Vehkoo käytti puolustuksessaan Lokan sanomisia ja tuomioita, jotka on sanottu tai annettu hänen alkup. herjauksen jälkeen. KOK hyväksyi ainakin osittain tämän osoituksena Lokan puheista. On kummallista, että rikos A:ta voi perustella B:llä, joka tapahtuu ajallisesti myöhemmin.
Kyse ei ole perustelusta vaan puolustuksesta.
Olet logiikassa haka, katsos tätä: A(-2), B(-1), D(+1), E(+2).
Mikä jäi välistä?
Lokka ei kiistänyt, etteikö C(0) pitänyt olla Vehkooseen kohdistettu julkinen vittuilu. Ei nyt vaan onnistunut, koska Vehkoo lähti paskat housussa kotiin. Lokka ei myöskään kiistänyt muita vittuiluita A(-2) -- E(+2) eli oli kaikki syy katsoa, että vittuilu mielessä oltiin liikenteessä.
Muutenkin vähän särähtää korvaan KKO:n perustelu Vehkoon tuomion kumoamiselle, että Lokka on itsekin käyttänyt loukkaavaa nimittelyä. Siis jos joku tyyppi A vetää kadulla jotain toista tyyppiä B turpaan, ja minä vedän seuraavalla viikolla sattumoisin turpaan tätä tyyppiä A, niin minua ei saisi tuomita pahoinpitelystä koska tyyppi A on itsekin syyllistynyt pahoinpitelyyn. Täh?
Lokka on kova keskustelija, jonka pitää hyväksyä isona poikana itse keskustelulle asettamansa säännöt.
Kukaan ei vedä tässä yhtään ketään turpaan. Lokka yritti vittuilla päin naamaa julkisesti, Vehkoo meni kotiinsa ja nassetteli Lokkaa selän takana yksityisesti. Kenelläkään ei edes korvat punota.
Lokka ei olisi saanut tuomiota Vehkaalle haistattelusta, joten logiikka edellyttää, että Vehkaa ei saanut tuomiota Lokan nassettelusta.
Joka kovaan leikkiin ryhtyy, se kovan leikin kestäköön. Mutta ämmähän se olikin.