Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskustelua keikkailusta :)  (Luettu 396 kertaa)

Poissa Pimu

• Sr. Member
  • Galleria (144)
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Keskustelua keikkailusta :)
« : eilen kello 12:20:20 »
Avaampa nyt tällaisen uuden narun johon kaikki kollegat voi kirjoittaa ajatuksia keikkailusta ja tilastoista omilla reissuillaan mikäli haluaa :)

Tässä olisi nyt raporttia minun tammi-/helmikuun talvikiertueesta, toki hieman muunneltuna ja suuntaa-antavasti. Saatte kuitenkin vähän käsitystä millainen reissu minulla oli 🥰❄️

• Kaikista yhteydenotoista sähköposteja oli 43 % ja tekstareita 57 %.

• Turhanpäiväisiä viestejä (eli "Moi", "Miten menee" + muut, ei ole luettu ilmoitusta -viestit) oli sähköposteista 12 % ja tekstiviesteistä 30 %.

• Tekstareilla tehtyjä varauksia oli 53 % ja sähköpostilla 47 %.

• Tuttuja ja aiemmin käyneitä kaikista varauksista oli 35 %.

• Ennakoita kaikista varauksista oli 45 % (Aika varattiin ennen kaupunkiin saapumista).

• Paljon yhteydenotosta tuli varauksia ja peruutuksia ja ohareita ne tiedot pidän kuitenkin itselläni 🤭😉

• Ajettuja kilometrejä : 2655km🚘
• Täydellinen talvi ajokeli : Koko matkan ❄️
• Nätein siirtymä : Iso-Syöte -> Rovaniemi✨
• Kovin pakkanen : Rovaniemi (Autolle tosin pakkanen oli liikaa Jyväskylässä)🥶
• Rahakkain kaupunki (tällä reissulla) : Jyväskylä 🤑
• Huonoin kaupunki (tällä reissulla) : Rovaniemi😣 (ohareita ja peruutuksia)
• Syödyt pullat : 3kpl🤤

Kivat jutut:
• Asiakkaat 💖💋🥰🤗😘🔥
• Aikataulut piti eikä tullut mitään suuria muutoksia reissulle. Auton käynnistysongelmat ja akun vaihtokin sattui minun vapaapäivälle.
• Ajomatkat ja maisemat.
• En tehnyt yhtään aikaisia aamuja. Tämän otin tosin käytäntöön jo aijemmalla reissulla ja se auttaa itselläni paljon jaksamiseen pitkällä reissulla...yökukkuja kun olen.
• Kelit ei olisi voinut olla paremmat.
• Pääsin omiin tavoitteisiin.😎

Ei niin kivoja juttuja reissussa:
• Asunnoissa oli välillä toooodella kylmä.
• Keittiövälineiden laatu, onneksi osasin ennakoida ja minulla oli mukana oma kahvinkeitin ja paistinpannu.
• Hanavedet oli pääsääntöisesti aivan kuraa ja jouduin ostamaan monessa paikkaa pullovettä. Seuraavalle keikalle hommaan suodatinkannun.(Tämän kävin jo hankkimassa<3)
• Pari majoitusvalintaa meni vähän metsään ja se vaikutti siihen et joutui myymään niissä paikoissa jonkun verran eioota, vaikka vapaata olisi ollut.

Täytyy vielä mainita, että keikat vaihtelee paljon, eli ei ole kahta samanlaista reissua ☺️ ...ja et tämä oli tosi kiva reissu kaikin puolin, vieläkin hymyilyttää 🤗🥰

Uusia reissuja ja kohtaamisia odotellessa 💞🤗🩷

✦ Kaivokselan vieressä ✦

Poissa Pimu

• Sr. Member
  • Galleria (144)
Vs: Keskustelua keikkailusta :)
« Vastaus #1 : eilen kello 12:41:14 »
Ai niin ja unohtui mainita tuosta, että kaupunkeja tuolla reissulla oli yhteensä 15kpl ja aikaa reissuun meni n. 5 viikkoa 😊 Kokonaisia vapaapäiviä taisin pitää 5kpl ja puolikkaita ns. kevyitä päiviä pidinkin sit useamman 😊
✦ Kaivokselan vieressä ✦

Poissa Avaruusmies

• Hero Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #2 : eilen kello 15:37:21 »
Näitähän on aina mielenkiintoista lukea.
Mitä toi pari majoitusvalintaa meni pieleen tarkoittaa?
Kyttääviä naapureita?

Poissa Pimu

• Sr. Member
  • Galleria (144)
« Vastaus #3 : eilen kello 15:49:33 »
Näitähän on aina mielenkiintoista lukea.
Mitä toi pari majoitusvalintaa meni pieleen tarkoittaa?
Kyttääviä naapureita?

Yleensä silloin kun menee majoitusvalintaa pieleen ni seinät on pahvia ja kaikki äänet kuuluu naapuriin, kyttääviä naapureita, sänky lahoaa alle hommaillessa ja pitää megalomaanista ääntä ja ulko-ovi pitää juosta avaamaan. 😅🙈
✦ Kaivokselan vieressä ✦

Poissa Klikklak

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #4 : eilen kello 16:17:33 »
Näitä keikkaelämän turinoita on aina kiva lukea. Kiitos Pimu

Poissa Suokukko

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #5 : eilen kello 21:07:06 »
Pimulla on kyllä tilannekomiikka ja huumorinkukka hallinnassa. Hauska raportti loistavasti menneestä keikasta.. Pullat! :laught: Mahtava, rento ja reilu meininki välittyi jo matkan varrella kaikista niistä monista postauksista, mitä osui silmiini täällä saitilla. :headbang: Matkatyöläisenä ja asiakkaana samaistuin hyvin tunnelmaan, vaikka en harmillisesti matkalle osunutkaan. Huomaa kyllä, että osaat ja tykkäät täysillä siitä mitä teet :kiss: :behind: :inlove:
"Kosteikkoniittyjen ja pehmeiden paikkojen erikoismies"😉
- Urbaaneista kaupunkiympäristöistä tiettömien taipaleiden taakse -

Poissa Mmeoww

• Hero Member
  • Galleria (15)
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #6 : eilen kello 21:44:41 »
Mua kiinnostais että mikä on yleensä sellanen tyypillisin aika viettää yhdessä kaupungissa? Musta on super uuvuttavaa hengailla jossain kaupungissa missä ei tuu pokaa ja sit taas joskus on päiviä ku pokaa tulee ovista ja ikkunoista ja majotusta ei voi pidentää. En tiiä pitäisikö katsoa lisää majotusvaihtoehtoja sitten ja jatkaa keikkaa toisessa huoneistossa.
💋 :lla Loco Lucy

Poissa Pimu

• Sr. Member
  • Galleria (144)
« Vastaus #7 : eilen kello 23:23:14 »
Mua kiinnostais että mikä on yleensä sellanen tyypillisin aika viettää yhdessä kaupungissa? Musta on super uuvuttavaa hengailla jossain kaupungissa missä ei tuu pokaa ja sit taas joskus on päiviä ku pokaa tulee ovista ja ikkunoista ja majotusta ei voi pidentää. En tiiä pitäisikö katsoa lisää majotusvaihtoehtoja sitten ja jatkaa keikkaa toisessa huoneistossa.

En tiedä muista mut minulle nykyisin tyypillistä on olla kaksi yötä, silloin kokonaisia työpäiviä on yksi + tuloilta ja lähtöaamu. Pitkillä reissuilla kuitenkin väliin on ihan hyvä ollut ottaa useampia öitä, voi ottaa sillon rennommin ja pitää myös vapaapäiviä. Toki joskus vaihtelu virkistää ja otan väliin pikavisiittejä ja olen vain yhden yön. Tuollaisilla pitkillä keikkareissuilla nykyisin lasken yleensä pv:n keskiarvoa en aseta itselle kaupunkikohtaisia tavoitteita.

Itse en muuta majoituksia kesken matkan jos joku kaupunki on hiljaisempi ja vaikka jonnekin olisi enemmän tulijaa. Majoitusten muuttaminen kesken reissun lennosta olisi itselle aivan liian raskasta. Myös siinä tilanteessa jos kämppä ei toimi niin sillon pidän mieluummin vapaata kun alan säätämään uutta tilalle. Toki joskus jos olen ollut yhden paikkakunnan visiitillä, tai on sattunut keikkarundin viimeinen kaupunki, ja siellä sitten lähtöpäivänä olisikin enemmän tulijaa niin olen kysynyt majoituspaikasta, että voiko samaa majoitusta jatkaa yhdellä yöllä.
✦ Kaivokselan vieressä ✦