Uutiset:

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
401
Pelit / Vs: Assosiaatiopeli
« Uusin viesti kirjoittanut Morjens Huhtikuu 13, 2026, 08:30:16 »
Vävypoika - Uuno Turhapuro
402
Pelit / Vs: Sanapeli
« Uusin viesti kirjoittanut Morjens Huhtikuu 13, 2026, 08:29:00 »
Libido - doraemon
403
Pelit / Vs: Kumman valitset
« Uusin viesti kirjoittanut Tekoaly007 Huhtikuu 13, 2026, 08:03:55 »
Nyt on vaikeaa…
Valitsen kuivan ja viileän raikkaan valkoviinin

Samalla jatketaan
404
Pelit / Vs: Sanapeli
« Uusin viesti kirjoittanut Klikklak Huhtikuu 13, 2026, 07:41:51 »
sipuli - libido
405
Pelit / Vs: Sanapeli
« Uusin viesti kirjoittanut Kapu Huhtikuu 13, 2026, 07:39:33 »
tinapronssi - sipuli
406
Olohuone / Vs: Mitä juot juuri nyt?
« Uusin viesti kirjoittanut jan#91 Huhtikuu 13, 2026, 07:27:28 »
Aamukahvia
407
Helsinki/pääkaupunkiseutu / Kaunis ja kuuma liikenteessä Vantaa
« Uusin viesti kirjoittanut sokerinensetä Huhtikuu 13, 2026, 06:31:30 »
Hei kanssaturskailijat.
Onko kukaan tavannut otsikon palveluntarjoajaa Vantaalla?
Olisi kiva saada rapsatietoa ennen kuin sovin tapaamisen?

408
Elokuvat/Kirjallisuus/Lehdet / Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Uusin viesti kirjoittanut RobertLey Huhtikuu 13, 2026, 05:25:36 »
Tuhlaajapoika

Tuhlaajapoika on suomalainen draamaelokuva vuodelta 1992. Sen on käsikirjoittanut Iiro Küttner ja ohjannut Veikko Aaltonen. Elokuvan pääosia näyttelevät Hannu Kivioja, Esko Salminen ja Leea Klemola. Elokuvan tuottajana toimi Aki Kaurismäki.

Katsoin myös. - Nostalginen raina 90-luvun alusta. - Vilahtihan siinä sivurooleissa edesmenneet Antti- ja Leo Raiviokin, sekä Turo "Erkinpoika" Pajala kapakkavenkuloina. Mutta "Eskohan elää vielä..."
409
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Pekonen Huhtikuu 13, 2026, 05:24:36 »
^Ja sitten kun tienaat vain vähänkin omalla työllä ja oma-aloitteellisuutta osoittaen niin suojaosa poistuu. Tämä on se dilemma. Ei kannata kurjistaa omaa elämäänsä osoittamalla oma-aloitteellisuutta ja ahkeruutta tuollaisessa läpimädäntyneessä yhteiskunnassa kuin Suomi tällä hetkellä on.
Valtio ei siitä palkitse.
Kansalaisilta on kadonnut moraali työntekoa kohtaan. Liian kauan on palkittu pelkästään joutenolosta ja on opittu siihen että rahaa tulee elämiseen ilmaiseksi. Tällä saitillakin on monia tällaisia.
Nyt näyttää siltä että paskamaasta nimeltä Suomi loppuu tämän lystin maksajat.
No, lisää hyväpalkkaisia vakansseja hallintorälssiin niin sillä suunta käännetään🤣. Kyllä muutamalle hyvinvointi- ja muutosjohtajalle aina on tarvetta ja kompostin tarkastuksia pitää lisätä.
410
Pelit / Vs: Kumman valitset
« Uusin viesti kirjoittanut RobertLey Huhtikuu 13, 2026, 05:02:37 »
Tatuointi.

Puolimakea - vai kuiva valkoviini?
411
Pelit / Vs: Assosiaatiopeli
« Uusin viesti kirjoittanut RobertLey Huhtikuu 13, 2026, 05:01:31 »
renttu - vävypoika
412
Pelit / Vs: Sanapeli
« Uusin viesti kirjoittanut RobertLey Huhtikuu 13, 2026, 05:01:06 »
nimikyltti - tinapronssi
413
Olohuone / Vs: Mikä teki sinut iloiseksi tänään ?
« Uusin viesti kirjoittanut JPC Huhtikuu 13, 2026, 03:55:09 »
Tissa ja Petteri Valkkari  :drinking:
414
Trans / Minttusuklaa Hki
« Uusin viesti kirjoittanut Van_piska Huhtikuu 13, 2026, 03:38:01 »
Terve,

onko kellään kokemuksia ko.nimellä ilmoittelevasta tummasta tytöstä? Haulla en löytänyt!

Juu! Ja aion koeponnistaa tyllerön, kunhan kotiudun sairaalasta ja toivun leikkauksesta!
415
Seksi/Rakastelu / Vs: Pillun nuoleminen
« Uusin viesti kirjoittanut Wempula Huhtikuu 13, 2026, 03:03:32 »
Nuoleminen on parasta!
Silloin kun nainen tykkää ja näyttää ja parhaassa tapauksessa opastaa ja ääntää kunnolla!
Mitäs sitä kainostelemaan!
Naisen nautinto on iso, iso osa kokemusta.
Ja saa vetää tukasta tai korvista.
Ehdottomasti ilmossa saisi olla että sopii hienosti jos pidät nuolemisesta mutta pakkohan ei ole.
Ei luulisi ketään karkoittavan, minut karkoittaa jos sanotaan ettei saa.
Ja luvan kanssa sormia sisään ja lukumäärän voi siitäkin ilmoittaa, tai jos tahtoo vaikka pyllyyn sormen. Tämä mulle vielä outoa mutta opittavissa sekin, ohjeistuksella.
Oulussa on tällekin talvea tullut hienoja kokemuksia, kotimaiset tässä parhaita, ehkei jouda puhumaan muita kieliä…
Kun saa sihteerin vielä pöydälle eteensä…WUHUUUUUU….
tai takaapäin lantio notkolla polvillaan, maisemat on paremmat kuin Tunturi-Lapissa…
Mutta vielä pitäisi harjoitella, päällä polvillaan olevan naisen nuolu on vasta harjoittelussa!
Aina pitää kehittyä, muuten toiset menee ohi…
Ikääntyessä oma alapää ei niin montaa kertaa enää jaksa, korvataan se näin, molempien eduksi.
416
Maksullinen seksi / Vs: Ohareita, kusetusta ja paskapuheita
« Uusin viesti kirjoittanut Tapsatee Huhtikuu 13, 2026, 02:18:13 »
^ siinä kyse on mun mielestä enemmän kohteliaisuudesta kuin häpeilystä, vaikka kaikki tietäisi että jokaisella joulupöydän ääressä olevalla on oma seksielämänsä, en mä halua välttämättä kuulla ihan kaikkia yksityiskohtia mummolta sen enempää kuin mummo multakaan :D

mutta kyllä me ollaan mummon kanssa monet kerrat puhuttu mun töistä, se on joskus ollut paikalla kun asiakas haki mut suoraan mummolasta ulkomaanmatkalle ja toi samalla mummolle kukkia, ja seuraavan kerran mummo kyseli pilke silmäkulmassa että mitäs sille komealle miehelle kuuluu. mummot <3
Tuolle voi kyllä nostaa hattua, jos uskaltaa näistä hommista puhua avoimesti.

Jos keskimäärin hupakosta oletetaan, et kyseessä olis päihde- tai moniongelmainen, tai hommiin pakotettu ja alistettu nainen, tai näitä molempia.
Ja ostajasta taas, et kyseessä ois limainen setämies, joka ei muuten saa.

Mihinkään "huoralta pitäis myrkyttää koirat"-tason juttuihin en kyllä uhrais sekuntiakaan, ja tosiaan, sehän on enempi kommentoijan, kuin kommentoinnin kohteen ongelma.
417
Turku / Vs: Turku Carmen
« Uusin viesti kirjoittanut tuska76 Huhtikuu 13, 2026, 01:08:55 »
Onko tällä vastaanotto Kakolassa?
Halisissa kait

Laittoi ilmeisesti lopetusviestin naapuriin.

Ja nyt on taas tehty paluu   :laught:

Odotetusti "paluu" nopeasti, tainnut nyt viimesen vuoden sisään lopettaa kolme-neljä kertaa, ilmoituksen ollessa pois päivän-kaks.

Kävin tossa helmikuulla kylässsä. Vähän epäsiistin oloinen nainen, kovin värikäs meikki. Vaaatteet pois, muna suuhun, noin 20 sekuntia muna suussa, panohommiin. Meinasin kielellä lirvauttaa samalla kun muna oli suussa, mutta silakkamarkkinat tuli ensimmäisenä mieleen, niin jäi lipasematta, vaikka silakan ystävä olenkin. Tässä kyllä hinta kohtaa laadun, Carmenilla kohtuullisen edullinen hinta, mutta priimaa sillä on turha odottaa, kassien pikatyhjennykseen välttää, jos vaan saa kiinni, välillä vastauksissa voi kestää.
418
Olohuone / Vs: Mitä mietit tänään?
« Uusin viesti kirjoittanut joey_t Huhtikuu 13, 2026, 00:25:42 »
Tapaus jossa kaksi neitoa tekee duoa mutta samaan aikaan tapaavat myös yksittäin. Olkoonkin että duon hinta on usein kai hieman edullisempi kuin molempien neitojen yksittäistapaamisten summa niin mitenkähän seuraavaan suhtauduttaisiin.
Varaisi samaan aikaan ajan kummallekin neidolle yksittäistapaamiseen ja yllättäisi sitten paikan päällä että heh, tässä olisi nyt tarkoitus kimppailla. Pieni pränkki siis.

Vai vertaavatkohan neidot numeroita? Vai onkohan jopa niin että eivät ota molemmille yksittäistapaamista samaan aikaan jos bunkkaavat samassa asunnossa?
419
Olohuone / Vs: Ja nyt soi
« Uusin viesti kirjoittanut Everlasting Huhtikuu 13, 2026, 00:15:58 »
Alesso - Heroes (we could be) ft. Tove Lo

https://www.youtube.com/watch?v=a7SouU3ECpU
420
Kaatopaikka / Vs: Mitä katsot TV:stä tällä hetkellä?
« Uusin viesti kirjoittanut Thor Patsas Huhtikuu 13, 2026, 00:03:28 »
The Mask

Vaihteeksi jotain älyvapaata. Jim Carrey ei ole suosikkinäyttelijöitäni mutta muistelisin että tämä tai Ace Ventura taisi olla hänen läpimurtoleffansa. Olipas Cameron Diaz kaunis näihin aikoihin.
421
Maksullinen seksi / Vs: mikä on ammattimaisuutta seksiä myydessä?
« Uusin viesti kirjoittanut Miira N Huhtikuu 12, 2026, 23:34:21 »
Itse tosiaan pidän tietystä amatöörimäisyydestä. Minuun tekee vaikutuksen rento jutustelu, spontaani halailu ja riittävä esileikki ennen yhdyntää, eikä yritä laukaista minua mahdollisimman nopeasti. Ainakin itselläni tunnelma latistuu, kun palveluntarjoaja on suihkun aikana riisunut vaatteensa ja makoilee alasti sängyllä. Yhdynnän aikana feikkaaminen on yksi merkki kohti ammattimaisuutta ja liukuhihnaa.

Tämä on omasta mielestäni ammattimaisuutta (paitsi riisuminen etukäteen, jätän sen asiakkaan päätettäväksi). Nyt lähdin oikeastaan ajattelemaan, että mikä on "hyvää" amatöörimäisyyttä, koska yleensä kehitys kokemuksen karttuessa on ylöspäin ja "amatöörillä", jolla on ollut vähemmän asiakkaita, on lähtökohtaisesti vähemmän kokemusta toimia eri tilanteissa. En itse koe, että kenenkään pitää määritellä mitään termejä, mutta ajatusleikin ketjun hengessä.

Minun on vaikea nähdä, miksi kukaan ei haluaisi tavata "ammattilaista", joka on oikeasti asiakaspalvelun huippuasiantuntija, koska kuten Markku tuossa kuvaili, kaikki nuo oikeasti kuuluvat myös ammattilaisen palveluun. Toki ammattilaisella todennäköisemmin aikataulu ja pitää tiukemmin kiinni rajoistaan, mutta  ne ovat mielestäni neutraaleja asioita, eivät negatiivisia.
422
Turku / Vs: BBW naiset
« Uusin viesti kirjoittanut tiikerikolli Huhtikuu 12, 2026, 23:00:21 »
Kuumat puumat vois olla myös jos isoista naisista pitää.Mutta toi että palveluntarjoaja lähettää omatoimisesti viestejä, ei kuuluisi asiaan. Itse olen yhdeltä hyvältä mimmiltä pyytänyt viestin whatsappiin silloin kun hän on turkuun tulossa. Näin on homma käynyt, toki olen arkistoinut sen viestin ja whatsap äänettömälle säännöllisesti niin ei puoliso kuule eikä kysele.
423
Kaatopaikka / Vs: Mitä katsot TV:stä tällä hetkellä?
« Uusin viesti kirjoittanut Teroterava Huhtikuu 12, 2026, 22:54:48 »
Kovan Viikon Ilta.

K7, J5: Budjettipäällikkö poseeraa

Jukka Lindström summaa viikon uutiset apujoukkonaan näyttelijä-käsikirjoittaja Niina Lahtinen, toimittaja Robert Sundman ja koomikko Eeva Vekki. Vieraana Pirjo Heikkilä.

https://areena.yle.fi/1-76736859
424
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Penaattori Huhtikuu 12, 2026, 22:50:17 »
Miksei muuten työtön jos saa pienen pestin, niin voisi merkata anomukseen vain työttömät päivät joista saisi korvauksen ja pitää työpätkästä saadut rahat ilman että se vähentää työttömyyskorvausta?

Sehän lisäisi tätä kotimaista kulutusta, kun ihminen joka saa vain onnettoman korvauksen, jonka kuitenkin käyttää kokonaan, niin olisi hieman enemmän käytettävissä.
Ja kaikki menisi kuitenkin kulutukseen..
Eka kappale on kysymys ja ideana naiivi. Työttömyyspäiväraha takaa työttömälle tietyn ansiotason kuukaudessa. Maksetaan kai vähän yli 37€ päivässä viideltä päivältä viikossa joka tekee vähän alle 800€/kk. Jos tienaat vaikka 500€ kolmessa päivässä, se vaikuttaa kuukausikorvaukseen aika lailla eikä niin että sulta otettaisiin vain 3x37€.

Jälkimmäinen kappale on vasemmisto-oppia puhtaimmillaan. Kulutus kasvaa kun pientuloisille ihmisille annetaan rahaa ilman mitään vastiketta. Ratkaisu on työn tekeminen, ei rahanjakelu sinne tänne.

Tiedän kyllä että se tienattu vähentää korvausta, kysymys olikin että miksi.
Miksi se kurjuus pitää maksimoida, ettei vaan pääse tienaamaan liikaa vai?
No eihän ne tuet mitään tienaamista olekaan, vaan tukiahan maksetaan tai ainakin pitäisi maksaa vain silloin kun EI tienaa työllään.
425
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut joey_t Huhtikuu 12, 2026, 22:44:34 »
Miksei muuten työtön jos saa pienen pestin, niin voisi merkata anomukseen vain työttömät päivät joista saisi korvauksen ja pitää työpätkästä saadut rahat ilman että se vähentää työttömyyskorvausta?

Sehän lisäisi tätä kotimaista kulutusta, kun ihminen joka saa vain onnettoman korvauksen, jonka kuitenkin käyttää kokonaan, niin olisi hieman enemmän käytettävissä.
Ja kaikki menisi kuitenkin kulutukseen..
Eka kappale on kysymys ja ideana naiivi. Työttömyyspäiväraha takaa työttömälle tietyn ansiotason kuukaudessa. Maksetaan kai vähän yli 37€ päivässä viideltä päivältä viikossa joka tekee vähän alle 800€/kk. Jos tienaat vaikka 500€ kolmessa päivässä, se vaikuttaa kuukausikorvaukseen aika lailla eikä niin että sulta otettaisiin vain 3x37€.

Jälkimmäinen kappale on vasemmisto-oppia puhtaimmillaan. Kulutus kasvaa kun pientuloisille ihmisille annetaan rahaa ilman mitään vastiketta. Ratkaisu on työn tekeminen, ei rahanjakelu sinne tänne.

Tiedän kyllä että se tienattu vähentää korvausta, kysymys olikin että miksi.
Miksi se kurjuus pitää maksimoida, ettei vaan pääse tienaamaan liikaa vai?

Sanoin kyllä jossain että siinä olet oikeassa, että työn tekeminen on ratkaisu, mutta kun ei niitä töitä vaan ilmesty lisää, päinvastoin...  kannattaisi ottaa vaikka muutaman tunnin töitä viikossa, jos saisi fyrkat käyttöön ilman vähennyksiä
Koitan sanoa asian vielä kerran ja selkeästi. Jos saat työstäsi palkkaa, vaikka vähän, et tarvitse maksimimäärää avustusta. Työstä se raha pitää saada ensisijaisesti.
426
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Teroterava Huhtikuu 12, 2026, 22:43:20 »
^^puhutaanpa asioista niiden oikeilla nimillä. Fidesz on äärioikeistolainen puolue.
427
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut FortySexN2 Huhtikuu 12, 2026, 22:42:59 »
Näyttää siltä että Orbanin Fidesz on häviämässä Unkarin vaalit. Politicon koonnin mukaan Tiszan johtaa 9 prosentilla, siis noin 800 000 äänestäjällä. Analyytikot kommentoivat, ettei Orbanin sanoma enää uppoa nuoriin ja kaupunkilaisiin. Vaikka media on kohtalaisesti Orbanin hanskassa, sen sisältöä hallitsee turvallisuuspalvelun kähmintä Fideszin hyväksi ja riippumattomissa medioissa ulkoministerin Szijjártón yhteydenpito ja raportointi Venäjän Lavroville. Puhelujen sävy on outo, Szijjártó on alisteinen, liehakoi ja puhuu kuin esimiehelleen.

On siis pieni mahdollisuus, että Unkari palaa EU- ja Nato-ruotuun. Vaalit ovat kuitenkin vielä kahden viikon päästä edessä ja Orbán voi myös nousta suostaan. Fidesz on kuitenkin peukaloinut maan vaalijärjestelmän itselleen suosiolliseksi, sillä on mediakenttä hallinnassa ja ylivoimainen julkisuus.

Näyttää siltä että Tiszan saisi 136 paikkaa Orbanin Fidesz 56. Orban on jo onnitellut Magyaria voitosta. Hieno asia Euroopalle.
428
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Merkonomi Huhtikuu 12, 2026, 22:40:47 »
Nyt se on varmaa. Orban voi pakata kamansa.  :headbang: Unkari valitsi kahdesta paskasta vaihtoehdosta vähemmän paskan. Pääasia, että äärioikeisto otti tuossa myös maailmanlaajuisesti pataansa ja maailmanjärjestykseen saadaan edes jotain vakautta. EU:ssakin saadaan päätöksiä helpommin aikaiseksi.

Odotellaan, että millaisen raivokohtauksen Trump tuosta saa kun yksi Putinin tukijoista Euroopassa tippui orrelta.

Äärioikeistolle (Mi Hazánk puolueelle) on tämänhetkisen tilanteen mukaan menossa seitsemän paikkaa. Orbania luonnehtisin  enemmänkin puhtaaksi konservatiivi-populistiksi.
429
Olohuone / Vs: Mikä teki sinut iloiseksi tänään ?
« Uusin viesti kirjoittanut Pertti Ström Huhtikuu 12, 2026, 22:38:00 »
Party in Budapest :drinking:
430
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut molopää Huhtikuu 12, 2026, 22:34:44 »
Miksei muuten työtön jos saa pienen pestin, niin voisi merkata anomukseen vain työttömät päivät joista saisi korvauksen ja pitää työpätkästä saadut rahat ilman että se vähentää työttömyyskorvausta?

Sehän lisäisi tätä kotimaista kulutusta, kun ihminen joka saa vain onnettoman korvauksen, jonka kuitenkin käyttää kokonaan, niin olisi hieman enemmän käytettävissä.
Ja kaikki menisi kuitenkin kulutukseen..
Eka kappale on kysymys ja ideana naiivi. Työttömyyspäiväraha takaa työttömälle tietyn ansiotason kuukaudessa. Maksetaan kai vähän yli 37€ päivässä viideltä päivältä viikossa joka tekee vähän alle 800€/kk. Jos tienaat vaikka 500€ kolmessa päivässä, se vaikuttaa kuukausikorvaukseen aika lailla eikä niin että sulta otettaisiin vain 3x37€.

Jälkimmäinen kappale on vasemmisto-oppia puhtaimmillaan. Kulutus kasvaa kun pientuloisille ihmisille annetaan rahaa ilman mitään vastiketta. Ratkaisu on työn tekeminen, ei rahanjakelu sinne tänne.

Tiedän kyllä että se tienattu vähentää korvausta, kysymys olikin että miksi.
Miksi se kurjuus pitää maksimoida, ettei vaan pääse tienaamaan liikaa vai?

Sanoin kyllä jossain että siinä olet oikeassa, että työn tekeminen on ratkaisu, mutta kun ei niitä töitä vaan ilmesty lisää, päinvastoin...  kannattaisi ottaa vaikka muutaman tunnin töitä viikossa, jos saisi fyrkat käyttöön ilman vähennyksiä

431
Trans / Vs: Lana Farez
« Uusin viesti kirjoittanut jaakko6669 Huhtikuu 12, 2026, 22:33:43 »
Onko Lanasta tuoreita kokemuksia? Lieneekö edelleen kyseenalainen taso palvelussa?
432
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Teroterava Huhtikuu 12, 2026, 22:31:22 »
Nyt se on varmaa. Orban voi pakata kamansa.  :headbang: Unkari valitsi kahdesta paskasta vaihtoehdosta vähemmän paskan. Pääasia, että äärioikeisto otti tuossa myös maailmanlaajuisesti pataansa ja maailmanjärjestykseen saadaan edes jotain vakautta. EU:ssakin saadaan päätöksiä helpommin aikaiseksi.

Odotellaan, että millaisen raivokohtauksen Trump tuosta saa kun yksi Putinin tukijoista Euroopassa tippui orrelta.
433
Ajankohtaisia uutisia / Vs: Aamulehti: Yhä useammat opiskelijat myyvät seksiä myös Tampereella
« Uusin viesti kirjoittanut basti Huhtikuu 12, 2026, 22:25:31 »
      .
434
Pelit / Vs: Assosiaatiopeli
« Uusin viesti kirjoittanut Morjens Huhtikuu 12, 2026, 22:16:24 »
Tippa tappoi - renttu
435
Olohuone / Vs: Ja nyt soi
« Uusin viesti kirjoittanut Everlasting Huhtikuu 12, 2026, 22:13:25 »
Joo. Noista kummastakin löytyy YouTubesta 1 hour versio.
436
Ajankohtaisia uutisia / Vs: Aamulehti: Yhä useammat opiskelijat myyvät seksiä myös Tampereella
« Uusin viesti kirjoittanut Pupu7000 Huhtikuu 12, 2026, 22:07:38 »
Ymmärrän aivan hyvin, ettei jokainen kykene myymään seksipalveluja, eikä jokaisen tarvitsekaan. Jos itsestä tuntuu, että kynnys on liian suuri, sitä tulee kuunnella ja kunnioittaa. Samalla on turhaa verrata itseään heihin jotka myyvät seksipalveluja olettaen, että muilla on helpompaa kuin itsellä, koska itse ei siihen halua ryhtyä eikä pysty samaan. Silloin on yritettävä keksiä itselleen jotakin muuta, eikä kannata tehdä muiden asioista keppihevosia omien tuntemustensa kanssa kulkemiseen.

Tämä on osaltani viimeinen kommenttini tähän ketjuun.
437
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut joey_t Huhtikuu 12, 2026, 21:59:09 »
Miksei muuten työtön jos saa pienen pestin, niin voisi merkata anomukseen vain työttömät päivät joista saisi korvauksen ja pitää työpätkästä saadut rahat ilman että se vähentää työttömyyskorvausta?

Sehän lisäisi tätä kotimaista kulutusta, kun ihminen joka saa vain onnettoman korvauksen, jonka kuitenkin käyttää kokonaan, niin olisi hieman enemmän käytettävissä.
Ja kaikki menisi kuitenkin kulutukseen..
Eka kappale on kysymys ja ideana naiivi. Työttömyyspäiväraha takaa työttömälle tietyn ansiotason kuukaudessa. Maksetaan kai vähän yli 37€ päivässä viideltä päivältä viikossa joka tekee vähän alle 800€/kk. Jos tienaat vaikka 500€ kolmessa päivässä, se vaikuttaa kuukausikorvaukseen aika lailla eikä niin että sulta otettaisiin vain 3x37€.

Jälkimmäinen kappale on vasemmisto-oppia puhtaimmillaan. Kulutus kasvaa kun pientuloisille ihmisille annetaan rahaa ilman mitään vastiketta. Ratkaisu on työn tekeminen, ei rahanjakelu sinne tänne.
438
Ajankohtaisia uutisia / Vs: Aamulehti: Yhä useammat opiskelijat myyvät seksiä myös Tampereella
« Uusin viesti kirjoittanut Penaattori Huhtikuu 12, 2026, 21:45:49 »
tai sit miehetkin imis sitä munaa jos markkinoita olis?

opiskelijoita on tampereella useita kymmeniä tuhansia, noin sata (artikkelin mukaan) seksiä myyvää opiskelijaa on siinä porukassa aika mitättömän pieni osuus. ehkäpä siitä ei nyt siis kannata tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä naisten ja miesten eroista ja työmoraalista.

sivumennen sanoen, veikkaisin ihan puhtaalla mututuntumalla ja aivan perseestä revityllä arvauksella että samankokoinen osuus opiskelevista miehistä hankkii pimeät lisätienestinsä pienimuotoisella sivubisneksellä myymällä vaikka nuuskaa, vaporisaattoreita tai huumeita. naiset harvemmin säätää, se on aika miehistä bisnestä se.

Hetero miesopiskelijoilla ei ole samanlaista vaihtoehtoa helppoon ja nopeaan rahaan, kuin naisopiskelijoilla. Jos mies haluaa nopeaa ja helppoa rahaa, niin vaihtoehtona on lähinnä rikollisuus (huumeet ym.) ja siitä todennäköisesti häkki heilahtaa jossain vaiheessa tai joutuu kohtaamaan raakaa väkivaltaa tai pääsee hengestään. Ainakin itselläni olisi ollut kohtalainen kynnys myydä peppua opiskelijana jollekin Keijolle, mieluummin olisin asunut vaikka sillan alla. Jonkin verran jo elämää nähneenä sitä edelleen välillä ihmettelee, miten suuri seksuaalinen valta parikymppisellä naisella on ja miten kipeää sen menettäminen hieman myöhemmin tekee.

tämä alkaa nyt tosiaan mennä vähän ohi ketjun alkuperäisestä aiheesta, mutta väittäisin ihan oman elämänkokemuksen perusteella että aika merkittävä osa tällasista sivubisneksistä on aika viatonta ja vaaratonta pilvenkasvatusta, ja harvemmin siitä joutuu vankilaan tai kohtaa väkivaltaakaan :)
"viatonta ja vaaratonta pilvenkasvatusta."
🤣🤣🤣
439
Ajankohtaisia uutisia / Vs: Aamulehti: Yhä useammat opiskelijat myyvät seksiä myös Tampereella
« Uusin viesti kirjoittanut Penaattori Huhtikuu 12, 2026, 21:43:27 »
tai sit miehetkin imis sitä munaa jos markkinoita olis?

opiskelijoita on tampereella useita kymmeniä tuhansia, noin sata (artikkelin mukaan) seksiä myyvää opiskelijaa on siinä porukassa aika mitättömän pieni osuus. ehkäpä siitä ei nyt siis kannata tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä naisten ja miesten eroista ja työmoraalista.

sivumennen sanoen, veikkaisin ihan puhtaalla mututuntumalla ja aivan perseestä revityllä arvauksella että samankokoinen osuus opiskelevista miehistä hankkii pimeät lisätienestinsä pienimuotoisella sivubisneksellä myymällä vaikka nuuskaa, vaporisaattoreita tai huumeita. naiset harvemmin säätää, se on aika miehistä bisnestä se.

Hetero miesopiskelijoilla ei ole samanlaista vaihtoehtoa helppoon ja nopeaan rahaan, kuin naisopiskelijoilla. Jos mies haluaa nopeaa ja helppoa rahaa, niin vaihtoehtona on lähinnä rikollisuus (huumeet ym.) ja siitä todennäköisesti häkki heilahtaa jossain vaiheessa tai joutuu kohtaamaan raakaa väkivaltaa tai pääsee hengestään. Ainakin itselläni olisi ollut kohtalainen kynnys myydä peppua opiskelijana jollekin Keijolle, mieluummin olisin asunut vaikka sillan alla. Jonkin verran jo elämää nähneenä sitä edelleen välillä ihmettelee, miten suuri seksuaalinen valta parikymppisellä naisella on ja miten kipeää sen menettäminen hieman myöhemmin tekee.

Seksipalvelujen myyjän seksuaalisen suuntautumisen kohteet eivät läheskään aina ole samaa sukupuolta kuin ne ihmiset, jotka ostavat häneltä palveluja. Oletus, jossa miehille seksiä myyvä mies olisi homo tai edes bi, on väärä.
Kuten sanottu, on se vaan iso kynnys heteromiehelle alkaa myymän seksiä miehille. Todella harva siihen pystyy.

Usein myös oletetaan miesten kanssa seksiä harrastavien naisten olevan heteroita tai sitten bi-seksuaaleja silloin, kun tekevät kimppaa naisten kanssa.
Naisille se vaan on helpompaa, sen kun lyö liukkarit toosaan. Mies taas lähtökohtaisesti tarvitsee erektion voidakseen myydä seksiä. Tai  no, tietysti jos antaa porata itseään /cseen niin sekin voi riittää. Mutta on se vaan ihan h-e-l-e-v-e-t-i-n iso kynnys heteromiehelle. Niin kuin jo joku sanoikin, että asuisi mieluummin vaikka sillan alla.  Sä pupu et vaan tajua tätä jos/kun et ole (hetero)mies.
440
Ajankohtaisia uutisia / Vs: Aamulehti: Yhä useammat opiskelijat myyvät seksiä myös Tampereella
« Uusin viesti kirjoittanut häkkisen isa Huhtikuu 12, 2026, 21:42:55 »
tai sit miehetkin imis sitä munaa jos markkinoita olis?

opiskelijoita on tampereella useita kymmeniä tuhansia, noin sata (artikkelin mukaan) seksiä myyvää opiskelijaa on siinä porukassa aika mitättömän pieni osuus. ehkäpä siitä ei nyt siis kannata tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä naisten ja miesten eroista ja työmoraalista.

sivumennen sanoen, veikkaisin ihan puhtaalla mututuntumalla ja aivan perseestä revityllä arvauksella että samankokoinen osuus opiskelevista miehistä hankkii pimeät lisätienestinsä pienimuotoisella sivubisneksellä myymällä vaikka nuuskaa, vaporisaattoreita tai huumeita. naiset harvemmin säätää, se on aika miehistä bisnestä se.

Hetero miesopiskelijoilla ei ole samanlaista vaihtoehtoa helppoon ja nopeaan rahaan, kuin naisopiskelijoilla. Jos mies haluaa nopeaa ja helppoa rahaa, niin vaihtoehtona on lähinnä rikollisuus (huumeet ym.) ja siitä todennäköisesti häkki heilahtaa jossain vaiheessa tai joutuu kohtaamaan raakaa väkivaltaa tai pääsee hengestään. Ainakin itselläni olisi ollut kohtalainen kynnys myydä peppua opiskelijana jollekin Keijolle, mieluummin olisin asunut vaikka sillan alla. Jonkin verran jo elämää nähneenä sitä edelleen välillä ihmettelee, miten suuri seksuaalinen valta parikymppisellä naisella on ja miten kipeää sen menettäminen hieman myöhemmin tekee.

tämä alkaa nyt tosiaan mennä vähän ohi ketjun alkuperäisestä aiheesta, mutta väittäisin ihan oman elämänkokemuksen perusteella että aika merkittävä osa tällasista sivubisneksistä on aika viatonta ja vaaratonta pilvenkasvatusta, ja harvemmin siitä joutuu vankilaan tai kohtaa väkivaltaakaan :)
441
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Teroterava Huhtikuu 12, 2026, 21:33:44 »
^siinä oli Orpon ja Purran lääkkeet luoda 100 000 uutta työtöntä. Seuraava hallitus eli SDP, vasemmisto, Keskusta ja RKP peruu ison osan Orpon ja Purran virheistä. Korjattavaa riittää, mutta ainakin osa saadaan tehtyä neljässä vuodessa. Kokemusta on Sipilän hallituksen raunioiden jälkeiseltä ajalta ja silloinkin saatiin pahimmat vauriot oikeiston jäljiltä korjattua.
442
Ajankohtaisia uutisia / Vs: Aamulehti: Yhä useammat opiskelijat myyvät seksiä myös Tampereella
« Uusin viesti kirjoittanut Pupu7000 Huhtikuu 12, 2026, 21:30:36 »
tai sit miehetkin imis sitä munaa jos markkinoita olis?

opiskelijoita on tampereella useita kymmeniä tuhansia, noin sata (artikkelin mukaan) seksiä myyvää opiskelijaa on siinä porukassa aika mitättömän pieni osuus. ehkäpä siitä ei nyt siis kannata tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä naisten ja miesten eroista ja työmoraalista.

sivumennen sanoen, veikkaisin ihan puhtaalla mututuntumalla ja aivan perseestä revityllä arvauksella että samankokoinen osuus opiskelevista miehistä hankkii pimeät lisätienestinsä pienimuotoisella sivubisneksellä myymällä vaikka nuuskaa, vaporisaattoreita tai huumeita. naiset harvemmin säätää, se on aika miehistä bisnestä se.

Hetero miesopiskelijoilla ei ole samanlaista vaihtoehtoa helppoon ja nopeaan rahaan, kuin naisopiskelijoilla. Jos mies haluaa nopeaa ja helppoa rahaa, niin vaihtoehtona on lähinnä rikollisuus (huumeet ym.) ja siitä todennäköisesti häkki heilahtaa jossain vaiheessa tai joutuu kohtaamaan raakaa väkivaltaa tai pääsee hengestään. Ainakin itselläni olisi ollut kohtalainen kynnys myydä peppua opiskelijana jollekin Keijolle, mieluummin olisin asunut vaikka sillan alla. Jonkin verran jo elämää nähneenä sitä edelleen välillä ihmettelee, miten suuri seksuaalinen valta parikymppisellä naisella on ja miten kipeää sen menettäminen hieman myöhemmin tekee.

Seksipalvelujen myyjän seksuaalisen suuntautumisen kohteet eivät läheskään aina ole samaa sukupuolta kuin ne ihmiset, jotka ostavat häneltä palveluja. Oletus, jossa miehille seksiä myyvä mies olisi homo tai edes bi, on väärä. Usein myös oletetaan miesten kanssa seksiä harrastavien naisten olevan heteroita tai sitten bi-seksuaaleja silloin, kun tekevät kimppaa naisten kanssa. Näinhän ei aina ole, vaan asia voi olla kuinka tahansa. Eikä se toisaalta edes kenellekään kuulu, ellei suuntautumisestaan halua itse puhua.
443
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kellopeliappelsiini Huhtikuu 12, 2026, 21:28:07 »

Kerrohan vielä, mitkä nykyisen hallituksen toimet ovat lisänneet työttömyyttä?

Valitse ihan vapaasti, työpaikkoja luvattiin 100 000 ja jos sinne on matkaa n. 200 000 niin ei vissiin toimet oikein onnistuneet?
No sinähän sen totuuden kerroit, niin mainitse nyt edes yksi nykyisen hallituksen toimenpide, jolla uusia työttömiä on tullut sanotaan nyt helppo 3000 henkilöä? Yksi toimenpide.

Heitetään levypallo takaisin, kun sä tykkäät saivarrella.. Kerro nyt sinä millä hallitus on lisännyt työllisyyttä?

Luvut kyllä kertoo ihan muuta

työmarkkinoiden joustavoittaminen
työttömyysturvan kiristäminen
työn verotuksen keventäminen ja
työvoiman saatavuuden vahvistaminen

Siinähän niitä, haluatko tarkemman listan.
Valitettavasti tämän hallituskauden aikana näiden marjoja ei päästä nauttimaan, mutta ei niitä seuraava hallitus tule perumaankaan.

Edelleen odotan vastausta, vai oletko
a) tuuleen huutelija
b) et ymmärrä mistä puhut
444
Pelit / Vs: Sanapeli
« Uusin viesti kirjoittanut Morjens Huhtikuu 12, 2026, 21:27:35 »
Rubiini - nimikyltti
445
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Teroterava Huhtikuu 12, 2026, 21:26:26 »
Optimistisen hyvältä näyttää toi Unkarin vaalien tilanne. Puolen yön aikaan pitäisi olla jo jotain tuloksia ja saatetaan voida toivottaa Unkari takaisin Eurooppaan.
446
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kellopeliappelsiini Huhtikuu 12, 2026, 21:20:12 »
Miksei muuten työtön jos saa pienen pestin, niin voisi merkata anomukseen vain työttömät päivät joista saisi korvauksen ja pitää työpätkästä saadut rahat ilman että se vähentää työttömyyskorvausta?

Sehän lisäisi tätä kotimaista kulutusta, kun ihminen joka saa vain onnettoman korvauksen, jonka kuitenkin käyttää kokonaan, niin olisi hieman enemmän käytettävissä.
Ja kaikki menisi kuitenkin kulutukseen..

Meinaat että ilman tsekkausta ihminen on niin rehellinen että ilmoittaa tuosta vain päivät joilta ei nosta t-korvausta. Jep.

Taidat ennemminkin viitata ns kansalaispalkkaan, joka maksettaisiin kaikille oli töissä tai ei.
447
Länsi-Suomi / Vs: Tipp Topp Vaasassa
« Uusin viesti kirjoittanut Hector Huhtikuu 12, 2026, 21:19:19 »
Hyvin säilyneet kypsät naiset kiinnostaa aina, millä nimimerkillä ilmoittelee tällä hetkellä? Kun en naapurista löytänyt :sheep:



Edit.
Olisko "Kivan merkeissä Turku" ?
448
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut molopää Huhtikuu 12, 2026, 21:19:03 »

Hoh hoijaa...

No saihan hallitus kotimarkkinat(kin) jumiin paasaamalla kuinka kusessa ollaan.
Ihmiset lopetti kulutuksen ja alkoi säästämään "pahan päivän" varalle.
ja sitten Orvon hallitus ihmettelee kuinka näin kävi...

Hohhoijaa, epätoivosta paasaaminen on, kuten penaattori.jo edellä kertoi, opposition oma tuote.

Vitut. Valtionvelka-pelottelupropaganda ja "jälkipolvien maksettavaksi" -retoriikka on yksinomaan oikeiston tuote.

Tässä opposition retoriikkaa, oleppa hyvä

“Työttömyyskriisi”
“Suomi velkaantuu historiallisen paljon”
“Koulutus ja sote ajetaan alas”
“Rikkaiden suosiminen, tavallisten suomalaisten kurittaminen”

Kaikki nämähän johtuu, yllätys yllätys,  hallituksen toimista.
449
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kellopeliappelsiini Huhtikuu 12, 2026, 21:16:52 »

Hoh hoijaa...

No saihan hallitus kotimarkkinat(kin) jumiin paasaamalla kuinka kusessa ollaan.
Ihmiset lopetti kulutuksen ja alkoi säästämään "pahan päivän" varalle.
ja sitten Orvon hallitus ihmettelee kuinka näin kävi...

Hohhoijaa, epätoivosta paasaaminen on, kuten penaattori.jo edellä kertoi, opposition oma tuote.

Vitut. Valtionvelka-pelottelupropaganda ja "jälkipolvien maksettavaksi" -retoriikka on yksinomaan oikeiston tuote.

Tässä opposition retoriikkaa, oleppa hyvä

“Työttömyyskriisi”
“Suomi velkaantuu historiallisen paljon”
“Koulutus ja sote ajetaan alas”
“Rikkaiden suosiminen, tavallisten suomalaisten kurittaminen”
450
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut molopää Huhtikuu 12, 2026, 21:14:31 »
Miksei muuten työtön jos saa pienen pestin, niin voisi merkata anomukseen vain työttömät päivät joista saisi korvauksen ja pitää työpätkästä saadut rahat ilman että se vähentää työttömyyskorvausta?

Sehän lisäisi tätä kotimaista kulutusta, kun ihminen joka saa vain onnettoman korvauksen, jonka kuitenkin käyttää kokonaan, niin olisi hieman enemmän käytettävissä.
Ja kaikki menisi kuitenkin kulutukseen..

451
Olohuone / Vs: Mikä teki sinut iloiseksi tänään ?
« Uusin viesti kirjoittanut Kielimies Huhtikuu 12, 2026, 21:14:18 »
Sain kesä-autooni vaihdelaatikon korjattua juuri kun ilmat alkaa suosimaan ajelua,auto on vuosimallia 1973 ei jenkki. :headbang:
452
Helsinki/pääkaupunkiseutu / Vs: Pk-seudun parhaat suihinottajat
« Uusin viesti kirjoittanut Kinnaman Huhtikuu 12, 2026, 21:10:07 »
Pakko todeta tännekin, että Sallavantaabbw on omasta mielestä ehdottomasti paras imuttelija, jolla olen käynyt  :blowjob:. Osaa ottaa sopivan ahnaasti, bj on mukavan märkä ja katse erittäin kiihottava. Muutenkin äärimmäisen mukava daami kyseessä  :).
453
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut molopää Huhtikuu 12, 2026, 21:06:08 »

Kerrohan vielä, mitkä nykyisen hallituksen toimet ovat lisänneet työttömyyttä?

Valitse ihan vapaasti, työpaikkoja luvattiin 100 000 ja jos sinne on matkaa n. 200 000 niin ei vissiin toimet oikein onnistuneet?
No sinähän sen totuuden kerroit, niin mainitse nyt edes yksi nykyisen hallituksen toimenpide, jolla uusia työttömiä on tullut sanotaan nyt helppo 3000 henkilöä? Yksi toimenpide.

Heitetään levypallo takaisin, kun sä tykkäät saivarrella.. Kerro nyt sinä millä hallitus on lisännyt työllisyyttä?

Luvut kyllä kertoo ihan muuta
454
Kinky/Fetissit / Vs: rear naked choke ja vastaavat otteet femdom touhuissa
« Uusin viesti kirjoittanut Custavidus Huhtikuu 12, 2026, 21:06:03 »
Keiden escorttien kanssa olette rear naked chokea tehneet?
455
Rentoutuminen/hieronnat / Vs: Helmin salat
« Uusin viesti kirjoittanut ValkKost Huhtikuu 12, 2026, 21:01:27 »
Nettisivut helminsalat.fi. Tuolta bongasin.
456
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut ThomasDundee Huhtikuu 12, 2026, 20:52:39 »

Hoh hoijaa...

No saihan hallitus kotimarkkinat(kin) jumiin paasaamalla kuinka kusessa ollaan.
Ihmiset lopetti kulutuksen ja alkoi säästämään "pahan päivän" varalle.
ja sitten Orvon hallitus ihmettelee kuinka näin kävi...

Hohhoijaa, epätoivosta paasaaminen on, kuten penaattori.jo edellä kertoi, opposition oma tuote.

Vitut. Valtionvelka-pelottelupropaganda ja "jälkipolvien maksettavaksi" -retoriikka on yksinomaan oikeiston tuote.
457
Kaatopaikka / Vs: Mikä nauratti tänään?
« Uusin viesti kirjoittanut ThomasDundee Huhtikuu 12, 2026, 20:45:10 »
Moskovassa asuu 1,5 - 3 miljoonaa muslimia ;D

Miksi tämä naurattaa? Islaminuskoista väestöä on asunut nyky-Venäjän alueella jo noin 1000 vuotta. Muslimiväestö on ollut merkittävä ja näkyvä osa Venäjän keisarikunnan ja Neuvostoliiton, sekä jossain määrin myös nyky-Venäjän identiteettiä. Suuri osa Venäjän keisarikunnan ja Neuvostoliiton perinteisesti islaminuskoisista alueista ovat itsenäistyneet omiksi valtioikseen Neuvostoliiton kaaduttua, mutta eivät kaikki. Venäjällä asuu edelleen kymmeniä miljoonia islaminuskoisia, enkä näe mitään erikoista siinä, että heistä pari miljoonaa asuu Moskovassa, kaupungin väkiluku kun on yli 10 miljoonaa.
458
Olohuone / Vs: Ja nyt soi
« Uusin viesti kirjoittanut JämeräpartainenInsinööri Huhtikuu 12, 2026, 20:44:24 »

Kyllä, kummatkin. Ovat vaan niin lyhyitä, että hankalaa.

Hierontamusiikin tapauksessa olisi hyvä löytää yli tunnin kestävä biisi ... joo, itseään toistava, mutta se on plussaa tässä.
459
Ajankohtaisia uutisia / Vs: Aamulehti: Yhä useammat opiskelijat myyvät seksiä myös Tampereella
« Uusin viesti kirjoittanut Markku Huhtikuu 12, 2026, 20:38:58 »
tai sit miehetkin imis sitä munaa jos markkinoita olis?

opiskelijoita on tampereella useita kymmeniä tuhansia, noin sata (artikkelin mukaan) seksiä myyvää opiskelijaa on siinä porukassa aika mitättömän pieni osuus. ehkäpä siitä ei nyt siis kannata tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä naisten ja miesten eroista ja työmoraalista.

sivumennen sanoen, veikkaisin ihan puhtaalla mututuntumalla ja aivan perseestä revityllä arvauksella että samankokoinen osuus opiskelevista miehistä hankkii pimeät lisätienestinsä pienimuotoisella sivubisneksellä myymällä vaikka nuuskaa, vaporisaattoreita tai huumeita. naiset harvemmin säätää, se on aika miehistä bisnestä se.

Hetero miesopiskelijoilla ei ole samanlaista vaihtoehtoa helppoon ja nopeaan rahaan, kuin naisopiskelijoilla. Jos mies haluaa nopeaa ja helppoa rahaa, niin vaihtoehtona on lähinnä rikollisuus (huumeet ym.) ja siitä todennäköisesti häkki heilahtaa jossain vaiheessa tai joutuu kohtaamaan raakaa väkivaltaa tai pääsee hengestään. Ainakin itselläni olisi ollut kohtalainen kynnys myydä peppua opiskelijana jollekin Keijolle, mieluummin olisin asunut vaikka sillan alla. Jonkin verran jo elämää nähneenä sitä edelleen välillä ihmettelee, miten suuri seksuaalinen valta parikymppisellä naisella on ja miten kipeää sen menettäminen hieman myöhemmin tekee.
460
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kellopeliappelsiini Huhtikuu 12, 2026, 20:32:39 »

Hoh hoijaa...

No saihan hallitus kotimarkkinat(kin) jumiin paasaamalla kuinka kusessa ollaan.
Ihmiset lopetti kulutuksen ja alkoi säästämään "pahan päivän" varalle.
ja sitten Orvon hallitus ihmettelee kuinka näin kävi...

Hohhoijaa, epätoivosta paasaaminen on, kuten penaattori.jo edellä kertoi, opposition oma tuote.
461
Turku / Vs: Turku Carmen
« Uusin viesti kirjoittanut tiikerikolli Huhtikuu 12, 2026, 20:31:49 »
Kyllä Carmen noin ulkoiselta olemukselta eli vartalolta ihan kelpo olisi mutta vääränlainen palveluasenne tyyliin homma pakkopullana äkkiä loppuun ja rahat kelpaa vain kouraan,niin ei semmoisella tyylillä kauan homma toimi. Parempia kun on moniamuita  tarjolla naapurinkin sivulla niin ei huonoon palveluntarjoajaan kukaan rahoja viitsi haaskata.Muutamia muitakin on  naapurin ja realin sivuilla joilla on Carmenin asenne.
462
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kellopeliappelsiini Huhtikuu 12, 2026, 20:30:34 »
Suomen lisääntynyt työttömyys on pelkästään ja yksinomaan tämän hetken istuvan hallituksen syy ja aikaansaannos. Ihan turhaa siitä lähtä muita syyttämään.

Koska tiedät totuuden, niin mainitse nykyisen hallituksen aikaansaannos, jonka takia työttömyys on lisääntynyt.
463
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kellopeliappelsiini Huhtikuu 12, 2026, 20:29:12 »

Kerrohan vielä, mitkä nykyisen hallituksen toimet ovat lisänneet työttömyyttä?

Valitse ihan vapaasti, työpaikkoja luvattiin 100 000 ja jos sinne on matkaa n. 200 000 niin ei vissiin toimet oikein onnistuneet?
No sinähän sen totuuden kerroit, niin mainitse nyt edes yksi nykyisen hallituksen toimenpide, jolla uusia työttömiä on tullut sanotaan nyt helppo 3000 henkilöä? Yksi toimenpide.
464
Olohuone / Vs: Mikä teki sinut iloiseksi tänään ?
« Uusin viesti kirjoittanut JulianMiesNokia Huhtikuu 12, 2026, 20:27:36 »
Suomi voitti jääspeedwayn joukkuemaailmanmestaruuden 💪 Nyt on kova 🍾💪🇫🇮
465
Olohuone / Vs: Mitä teet juuri nyt?
« Uusin viesti kirjoittanut Villerius Huhtikuu 12, 2026, 20:18:33 »
Vetäydyn unten maille.
466
Olohuone / Vs: Ja nyt soi
« Uusin viesti kirjoittanut Everlasting Huhtikuu 12, 2026, 20:17:19 »
467
Olohuone / Vs: Ja nyt soi
« Uusin viesti kirjoittanut JämeräpartainenInsinööri Huhtikuu 12, 2026, 20:03:11 »

^ Tämä voisi itseasiassa toimia hierontamusiikkina (tjsp.). Hyvä nosto 13 vuoden takaa. Ei ehkä kaikille (itse tykkään orientalismi/shamaani tyyppisestä), mutta, tässä on oikea tempo.
Tuosta kappaleesta tulee itselleni mieleen jotkut kaikkein intensiivisimmät videopelien musiikit tai niiden remixit.

https://www.youtube.com/watch?v=k0_MB1n_SFY

Tuo sen sijaan ei toimi hierontamusiikkina  ;D
468
Olohuone / Vs: Ja nyt soi
« Uusin viesti kirjoittanut Everlasting Huhtikuu 12, 2026, 20:00:13 »

^ Tämä voisi itseasiassa toimia hierontamusiikkina (tjsp.). Hyvä nosto 13 vuoden takaa. Ei ehkä kaikille (itse tykkään orientalismi/shamaani tyyppisestä), mutta, tässä on oikea tempo.
Tuosta kappaleesta tulee itselleni mieleen jotkut kaikkein intensiivisimmät videopelien musiikit tai niiden remixit.

https://www.youtube.com/watch?v=k0_MB1n_SFY
469
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut joey_t Huhtikuu 12, 2026, 19:57:59 »
Tuo suojaosahan tarkoitti, että sait tienata hieman ylimääräistä tuon todella pienen peruskorvauksen lisäksi.
Ymmärrän hyvin jos ei halua tehdä vastaavaa enää ja odotella kuinka kauan kestää, kun saavat laskettua korvauksen pienuuden ja milloin saisivat sen maksettua.
Kun kuitenkaan tekemällä näitä osa-aikaisia pätkiä ei ole toivoakaan, että saisi siitä vakio työpaikan.
En ymmärrä miksi se piti poistaa, ilmeisesti kokoomuksen tarkoitus on vain kurjistaa työttömän elämää mahdollisimman paljon (No tämähän on jo nähty)

Joey_t on siinä oikeassa, että työtä tekemällä päästään nousuun, mutta kun hallituksen toimet on vaan lisänneet työttömyyttä, niin ei vaan ole niitä töitä mitä suurin osa työttömistä kyllä haluaisi tehdä.
Ainahan on joitain siipiveikkoja joka systeemissä, mutta ei niitä tässä maassa ole satojatuhansia.
Käydäänpäs tämä läpi. 300€/kk suojaosa tarkoittaa sitä että saat tienata 300€/kk ilman että se leikkaa päivärahaasi joka lienee noin 700€/kk. Tarkkoja lukemia ei ole esittää mutta ajatus lienee siihen suuntaan että jos suojaosaa ei ole, 300€/kk leikkaa päivärahaasi tyyliin 150€ joten tuon satunnaistyön tuotto heikkenee. Kun tuo suojaosa poistettiin, joku ministeri kertoi että havaintojen mukaan nuo satunnaistyötä vastaanottaneet työttömät olivat suuressa määrin kieltäytyneet satunnaistöistä kun niiden tulo ylitti 300€/kk, siihen asti oli kelvannut.

Ja en kyllä lähtisi arvostelemaan lyhytaikaisia pätkätöitäkään. Kuka tahansa työtön voi ilmoittautua kotipaikkakuntansa sijaisrekisteriin koululle tekemään opettajan taikka koulunkäyntiohjaajan sijaisuuksia, sote-alalle tai varhaiskasvatukseen. Jos teet sinne muutamia lyhyitä sairausloman sijaisuuksia, voi olla että sinulle tarjoutuu tilaisuus pidempään, vaikka puolen vuoden tms sijaisuuteen. Lisäksi asian henkinen ja sosiaalinen merkitys vain kotona olevalle työttömälle on suuri. On aina parempi vaihtoehto tehdä vaikka lyhyitä sijaisuuksia kuin olla vain kotona työttömänä. Ja nämä tällaiset työpaikat eivät näy avoimina työpaikkoina tilastoissa, niitä kuitenkin kokoajan on.

Kun suojaosa poistettiin, Ylelläkin oli juttuja joissa ihmiset kertoivat kuinka he eivät enää voineet vastaanottaa työtä kun taloudellinen hyöty pieneni. Kaikki pitäisi aina saada ilmaiseksi ja jos ei saa niin se on hallituksen syy? Miksi ihmiset eivät vain voi ottaa itse vastuuta omastaa elämästään sen sijaan että valittavat kotona ja äänestävät vasemmistoa?

Ja vielä tämä. Kun työtön palauttaa työttömyystietonsa Kelalle vai mille lie virastolle palauttaakin, jos hän merkitsee joka päivän kohdalle "TYÖTÖN", korvaus tulee hetimiten ilman viranomaistarkasteluja. Mutta jos kaavakkeessa lukee yhdenkin päivän osalta "TYÖSSÄ", byrokratia tarkastelee kaavaketta ja maksuun tulee viivettä. En tiedä miten suojaosan ollessa voimassa asia oli, tuliko viivettä myös silloin kun töissä oli käyty ja työtulo oli ollut alle 300€? Tämä on yksityiskohta ja harmia tuottava ongelma joskin siitä päästäisiin eroon tulorekisterin tms menetelmän avulla. Työttömyyskorvaus voitaisiin maksaa vaikka joka kuun 5. päivä ja tietokoneohjelma voisi tsekata edellisen kuun tulot jonka perusteella maksettaisiin päiväraha aina ajallaan. Tulotiedothan on jo verottajalla, siitä olisivat kopioitavissa tulorekisteriin. Joko tietokoneohjelmalla automaattisesti ellei haluttaisi lisää virkakyöstejä tekemään asia käsin.
470
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Pekonen Huhtikuu 12, 2026, 19:56:15 »
Suomen lisääntynyt työttömyys on pelkästään ja yksinomaan tämän hetken istuvan hallituksen syy ja aikaansaannos. Ihan turhaa siitä lähtä muita syyttämään.
🤣🤣🤣
Päivän paras!
Eipä silti, en lähde nykyhallitustakaan ylistämään, ei niistä ollut tätä suomalaista virkamiesrälssiä kaatamaan saati pistämään vauhtia talouden rattaisiin. Säästöjä pienituloisimpien selkänahasta ja lisää sääntelyä vaan. Säästetään kaikki hengiltä. Orpolapsia ja Purralta puuttuu oikea näkemys kuinka saataisiin Suomi pelastettua ja pakkoraossa vaan etsitään säästöjä jotka kuristavat vähäinenkin orastavan talouskasvun. Olisi tarvittu paljon järeämpiä toimia mutta eihän korppi korpin silmää noki.
Mutta kyllähän se oli Marinin katastrofihallitus joka tämän sotkun pisti alunperin pystyyn. On ihan turha väittää mitään muuta.
Valtion menoja lisättiin 41 miljardilla joista 23 miljardia pysyviä. Kelvoton sote-uudistus. Lisäksi jaettiin rahaa ulkomaille kuin strösseleitä. Uniper ja koronaelvytys...
Onneksi Norjassa on fiksumpaa porukkaa kuin Suomessa. Ei ole samanlaisia apinoita säätämässä. Täällä on hyvä olla.
471
Turku / Vs: Turku Carmen
« Uusin viesti kirjoittanut molopää Huhtikuu 12, 2026, 19:45:05 »
Onko tällä vastaanotto Kakolassa?

Soittamallahan se selviää, jos vastaa puhelimeen...

472
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut molopää Huhtikuu 12, 2026, 19:42:48 »
^Eiköhän se ole oppositio joka sitä maailmanloppua on paasannut...

 :laught:

473
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Penaattori Huhtikuu 12, 2026, 19:36:57 »
^Eiköhän se ole oppositio joka sitä maailmanloppua on paasannut...
474
Olohuone / Vs: Ja nyt soi
« Uusin viesti kirjoittanut JämeräpartainenInsinööri Huhtikuu 12, 2026, 19:35:13 »

^ Tämä voisi itseasiassa toimia hierontamusiikkina (tjsp.). Hyvä nosto 13 vuoden takaa. Ei ehkä kaikille (itse tykkään orientalismi/shamaani tyyppisestä), mutta, tässä on oikea tempo.
475
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut molopää Huhtikuu 12, 2026, 19:29:54 »

Kerrohan vielä, mitkä nykyisen hallituksen toimet ovat lisänneet työttömyyttä?

Valitse ihan vapaasti, työpaikkoja luvattiin 100 000 ja jos sinne on matkaa n. 200 000 niin ei vissiin toimet oikein onnistuneet?
No tämähän ei ole johtunut hallituksen toimista, kuten hyvin tiedät.

Syitä ovat mm.
- Ukrainan sota
- ammattiliittojen änkyröinti
- yleinen maailmanpoliittinen epävakaus
- koronan vaikutuksistakin kärsitään vieläkin

Hoh hoijaa...

No saihan hallitus kotimarkkinat(kin) jumiin paasaamalla kuinka kusessa ollaan.
Ihmiset lopetti kulutuksen ja alkoi säästämään "pahan päivän" varalle.
ja sitten Orvon hallitus ihmettelee kuinka näin kävi...
476
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Penaattori Huhtikuu 12, 2026, 19:27:02 »
^No kyllä sen näin täyttyy varmaan olla kun sinä niin sanot.  ::) 

Oli niin vankat perustelutkin taas.  8)
477
Olohuone / Vs: Ja nyt soi
« Uusin viesti kirjoittanut Everlasting Huhtikuu 12, 2026, 19:26:29 »
478
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Teroterava Huhtikuu 12, 2026, 19:24:31 »
Suomen lisääntynyt työttömyys on pelkästään ja yksinomaan tämän hetken istuvan hallituksen syy ja aikaansaannos. Ihan turhaa siitä lähtä muita syyttämään.
479
Turku / Vs: Turku Carmen
« Uusin viesti kirjoittanut Paksujulli Huhtikuu 12, 2026, 19:20:39 »
Onko tällä vastaanotto Kakolassa?
480
Rentoutuminen/hieronnat / Vs: Helmin salat
« Uusin viesti kirjoittanut Kulli kuutamolla Huhtikuu 12, 2026, 19:17:12 »
-Missä ilmoittelee?
-Mikä osio?
-Minkä ikäinen?
-Jne...
481
Kaatopaikka / Vs: Mikä nauratti tänään?
« Uusin viesti kirjoittanut Lifti Huhtikuu 12, 2026, 19:13:55 »
^ Ja joka vitun kerta kun olen off seasonilla....löydän itseni tästä saatanan hiilarikierteestä :laught:

Älkää tehkö kuten minä teen, tehkää kuten sanon, vai miten se meni...
482
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Penaattori Huhtikuu 12, 2026, 19:13:24 »

Kerrohan vielä, mitkä nykyisen hallituksen toimet ovat lisänneet työttömyyttä?

Valitse ihan vapaasti, työpaikkoja luvattiin 100 000 ja jos sinne on matkaa n. 200 000 niin ei vissiin toimet oikein onnistuneet?
No tämähän ei ole johtunut hallituksen toimista, kuten hyvin tiedät.

Syitä ovat mm.
- Ukrainan sota
- ammattiliittojen änkyröinti
- yleinen maailmanpoliittinen epävakaus
- koronan vaikutuksistakin kärsitään vieläkin
483
Rentoutuminen/hieronnat / Bella Massage Tikkurila.
« Uusin viesti kirjoittanut Ratto_Poika Huhtikuu 12, 2026, 19:11:37 »
Kovin on aggressiivinen mainostus tällä hieromolla. Onko kokemusta tarjoaako pelkkää hierontaa, vai löytyy extroja? Olisin tuossa vieressä ensi viikolla muutaman päivän, niin olisi helppo käydä. Vaihtoehtoisesti suosituksia tiksin hierojista?
484
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Penaattori Huhtikuu 12, 2026, 19:08:49 »
Tuo suojaosahan tarkoitti, että sait tienata hieman ylimääräistä tuon todella pienen peruskorvauksen lisäksi.
Edelleen saa tienata ylimääräistä ilman, että se leikkaisi tukea kokonaan pois. Yksi tienattu euro leikkaa vain 50c tuesta pois.

Toukokuun alusta muuten on vain yksi tuki, yleistuki, joka korvaa työmarkkinatuen ja peruspäivärahan. Helpottaa keskustelua täällä kun ei tule riitaa termeistä.  ;D
485
Kaatopaikka / Vs: Mikä nauratti tänään?
« Uusin viesti kirjoittanut JämeräpartainenInsinööri Huhtikuu 12, 2026, 19:08:18 »
Näläntunteeseen, olen vetänyt itseni ketoosiin kilpaurallani monta kertaa. Sitä on vaikea vastustaa mutta ei mahdotonta ja sitten kun se ketoosi pamahtaa niin mulla ei ole edes oikein nälkä, mikäli on, saan syödä lihaa niin paljon kuin mahaa mahtuu, koska kalorimäärä ei ylitä millään sitä mitä kulutan. Jos vetäisin litran kermajöätelöä salin päälle = mission failed

Jep! Nimenomaan! Juuri noin! Ketoosi (tai muu sellainen systeemi, joka sallii rasvan käytön energialähteenä, sen sijaan että olisi "hiilaria pitää syödä / ei voi polttaa rasvaa koska ollaan hiilarimoodissa / nälkä / hiilaria pitää syödä ..."

486
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut molopää Huhtikuu 12, 2026, 19:06:07 »

Kerrohan vielä, mitkä nykyisen hallituksen toimet ovat lisänneet työttömyyttä?

Valitse ihan vapaasti, työpaikkoja luvattiin 100 000 ja jos sinne on matkaa n. 200 000 niin ei vissiin toimet oikein onnistuneet?
487
Kaatopaikka / Vs: Mikä nauratti tänään?
« Uusin viesti kirjoittanut Lifti Huhtikuu 12, 2026, 18:58:48 »
^ Ei se mun mielestäni pieleen mennyt. Tosin esittämäni fakta ei muutu.

Näläntunteeseen, olen vetänyt itseni ketoosiin kilpaurallani monta kertaa. Sitä on vaikea vastustaa mutta ei mahdotonta ja sitten kun se ketoosi pamahtaa niin mulla ei ole edes oikein nälkä, mikäli on, saan syödä lihaa niin paljon kuin mahaa mahtuu, koska kalorimäärä ei ylitä millään sitä mitä kulutan. Jos vetäisin litran kermajöätelöä salin päälle = mission failed

Yllättävän moni vetää sen jäätelön, kakkua, karkkia, suklaataateleita, kun nyt pitää palkita itseään epäterveellisellä paskalla joka teki susta alunperin lihavan. Suosittelen että ostavat itsellensä vaikka mitalin jonka pistää vaikka peilin edessä kaulaan tai tekee kanasalaatin ilman majoneesia.
488
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Teroterava Huhtikuu 12, 2026, 18:58:39 »
Unkarin valtapuolue voi hävitä ja silti voittaa enemmistön – näin Orbán on muokannut maan vaalijärjestelmää

Useimmat mielipidetiedustelut lupaavat pääministeri Viktor Orbánille selvää vaalitappiota tämän päivän vaaleissa. Silti tulos on kaikkea muuta kuin selvä.

https://yle.fi/a/74-20220162

Just....no ei vissiin vielä mitään aihetta juhlia Orbanin aikakauden päättymistä.
489
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Teroterava Huhtikuu 12, 2026, 18:56:00 »
Kokoomuksen jäsenrekisterin peukalointi johti kahden johtohahmon eroamiseen puolue­hallituksesta.

https://yle.fi/a/74-20219999

Eikö kokoomusnuorilla ole varaa maksaa omia jäsenmaksujaan?
490
Kaatopaikka / Vs: Mikä nauratti tänään?
« Uusin viesti kirjoittanut JämeräpartainenInsinööri Huhtikuu 12, 2026, 18:53:57 »
Kyse onkin siitä, milloin, ja miksi, näläntunne on "out of sync", ei toimi oikein. Koska, oikeaa nälkää - jota voi kokea vaikka olisi 50kg ylipainoinen, ei voi pitkään vastustaa.

Koska oikea nälkä kertoo siitä, että solutasolla energian saanti ei ole riittävää. Silloin on pakko tehdä jotain, kuten syödä.

Tai säätää mitä ja milloin syö, että ei olisi tuossa tilassa.

Lupasin olla kommentoimatta tästä aiheesta. Hitto. Pieleen meni, tälläkin kertaa.
491
Kaatopaikka / Vs: Mikä nauratti tänään?
« Uusin viesti kirjoittanut JämeräpartainenInsinööri Huhtikuu 12, 2026, 18:52:44 »
Liftin viestiä vähän haluan täsmentää :)

"Jos kulutat enemmän kaloreita kun mitä sisääsi laitat = laihdut

Jos et = lihoat."

Juuri näin. End of story.

Tähän faktaan ei tule muutosta vaikka olisi miljoona syöpää päällekkäin ja rectumi ommeltu umpeen.

Kyse onkin siitä, milloin, ja miksi, näläntunne on "out of sync", ei toimi oikein. Koska, oikeaa nälkää - jota voi kokea vaikka olisi 50kg ylipainoinen, ei voi pitkään vastustaa.

Koska oikea nälkä kertoo siitä, että solutasolla energian saanti ei ole riittävää. Silloin on pakko tehdä jotain, kuten syödä.

Tai säätää mitä ja milloin syö, että ei olisi tuossa tilassa.
492
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kellopeliappelsiini Huhtikuu 12, 2026, 18:50:00 »
^ Oikeasti olet sitä mieltä, että joku tahallaan kurjistaa toisten elämää? Jos näin haluttaisiin tehdä, eikö silloin kannattaisi tehdä vähän jämerämpiä konsteja?

Kerrohan vielä, mitkä nykyisen hallituksen toimet ovat lisänneet työttömyyttä?
493
Maksullinen seksi / Vs: mikä on ammattimaisuutta seksiä myydessä?
« Uusin viesti kirjoittanut häkkisen isa Huhtikuu 12, 2026, 18:46:57 »
Ammattimaisuudesta tuli mieleen, että eräs visionäärinen pt haaveili työkämpästä, jossa eteinen on kaakeloitu, suihku samassa tilassa ja painepesuri valmiina. Prosessi on ainakin mietitty loppuun asti. :D

vantaallehan rakennettiin se kerrostalo missä oli kaikissa asunnoissa eteinen ja kylpyhuone samaa märkätilaa tilan säästämiseks! mietin about saman tien kun näin ne uutiset että tossa olis muuten aivan täydellinen bordelli :D
494
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut molopää Huhtikuu 12, 2026, 18:39:00 »
Tuo suojaosahan tarkoitti, että sait tienata hieman ylimääräistä tuon todella pienen peruskorvauksen lisäksi.
Ymmärrän hyvin jos ei halua tehdä vastaavaa enää ja odotella kuinka kauan kestää, kun saavat laskettua korvauksen pienuuden ja milloin saisivat sen maksettua.
Kun kuitenkaan tekemällä näitä osa-aikaisia pätkiä ei ole toivoakaan, että saisi siitä vakio työpaikan.
En ymmärrä miksi se piti poistaa, ilmeisesti kokoomuksen tarkoitus on vain kurjistaa työttömän elämää mahdollisimman paljon (No tämähän on jo nähty)

Joey_t on siinä oikeassa, että työtä tekemällä päästään nousuun, mutta kun hallituksen toimet on vaan lisänneet työttömyyttä, niin ei vaan ole niitä töitä mitä suurin osa työttömistä kyllä haluaisi tehdä.
Ainahan on joitain siipiveikkoja joka systeemissä, mutta ei niitä tässä maassa ole satojatuhansia.
495
Maksullinen seksi / Vs: Miksi käytte maksullisissa?
« Uusin viesti kirjoittanut JämeräpartainenInsinööri Huhtikuu 12, 2026, 18:38:50 »
Meikäläistä rupeaa sama pano kyllästyttämään viimeistään neljännen kerran jälkeen, oli mukana rakkautta tai ei.

Sitten ... mukana ei ehkä ollut Oikeaa (tm) rakkautta?

Olisinko tähän mennessä pannut vaimoani ehkä ... n. 2000 kertaa? Ja vielä (olettaen että terveyttä riittää jne.) voisi olla jotain 500 kertaa jäljellä tulevaisuudessa ...
496
Turku / Vs: Turku Carmen
« Uusin viesti kirjoittanut molopää Huhtikuu 12, 2026, 18:25:50 »
Laittoi ilmeisesti lopetusviestin naapuriin.

Ja nyt on taas tehty paluu   :laught:


497
Olohuone / Vs: Mikä teki sinut iloiseksi tänään ?
« Uusin viesti kirjoittanut velihopea Huhtikuu 12, 2026, 18:21:36 »
Vanhan moottorikelkan isohko remontti valmistui tänään ja kelkka palkitsi rassaajansa hörähtämällä käyntiin muutaman nykäisyn jälkeen. Seuraavaa talvea odotellessa 🥶 :drinking:
498
Helsinki/pääkaupunkiseutu / Vs: Amelia Kaunis / ameliaxoxo
« Uusin viesti kirjoittanut Jaatinen Huhtikuu 12, 2026, 18:03:10 »
Tapaa max 35v ikäsiä.
499
Kaatopaikka / Vs: Politiikka
« Uusin viesti kirjoittanut joey_t Huhtikuu 12, 2026, 17:48:20 »
Eikö työttömyyspäiväraha ole tarkoitettu vain niille jotka eivät kykene tekemään työtä taikka eivät sellaista saa?

No ei.
Työttömyyspäiväraha on tarkoitettu nimenomaan niille, jotka kykenevät tekemään työtä ja voivat sellaista saada.
Niille, jotka eivät kykene tekemään työtä, kuuluu työkyvyttömyyseläke tai vastaava. Ei työttömyystuki. Ja niille, jotka kykenevät työhön mutta eivät sitä saa, kuuluisi aikuiskoulutustuki, helpottamaan paremmin työllistävän ammatin hankintaa. Ja arvaapa mitä hallitus teki aikuiskoulutustuelle?
Uskon että alan termistö tarkkoine määritelmineen on sinulle tärkeätä ja olet tässä vahvoilla. Tiedän kyllä että hallitus poisti aikuiskoulutustuen.
Mutta itse asiaan, kerropa näkemyksesi. Jos henkilö ei ota vastaan hänelle tarjottua työtä, tuleeko yhteiskunnan maksaa hänelle työttömyyskorvausta taikka muuta vastaavaa sosiaalitukea?

"Työttömyyskorvausta taikka muuta vastaavaa sosiaalitukea" on aika laaja käsite, mutta kyllä, työttömyyskorvausta sellaisessa tapauksessa, jossa työnhakijalle tarjottu työ on täysin sopimaton hänen taitoihinsa ja osaamiseensa.

Ja jos tarkoitat "muulla vastaavalla sosiaalituella" ylipäätään oikeutta ihmisarvoiseen elämään, niin vastaukseni siihenkin on kyllä.
Täällä on nimittäin sosiaaliturva, ja se on hyvinvointiyhteiskunnan tunnusmerkki.
Jos sitä ei arvosta, niin ainahan voi muuttaa omien arvojensa mukaiseen maahan, kuten Putinin Venäjälle tai vaikkapa Trumpin Yhdysvaltoihin. Vaikka Yhdysvaltojen nykyhallinto ei kovin maahanmuuttomyönteinen olekaan, niin kyllä varmasti valkoihoiselle, pohjoismaalaiselle, konservatiivisia arvoja kannattavalle ja työntekoa arvostavalle heteromiehelle paikka löytyy. 
:weightlifting:
No ainakin jossakin vaiheessa työttömyyskorvausta maksettiin eri nimillä: työmarkkinatuki ja peruspäiväraha ja voi olla että muitakin nimikkeitä on ollut. Kaipa se on ollut jotakuinkin samansuuruinen korvaus työttömille jotka ei saa ansiosidonnaista päivärahaa. Voi olla että tätä termistöä on muutettu ja en ole tästä tietoinen mutta tähän liittyy termi "muu vastaava sosiaalituki". Voit tietysti saivarrella noista termeistä tapasi mukaan jos käyttämäni termi ei ole oikea.

Muuten mainitsemani asia liittyy työttömän suojaosuuden poistamiseen. Kun se poistettiin, mediassa oli kertomuksia ihmisistä jotka nyt estyivät vastaanottamasta väliaikaistyötä max 300€/kk koska se leikkasi heidän sosiaalitukeaan siis tuota työttömyyspäivärahaa, millä nimikkeellä sitä sitten maksettiinkin. Minusta ei oikein tunnu siltä että kieltäytyivät "työstä joka on täysin sopimaton hänen taitoihinsa ja osaamiseensa" vaan kieltäytyivät siksi että työn vastaanottaminen ei hyödytä heitä taloudellisesti niin paljoa kuin se olisi hyödyttänyt mikäli suojaosa olisi säilytetty.

Vai tarkoittaako tämä "oikeus ihmisarvoiseen elämään" sitä että jos työnteosta kieltäytyy kun se ei kiinnosta niin ihmisellä on oikeus saada elantonsa valtion pussista eli niiden ihmisten maksamista veroista jotka edelleenkin käyvät töissä? Näinkö te siellä vasemmalla laidalla ajattelette ja toivotatte minun kaltaiset työssäkäyvät ihmiset USA:an, Venäjälle taikka jonnekin?
500
Kaatopaikka / Vs: Mitä katsot TV:stä tällä hetkellä?
« Uusin viesti kirjoittanut Teroterava Huhtikuu 12, 2026, 17:43:35 »
The Voice of Finland, kausi 15 jakaso 22.  :headphones:
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]