Koen olleeni hurjan etuoikeutettu tässä lahja-asiassa. Musta olisi upeaa, kun lahjanantokulttuuri olisi muutenkin yleisempää! Pienikin juttu tekee niin iloiseksi 😍 Olen ollut siinä siis onnekas, että olen saanut todella räätälöityjä ja yksilöllisiä, toivottuja lahjoja. Aluksi mua pelotti, että jos mua rupeaisi jotenkin ahdistamaan, että jokin hankinta on mahdollistunut esim. saadun lahjakortin avulla, mutta kävikin päin vastoin. Sellaiset asiat mun kotona muistuttaa ihanista ihmisistä, mun kovasta duunista, ja herättää ylpeyttä.
Jos YHTÄÄN mietitte lahjan antoa, niin kysykää siltä kenelle ootte menossa. Itse oon konkretian suhteen tosi käytännöllinen, ja kun pääsin yli suomalaisesta ylinöyryydestäni, niin mulla on hyvä lista eri hintaluokista asioita, joille on oikeastikin käyttöä. Ja palveluntarjoajille suosittelen tekemään listaa, vaikka ihan haaveilu- ja inventaariomielessä jos ei muuten
Ne voi olla jotain pieniäkin asioita, joihin muuten ei niin satsaisi.
Esim. mulle voi olla vaikea laittaa rahaa laatupetivaatteisiin, mutta asiakkaalle hyvälaatuinen tyynyliina on samaa hintaluokkaa keskihintaisen viinipullon kanssa. Ja jotta saa mitä haluaa, eikä asiakas koe liikaa vaivaannusta, voi hyvin merkitä paikan ja tarkasti mistä tuotteesta on kyse. Tyynyliinatkin saa oikeista paikoista tosi kivoihin lahjapaketteihin
Toki listalla kannattaa olla musta kaikenlaista, koska lahjan antajiakin on erilaisia. Osa haluaa vaan huomioida, eikä nähdä yhtään ylimääräistä vaivaa ja sekin on ihan ok!
Lahjokaa vaan meitä ihan kaikkia <3