Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Äänestys riippuvuuksista  (Luettu 1756 kertaa)

Poissa Make

  • Full Member
  • Viestejä: 114
  • * Kelpo kaveri
Äänestys riippuvuuksista
« : Syyskuu 24, 2023, 22:28:02 »
Onko sinulla addiktio päihteisiin ja/tai seksiin? Äänestys!

Poissa Mustelmann

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1185
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Äänestys riippuvuuksista
« Vastaus #1 : Syyskuu 26, 2023, 22:55:16 »
Minulla on riippuvuus vain kahviin. Olen yrittänyt vähentää kahvinjuontia, mutta huonolla menestyksellä. Jos kofeiini lasketaan päihteeksi, niin sitten olen päihderiippuvainen. Alkoholin ja seksin osalta olen mielestäni kohtuukäyttäjä.

Poissa Rattis

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1075
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Äänestys riippuvuuksista
« Vastaus #2 : Lokakuu 01, 2023, 12:06:45 »
Olen vähän joka asiassa kohtuukäyttäjä.. Ilman seksiä pystyy olemaan vaikkei aina haluaisi  ;D alkoholin kanssa ei tule telkuttua kuin pari kolme kertaa vuodessa, jos nyt ei silloin tällöin yhtä saunajuomaa lasketa, koska sitäkään ei tule useinkaan otettua

Poissa Entto

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 3997
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Äänestys riippuvuuksista
« Vastaus #3 : Lokakuu 17, 2023, 20:12:23 »
Hei.

Olen Entto.

Olen seksiaddikti, hupakoiden suurkuluttaja.

Tällä hetkellä viimeisestä pt-tapaamisesta on 5 tuntia.

Täältäkö saa vertaistukea?
Saitin Bud Spencer

Poissa RobertLey

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5043
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Äänestys riippuvuuksista
« Vastaus #4 : Lokakuu 17, 2023, 20:33:11 »
^
Eli hei kaikille... - Olen RobertLey. Mä olen... ehkä mä en ole vielä kypsä täysin tunnustaan, ehkä mä en ole omasta mielestäni käyny tarpeeks syvällä,  mutta jos nyt sen sanon että mulla... mulla on viimesestä tapaamisesta suunnilleen nyt sama aika kun Entolla, se oli... se oli kaiken lisäksi vielä Duoilua johon mä ajoittain - niinkun ehkä ton... viinanpaskankin kanssa - sorrun... - Mä en ole ihan varma pystynkö mä antaan vertaistukee mutta uskallan kumminkin sanoo että mä ymmärrän. Ymmärrän ja haluan ainakin yrittää tukea.
Kiitos! (Istuutuu ja pyyhkii hikeä.)

Poissa orjamies

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1792
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Äänestys riippuvuuksista
« Vastaus #5 : Lokakuu 17, 2023, 21:09:15 »
Olen orjamies Alkoholisti  raittius tauolla.
kysyvälle vastataan

Poissa Freyja

  • Sr. Member
  • Galleria (37)
  • Viestejä: 1614
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Äänestys riippuvuuksista
« Vastaus #6 : Lokakuu 18, 2023, 01:13:08 »
Moi, mun nimi on Freija ja mulla on kofeiini-, nikotiini- ja myös lievä sokeririippuvuus.

Nikotiinin saan onneksi sähkötupakasta nykyään, mutta musta tuntuu, että se on vain pahentanut mun addiktiota.

Ajattelin kirjelmöidä kansalaisaloitteen, jossa ehdotettaisiin valkoista sokeria sisältävien tuotteiden etiketteihin samankaltaisia varoitustekstejä, kuin jo nikotiini-valmisteissa on.

Ne voitaisiin myydä myös tiskin takaa piilosta ja pitäisi osata pyytää oikealla tuotenimellä, jotta sokerin ostamisesta tulisi yhtään mitään. Oikeastaan kieltolaki olisi ihan hyvä.

Vois pitää sala-kafeterioita, joissa soitettaisiin hyvää jazzia. Seuraavana päivänä voisi sitten kärsiä sokerikrapulasta ja myöhemmin diabeteksesta.

Mä voin sitten perustaa sellasen sala-sokeri-paikan. Siitä tulee vielä suosittu deittimesta. Tunnetusti naisoletetut ovat enemmän sokerin perään kuin penikselliset yksilöt. Lupaan naamioida sokeri-orgiat lukupiiriksi tai ompeluseuraksi. Vaikka oikeasti kyseessä on salaseura. Mulla on jo Freija-patsas olemassa sitä varten. (Joka taas ei liity siihen sala-sokeri-seuraan kyllä millään tavalla).

Lupaan mennä nyt nukkumaan. Hyvää yötä.

PS. Muita päihdeongelmia jo mainittujen lisäksi minulla ei ole. Mikäli jostain syystä joku sellaista epäilee.
"Joissain skandinaavisissa myyteissä korostetaan Freijan vapaata ja huomattavaa seksuaalisuutta."
Yltäkylläisesti vitun voimaa, eli väkeä. 🍯🦪🌺
❤️Espoo❤️

Poissa naut1skelija

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1008
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Äänestys riippuvuuksista
« Vastaus #7 : Lokakuu 18, 2023, 01:34:17 »
Moi, mun nimi on Freija ja mulla on kofeiini-, nikotiini- ja myös lievä sokeririippuvuus.

Nikotiinin saan onneksi sähkötupakasta nykyään, mutta musta tuntuu, että se on vain pahentanut mun addiktiota.

Ajattelin kirjelmöidä kansalaisaloitteen, jossa ehdotettaisiin valkoista sokeria sisältävien tuotteiden etiketteihin samankaltaisia varoitustekstejä, kuin jo nikotiini-valmisteissa on.

Ne voitaisiin myydä myös tiskin takaa piilosta ja pitäisi osata pyytää oikealla tuotenimellä, jotta sokerin ostamisesta tulisi yhtään mitään. Oikeastaan kieltolaki olisi ihan hyvä.

Vois pitää sala-kafeterioita, joissa soitettaisiin hyvää jazzia. Seuraavana päivänä voisi sitten kärsiä sokerikrapulasta ja myöhemmin diabeteksesta.

Mä voin sitten perustaa sellasen sala-sokeri-paikan. Siitä tulee vielä suosittu deittimesta. Tunnetusti naisoletetut ovat enemmän sokerin perään kuin penikselliset yksilöt. Lupaan naamioida sokeri-orgiat lukupiiriksi tai ompeluseuraksi. Vaikka oikeasti kyseessä on salaseura. Mulla on jo Freija-patsas olemassa sitä varten. (Joka taas ei liity siihen sala-sokeri-seuraan kyllä millään tavalla).

Lupaan mennä nyt nukkumaan. Hyvää yötä.

PS. Muita päihdeongelmia jo mainittujen lisäksi minulla ei ole. Mikäli jostain syystä joku sellaista epäilee.

Ei tarvita sääntösuomeen kyllä yhtään sääntöä lisää. Taino ehkä sellaisia sääntöjä, jotka vastuullistavat kansalaiset tulemaan toimeen omillaan (pois lukien ne vakavasti vammaiset tai sairaat jne). Verotus alas ja huoraamisen ja huorissa käymisen tabutus pois.  :drinking: :weightlifting:

Poissa Freyja

  • Sr. Member
  • Galleria (37)
  • Viestejä: 1614
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Äänestys riippuvuuksista
« Vastaus #8 : Lokakuu 18, 2023, 08:01:11 »

Ei tarvita sääntösuomeen kyllä yhtään sääntöä lisää. Taino ehkä sellaisia sääntöjä, jotka vastuullistavat kansalaiset tulemaan toimeen omillaan (pois lukien ne vakavasti vammaiset tai sairaat jne). Verotus alas ja huoraamisen ja huorissa käymisen tabutus pois.  :drinking: :weightlifting:

No siinä olet kyllä ihan oikeassa. Typeriä sääntöjä tulisi olla ehdottomasti vähemmän. Tai mieluiten ei ollenkaan juuri niitä typeriä sääntöjä. Sokeria olisi kuitenkin hyvä säännöstellä. Se on paljon haitallisempaa, kuin yleensä annetaan ymmärtää.

Vahva OT.
Luin aikanaan elintarvikkeita ja elintarviketeollisuutta käsittelevää teosta. Petos ruokalautasella on sen nimi. Kirjassa käsiteltiin mm. sokeriteollisuuden 60-luvulla (mikäli muistan oikein) rahoittamaa tutkimusta, jonka "tulokset" sivuuttivat valkoisen sokerin haitat ja demonisoivat rasvan. Ne tutkimustuloksethan olivat ihan mitä sattuu, mutta aiheuttivat pitkäksi aikaa yleisen harhaluulon, ettei se sokeri nyt niin haitallista ole. Todellisuudessa se aiheuttaa mm. jatkuvan kroonisen tulehduksen kehoon, sekä vahvaa riippuvuutta. For real.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 18, 2023, 08:03:40 kirjoittanut Freyja »
"Joissain skandinaavisissa myyteissä korostetaan Freijan vapaata ja huomattavaa seksuaalisuutta."
Yltäkylläisesti vitun voimaa, eli väkeä. 🍯🦪🌺
❤️Espoo❤️

Poissa naut1skelija

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1008
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Äänestys riippuvuuksista
« Vastaus #9 : Lokakuu 18, 2023, 10:03:03 »

Ei tarvita sääntösuomeen kyllä yhtään sääntöä lisää. Taino ehkä sellaisia sääntöjä, jotka vastuullistavat kansalaiset tulemaan toimeen omillaan (pois lukien ne vakavasti vammaiset tai sairaat jne). Verotus alas ja huoraamisen ja huorissa käymisen tabutus pois.  :drinking: :weightlifting:

No siinä olet kyllä ihan oikeassa. Typeriä sääntöjä tulisi olla ehdottomasti vähemmän. Tai mieluiten ei ollenkaan juuri niitä typeriä sääntöjä. Sokeria olisi kuitenkin hyvä säännöstellä. Se on paljon haitallisempaa, kuin yleensä annetaan ymmärtää.

Vahva OT.
Luin aikanaan elintarvikkeita ja elintarviketeollisuutta käsittelevää teosta. Petos ruokalautasella on sen nimi. Kirjassa käsiteltiin mm. sokeriteollisuuden 60-luvulla (mikäli muistan oikein) rahoittamaa tutkimusta, jonka "tulokset" sivuuttivat valkoisen sokerin haitat ja demonisoivat rasvan. Ne tutkimustuloksethan olivat ihan mitä sattuu, mutta aiheuttivat pitkäksi aikaa yleisen harhaluulon, ettei se sokeri nyt niin haitallista ole. Todellisuudessa se aiheuttaa mm. jatkuvan kroonisen tulehduksen kehoon, sekä vahvaa riippuvuutta. For real.

keskustelufoorumit ovat ot. keskustelujen luvattu maa, ellei sitten joku admini oo taas kärkkäänä ja siirrä keskustelut johonki roskalaatikkoon. :D

Mielestäni jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi nykypäivänä kyllä tietää mikä ei ole terveellistä tai hyväksi ihmiselle ja se kasvattaa myös jälkikasvulleen. Vastuut ja velvollisuudet ovat tätänykyä aika vähissä yhteiskunnassa. Mielestäni lähes kaikki pitäisi olla sallittua. Poislukien ehkä aseet ja kovimmat huumeet. Joskin kovien huumeidenkin kohdalla todennäköisesti se että niitä saisi tyyliin apteekin tapaisesta valtion konttorista laillisesti todennäköisesti poistaisi paljon huumerikollisuusongelmaa ja ylipäätään rikollisentoiminnan toimintaedellytyksiä, kun rahoitusta on vaikeampi toteuttaa paikallisesti.

Mitä tulee sokeriin ja muihin addiktoiviin asioihin, pitäisi ne olla mielestäni jokaisen saatavilla ja jokaisen vastuulla olla käyttämättä kohtuuttomasti. Hintatasot alas ja moraaliposeeraus ja poliittisesti esim korkeat verot tietyille "haittatuotteille" on mielestäni vähän kyseenalainen tapa verottaa kansaa. Noh menee kohta verotuskeskusteluksi. Mutta monilla tuntuu olevan kova riippuvuus puolustaa "hyvinvointivaltiota" ja sen varjolla yhtä maailman korkeinta verotusta maassa, jossa kansa on melko köyhä modernein länsimaisin kriteerein.

Poissa HarryPotter

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6839
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Äänestys riippuvuuksista
« Vastaus #10 : Lokakuu 19, 2023, 19:53:24 »
Moi,

HP tässä, valehtelin juuri etten ole addikti naishupakoille tai seksille.
Tosin onhan viimeisestä panosta jo 2h.

Riippuvainen pimpistä - no en todellakaan  :whipping:











tai no vähän.....
Seksi, sali, sauna ja saunaolut ;) No ehkä muutakin! ( 57 - 70 - 32 )

Poissa naut1skelija

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1008
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Äänestys riippuvuuksista
« Vastaus #11 : Lokakuu 31, 2023, 13:44:06 »
Moi,

HP tässä, valehtelin juuri etten ole addikti naishupakoille tai seksille.
Tosin onhan viimeisestä panosta jo 2h.

Riippuvainen pimpistä - no en todellakaan  :whipping:











tai no vähän.....

Itsellä melko vaikea kauniin pimpin nuolemis addiktio. Myös vaikea olla antamatta "nätin tytön luikauttaa sormia peppuun ja vastaanottaa kunnollista käsi/suuhoitoa samanaikaisesti antaumuksella" - addiktio

😅

Poissa antero pee

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1166
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Äänestys riippuvuuksista
« Vastaus #12 : Marraskuu 01, 2023, 19:57:42 »
Antero täällä, olen mielenmaisemaltani yleisnarkki, mutta koska tasapainottelen riippuvuuksia toisiaan vasten, mikään niistä ei yleensä saa yliotetta. Seksi ja päihteet maistuu, mutta kyllä liikuntakin on minun juttu vahvasti.
 
You and me, part-time lovers

Poissa Meeme

  • Sr. Member
  • Galleria (8)
  • Viestejä: 1450
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Äänestys riippuvuuksista
« Vastaus #13 : Marraskuu 01, 2023, 20:51:41 »
Mie en oo sipsien perään enkä ymmärrä sokeristakaan mitään.
Nyt näin syksyn myötä on pitkillä ajomatkoilla tullu kuitenkin mieleen, että miltä tuntuisi ajaa irtokarkkipussi vieressä.
Olis varmaan ihan kivaa, mutta oon pihi ja sellaisesta rietastelusta vain hammaslääkäri kiittäisi.
Eli mennään vain xylitolipurkan voimin :D
Ja hampaat kiittää.
Maistuvaista Karjalanpiirakkaa Helsingissä pe - ti.

Poissa Stands

  • Full Member
  • Viestejä: 181
  • * Kelpo kaveri
Vs: Äänestys riippuvuuksista
« Vastaus #14 : Marraskuu 02, 2023, 18:47:55 »
Onneksi olen täysin riippumaton.
Pepsi Maxia tekee kerran vuodessa mieli, mutta en laskisi riippuvuudeksi.
"I don't think you understand. I didn't come to rescue Rambo from you. I came here to rescue you from him"