla säädettyyn puhelimeen.

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 306
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #3 : Lokakuu 28, 2023, 14:20:04 »
Olit siis omalla numerollasi yhteydessä hupakkoon joka käytti omaa numeroaan.
Sen jälkeen hämmästyit yksityisyyden puuttumisesta 8) :sheep:

Poissa Paroni

  • Full Member
  • Viestejä: 321
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #4 : Lokakuu 28, 2023, 15:02:44 »
Ei vaan olin yhteydessä hupsuluurilla, mutta koska vähä niiku vakkari ni on mulla siviililuuriki mukana. Puhelimien facebookit näemmä päätti jutella keskenään ja ehdottaa että ku vietät näin paljo tän kanssa aikaa yhdessä, ni ehkä pyydä fb kaveriksi?


Poissa Paroni

  • Full Member
  • Viestejä: 321
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #5 : Lokakuu 28, 2023, 15:04:47 »
Lähinnä mietin että jos joku pt ei halua oikeaa nimeään näkyviin, niin ei kannata tosiaan pitää sitä toista luuria päällä ku turskat kylässä.

Mua ei juuri haittaa, jos joku mun vakkari nimen sattuu tietää, onhan noita harrastuksia ihmisillä muitakin.

Poissa Iina

  • Full Member
  • Galleria (18)
  • Viestejä: 100
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #6 : Lokakuu 30, 2023, 07:57:01 »
Mieleeni juolahti, että eihän sillä hupakolla välttämättä ole oikea nimi siellä Facebookissa. Mulla ei ainakaan ole.
Iina Hertta Espoossa. Ks. kalenterista, milloin 😍😘
Kuvat: https://www.seksisaitti.net/index.php?action=profile;area=photos;u=20947
Posin kautta ♥️

Poissa IlonaTequila

  • Sr. Member
  • Galleria (17)
  • Viestejä: 2198
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #7 : Lokakuu 30, 2023, 12:55:27 »
Kollegoille vinkkinä: facen yksityisyysasetukset pystyy (tai ainakin pystyi jokunen vuosi sitten - en ole enää hetkeen ollut siellä) muuttamaan niin, että se ei näytä sun profiilia muille kuin kavereille! Silloin face ei myöskään pysty tekemään noita kaveriehdotuksia 😊

Myös oman nimen voi muuttaa joksikin muuksi kuin Etunimi Sukunimi yhdistelmäksi 🙃
🍑 livekeikat kalenterissa, pikseleinä onlyfansissa 🍑
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa Kirppu69

  • Newbie
  • Viestejä: 38
  • * Kelpo kaveri
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #8 : Lokakuu 30, 2023, 13:47:26 »
Kollegoille vinkkinä: facen yksityisyysasetukset pystyy (tai ainakin pystyi jokunen vuosi sitten - en ole enää hetkeen ollut siellä) muuttamaan niin, että se ei näytä sun profiilia muille kuin kavereille! Silloin face ei myöskään pysty tekemään noita kaveriehdotuksia 😊

Myös oman nimen voi muuttaa joksikin muuksi kuin Etunimi Sukunimi yhdistelmäksi 🙃

Face on siitä hieno sovellus puhelimessa, että kun päivität sitä niin noi asetukset harva se kerta muuttuu takaisin oletuksiin.

Mulla on tullut noita facen kaveriehdotuksia myös nakufinlandia ja kik-kontaktien jälkeen vaikka en ole edes nähnyt kyseistä tyttöä livenä ja mun faceprofiili on niin piilossa kuin sen vaan saa laitettua.

Poissa velihopea

  • Full Member
  • Viestejä: 391
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #9 : Lokakuu 30, 2023, 14:46:59 »
Itse käytän facea vain http-yhteyden yli selaimella enkä suostu asentamaan facen sovellusta mihinkään mobiililaitteeseeni, ihan vähiten huoraluuriin. Myös paikannuspalvelut ovat poissa käytöstä kaikissa luureissa, jos ei erikseen esim. jotain karttapalvelua tarvii. Saa olla aika rauhassa.

Mut jos on pakko roikkua siellä facessa 24/7/365 jollain äpsillä, niin siinä on olemassa tietty trade-off. Käyttäjän tiedot ja mieltymyksethän facebookin tuote on, ei mikään muu. Noita sitten jaellaan joko käyttäjän luvalla tai luvatta.

Poissa Punnus

  • Newbie
  • Viestejä: 39
  • * Kelpo kaveri
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #10 : Lokakuu 30, 2023, 18:27:08 »
Aiheellinen varoitus. Kiitokset siitä. Samalla voi tietysti miksi huoraluurissa oli Facebook asennettuna. Jos minulla olisi sellainen luuri, en asentaisi siihen mitään sovelluksia, joiden tiedetään tonkivan minusta kaiken mahdollisen tiedon, minkä laitteistani voi saada.

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1283
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #11 : Lokakuu 30, 2023, 19:07:41 »
Itse en jaksa nähdä piilottelun vaivaa, ihan sama, eikä ole ongelmia ollut. Aikoinaan perässähiihtäjiä riitti mitä enemmän yritin yksityisyyttä varjella. Toki asetusten kanssa kannattaa tarkkana olla, rajata mahdollisimman tiukaksi tavat miten löytää tai miten ottaa yhteyttä.  Mun FB ei ole julkinen kaikille mutta tili on validoitu.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa mattssonni

  • Hero Member
  • Viestejä: 792
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #12 : Lokakuu 31, 2023, 07:45:30 »
Voisiko olla niin, että lähekkäin olevien puhelimien facet keskustelee keskenään bluetoothin tai nfc:n kautta? Ne ehkä kannattaisi ainakin ottaa pois päältä ja siten ehkä välttää tuon? Bluetoothin kauttahan voi vuotaa muutakin tietoa. Ainakin kannattaa katsoa, että puhelinta ei ole nimetty niin, että siinä näkyy oma nimi.
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa guuguuman

  • Full Member
  • Viestejä: 108
  • * Kelpo kaveri
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #13 : Lokakuu 31, 2023, 08:44:34 »
Voisiko olla niin, että lähekkäin olevien puhelimien facet keskustelee keskenään bluetoothin tai nfc:n kautta? Ne ehkä kannattaisi ainakin ottaa pois päältä ja siten ehkä välttää tuon? Bluetoothin kauttahan voi vuotaa muutakin tietoa. Ainakin kannattaa katsoa, että puhelinta ei ole nimetty niin, että siinä näkyy oma nimi.
Ei applikaatioiden pitäisi keskustella ainakaan BT:n yli itsekseen. Laitteethan pitää parittaa keskenään, ennenkuin mitään tapahtuu ja sittenkin vielä Facebook-aplari tarvitsee käyttäjän hyväksymät oikat päästäkseen edes käsittelemään bluetoothia. Noita aplikaatioiden oikkia tietysti kannattaa antaa yleisestikin aika kitsaasti ja toiseksi pitää bluetooth (ja etenkin NFC) niin etteivät ne tee mitään ilman käyttäjän hyväksyntää.
Toinen juttu on tietysti myös se, että puhelimen kysyessä lupaa johonkin resurssiin, niin ei aina ensimmäisenä kannata hakata silmät kiinni sitä "Hyväksy"-nappia, vaan oikeasti miettiä mitä on tapahtumassa.

Yleensä näissä "vuoto"-jutuissa on taustalla enemmän FB:n algoritmien ehdotukset ja se, että oma huomiokyky saattaa bongata helpommin ehdotuksista ne ns. arkaluontoisemmat tyrkytykset.

Oma juttunsa tietysti on, jos käyttää jotain piraattisoftia ja/tai -puhelimia, silloin mikään ylläoleva ei luonnollisestikaan päde.

Poissa Paroni

  • Full Member
  • Viestejä: 321
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #14 : Lokakuu 31, 2023, 10:35:25 »
Voisiko olla niin, että lähekkäin olevien puhelimien facet keskustelee keskenään bluetoothin tai nfc:n kautta? Ne ehkä kannattaisi ainakin ottaa pois päältä ja siten ehkä välttää tuon? Bluetoothin kauttahan voi vuotaa muutakin tietoa. Ainakin kannattaa katsoa, että puhelinta ei ole nimetty niin, että siinä näkyy oma nimi.

Noissa on monia tapoja mut yleisin on lokaatio mätsäys, jos olet tarpeeksi usein tarpeeksi lähellä samassa lokaatiossa riittävän pitkään, se olettaa että saatat tuntea henkilön.

Poissa jurzantaa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1545
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #15 : Lokakuu 31, 2023, 17:28:58 »
Voisiko olla niin, että lähekkäin olevien puhelimien facet keskustelee keskenään bluetoothin tai nfc:n kautta? Ne ehkä kannattaisi ainakin ottaa pois päältä ja siten ehkä välttää tuon? Bluetoothin kauttahan voi vuotaa muutakin tietoa. Ainakin kannattaa katsoa, että puhelinta ei ole nimetty niin, että siinä näkyy oma nimi.

Noissa on monia tapoja mut yleisin on lokaatio mätsäys, jos olet tarpeeksi usein tarpeeksi lähellä samassa lokaatiossa riittävän pitkään, se olettaa että saatat tuntea henkilön.
Juu ei kannata pitää wifiä päällä kun on liikenteessä.
Omnia formonsis cupio donare puellis, set mihi de populo nulla puella placet.

https://www.youtube.com/watch?v=KhKyB37mc-8&t=2760s

Poissa Timppa vaan

  • Jr. Member
  • Viestejä: 67
  • * Kelpo kaveri
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #16 : Lokakuu 31, 2023, 18:13:48 »
Voisiko olla niin, että lähekkäin olevien puhelimien facet keskustelee keskenään bluetoothin tai nfc:n kautta? Ne ehkä kannattaisi ainakin ottaa pois päältä ja siten ehkä välttää tuon? Bluetoothin kauttahan voi vuotaa muutakin tietoa. Ainakin kannattaa katsoa, että puhelinta ei ole nimetty niin, että siinä näkyy oma nimi.

Noissa on monia tapoja mut yleisin on lokaatio mätsäys, jos olet tarpeeksi usein tarpeeksi lähellä samassa lokaatiossa riittävän pitkään, se olettaa että saatat tuntea henkilön.

Minä uskon tähän. Ainakin kun olin viimeeksi koulutuksessa, niin FB yritti "parittaa" minua useankin henkilön kanssa jonka nimet bongasin osallistujalistasta. Ja ainakin mulla on kaverilista salainen. Ja paljon muutakin.

Poissa mattssonni

  • Hero Member
  • Viestejä: 792
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #17 : Lokakuu 31, 2023, 18:58:45 »
Varminta lienee sitten käyttää lentotilaa  ;D
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa Stands

  • Full Member
  • Viestejä: 181
  • * Kelpo kaveri
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #18 : Lokakuu 31, 2023, 19:05:56 »
Onneksi ei tarvitse käyttää tommoisia höpö ohjelmia.
Käyttämättä jättämisellä häviää vähän, mutta voittaa paljon.
"I don't think you understand. I didn't come to rescue Rambo from you. I came here to rescue you from him"

Poissa palvelunostaja

  • Full Member
  • Viestejä: 381
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Facebook doxaa vahingossa
« Vastaus #19 : Lokakuu 31, 2023, 23:36:42 »
Mulla ei ole facea siviililuurissakaan, mutta whatsapp varmaan hoitaa saman firman urkintaa yhtä hyvin. Mietityttää joskus millaisia viivoja mun siviiliminän ja horoluurin whatsappin välille vedetään siitä miten paljon aikaa ne viettää keskenään. Pitäisi ehkä hankkia uusi numero ja jatkossa malttaa olla ikinä käyttämättä kotona, ja/tai lopettaa se whatsappin käyttö horoluurissa.

Siviilipuhelin ei tapaamisille kulje, ja jos kulkee yritän muistaa laittaa pois päältä. Lentotila ei ainakaan yleensä tee mitään bluetoothille, wifille ja sijaintipalveluille, joten jos urkintaa tapahtuu niin siitä tuskin on merkittävästi iloa.