"Miehen seksuaalinen halu ja halun puute on usein väärinymmärretty. Nyt sitä on vihdoin alettu laajemmin tutkia."
https://yle.fi/uutiset/3-10910574?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp
Vähän kylmäävää, että tarvitaan uusia tutkimuksia, jotta voidaan todistaa miestenkin olevan ihmisiä...
Miesten dehumanisointi on kautta aikojen ollut eräänlainen yhteiskunnallinen tapa, jota ilman ei saada sotilaita tai työntekijöitä hengenvaarallisiin tehtäviin.
Asetelma lähtee luonnosta. Se jolle luonto on sälyttänyt suurimman vastuun, on tietysti rumin ja lihaksikkain, ja se jolla on vähiten vastuuta on söpöin ja voimattomin, eli pienet lapset.
Samoista syistä voidaan ikuisesti puhua naisten huonosta kohtelusta yhteiskunnassa, kun taas miesten ongelmista puhuminen saa kaikki vaivaantuneeksi.
Tässä on myös kyse siitä samasta tematiikasta kuin "miksi mies ei saa itkeä", no se tulee ihan siitä yksinkertaisesta dynamiikasta, me emme oikeasti ole sopeutuneet elämään järjestäytyneessä yhteiskunnassa vaan heimoissa, joissa mies tai miehet ovat ylin turvaa tuottava taho. Ei auta itku, kun luolaleijona tulee käymään, miehen on mentävä ulos ja kohdattava peto.
Valtiot jotka eivät enää perustu tippaakaan sukulaisuuteen tai edes aitoon geneettiseen kansallisuuteen, käyttävät tätä asiaa törkeästi hyväkseen lähettämällä nuoria poikia turhiin sotiin, jossa heidän geneettinen linjansa kuolee sukupuuttoon maailman yliherrojen pelatessa shakkia taviksilla.
Ehdottomasti mies on ihminen siinä missä nainenkin. Itseasiassa sanoisin, että minä en ole mies miehen kehossa, vaan minä olen minä ensiksi ja mies vasta toiseksi, ja jos olisin syntynyt naiseksi, minä olisin edelleen minä, mutta naisellisella twistillä. Jos joku sitten tuntee olevansa nainen miehen kehossa tai mies naisen kehossa, en ota kantaa. Minä en kuitenkaan koe sukupuoleni lähtevän liikkeelle minuudesta, vaan hormoneista jotka minuuttani moduloivat.
Joskus on haluja vaikka ei ole kykyjä, joskus on kykyjä vaikka ei ole haluja, ja kaikkea sitä voidaan parantaa tunnepuolelta, paitsi jos on oikeasti täysin poikki.