Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä voi tehdä jos hupakko huijaa?  (Luettu 2203 kertaa)

Poissa Lateksi

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä voi tehdä jos hupakko huijaa?
« Vastaus #60 : tänään kello 00:42:48 »

Asiamies voi avustaa kuluttajaa oikeudessa vain sellaisissa tapauksessa, joissa laaja yleinen etu sitä vaatii ja joilla on ennakkopäätösarvoa.
Eikös tässä olisi kyseessä nimenomaan tapaus (outo, ei koskaan ennen tullut vastaan), jolla olisi ennakkopäätösarvoa? Ja tälläkin saitilla on yli 20k jäsentä ... eivät kaikki ostajat ole täällä, ja tilastojen mukaan 1/8 osa miehistä on joskus ostanut seksiä, eli on tällä yleisen edunkin kannalta aika kova meriitti.

Itse haluaisin kyllä ajatella samalla tavalla, mutta jotenkin epäilen, että kuluttaja-asiamies näkisi mihinkään RE:n tai naapurin ilmoitteluun liittyvän sellaista  laajaa yleistä etua, jossa kuluttaja-asiamiehen tulisi lähteä ajamaan yksittäisen turskan oikeusjuttua yhteiskunnan nimissä ja verovaroin  ;D
Jos nyt viranomainen ylipäätään näkee yleisen edun vaativan jotakin naapurin tai RE:n ilmoitusten suhteen, se taitaa valitettavasti nykyisessä yhteiskunnallisessa ilmapiirissä olla enemminkin niissä tapahtuvan mainonnan kieltäminen ja sivustojen sulkeminen, ei nillä olevien ilmoitusten harhaanjohtavuuden vähentäminen.

Ajatus on toki teoriassa hauska  :D. Molemmat sivustothan ovat kyllä täynnä kuluttajansuojalain harhaanjohtavaa markkinointia koskevia säännöksiä rikkovia mainoksia (ihan jo useimpien ilmoitusten ikätiedoista alkaen), että kyllä siellä kuluttaja-asiamiehelle savottaa olisi. Mutta enpä näkisi vaivan arvoisena edes vitsimielessä lähettää ilmoituksista kanteluita... ;D

En itekkää usko että näistä tämmöisistä jutuista oikeasti mitään tulee.
Mutta jos kyse olisi siitä, että hupakko on huijannut ihan rehellisesti rahaa tai kiristänyt turskaa maksamaan muutamia satasia, ja tehnyt tätä useammallekin turskalle, niin sit tilanne vois olla toinen.

Mut sillonki keskimäärin vaikuttaa, että poliisia ei joissain määrin kiinnosta nuo asiat.
Vaan mistä sitä täysin varmaksi tietää, ja lähtökohtaisesti jokainen ilmoitus johtaa ainakin edes jonkunlaiseen käsittelyyn.

Poissa Morjens

• Hero Member
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mitä voi tehdä jos hupakko huijaa?
« Vastaus #61 : tänään kello 00:50:21 »
^ En mä ihmetellyt 20min aikaa, tarjoan itsekin 15min aikaa jossa kyllä ehtii suikkarin ja panon.

Mä en ehdi käydä vartisssa edes kunnolla suihkussa mut siks mä otankin 120min aikoja. 🤭

Kaikelle on aikansa ja paikkansa  :kiss:
Pidemmät kiehnäykset on toki kivoja. Mutta kyllä välillä on oikein piristävää myös lyhyt kiimainen pikainen pano, silkkaa toimintaa 😁.... Johon ap ei siis nyt kai päässyt 🤷🙈

No ei päässyt vaikka maksoi. Onneksi ei ollut mikään kallis takaisku. Henkinen kolaus oli pahempi.
Mitä panemisen pituuteen tulee, niin itse en edes ymmärrä miten joku jaksaa jyystää jotain maratonaikoja. GFE hommat on tietysti eri juttu. Niissä voisi olla vaikka 24 tuntia, jos olisi massikeisari.
Mitä papimpi, sitä pahempi.