MALAGA SOMOS NOSTROS! CF Malaga teki sen ja voitti Almerian vieraskentällä viime lauantaina maalein 1-2, ja nousi näin ensi kaudeksi La Ligaan. Minusta CF Malagan nuori joukkue ansaitsi nousun La Ligaan, sillä vaikean alkukauden jälkeen joukkue keräsi ylivoimaisesti eniten pisteitä Secunda Divisionissa. Sarjan ensimmäisellä kolmanneksella CF Malaga oli sarjan häntäpäässä, mutta sitten alkoi nousu joka huipentui nyt paikalla La Ligassa. Vaikka olen tykännyt tosi paljon katsoa ja kannustaa omaa joukkuetta viime kaudellakin, niin onhan se aivan käsittämättömän hienoa ensi talvena kun CF Malagan vastustajaksi La Rosaleda stadionilla tulevat Real Madrid, FC Barcelona, Atletico Madrid ja kumppanit. Nähdä livenä pelaamassa omat espanjalaiset suosikkipelaajat kuten Diego, Alvaro, Gonzalo, Gavi, Lopez, Pedri, Fernandez, Torres, Yamal, Olmo... Itse toivoisin, että CF Malaga ei alkaisi ostamaan uusia pelaajia joukkueeseensa, kuin vain sen mitä on aivan välttämätöntä. Vaikka seuralla ilmeisesti onkin nyt rahaa öljymiljardöörin ansiosta hankintoihin, niin minusta olisi hienoa että tämä nuori ja kehityskykyinen joukkue saisi jatkaa ja näyttää osaamistaan. Kyllä Kärppienkin mestaruuksista kaikkein makeimmmalta maistui se vuoden 1981 mestaruus minkä pelasivat Ouluun oman kylän pojat, pitkän junioripolun läpikäyneet kärppäkasvatit jotka olivat jo mukana nostamassa Kärppiä Liigaan. Velipoikakin palaa tänään Ouluun Malagan juhlahumusta, ja loppuviikosta tulee Sulkavalle mökille viettämään kesää. Velipoika jo viestitteli, että ensi kaudeksi ostetaan kausikortit heti kun ne tulevat myyntiin. Ehkä näin on tehtävä

.
https://www.youtube.com/watch?v=I_lpl08mltQ