Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi  (Luettu 5459 kertaa)

Poissa Vieras0076

  • Full Member
  • Viestejä: 494
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« : Joulukuu 04, 2019, 18:02:52 »
Kävikin tänään mielenkiintoinen tapaus erään hupakon kanssa, jonka olen kerran tavannut aiemmin.

Ehdotin uutta tapaamista huomiseksi tiettyyn kellon aikaan. Noh käytän hupakkoluuria, jota en kovin aktiivisesti seuraa silloin kun ei ole tarkoitus tavata ketään. Satuin hetki sitten katsomaan ja ihmettelin kun on reilut puolenkymmentä viestiä tullut.

Hupakko oli luullut, että tapaaminen on täksi päiväksi. Oletettuun tapaamisaikaan oli sitten sadellut viestiä, että missä oot? Viimeisessä viestissä ilmoitti blokanneensa minut ja älä koskaan enää ota yhteyttä.

Näitten viestien jälkeen tietysti tarkistin mitä olin lähettänyt ja omassa viestissä lukee selvästi, että huomenna.

Sinänsä sääli kun ei voi kivaa hupakkoa nähdä, mutta en nyt ehkä jaksa alkaa näkemään extra-vaivaa hänen kontaktointiinsa.

Onkos muille tullut aiheetta blokkia?

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #1 : Joulukuu 04, 2019, 18:13:04 »
Minuillakin voi mennä monta päivää kun en katso hutsuluuria. GSM-systeemin päivämäärät eivät aina ole jäptejä, joten toivon että viestissä on päivämäärä, eikä ”huomenna”. Turskan huomenna voi maanantaina olla tiistai, minä katson viestejä keskiviikkona ja voin käsittää väärin että huomenna on torstai. Silloin laitan tyhjän viestin ja toivon että misjöö tarkentaa ajankohtaa.

Poissa Vieras0076

  • Full Member
  • Viestejä: 494
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #2 : Joulukuu 04, 2019, 18:46:53 »
Tänään aamulla lähetin tuon viestin, jossa ehdotin huomista ja käytin watsappiä, joten viestin ĺähetyspäivästä ei liene epäselvyyttä.
Ja hupakko siis vielä vastasi viestiin, että selvä käy.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2019, 18:49:36 kirjoittanut Hubbis »

Poissa 007 (oma)lupa naida

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1631
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #3 : Joulukuu 04, 2019, 19:06:10 »
Onko mahdollista että välillänne oli "kielimuuri" ?
9 vuotta ikään 69, joka on kivaa :-)

Poissa Vieras0076

  • Full Member
  • Viestejä: 494
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #4 : Joulukuu 04, 2019, 19:07:41 »
Onhan se mahdollista, tomorrow ja today ovat aika perussanastoa.
Pikaisesti lukemalla voi toki mennä sekaisin.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2019, 19:09:13 kirjoittanut Hubbis »

Poissa Vieras0068

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3118
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #5 : Joulukuu 04, 2019, 19:08:37 »
^
Igori on vielä siinä välissä 😁

Poissa Vieras0076

  • Full Member
  • Viestejä: 494
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #6 : Joulukuu 04, 2019, 19:10:22 »
Tämä hupakko ei tarvinne Igoria väliin, kielitaito riittää kyllä.

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #7 : Joulukuu 04, 2019, 19:34:18 »
Just tän takia kirjoitan päivämäärän viestiini niin tulee selväksi.

Poissa Pioneeri

  • Full Member
  • Viestejä: 346
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #8 : Joulukuu 04, 2019, 23:23:15 »
On näitä muutama ollut. Voin sanoa että olen duunien takia tottunut tarkkaan ajoitukseen ja aikataulujen pitävyyteen.

Tapaukset ollet Suomalaisten kanssa. Kahdessa tyttö erehtynyt itse ajasta, yhdessä siirsi aikaa ja ihmetteli miksen halunnutkaan enää tulla kun en enää ehtinyt. Yhdessä tapauksessa minut sekoitettiin toiseen ja banni tuli.

Ulkkareidwn kanssa näitä ei ole käynyt, heillä saattaa olla kovempi motivaatio tavata maksava Turska?

Ymmärrän että laji on herkkä ja helposti ylitulkitaan varsinkin jos ei olla vielä tavattu.

Aina etsimässä

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #9 : Joulukuu 05, 2019, 10:30:23 »
Minä olen huomannut, että "huomenna" on ihmisille hyvin juokseva käsite. Esim. yövuorolainen, joka maanantaina klo. 23:48 pyytää tapaamista "huomiseksi" saattaa tarkoittaa, että hän haluaa tavata minut keskiviikkona. Yöeläjä, joka maanantaina klo. 03:20 pyytää tapaamista "huomiseksi", saattaa tarkoittaa haluavansa tavata minut maanantaina. Olen oppinut, että jos viesti on lähetetty kello iltakymmenen ja aamuviiden välillä, niin sanaan "huomenna" täytyy suhtautua suurella varovaisuudella.

Tapahtuu sitäkin, että jompi kumpi osapuoli elää henkisesti väärässä päivässä, katsoo kalenterista väärää kohtaa tai muuten toheltaa, ja yksi tapaaminen meinaa sen vuoksi tulla sovituksi kahdelle eri ajankohdalle. Tarkkojen ajan määreiden käyttäminen on ollut pelastavaa, kun kyllähän tällaiset väärinkäsitykset harmittavat jokaista :(

Ja kun kysyit, että onko joku muukin saanut aiheetta blokkia, niin viritähän korvasi tälle vastapuolen tarinalle. Kävin erään entuudestaan tutun miehen kanssa seuraavantyyppisen keskustelun:

Mies: Voimmeko tavata tänään?

Minä: Pahoittelen, en ehtinyt vastaamaan viestiisi aiemmin, mutta miten olisi huomenna klo. 12?

Mies: Ok. Mikä on uusi osoitteesi?

Luulin, että tapaaminen oli tällä sovittu, joten kerroin hänelle osoitteen ja jäin odottamaan. Miestä ei kuitenkaan kuulunut paikalle. Ajattelin, että onpa outoa, että jo kertaalleen tavattu asiakas tekee oharin, vaikka aikaisempi tapaaminen oli molempien mielestä mennyt hyvin.

Kahta kuukautta myöhemmin mies kysyi sähköpostitse uutta tapaamista, ja minä pyysin häntä selittämään oharin. Vastaukseksi sain radiohiljaisuutta. Tästä taas kahta kuukautta myöhemmin hän pyysi uutta tapaamista, tällä kertaa puhelimitse. Ja nyt kun pyysin, sain viimein kuulla, mitä tuon oharin kanssa oli tapahtunut.

No en kyllä ihan varsinaisesti ollut tulossa siihen ehdottamaasi aikaan, sanoin vaan "ok" siihen, ettet ehtinyt vastaamaan viestiini aiemmin ja että sinulla olisi ollut toisia aikoja tarjolla. Jos olisin ollut tulossa, niin olisin vielä kuitannut sen, kun kerroit osoitteesi ja sanoit odottavasi minua siellä siihen aikaan. Oma on ongelmasi, jos et osaa lukea eikä raha kiinnosta.

Tämäkin oli tekstiviestien sävystä päätellen "aiheeton blokkaus". Ja onkin ihan hyvä kysymys, että miksi laitan ei-listalleni tutun ja varmasti maksavan asiakkaan vain siksi, koska luin hänen kahdella tavalla ymmärrettävää viestittelyään juuri sillä väärällä tavalla ja itse erehdyin kuvittelemaan, että hän oli tehnyt oharin?

Jos mies olisi heti väärinkäsityksen huomattuaan selittänyt sen minulle, niin kaikki olisi ollut hyvin. Hän olisi voinut seuraavan kerran sähköpostiinsa kirjauduttuaan lähettää minulle yhden viestin. Voi ei, en siis tarkoittanut että tuo ehdottamasi aika olisi sopinut minulle. Harmi että odotit minua turhaan. En olisi tarvinnut anteeksipyyntöjä, en pitkiä runoja enkä aneluita siitä, että suostuisin vielä tapaamaan hänet. Yksinkertainen päivitys siitä, mitä on tapahtunut, olisi tehnyt minut tyytyväiseksi. Mutta sain haluamani informaation vasta neljää kuukautta myöhemmin, ja sekin luultavasti vain siksi, koska mies ymmärsi, että hän ei saa minuun mitään kautta yhteyttä niin, ettei joutuisi selittämään toteutumatonta tapaamista. Väärinkäsityksiä tapahtuu ja niiden kanssa pystyy kyllä elämään, mutta jos asiakkaan kommunikaatio takkuaa näin pahasti, niin mistään ei tule mitään. Minulla ei ole resursseja roikottaa asiakaskunnassani ihmistä, jonka viestejä tulkittuani joudun varaamaan hänelle päivästäni tyhjää aikaa, ja sitten jos joskus saan kuulla, mikä meni pieleen, niin saan kuulla sen haukkujen kera.
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0108

  • Full Member
  • Viestejä: 168
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #10 : Joulukuu 05, 2019, 10:43:32 »
^ Ja jos kommunikaatiotaidot on tuota tasoa, on turha ihmetellä miksei vaimo kotona anna.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #11 : Joulukuu 05, 2019, 11:05:20 »
Äh, spekulointi on turhaa ja ilkeää, varsinkin nyt kun esimerkkinä toimi yksittäinen, oikea henkilö. Ei vedetä oletuksia kenenkään parisuhteista.

Ainoa, mitä tämä tarina kertoo, on että yksi henkilö on noiden neljän kuukauden ajan epäonnistunut kommunikoimaan minun kanssani hedelmällisesti. Ja tämähän oli vain minun versioni tapahtumista, tuo mies on varmasti aivan yhtä lailla sitä mieltä, että minun lukutaidollani on ihme, jos saan sovittua tapaamisia kenenkään kanssa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2019, 11:07:05 kirjoittanut Kuningatar Perse »
Eläkkeellä.

Poissa Viola

  • Sr. Member
  • Galleria (49)
  • Viestejä: 1198
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #12 : Joulukuu 05, 2019, 13:20:04 »
Olen oppinut, että jos viesti on lähetetty kello iltakymmenen ja aamuviiden välillä, niin sanaan "huomenna" täytyy suhtautua suurella varovaisuudella.

Sama.
Lisäksi kaikki mitä luen yksityismeileistä tai foorumipostauksista jotka lähetetty klo 22-05 välillä mietin olisiko laitettu mukaan ns päihdelisä.
kuvagalleria

**** Helsingissä****

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1643
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #13 : Joulukuu 05, 2019, 13:20:50 »
Copy/paste joskus jättää väärät päivämäärät tai sitten itse muistaa väärin. Olen minä joskus kirjoittanut, että "huomenna keskiviikkona 4.6." paitsi, että huominen on perjantai ja eletään joulukuuta.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2019, 13:22:55 kirjoittanut Turskapappa »
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1643
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #14 : Joulukuu 05, 2019, 13:22:19 »

kaikki mitä luen yksityismeileistä tai foorumipostauksista jotka lähetetty klo 22-05 välillä mietin olisiko laitettu mukaan ns päihdelisä.
En minä ole joka yö päissäni. Usein tuo on ainoa aika kun on mahdollista kirjoittaa. Valitettasti vielä jonkin aikaa työ vie liikaa tunteja vapaa-ajasta.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Vieras0028

  • Hero Member
  • Viestejä: 705
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #15 : Joulukuu 05, 2019, 13:47:26 »
Minä ihmettelen tuossa KP:n esimerkkitapauksessa sitä, että minkä hemmetin takia tämä asiakas sitten kysyi osoitetta, jos tuo "ok" olikin vain tuolle pahoittelulle, eikä ehdotetulle tapaamisajalle! >:( Vähänkö itseä vituttaisi tuon jälkeen, kun olisin paljastanut osoitteeni (vaikkakin oletettavasti kyseessä oli vain "suuntaa antava" osoite). Argh, kyllä menisi suoraan mustalle listalle!

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #16 : Joulukuu 05, 2019, 15:05:14 »
Copy/paste joskus jättää väärät päivämäärät tai sitten itse muistaa väärin. Olen minä joskus kirjoittanut, että "huomenna keskiviikkona 4.6." paitsi, että huominen on perjantai ja eletään joulukuuta.

Tätä tapahtuu molemmin puolin. Minä uskon, että mitä anteeksiantavaisempi olet toisten virheitä kohtaan, sitä enemmän sinulla on jalansijaa pyytää anteeksiantoa omille mokillesi.

Mutta välillä anteeksianto vaatii kyllä enemmän ihmistä, kuin itsellä on tarjota. Kyllähän te tiedätte, että tässä työssä ollaan yhteydessä monien erilaisten ihmisten kanssa, ja joskus joudutaan jopa häiriköidyksi. Jotkut päivät ovat ihan mahtavia, ja huonompinakaan päivinä ei yleensä ole kovin montaa valittamisen aihetta, mutta sitten on niitä sellaisia päiviä. Sellaisia, jolloin olen saanut vastaani pelkkiä ohareita ja stealthaajia, olen joutunut lyömään luurin korvaan kymmenelle tinkaajalle, ja luettelemaan ilmoituksessani selkeästi lukevat asiat viidelletoista laiskottelijalle jotka eivät itse viitsi lukea ilmoituksestani edes olinkaupunkiani, samalla kestäen muutamien vakiohäiriköiden kiusaa ja ahdistelua. Jotkut helkkarin apinat osaavat vieläpä häiriköidä sillä tavalla ovelasti, että esittävät niin tyhmää, ettei tapaamisen sopiminen onnistu ikinä, ja hihittelevät sitten itsekseen kun saavat tuhlattua palveluntarjoajalta ihan hirmuisesti aikaa ennen kuin tämä tajuaa, ettei hänellä koskaan ollutkaan tarkoituksena saada tapaamista sovittua.

Kun tällaisen päivän päätteeksi yksi rehellinen asiakas asiallisesti peruu tapaamisen, myöhästyy liikenneruuhkan takia, tai ilmoittaa että hänhän oli varannut ajan vasta huomiselle eikä tälle päivälle, niin sekin tulee helposti tulkittua pelkäksi välinpitämättömyydeksi ja kiusanteoksi. Sitten tulee ärhenneltyä, ja kyllä, se kaduttaa myöhemmin. En minä haluaisi olla liian tiukka enkä tuomitseva, mutta minä olen vain ihmisen henki ihmisen kehossa. Aina minä parhaani yritän, mutta kärsivällisyyttä ei riitä, jos vituttaa liikaa.
Eläkkeellä.

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #17 : Joulukuu 05, 2019, 16:32:29 »
Sovin aina tapaamiset päivämäärällä. Yleensä hyvissä ajoin. Edellisenä iltana vielä vahvistan, että olen tulossa. Näin olen välttynyt aloittajan kuvaamalta ongelmalta.

Poissa Juutas

  • Hero Member
  • Viestejä: 644
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #18 : Joulukuu 06, 2019, 14:59:04 »
Sovin aina tapaamiset päivämäärällä. Yleensä hyvissä ajoin. Edellisenä iltana vielä vahvistan, että olen tulossa. Näin olen välttynyt aloittajan kuvaamalta ongelmalta.

Tämän tyyppisen toiminnan olen itsekin havainnut toimivaksi. kun esim. viesteillä tai spostilla sopii tapaamisia, niin tapanani on viimeiseen meiliin vielä varmistaa että tapaamme siis 5.12.2019 klo 18-20. Näin tulee varmistettua että molemmilla on sama ymmärrys tapaamisajasta ja -kestosta.
Lempeä mies, lämpöä vailla.

Poissa Vieras0217

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3913
  • * Kelpo kaveri
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #19 : Joulukuu 06, 2019, 15:28:21 »
Tuskin tuossa mustalle listalle joutuu jos kysyy/varmistaa sihteeriltä päivä/klo aikaa päivää kahta ennen jos epäilee.. ::)