Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miten hinnoittelette itsenne?  (Luettu 4423 kertaa)

Poissa Ratto_Poika

• Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Miten hinnoittelette itsenne?
« Vastaus #60 : eilen kello 12:23:56 »
En edes jaksa lukea jokaista kommenttia läpi, mutta heitämpä silti näkemyksen hinnoista.
Hinta ja palvelun laatu on kuljettava käsikädessä. Eli jos valikoimasi palveluiden sisällöstä on selkeästi keskimääräistä laajempi, ja muutoinkin asenteesi on ystävällinen ja huomioonottava, niin myös hintasi voi olla keskiarvon yläpuolella. Ulkonäkö pisteitä on hankala laskea, koska se on puhtaasti mielipide asia. Jos taasen palvelut sisällöltään suppeita, ja asenne on "hoidan vaan pokalle mahdollisimman nopean tyhhennyksen" niin silloin hinta kannattaa laittaa keskitason alapuolelle.

Ai mistäkö tiedät oletko onnistunut hinnoittelun suhteen? Helpoin ja varmin mittari on asiakkaan palaaminen luoksesi. Se että luoksesi joku haluaa palata uudelleen ja uudelleen, kertoo siitä, että hinta ja laatu kohtaavat. Jos kalenteri huutaa tyhjyyttään, niin silloin hinta suhteessa palveluun on liian korkea. Jos taas pokaa tarjolla ovista ja ikkunoista, niin voisi olettaa hintasi olevan palveluun nähden edullista. Eli tasapainoiluahan tuo on. Mutta jos sisältö kokonaisuudessaan miellyttää ihmisiä tarpeeksi, niin voit pyytää vaikka 500€/h. Siihen hinta on suhteutettava, että paljonko rahaa päivässä haluaa, ja paljonko siihen on valmis töitä tekemään.

Poissa sami40

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #61 : eilen kello 12:45:22 »
eikös tuokin ole vähän makuasia 🤔yks tykkää lihavasta toinen laihasta?mut mikä on oikea hinta on jokaisen katsottava mitä rahalla haluaa?yleensä kotimainen liha on kalliimpaa kuin ulkolainen?mut kannattaako siitä maksaa ylihintaa😂🤣.itse olen ihastunu pieniin thaimaalaisiin joiden kanssa hinnat on sovittavissa he tietävät miten tavaraa käytetään😁mut onhan näissäkin laatu eroja🤣😂👍

Poissa Ratto_Poika

• Full Member
« Vastaus #62 : eilen kello 13:11:45 »
eikös tuokin ole vähän makuasia 🤔yks tykkää lihavasta toinen laihasta?mut mikä on oikea hinta on jokaisen katsottava mitä rahalla haluaa?yleensä kotimainen liha on kalliimpaa kuin ulkolainen?mut kannattaako siitä maksaa ylihintaa😂🤣.itse olen ihastunu pieniin thaimaalaisiin joiden kanssa hinnat on sovittavissa he tietävät miten tavaraa käytetään😁mut onhan näissäkin laatu eroja🤣😂👍

Kuten sanoin, paras mittari taitaa olla se palaako asiakas uusinta käynnille. Kyllä ainakin itse mielummin kannan rahat hyvälle havaitulle vakkarille. Ja satunnaisesti koeajan noita juuri alalle tulleita edullisia amatöörejä. En mieluusti maksa mitään +50% suomilisää ihan vaan siitä että jää owo pois valikoimasta.

Paikalla Vikingo

• Full Member
« Vastaus #63 : eilen kello 13:36:26 »
Sehän tässä on hienoa kaikille, että PT saa päättää hintansa ja palvelunsa, kun taas asiakas saa päättää kuka tarjoaa sellaista pakettia mistä hän haluaa maksaa kerran tai uudestaankin.

Olettaen siis, ettei kartellia muka ole olemassa ;)

Poissa sami40

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #64 : eilen kello 13:55:26 »
eikös se ole kartellia kun pyydetään samoja hintoja? vaikka tuskin kukaan puuttuu tähän hinta kartelliin😂🤣.toki myös etäisyys sekä paikan siisteys sekä palvelun taso saa käymään uudestaan?toki hinta ja tuote tulee olla sopiva🤣😂👍

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #65 : eilen kello 14:55:10 »
Kartelli on yritysten välinen laiton yhteistyö, jossa ne sopivat esimerkiksi hinnoista, tuotantomääristä tai markkinoiden jakamisesta kilpailun rajoittamiseksi. Tavoitteena on usein pitää hinnat keinotekoisen korkealla ja poistaa kilpailu markkinoilta.

Se, että kaupoilla on samat tai hyvin samankaltaiset hinnat, ei vielä tarkoita, että kyseessä on kartelli. Kartelli edellyttää nimenomaista yhteistyötä tai sopimusta yritysten välillä kilpailun rajoittamiseksi, esimerkiksi salaisia hintasopimuksia tai koordinoituja tarjouksia.

Samat hinnat voivat syntyä ilman kartellia, esimerkiksi naapureina oleville K-ketjun ja S-ketjun liikkeille voimakkaan hintakilpailun seurauksena, tai muille kaupoille saman tukkuhinnan tai hinnoittelustrategian perusteella tai vain vähäisen kilpailun tai samankaltaisen kustannusrakenteen vuoksi. Kun Appletuotteita myydään samaan hintaan, kyseessä ei ole kartelli.

Poissa MikaM

• Hero Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #66 : eilen kello 15:06:58 »
Jos olisit aloittanut alalla 2005, niin kartelli olisi tuttu juttu. Kontulan väitöskirjassa paljastetaan kartellin pääpiiskuri. Hän on jo menehtynyt. Surullinen tapaus, "helppo raha" taisi aiheuttaa päihdeongelman, joka sitten vei hengen.

oliko tämä nyt se sama väitöskirja, jossa sinutkin mainittiin?  ::)

Valitettavasi kuvien linkittäminen ei onnistu. Kartellista Kontulan väitöskirjan sivuilla 204 - 205.

Väitöskirja on netisssä. Huvittavaa kerrata parikymmentä vuotta vanhoja asioita.
Ilmeisesti onnistuin jo tuolloin ärsyttämään paria seksiyrittäjää, koska minusta tehtiin fiktiivinen asiakasraportti, toki raportit julkaistiin aprillipäivänä, mutta tätä ei välttämättä ulkopuolinen hoksaa.

https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/10024/67897/978-951-44-7579-5.pdf?sequence=1

Poissa häkkisen isa

• Full Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #67 : eilen kello 15:50:53 »
Valitettavasi kuvien linkittäminen ei onnistu. Kartellista Kontulan väitöskirjan sivuilla 204 - 205.

Väitöskirja on netisssä. Huvittavaa kerrata parikymmentä vuotta vanhoja asioita.
Ilmeisesti onnistuin jo tuolloin ärsyttämään paria seksiyrittäjää, koska minusta tehtiin fiktiivinen asiakasraportti, toki raportit julkaistiin aprillipäivänä, mutta tätä ei välttämättä ulkopuolinen hoksaa.

https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/10024/67897/978-951-44-7579-5.pdf?sequence=1

kieltämättä se on minustakin vähän huvittavaa, mutta jos sulla edelleen riittää into puhua asiasta, niin anna tulla vain  ;D

Poissa Pupu7000

• Full Member
« Vastaus #68 : eilen kello 16:27:40 »
Kannattaa muistaa, että muiden hupakoiden etu on, että hinnoittelet itsesi pois markkinoilta.

Tämähän se ja heidän etunsa taas ei ole, että myyt alle kartellin asettaman standardihinnan ja voisin kuvitella, että tätä katsotaan pahalla, vaikka siis yrittäjä itse olisi tyytyväinen tähän. Nyt puhe siis kotimaisista.

Minkä kartellin? Itse olen ollut noin 5v alalla mutta mitään kartellia ei ole tullut vastaan🙄

Jos olisit aloittanut alalla 2005, niin kartelli olisi tuttu juttu. Kontulan väitöskirjassa paljastetaan kartellin pääpiiskuri. Hän on jo menehtynyt. Surullinen tapaus, "helppo raha" taisi aiheuttaa päihdeongelman, joka sitten vei hengen.

Olen aloittanut jo tuota aiemmin, eikä mitään kartellia ollut eikä ole. Tuo väitöskirja ei myöskään ole raamattu ja kyllä, ihan jokainen tietää, että sinut on siinä mainittu. Asia on tullut harvinaisen selväksi.
Stifler's mom.

Poissa Pupu7000

• Full Member
« Vastaus #69 : eilen kello 16:47:01 »
Kävin nyt oikein tarkistamassa, mitä siellä väitöskirjassa oikein "paljastetaan" ja tämä suuri paljastus on sitaatti yhdeltä henkilöltä, joka kertoi soitelleensa ihmisille tiedustellakseen hintoja ja naureskeli olevansa kartelliemäntä. Siinä se, yhden ihmisen soittelemiset sekä epämääräinen läpänheitto kartellista ja tämäkö nyt todistaa kartellin olemassaolon? Jos tuohon uskoo aivan tosissaan, täytyy aivojen paikalla liikkua kuivaa sahanpurua tuulen ujeltaessa korvista sisään.
Stifler's mom.

Poissa MikaM

• Hero Member
« Vastaus #70 : eilen kello 18:00:14 »
Suomessa standardihinta on pitkälti 100 € / 30 min

vs.

Jostain syystä suomalaisilla palveluntarjoajilla on tapana pyytää 150 € / 30 min

eli kumpi se nyt siis oli :D

Ei tarvitse saivarrella. Tiedät varsin hyvin, että ulkkarit pyytää yleisesti 100€/30min ja suomalaiset 150€.

Parikymmentä vuotta sitten (2005) hintapyynnöt olivat
Suomalaiset 80€/30min, virolaiset ja venäläiset 60-50€/30min.
Tuolloin Suomeen ei vielä saapunut ulkomaalaisia kauempaa. Netti ja korkeat asiakashinnat alkoivat sitten houkuttaa tsekkejä ja muita Suomeen.

Vertailun vuoksi Tallinnan korttelipaikossa hintapyyntö oli tuolloin tasoa 40€/tunti.
Samat naiset pyörivät Suomessa, talobordellisessa ja korttelipaikoissa. Laadulla ei siis ollut eroa ja laatua oli. Yhdellä Tallinnan toimijalla oli Tedren talo ja kaksi korttelipaikkaa. Poliisin asiakirjojen mukaan paikossa toimi vuosien kuluessa noin 40 naista.

Jotkut suomalaiset seksiyrittäjät taisivat hermostua, kun annoin vanhassa keltaisessa tietoja Tallinnan hinnoista ja paikoista. Paikat vielä olivat aika keskustassa, Virun ja Olympian  naapurissa. Piti vain tietää puhelinnumero tai soittaa oikeata ovisummeria.

Poissa MikaM

• Hero Member
« Vastaus #71 : eilen kello 18:05:17 »
Kävin nyt oikein tarkistamassa, mitä siellä väitöskirjassa oikein "paljastetaan" ja tämä suuri paljastus on sitaatti yhdeltä henkilöltä, joka kertoi soitelleensa ihmisille tiedustellakseen hintoja ja naureskeli olevansa kartelliemäntä. Siinä se, yhden ihmisen soittelemiset sekä epämääräinen läpänheitto kartellista ja tämäkö nyt todistaa kartellin olemassaolon? Jos tuohon uskoo aivan tosissaan, täytyy aivojen paikalla liikkua kuivaa sahanpurua tuulen ujeltaessa korvista sisään.

Valitettavasti vanha opisto on kadonnut nettiavaruuteen, joten sitä ei voi käyttää lähteenä. Ainakin setäpeittoa käyttänyt B kirjoitti julkisesti netissä, ettei nosta hintojaan soitoista huolimatta, koska saa heti toivotun asiakasmäärän kun aktivoituu netissä.

Poissa thorath

• Hero Member
« Vastaus #72 : eilen kello 18:17:52 »
Suomessa standardihinta on pitkälti 100 € / 30 min

vs.

Jostain syystä suomalaisilla palveluntarjoajilla on tapana pyytää 150 € / 30 min

eli kumpi se nyt siis oli :D

Ei tarvitse saivarrella. Tiedät varsin hyvin, että ulkkarit pyytää yleisesti 100€/30min ja suomalaiset 150€.

Parikymmentä vuotta sitten (2005) hintapyynnöt olivat
Suomalaiset 80€/30min, virolaiset ja venäläiset 60-50€/30min.
Tuolloin Suomeen ei vielä saapunut ulkomaalaisia kauempaa. Netti ja korkeat asiakashinnat alkoivat sitten houkuttaa tsekkejä ja muita Suomeen.

Vertailun vuoksi Tallinnan korttelipaikossa hintapyyntö oli tuolloin tasoa 40€/tunti.
Samat naiset pyörivät Suomessa, talobordellisessa ja korttelipaikoissa. Laadulla ei siis ollut eroa ja laatua oli. Yhdellä Tallinnan toimijalla oli Tedren talo ja kaksi korttelipaikkaa. Poliisin asiakirjojen mukaan paikossa toimi vuosien kuluessa noin 40 naista.

Jotkut suomalaiset seksiyrittäjät taisivat hermostua, kun annoin vanhassa keltaisessa tietoja Tallinnan hinnoista ja paikoista. Paikat vielä olivat aika keskustassa, Virun ja Olympian  naapurissa. Piti vain tietää puhelinnumero tai soittaa oikeata ovisummeria.

Slovakialaiset tulivat suomeen 2010-2011. Hieman myöhemmin tulivat tsekit.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 18:26:21 kirjoittanut thorath »

Poissa häkkisen isa

• Full Member
« Vastaus #73 : eilen kello 18:30:36 »
tää on silleen huvittava keskustelu että mä tunnen niin monta kollegaa joilla on tarina siitä miten he on uransa alkuaikoina myyneet palveluita ihan järkyttävällä alihinnalla kun eivät ole tienneet paljonko seksistä voi pyytää. jokaista tällasta kohden joka sanoo että "en kyllä nosta hintoja soitoista huolimatta" on laumoittain kollegoita jotka on kiitollisia kun ovat saaneet tietää tai kun joku on kertonut, että voisivat pyytää enemmänkin.

kyllä me yhtä lailla neuvotaan tarvittaessa myös laskemaan hintoja, jos vaikuttaa että kauppa ei käy koska ne on liian korkeat. ihan samalla tavalla me neuvotaan toisiamme myös esim. missä kaupungeissa on ollut hiljaista tai että missä on tullut tosi paljon kyselyitä.

turskat tietysti kehystää tän kartelliks ja painostamiseks, kun yhteisö auttaa omiaan, tai keksii juttuja että me haluttais toisten ylihinnoittelevan itsensä ulos markkinoilta. sitä voi olla vaikea uskoa, jos on jotenkin kyynistynyt itse, että alan sisällä autetaan ja välitetään, sen sijaan että koitettaisiin jotenkin kilpailla keskenämme ja haitata muiden työntekoa :)

Poissa MikaM

• Hero Member
« Vastaus #74 : eilen kello 19:03:12 »

Slovakialaiset tulivat suomeen 2010-2011. Hieman myöhemmin tulivat tsekit.

Hyvin mahdollista, näitä aikajanoja on vaikea tarkistaa jälkikäteen. Olennaisempaa oli, että Helsingin ja Tallinnan poliisi Kentsun johdolla alkoi siivoamaan paritusta Suomessa ja Tallinnassa 2000-luvun alussa. Oulunkylän iso organisaatio joutui lopettamaan vuonna 2002.

Paritustoiminta oli merkittävä tulonlähde Viron mafialle eli yhteiskassalle. Kentsun tiedustelutoiminnan ansiosta tämä tuli ilmi. Käytännössä virolaiset saattoivat vasta jostain vuodesta 2003 harrastaa yksityisesti seksiyrittäjyyttä Suomessa. Ennen tuota vuotta virolaiset olivat jakaneet Suomen markkinat ja ulkomaalaisten yksityisyrittäjien toiminta tehtiin mahdottomaksi. Parittajien Igorit kävivät vierailulla. Viron Kentsu kertoi keskustelusta puolaisen poliisin kanssa. Puolassa parittajat valvovat, ettei heidän alueelle tule yksityisyrittäjiä.

Poissa MikaM

• Hero Member
« Vastaus #75 : eilen kello 19:17:35 »
tää on silleen huvittava keskustelu että mä tunnen niin monta kollegaa joilla on tarina siitä miten he on uransa alkuaikoina myyneet palveluita ihan järkyttävällä alihinnalla kun eivät ole tienneet paljonko seksistä voi pyytää. jokaista tällasta kohden joka sanoo että "en kyllä nosta hintoja soitoista huolimatta" on laumoittain kollegoita jotka on kiitollisia kun ovat saaneet tietää tai kun joku on kertonut, että voisivat pyytää enemmänkin.

kyllä me yhtä lailla neuvotaan tarvittaessa myös laskemaan hintoja, jos vaikuttaa että kauppa ei käy koska ne on liian korkeat. ihan samalla tavalla me neuvotaan toisiamme myös esim. missä kaupungeissa on ollut hiljaista tai että missä on tullut tosi paljon kyselyitä.

turskat tietysti kehystää tän kartelliks ja painostamiseks, kun yhteisö auttaa omiaan, tai keksii juttuja että me haluttais toisten ylihinnoittelevan itsensä ulos markkinoilta. sitä voi olla vaikea uskoa, jos on jotenkin kyynistynyt itse, että alan sisällä autetaan ja välitetään, sen sijaan että koitettaisiin jotenkin kilpailla keskenämme ja haitata muiden työntekoa :)

Koittakaa nyt päättää mikä on kartellin määritelmä?

Kartelli on talouselämässä yritysten yhteenliittymä, jonka tarkoituksena on keskinäistä kilpailua rajoittamalla saavuttaa monopoli tai siihen verrattava asema markkinoilla. Kartellin jäsenet pyrkivät jäädyttämään hintatason, rajoittamaan hyödykkeen tarjontaa ja tukahduttamaan kilpailua sopimalla keskenään hyödykkeiden toimittamisesta ja hintatasosta. Kartelli on epätäydellistä kilpailua, ja ne aiheuttavat monopolien tavoin kuluttajille tappiota.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kartelli

Minua lähinnä ihmetyttää, miksi huonommasta tavarasta pyydetään Suomessa hintaa, joka ylittää paremman tavaran hinnan. Tämä siis koskee suomalaisia seksiyrittäjiä. Kun tästä huomauttaa, niin nousee paskamyrsky.

Sama ihmetykseni kohde ovat nämä turskat, jotka toteavat seksiyrittäjälle, että voisit laskuttaa enemmän.

Sinänsä minua ei haittaa, että Anna Kontulan väitöskirjaa kutsutaan sahanpuruksi. Hän nousi aikanaan julkisuuteen ja kansanedustajaksi ottamalla vasemmistolaiseksi poikkeavan kannan seksiyrittäjyyteen. Tuolloin valtavirtana oli kanta, että seksinmyyminen on naisten riistoa ja se pitäisi kieltää.

Seksijulkisuuden avulla taistolaistaustainen Kontula tiputti revareiden kansanedustaja Minna Sirnön eduskunnasta. 

Poissa häkkisen isa

• Full Member
« Vastaus #76 : eilen kello 20:45:45 »
Kartelli on talouselämässä yritysten yhteenliittymä, jonka tarkoituksena on keskinäistä kilpailua rajoittamalla saavuttaa monopoli tai siihen verrattava asema markkinoilla. Kartellin jäsenet pyrkivät jäädyttämään hintatason, rajoittamaan hyödykkeen tarjontaa ja tukahduttamaan kilpailua sopimalla keskenään hyödykkeiden toimittamisesta ja hintatasosta. Kartelli on epätäydellistä kilpailua, ja ne aiheuttavat monopolien tavoin kuluttajille tappiota.

ajatteletko sä siis tosissasi että kun joku laittaa mulle instassa viestiä ja pyytää apua hinnoitteluun, ja mä kerron sille mitä mun kokemuksen mukaan kollegat veloittaa, niin mun tarkoituksena on rajoittaa keskinäistä kilpailua ja pyrkiä jäädyttämään hintataso :D

jotenkin mä veikkaan että tällasta samanlaista nurinaa ei olisi, jos me neuvottais toisiamme että viiskymppiä tunti on ihan kohtuullinen hinta eikä enempää kannata pyytää.

Minua lähinnä ihmetyttää, miksi huonommasta tavarasta pyydetään Suomessa hintaa, joka ylittää paremman tavaran hinnan. Tämä siis koskee suomalaisia seksiyrittäjiä. Kun tästä huomauttaa, niin nousee paskamyrsky.

sinun mielestäsi huonommasta. kun ottaa huomioon että huomattava osa seksinostajista haluaa käyttää suomalaisten tarjoamia palveluita ja myös mielellään maksaa niistä sen verran mitä me niistä pyydetään, niin selkeästi tämä ei ole universaali ja objektiivinen fakta, vaan sinun mielipiteesi.

ihmetyttääkö sua tosissaan niin kovasti että palveluntarjoajat ei arvosta kun sä kategorisesti linjaat, että me ollaan "huonompaa tavaraa"? ei meiltä ole pakko ostaa etkä sä niin teekään kerta virostakin saa halvalla parempaa, joten mikä tässä nyt oli se varsinainen ongelma? miksi juuri sinä olisit nyt tässä se asiakas, jota esim. minun pitäisi pyrkiä saamaan omaan asiakaskuntaani, silläkin uhalla että se edellyttäisi hintojen laskemista? miksi mun ei kannattaisi tavoitella niitä asiakkaita, jotka maksaa ihan mielellään mun huonommasta tavarasta korkeampaa hintaa?

Sama ihmetykseni kohde ovat nämä turskat, jotka toteavat seksiyrittäjälle, että voisit laskuttaa enemmän.

niin eli sua siis ihmetyttää, että kaikki turskat ei halua vain saada pillua niin halvalla kuin mahdollista, vaan myös tunnistaa seksityön arvon ja haluaa, että seksityöstä saa paremman korvauksen. asia harvinaisen kunnossa :D

Poissa häkkisen isa

• Full Member
« Vastaus #77 : eilen kello 20:52:32 »
ja siitä keskinäisestä kilpailusta vielä - niitä kilpailuvaltteja on aika paljon muitakin kuin hinta, eikä tällä alalla ole edes mielekästä lähteä ajattelemaan mitään keskinäistä kilpailua.

asiakas joka haluaa blondia BBWtä ei tule mun vastaanotolle. asiakas joka haluaa 45-kiloista thaikkua ei tule mun vastaanotolle. asiakas joka ei pidä tatuoinneista tai lävistyksistä tai pillukarvoista ei tule mun vastaanotolle. ei, vaikka mä pyytäisin satasen tunti. samalla tavalla joku toinen voi ihan hyvin pyytää samassa kaupungissa satasen tunti ja asiakas haluaa silti tulla mun luokse, koska mun ilmoitus ja ulkonäkö on enemmän hänen mieleensä.

muiden saamat asiakkaat ei ole multa pois, koska ei mulla ole mitään takeita siitä, että mä olisin alun perinkään ollut sitä, mitä he etsii.

Poissa Julle95

• Full Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #78 : eilen kello 21:15:01 »
Nyt kun tää on mennyt syystä toisesta,tai kolmannesta sun ihon alle🤔 Mua kiinnostaa enää, onko sun puhelimessa näppäin, josta tulee isot kirjaimet? Ne on niitä, jolla aloitetaan lauseet.

Poissa jurzantaa

• Sr. Member
« Vastaus #79 : eilen kello 22:07:14 »
Pellervon Taloustutkimus on julkaissut arvionsa pillun hintakehityksestä.
Omnia formonsis cupio donare puellis, set mihi de populo nulla puella placet.

https://www.youtube.com/watch?v=KhKyB37mc-8&t=2760s