Onneksi tähän viimeviikkoiseen tapaukseen on ruvettu keräämään rahaa eri tahojen puolesta. Aivan karmaisevaa silti, mikä shokki.
Toivottavasti raiskaajat sairastuu johonkin krooniseen vakavaan sairauteen... Samoiten nää tuomarit jotka jakaa tällasia armahduksia.
Jos viittaat siihen Malmin sairaalan tapaukseen, niin oletkohan edes lukenut niitä oikeuden pöytäkirjoja? Jutussahan oli esim. videotodisteita ja vartijan lausuntoja joiden perusteella hovissakin tuli vapauttava päätös.
Toivottavasti tuomiota jatkossakin jakaa oikeus eikä somen huutoäänestys.
Tämä esitutkintapöytäkirjoista:
"Asiassa on esitetyn kirjallisen todistelun, valvontakameratallenteiden ja henkilötodistelun perusteella selvinnyt, että asianomistaja on ennen tapahtumia aktiivisesti ja hyväntuulisen oloisesti jutellut vastaajien kanssa noin tunnin, liikkunut itsenäisesti vaikkakin ajoittain horjahdellen sairaalassa ja sen alueella, ostanut kahvia automaatista sekä tarkastellut kirjaa ja puhelinta.
Asianomistaja on lääkärinlausuman 3.12.2024, valvontakameratallenteiden ja vastaajien kertomusten perusteella ollut hyvällä ja iloisella tuulella.
Valvontakameratallenteista ja vastaajien kertomuksista ilmenee se, että asianomistaja on oma-aloitteisesti ja itsenäisesti kävellyt vastaajien kanssa ensimmäiseen metsikköön ja sieltä hetken kuluttua toiseen metsikköön."
Hovioikeuden mukaan syytettä vastaan melko vahvasti puhuu esimerkiksi se että tyttö ei pyytänyt apua vartijalta joka tuli paikalle keskelle tilannetta. Siinä muistaakseni alettiin enemmänkin pukea nolona vaatteita päälle. Sekä syytetyt että vastaaja. Ja sitten mentiin jatkamaan toiseen metsikköön.
Käsitykseni mukaan tyttö oli ollut muutaman tunnin selviämässä päivystyksessä. Tuomioita jaettaessa on välttämätöntä noudattaa syyttömyysolettamaa. Oikeus ei ota kantaa moraaliin, vaan arvioi, onko esimerkiksi tässä tapauksessa raiskaus tapahtunut. Jos jää varteenotettava epäily, että rikosta ei ole tapahtunut, ei asiasta voida tuomita.
Toki ensireaktio oli itselläni, että munat irti ja menetettäväksi valtiolle.