Osalla on nettisivut, osa käyttää instaa, osalla molemmat. Osalla ilmo jossain tunnetussa paikassa. Kanavia on monta.
Osaatteko rakkaat palveluntarjoajat sanoa mikä on mukavin käyttämistänne eri kanavista? Mikä on vaivattomin teille? Riittääkö että on vain yksi reitti tavoittaa asiakkaat vai pitääkö olla useampi että saa kalenterin täyteen?
Mulla on aina ollut kahdessa paikassa ns. vakituiseen ilmo & sitten olen lyhyesti kokeillut muutamia muita vuosien varrella.
Pääosa asiakkaista tulee naapurista, on mulla aina tullut, ja se yksistäänkin riittäisi. Mikään muu kanava yksistään taas ei olisi mulle riittävä. Opisto ei ollut eikä nyt RE ole.
Tykkään kuitenkin pitää jossain hinnat näkyvillä. Ja nyt tietysti mielessä on että kahden paikan ns. taktiikka ihan hyvä, jos nyt vaikka jokin sivusto menee alas, niin ei koskaan oo sen yhden paikan varassa pelkästään.
Kotisivut...niin. Mä olen todella monta kertaa ollu aloittamassa niiden tekemistä, mutta jotenkin se aina vaan tuntuu niin turhalta. Koska oikeasti, linkkiä pystyy käytännössä pitämään näkyvillä vain paikoissa joissa palveluista & hinnoista & keikoista yms. voi kertoa jo muutenkin, eli sillä linkillä kotisivulle ei ole tavallaan paljoa mitään lisäarvoa sitten enää.
Historiassa niiden kokemuksia joilla sivut olivat kuunnellessa myös tuli selväksi ettei kotisivut tuoneet edes asiakkaita. Tämän voisi ehkä kuvitella hieman muuttuneen entisistä ajoista.
Mikään ilmoittelupaikka ei ole tuntunut yksistään työläältä. Kotimaisilla sivustoilla pitää ilmoitella eri tapaan kuin ulkomaalaisilla, mutta en koe kumpaakaan tapaa vaivalloiseksi. Mutta voi olla että mun tapa hoitaa yhteydenpito pääosin sähköpostilla/viesteillä, sopii juuri suomalaisille sivustoille hyvin. Saattaisi olla rasittavampaa koittaa vastailla satoihin pelkkiin hintakyselyihin puhelimitse.