101
Ajankohtaisia uutisia / Vs: Kokenut seksinostaja huumasi ja raiskasi.
« Uusin viesti kirjoittanut Penaattori eilen kello 17:22:19 »Musta taas tuntuu, että näitä lievempiä tuomoita annetaan lähinnä tapauksissa joissa oikeus arpoo ”no ehkä raiskasi ehkä ei, mutta tuomitaan nyt kuitenkin varmuuden vuoksi”.Toivottavasti raiskaajat sairastuu johonkin krooniseen vakavaan sairauteen... Samoiten nää tuomarit jotka jakaa tällasia armahduksia.
Yleensä kun tuomarit jakavat vihastuttavia tuomioita, heillä on ollut työnsä puolesta velvollisuus tehdä juuri niin. He vain *tulkitsevat* lakia, eivät päätä lain sisällöstä.
Todellinen syy lievään rangaistuslinjaan on lainsäätäjä, eli kansanedustajat. Ja ihmiset haluavat äänestää liberaaleja päänsilittelyarvoja kannattavia kansanedustajia. *Siitä* tällaiset ikävyydet johtuvat, ja tuomarit saisivat potkut jos antaisivat liberaalien lainsäätäjien tahdon vastaisia tuomioita, vaikka kovempi linja saattaisikin olla heidän henkilökohtaisen oikeustajunsa mukaista.
Näinhän se on, tuomarien pitää jakaa tuomioita laissa määrätyn rangaistusasteikon mukaisesti, sieltähän se lähtee. Mutta kyllä nykyisenkin asteikon puitteissa tuomioita voisi tiukentaa, mutta siihen tarvittaisiin ylempien oikeusasteiden ohjausta. Nyt vain tuntuu, että seksuaalirikoksissa käytetään tosi paljon haarukan alapäätä.
Siksi tuomioiden koventamiseen ei auttaisi se maksimipään korottaminen - enimmäistuomioitahan annetaan vain poikkeustapauksissa. Minimipään korottaminen auttaisi ehkä jotain.
Tuomioiden koventaminen ei auta mitään, jos langettavia tuomioita jaetaan heppoisin perustein ja syyttömiä tuomitaan ilman kunnon näyttöä vain naisen kertoman ja "yleisen elämänkokemuksen" perusteella.
Tuoreimmat viestit


. 



