Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kyselyetiketti ja hupakkojen suhtautuminen  (Luettu 124 kertaa)

Paikalla Jirski

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
Kyselyetiketti ja hupakkojen suhtautuminen
« : tänään kello 22:29:46 »
Reilu 10v nyt tullut tätä harrastusta toteutettua ja tullut vuosien saatossa tavattua varmaan lähemmäs 100 palveluntarjoajaa suurimmaksi osaksi ilman ongelmia. Yleisesti yhteydenottoni vakkareita lukuunottamatta seuraa jompaakumpaa kaavaa:

A (harvinaisempi): Jos muuten vain illalla selailen ja bongaan kiinnostavan PT:n niin kyselen hintatietoja, miten olisivat esimerkiksi seuraavalla viikolla tavattavissa ja kuinka lyhyellä varoitusajalla yleensä löytyy aikoja. Näillä pyrin filtteröimään ylihintaiset (lue 3x ulkkarihinnat) pois ja saada vähän vibaa vastauksesta, että kannattaako edes B:n kaltaisia kysymyksiä laittaa.

B: Jos tulee töissä/himassa istuessa valtava panetus niin pistän viestiä ja kyselen löytyykö kuluvalle päivälle vielä aikoja. Näillä taas tavoitteena on päästä panemaan. Mieluiten seuraavan 3-4h sisällä, jotta homma ei mene ihan minuutissa laukeamiseksi tai kotona runkkaamiseksi.

B viestejä laitan mielenkiintojärjestyksessä useammalle PT:lle. Jos ei kiirettä niin annan vastausaikaa yleensä ~tunnin ennen seuraavan kontaktointia. Jos taas työpäivä on jo paketissa ja istun autossa etsimässä PT:tä ennen kotiin ajamista niin pistän viestit käytännössä samaan aikaan ja ensimmäinen vapaana oleva saa asiakkaan. Jos tulee useampi vastaus niin pistän yleensä pahoitteluviestin, että sovin jo toisen kanssa tapaamisen. Tapaamisen jälkeen en avaa tuota hupakointiluuria ennen seuraavaa kertaa.

Nyt kuitenkin kuluneen vuoden aikana olen huomannut yhä etenevissä määrin, että moni PT on alkanut ottamaan tästä itseensä. Ilmoitus on livenä ilman mitään mainintaa ennakkovaraustoiveesta, parhaimmillaan tyylillä "nätti blondi helsingissä ti-pe" mutta vastaus tulee silti vasta tuntien tai jopa päivien päästä vaikka yhteydenotto tapahtuu esim keskiviikkona.

Nyt viimeisimpänä pistin yhdelle ihan mukavaksi todetulle suomihupakolle viestiä (tavannut hänet 4 kertaa). Vastasi ~4h päästä, että aikoja löytyy. Olin juuri viestin saamisen aikoihin panemassa, enkä tätä edes nähnyt ennen iltaa ja sitten tuli sitten vielä passiivisagressiivinen "?" perään.

Pistin seuraavana päivänä pahoittelut ja että en ollut enää kolmen jälkeen etsimässä tapaamista. Lisäsin, että joku toinen päivä olisi mukava tavata jos vain saadaan aikataulut matchaamaan. Sieltä tuli sitten purkautuminen, että jotain toista päivää ei tule ja lopettaa hommat Helsingissä, kun näitä "turhia" yhteydenottoja tulee niin paljon. Käytännössä siis "painu vittuun häiritsemästä".

Sen verran voisin toki omaakin toimintaa parantaa, että pistäisin kaikille viestiä jos kysely ei ole enää aiheellinen. En tätä kuitenkaan jaksa tehdä, jos vastausta ei ole tullut ennen luurin sammuttamista, olen aina ajatellut että jos kyselen selvästi samalle päivälle aikaa niin oletus olisi että kysely ei ole enää 6h päästä ajankohtainen ja siihen voi myös jättää vastaamatta ajan säästämiseksi.

En siis todellakaan oleta, että kaikki olisivat päivystämässä, mutta jos tämä ei selvästi ilmoituksesta käy ilmi niin miksi ihmeessä kysymisestä suututaan? Ovatko muut huomanneet vastaavaa asenneilmapiirin muuttumista? Entä onko hupakoilla jotain vinkkejä miten tuo viesti kannattaisi muotoilla, että kukaan ei tuhlaisi aikaansa? Nyt olleet tyyliin: "ikä, kansalaisuus, "olen fiksu/asiallinen", ja "löytyisikö tälle iltapäivälle vielä aikoja" tyyppinen viesti.

Paikalla VelvetySweetie

• Jr. Member
  • Galleria (3)
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Kyselyetiketti ja hupakkojen suhtautuminen
« Vastaus #1 : tänään kello 22:50:32 »
Itse pahoittelen aina, jos vastaus viivästyy. Syynä voi olla mitä vain aivan puhtaasta unohduksesta äkilliseen sairastumiseen, mutta en ala selittelemään, pahoittelen vain. Jos vastaavasti toisesta ei kuulu mitään hetkeen, niin en ota itseeni. Meillä on jokaisella oma elämä myös näiden asioiden ulkopuolella. Jos mua aletaan syyttää valehtelusta, jos perun tai pyydän siirtämään eri ajankohtaan syyllä X, niin sitten saa se asiakas jatkaa matkaansa seuraavan hupakon asiakkaaksi.

Turhauttavia yhteydenottoja on ne, jotka kysyvät yhden kysymyksen kerrallaan antamatta itsestään mitään tietoa, vaikka kysyisi. Ei ikää, ei minkäänlaista tietoa sijainnista, ei niin yhtään mitään. Vastailen aikani samalla energialla kuin sieltä annetaan. Kaikkiin kysymyksiin en vastaa. Esim. mun seksuaalinen suuntautuminen ei välttämättä ole kovin olennaista ennen kuin olen kyselevää miestä kertaakaan tavannut. Monesti nämä ovat olleetkin lopulta vailla ilmaista runkkumatskua ja vähän siksikin nykyisin aika pian totean, että eiköhän tämä ollut tässä.
Palveluntarjoaja
Mäntsälä ja lähialueet

Poissa JämeräpartainenInsinööri

• Hero Member
  • Galleria (2)
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #2 : tänään kello 22:50:50 »
Okei, luin tuon, ja tuli fiilis, että haluat JUST NYT jonkun hupakon.

Hupakoilla on omat kalenterinsa. Sinä olet vain yksi turska satojen joukossa.

Jos otat yhteyttä, ja kuvittelet saavasi ajan, joka on jo myyty jollekulle muulle (voipi olla, että kaikki ajat on jo myyty...)

Niin, et silloin saa aikaa.

Paikalla Jirski

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #3 : tänään kello 22:57:57 »

Hupakoilla on omat kalenterinsa. Sinä olet vain yksi turska satojen joukossa.

Jos otat yhteyttä, ja kuvittelet saavasi ajan, joka on jo myyty jollekulle muulle (voipi olla, että kaikki ajat on jo myyty...)

Niin, et silloin saa aikaa.

Et tainnut lukea. Harvoin haluan "juuri nyt", mutta saman päivän aikana on yleensä tavoite. Harvoin tiedän panettaako mua seuraavana päivänä tai pääseekö töistä livahtamaan mihin aikaan. Ongelma on enemmänkin se, että vastausta ei kuulu tunteihin ja yllättävän moni hupakko on alkanut loukkaantumaan, jos olen kehdannut kysyä muiltakin tämän odottelun aikana.

Mulle on ihan sama, jos aikaa ei saa, mutta kysymättä on aika hankala mitään sopia.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 23:00:27 kirjoittanut Jirski »

Poissa velihopea

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #4 : tänään kello 23:02:56 »
Nyt kuitenkin kuluneen vuoden aikana olen huomannut yhä etenevissä määrin, että moni PT on alkanut ottamaan tästä itseensä. Ilmoitus on livenä ilman mitään mainintaa ennakkovaraustoiveesta, parhaimmillaan tyylillä "nätti blondi helsingissä ti-pe" mutta vastaus tulee silti vasta tuntien tai jopa päivien päästä vaikka yhteydenotto tapahtuu esim keskiviikkona.

Nyt viimeisimpänä pistin yhdelle ihan mukavaksi todetulle suomihupakolle viestiä (tavannut hänet 4 kertaa). Vastasi ~4h päästä, että aikoja löytyy. Olin juuri viestin saamisen aikoihin panemassa, enkä tätä edes nähnyt ennen iltaa ja sitten tuli sitten vielä passiivisagressiivinen "?" perään.

Pistin seuraavana päivänä pahoittelut ja että en ollut enää kolmen jälkeen etsimässä tapaamista. Lisäsin, että joku toinen päivä olisi mukava tavata jos vain saadaan aikataulut matchaamaan. Sieltä tuli sitten purkautuminen, että jotain toista päivää ei tule ja lopettaa hommat Helsingissä, kun näitä "turhia" yhteydenottoja tulee niin paljon. Käytännössä siis "painu vittuun häiritsemästä".

Lähinnä tuo kuulostaa jonkin sortin epästabiiliudelta pt:n puolelta. Ei oikein asiakaspalvelu taida olla tällaisten vastaajien laji. Jos ei hupakolla ole ajantajua sen vertaa, että ymmärtäisi 4 tunnissa mahdollisen varaajan siirtyvän jo seuraavaan, se on hupakon ongelma, ei asiakkaan.

Yhtään vittuiluviestiä minkään sortin asiakaspalvelijalta en itse suvaitse, kauppasipa tämä sitten asuntoja, autoja, peltikattoja tai pillua. Huonolla viestinnällä rahat vaan menee muualle, ei siinä sen kummempaa.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 23:08:27 kirjoittanut velihopea »

Poissa JämeräpartainenInsinööri

• Hero Member
  • Galleria (2)
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #5 : tänään kello 23:05:25 »

Et tainnut lukea. Harvoin haluan "juuri nyt",

Joo, myönnän, en ehkä onnistunut lukemaan oikein.

Paikalla Jirski

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #6 : tänään kello 23:12:00 »

Joo, myönnän, en ehkä onnistunut lukemaan oikein.

Nyt kun luin aloituksen uudestaan, niin jäihän siitä editin jälkeen hiukan ristiriitainen viesti. En kuitenkaan saa sitä jostakin syystä enää muokattua.

Mutta lyhykäisyydessään vielä yhteenveto: Vastausaika ei haittaa, en oleta kaikkien päivystävän. Ongelma on enemmänkin se, että hämmentävän moni kotimainen ja ulkkari on ottanut tavakseen pistää perään jotain "?" tai jopa vittuilevia viestejä vaikka eivät itse alunperin vastanneet säädyllisessä ajassa ja muutaman kyselyn jälkeen päätynyt jonkin sortin blokkilistalle. Vaikka olisin seuraavalle päivälle sopimassa aikaa niin 5h jälkeen olen sen saattanut jo jonkin toisen kanssa sopia.

Aikaisemmin (ja onneksi nykyäänkin monen kanssa) on ollut ihan ok kysellä saman päivän aikoja ja jos aikataulut eivät ole sopineet niin sitten ne eivät ole sopineet. Jossakin vaiheessa kuitenkin tärpännyt, enkä ole noita yksittäisiä kyselyviestejä enempää ketään häirinnyt.

Paikalla VelvetySweetie

• Jr. Member
  • Galleria (3)
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #7 : tänään kello 23:13:25 »
Jos ei hupakolla ole ajantajua sen vertaa, että ymmärtäisi 4 tunnissa ehtivän mahdollisen varaajan siirtyvän jo seuraavaan, se on hupakon ongelma, ei asiakkaan.

Yhtään vittuiluviestiä minkään sortin asiakaspalvelijalta en itse suvaitse, kauppasipa tämä sitten asuntoja, autoja, peltikattoja tai pillua. Huonolla viestinnällä rahat vaan menee muualle, ei siinä sen kummempaa.

Kyllä se vaan pitää ymmärtää. Itsellä kävi tänään niin, että asiakas kyseli, olisiko jossain välissä mahdollista mennä käymään. Vastasin olevani lähdössä ulkoilemaan ja että ilmoitan viimeistään aikaan X mihin aikaan pääsisin. Vajaa tunti myöhemmin tuli viestiä, että käväisi lähempänä asuvan luona, eikä ole enää tarvetta. Itse vain hyvillä mielin vastasin, että hyvä, että sai nopsaan asian hoidettua. 😁

Ja huonoa asiakaspalvelua ei tarvitsekaan sietää missään. Entisessä työpaikassa sai asiakkailta röyhkeää käytöstä aika ajoin, mutta itse pysyin asiallisena loppuun asti, vaikka olisi tehnyt mieli pistää samalla mitalla takaisin.
Palveluntarjoaja
Mäntsälä ja lähialueet

Poissa velihopea

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #8 : tänään kello 23:26:54 »
Jos ei hupakolla ole ajantajua sen vertaa, että ymmärtäisi 4 tunnissa ehtivän mahdollisen varaajan siirtyvän jo seuraavaan, se on hupakon ongelma, ei asiakkaan.

Kyllä se vaan pitää ymmärtää. Itsellä kävi tänään niin, että asiakas kyseli, olisiko jossain välissä mahdollista mennä käymään. Vastasin olevani lähdössä ulkoilemaan ja että ilmoitan viimeistään aikaan X mihin aikaan pääsisin. Vajaa tunti myöhemmin tuli viestiä, että käväisi lähempänä asuvan luona, eikä ole enää tarvetta. Itse vain hyvillä mielin vastasin, että hyvä, että sai nopsaan asian hoidettua. 😁

Ja huonoa asiakaspalvelua ei tarvitsekaan sietää missään. Entisessä työpaikassa sai asiakkailta röyhkeää käytöstä aika ajoin, mutta itse pysyin asiallisena loppuun asti, vaikka olisi tehnyt mieli pistää samalla mitalla takaisin.

Oikea asenne, VS  :inlove:

On ne joskus Motonetissäkin sanoneet, että ”valitettavasti meillä ei just nyt ole, mutta Puuilossa ois euron kalliimmalla”… No Puuiloon sitten, kun hyödyke piti saada heti ;D

Ja joo, asiakkaatkin osaavat olla tosi törkeitä erilaisissa asiakaspalveluammateissa toimivia ihmisiä kohtaan. On tuosta itsellänikin kokemusta mm. myyntihommista ja taksin ratista jostain kaukaisilta takavuosilta. Suurin osa on ihan ok, sitten on se 1%…

Mutta asialliseen kyselyyn on syytä saada asiallinen vastaus ja tosiaan tämän ketjun aloittaja vaikuttaa kyselleen asiallisesti.