Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: hoikkaa tyttöä vailla  (Luettu 1181 kertaa)

Poissa trophy

  • Newbie
  • Viestejä: 2
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
hoikkaa tyttöä vailla
« : Lokakuu 16, 2023, 14:14:42 »
ois anorektikko mielessä... hesan suunta.

jos hoikka oot ja painonhallinta elämäntapasi, saat musta ihailijan :)

m55

Poissa Freyja

  • Sr. Member
  • Galleria (37)
  • Viestejä: 1614
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: hoikkaa tyttöä vailla
« Vastaus #1 : Lokakuu 17, 2023, 00:22:39 »
Anteeksi että tulen tähän kommentoimaan, mutta anorektikko ja hoikka ovat kyllä kaksi eri asiaa.

Ehkä tarkoitit toivon mukaan vain langanlaihaa neitoa, joka on hyvinvoiva ja terve. (?) Silti nyt avaan samaisen arkkuni, koska syömishäiriöt eivät ole mikään kevyesti otettava aihe. Vaikka saattaakin olla, että yritit ilmaista muuta. Minä saatan myös olla hivenen kielipoliisi.

Siis kyllä toki anorektikkokin voi olla hoikka, eikä luurangon laiha. Mutta minun henkilökohtainen mielipiteeni on, että on jokseenkin kyseenalaista ja epäeettistä JOS etsii nimenomaan anoreksiaa sairastavaa henkilöä. Ellei sitten ole tarkoituksena olla henkilön tukena ja tukea tervehtymisessä. (Syömishäiriöistä ei pääsääntöisesti parannuta koskaan täysin.)

Anoreksia on vakava syömishäiriö, joka voi johtaa pahimmillaan kuolemaan muista sen aiheuttamista vahingoista puhumattakaan.

Toki osa ihmisistä on luonnostaan hoikempia joko liikunnan / ruokavalion tai vilkkaan aineenvaihdunnan tms. seurauksena. Mutta JOS lähdetään etsimään anorektikkoa, se kielii minusta kyseenalaisista ihanteista, koska kyseessä on vakava, nyky-yhteiskunnan luoma sairaus, jolla on vakavia seurauksia sitä sairastavan fyysiselle terveydelle ja psyykelle.

Aivan liian moni nainen (sekä muunkin sukupuolinen) kärsii anoreksiasta, muista syömishäiriöistä tai muutoin yhteiskunnan luomista ulkonäköpaineista. Jo hyvin nuoresta iästä lähtien. Pahimmillaan nuo tuhoavat henkilön koko elämän, vievät terveyden ja kuten sanottu, johtavat jopa kuolemaan, joko fyysisten vahinkojen seurauksena tai oman käden kautta.

Ugh. Olen puhunut.
*Tauolla toistaiseksi*
"Joissain skandinaavisissa myyteissä korostetaan Freijan vapaata ja huomattavaa seksuaalisuutta."
❤️Espoo❤️