Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vanhenevan miehen seksuaalisuus  (Luettu 10884 kertaa)

Poissa Rosti

  • Newbie
  • Viestejä: 14
  • * Kelpo kaveri
Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« : Marraskuu 25, 2019, 11:07:59 »

Olen huomannut miten iän karttuminen on muuttanut omaa seksuaalisuuttani.
  Lieneekö ikä tuonut ajatuksiin viisautta vai onko kaikki kiinni hormonitasojen muutoksesta, testosteronin tasojen laskusta? Onko luonnonvalinta sillä kannalla, ettei minun iässäni lapsia kannata maailmaan siittää ja säätää halujani lähemmäs yläpäätä kuin alapäätä?
Luonto ei kuitenkaan selkeästi poista haluja sinänsä, rakastan edelleen naisen lämmintä ihoa, tuoksua ja kosketusta. Muutos on tapahtunut ainoastaan libidossa, minulla ei ole enää tarvetta tyydyttää itseäni kolmea kertaa päivässä, eikä hirvittävää pakkoa tunkea itseäni naisen reisien väliin muutamaksi sekunniksi saadakseni tarpeeni tyydytettyä, ei.
  Rakastan nyt kiireetöntä läsnäoloa, yksityiskohtien huomaamista, sitä vielä jännittävämpää ”henkisempää seksiä”, joka ei ole samojen halujen tyydyttymistä kuin silloin nuorempana. Vaikka seksi tähtääkin samaan lopputulokseen kuin nuorempana, siis laukeamiseen, niin itse matkasta sinne on tullut ainakin itselleni paljon merkityksellisempää. Samalla tuo matkan kiireettämyys on ainakin itsessäsi herättänyt kaikenlaisia uusia mietteitä, fantasioita, joihin pakonomaisessa tyydytyksen haussa ei olisi ollut aikaa. Voin nyt nähdä itseni selälläni maaten pääni ihanan naisen sylissä, hänen pitäessään toista kättään pääni alla, toisen käden hyväillessä ihoani ja suussani on nöpölleen nouseva nänni. Olisinko parikymppisenä kyennyt tähän? Ehkäpä kaksikymmentä sekuntia ja olisin kaiketi lauennut ilman kosketustakin. Nyt se on osa matkaa…
  Yksi osa ikääntymistä on ollut häpeän väheneminen, nyt voin kokea kaikkea sitä mikä ennen oli mahdotonta. Saatan pukeutua naiseksi, saatan rauhassa nauttia kumppanin eturauhashienonnasta, saatan nauttia alistumisesta, sanalla sanoaen olen ikäni takia kokenut seksuaalisen vapautumisen! En tunne häpeää turhista asioista ja en olekaan homoseksuaali (jossa siis ei mitään pahaa) vaikka toivonkin ”matkalleni” tuollaisia ennen niin häpeällisiä asioita.

Onko myös niin että naisenkin luonto muuttuu ruuhkavuosien myötä toiseksi? Moni meistä miehistä on saattanut sen huomata lisääntyvänä vapautena keski-ikäisen naisen seksuaalisuudessa. Onko siinä kyse myös meidän miesten muuttumisesta? Siitä ettemme kulje kikkeli pystyssä hinkkaamassa itsellemme tyydytystä kaiken aikaa ja kaikkialla? Vaan pystymme paremmin tekemään sen matkan huippuun ilman pakonomaisuutta ja itse matkasta nauttien? Uskoisin niin olevan ja oikeastaan kiitän ikääntymistäni tässä asiassa.
  Samalla haluan kiittää seksityöläisiä (en halua puhua hupakoista ym.) jotka ovat niin rohkeita ja avarakatseisia että voin heidän kanssaan tuntea itseni hyväksytyksi kaikkine hassuine omituisuuksineni :)

Rosti
Hiljaa se ainakin tulee

Poissa 007 (oma)lupa naida

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1606
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #1 : Marraskuu 25, 2019, 16:37:50 »
Tälleen myös ikääntyneenä turskana allekirjoitan osan. Panemisen määrän tarve ja "sen" kestävyys ovat silleen toissijaisia. Tärkeämmäksi on noussut naisen hyvänäpitäminen, parhaan taidon mukaan ja sen mukanaan tuoma "pätevyys", tai ainakin hyvä yritys. Ihokosketus, naisen lämpö, vartalolla vaeltavat kädet - molemmin puolin.... Tuntea olevansa edelleen haluttu (kiitos ammattilaiset) ja myöskin se että edelleen kykenee. Laatu tässä tapauksessa korvaa määrän. Laukeaminen tekee ihan yhtä hyvää kuin ennenkin, mutta se matka on tosiaankin tullut tärkeämmäksi....
   
9 vuotta ikään 69, joka on kivaa :-)

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #2 : Marraskuu 25, 2019, 17:05:17 »
Kyllä, minä koen että syvä seksuaalisuutenii on hitaampi. On myös olemassa pinnallinen, nopeampi.
Menopaussin ohittaminen oli mahtavaa, mulla ei ollut mitään vaikeuksia, oli vain helpotus: kuukautisvuodon loppuminen.

Meni aikaa menopaussin jälkeen kun yht’äkkiä huomasin että mun klitoris on pienentynyt. Olin aivan kauhuissani. No, viikottainen kokemus kertoo että sen tunto on vastaavassa määrin lisääntynyt. Ja tykkäänkin enemmän että klitorista hyväillään koko sen ihonailaiselta alueeta, ja lämmetteyäni voi keskittyä vähän pienenneeseen klitorikseen, jossa tuntoa melkein pelottavan paljon. Tästä kerron miehelle.

Yhä enemmän seksi on kaulan hipaisua, kylkeen painautumista, juttelua ja sitten jos alkaa tehdä mieli - rakastelua.

Poissa TK70

  • Jr. Member
  • Viestejä: 62
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #3 : Marraskuu 25, 2019, 17:29:03 »
Laitanpa minäkin omat ajatukseni tänne. Kuten nimimerkistäni näkyy, niin tietty "kilometripylväs" täyttyy ensi vuonna. Olen saanut kaksi viestiyhteyttä tällä foorumilla aktiviisille Naisille. Viola ja Nimara. He ymmärtävät täysin tarpeeni ja he ovat minun seuraavat Naiset, joiden luona tulen vierailemaan.

Itselläni tosiaan on laukeamisen vaikeus - erektio kyllä tulee ihan "normisti". Mutta jos pitäisi mennä 20+ Naisen luo, niin se 30 minuuttia on käytännössä mahdoton, ellei kyseinen Nainen osaa todellakin jotain "erikoistekniikkaa". Mutta, olen kyllä valmis orgasmittomaan käyntiinkin, koska se tunne ja tilanne ovat niin stimuloivia.

Auroralla on myös todella lämpimiä ajatuksia - toivottavasti myös tapaamme.

Tällaista tällä erää.
-T

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #4 : Marraskuu 25, 2019, 17:43:06 »


Auroralla on myös todella lämpimiä ajatuksia - toivottavasti myös tapaamme.

Tällaista tällä erää.
-T

Hei T, kiitos omista kokemuksistasi ja näkemyksistäsi. Ja kiitos tapaamistoiveesta!


(Huomasitko mun oman narun aivan samasta asiasta, aivan samaan aikaan?)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2019, 22:28:37 kirjoittanut VanDamme »

Poissa 007 (oma)lupa naida

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1606
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #5 : Marraskuu 25, 2019, 18:33:15 »
Nimara on huippu.... Naisena ja naisena. Violaa en (vielä ) ole tavannut.
9 vuotta ikään 69, joka on kivaa :-)

Poissa Laura Lo

  • Full Member
  • Galleria (19)
  • Viestejä: 284
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #6 : Marraskuu 25, 2019, 19:37:30 »
Loistava avaus, ja paljon asiaa, joista haluan kiinnittyä kahteen:

1) Häpeä. Tää on niin tärkeä juttu. Meillä seksiin ja seksuaalisuteen liittyy vieläkin niin yleisesti häpeän tunteet, jonka syyt on tietysti moninaiset, mutta erityisesti varmaan kulttuuri, johon liittyy puhumattomuus, uskonnollinen perintö jne. jne. On niin helppo sanoa - ja tähän syyllistyn itse jatkuvasti- että hyvän seksin salaisuus on puhumisessa. Helppo sanoa, kun monellakin se ei vaan kuulu niihin asioihin, joita on kotona tai tässä yhteiskunnassa oppinut, eikä ole luontevaa. Vuodet onneksi pehmentää montaa, myös siinä, että totutut normit löystyy, kuten aloittaja totesi omalla kohdallaan käyneen. Kun huomaa, että on vain yksi elämä, aika ei ole rajaton, vielä voiis toteuttaa vaikka mitä. Jos jotain voisi toivoa, niin sitä, että häpeä ja seksi saataisiin ihan kaikkien kohdalla erotettua. Miten, on suuri kysymys. Ettei kenenkään tarvitsisi odottaa sinne seniorivuosiin asti, että voisi toteuttaa niitä ehkä erikoisempia mielihalujaan.

Häpeä kulkee myös maksuseksissä edelleen lähellä. Kun joku vuosi takaperin palasin alalle, tunsin häpeää, jota en ollut ennen tuntenut. Että olen ehtinyt nuoruuden ohi, ja silti haluan tienata seksin myynnillä. Itselle kaikki syyni olivat selviä, mutta häpeän tunne oli enemmänkin projisointia siitä, mitä kuvittelin asiakkaiteni ehkä ajattelevan minusta. No, se tunne oli hyvin lyhytaikainen, tunnen enää lähinnä arvostetuksi tulemista enimmälti. Tästäkin syystä, tunnen aina suunnatonta lämpöä, kun joku vaikkapa tällä foorumilla sanoo, kuinka arvostaa kaikkea sitä mitä meiltä palveluntarjoajilta saa, tai että teemme arvokasta työtä. Tämä on mahtava lääke häpeän tunteisiin. Siispä arvon ostajat, jos näin tunnette, niin muistakaapa aina sanoa tuo tytöille!

2) Aloittaja käytti sanaparia "henkinen seksi". Niinpä. Kukapa maksuseksin vastustaja tai stereotypioissa rypevä ikinä tajuaisi, että maksullisessa skenessä saa MYÖS tätä henkistä seksiä ja kohtaamista, ja toki paljon muutakin. Ei sitä miellettyä "kylmää kyytiä", jossa vain raha puhuu - ja toki sitäkin, jos se sattuu olemaan se mitä mieli halajaa.

Tää on mun feminismiä. Mä tarjoan omaa aikaani ja omaa kehoani tarjoamalla seksipalvelua, jolla saan aikaan henkistä ja fyysistä hyvinvointia, puolin ja toisin.

Ugh.


Edit, meni ehkä vähän OT mut tää teksti puhutteli ja ajatukset etenivät. Mutta siis, juurikin näistä syistä pidän ERITYISESTI jo enemmän elämää nähneistä asiakkaista. Koska se seksi on niin paljon jo siirtynyt alapäästä yläpäähän  :)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2019, 19:44:35 kirjoittanut Laura Lo »
Myrskyluodon seikkailijatar

Poissa Juutas

  • Hero Member
  • Viestejä: 644
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #7 : Marraskuu 25, 2019, 20:16:26 »
Vaikka itse koen olevani mies parhaassa iässä ja eläkettäkin saan vielä odotella kymmenkunta vuotta niin olen kyllä huomannut samankaltaisen muutoksen itsessäni.
Manun sanoja lainatakseni ajatteluni Bernstenilaista ajattelua: "tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike".
Kun vielä laukeaminen (varsinkin kumin kanssa) on erittäin harvinaista, niin tuohon matkaan tulee kiinnitettyä enemmän huomiota.
Minusta ei ole rynykkättäväksi mahtisonniksi, enkä jaksa paukuttaa menemään kovinkaan kauaa. Sen sijaan keskityn nauttimaan kosketuksista, hyväilyyistä, katseista, hitaasti, keskittyneesti. Tunnustan olevani hedonisti, nautiskelija, jolle myös hyvän olon tuottaminen partnerille merkitsee paljon.
Tämä tuo toisaalta parikin haastetta. Ensimmäiseksi se, ettei kaikki palveluntarjoajat, varsinkin nuoremmat, oikein ymmärrä ettei minua tarvitse saada laukeamaan heti, saati useasti. Toiseksi tällainen nautiskelu vaatii aikaa, kaksi tuntia on minimiaika jonka nykyään varaan. Ja se tulee kalliiksi ;-)

Oikeastaan eron voisi kiteyttää siihen että nuorempana nussin aina kuin se olisi ollut ensimmäinen kerta, nykyään rakastelen sillä ajatuksella, että se saattaa olla viimeinen kerta.
Lempeä mies, lämpöä vailla.

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11386
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #8 : Marraskuu 25, 2019, 20:30:27 »
....

Oikeastaan eron voisi kiteyttää siihen että nuorempana nussin aina kuin se olisi ollut ensimmäinen kerta, nykyään rakastelen sillä ajatuksella, että se saattaa olla viimeinen kerta.

Tosi hyvin sanottu. Ajattelen itse ihan samoin. :) Ja joo tiedän rakkaat sihteerit että ulospäin se ei kyllä näy yhtään.  :D
Amator

Poissa Vieras0029

  • Full Member
  • Viestejä: 267
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #9 : Marraskuu 25, 2019, 20:59:22 »
Olen itse vielä alle 50, mutta olen huomannut nuo muutokset omassa seksuaalisuudessani myös. Nuoruuden nopeasta suorittamisesta olen itsekin siirtynyt vaiheeseen, jossa läheisyys ja ”iholla olo” on vähintäänkin yhtä tärkeää kuin orgasmin saaminen. Eka lasti kyllä lähtee äkkiäkin, mutta toista saakin sitten odotella niin kauan ettei lompakko meinaa kestää  :P

Mutta tosiaan tärkeäksi tapaamisilla on tullut pusuttelu, hipsuttelu, hieronta, keskustelu yms. Hiukan varttuneemmat hupakot ovat tässä ihan nuorimpia parempia. Itse olen myös elänyt lapsiperheen ruuhkavuosia suhteellisen varttuneella iällä. Ja täytyy sanoa, että jopa ”läheisyys- ja keskustelufunktio” on toiminut usein paremmin kivan hupakon kanssa, kuin väsyneen ja vittuuntuneen parisuhdekumppanin kanssa. Sitä ”kylmää kyytiä tiistaille klo 21:30-22 kellotettuna” on saanut juurikin parisuhteessa. Rojut nopsasti torveen (tai kumiin), äkkiä suihkuun, hyvää yötä ja nukkumaan ::)

Eli tässä läheisyyden tarpeenkin tyydyttämisessä hyvä maksuseksi saattaa olla parempaa kuin väsynyt parisuhdeseksi, jota suoritaan jonkinlaisesta velvollisuudentunteesta. Ja siis kaikki kunnia hupakoille, jotka tuota tarjoavat. Se on sitä todellista GFE:tä :)

Poissa Pikkupaavi

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2515
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #10 : Marraskuu 25, 2019, 22:57:26 »
Otetaan itsekin oma ajatus tähän mukaan. Forever young...

Niinhän ne sanoo ja niin sanoo mielikin. Oma seksuaalisuus ja tarve myös muuttunut hyvinkin paljon vuosien varrella. Siinä missä huikeena vuosina mentiin festareilla teltasta telttaan ja kivaa oli, niin on todellakin muuttunut johonkin ihan muuksi. Onhan noita hienoa muistella ja pysyvät muistoissa varmaan ainoaan.

Nykyisin kuitenkin se mitä hakee niin on ennen kaikkea se läheisyys, läheisyys niin henkisesti kuin fyysisestikin. Tämän lisäksi hipsuttelua, pusuttelua, katseita ja pitkiä henkäyksiä, ne ovat sitä jota nyt vanhempana kaipaa.

Sattumalta löysin tämän hienon harrastuksen yövuoron pimeinä tunteina vasta tänä kesänä. Voi pojat mikä alkuräjähdys tuo oli. Arvostan suuresti alalla olevia neitosia jotka tekevät nämä tarpeet ja toiveet todeksi. Miksi ravaisin baareissa sekoilemassa kun tämän euforisen olon saa helpommin ja olo kestää pidempääkin vielä tapaamisen jälkeen. Itselläni sama kuin edellä olivalla, että enneminkin panostan siihen laatuun ja aikaan kuin juoksisin tuolla toiveikkaana kylmästä kassien tyhjennystarpeesta.

Tämä siis olkoon kiitos 🙏 neidoille joita olen kesän jälkeen tavannut ja joita tulen vielä tapaamaan yhä uudelleen. Olen pyrkinyt myöskin tuomaan omalla kömpelöllä tavallani kiitokseni heille myös tietoon. Ja hei, vaikka kuinka sanotaan, että vanha koira ei opi uusia temppuja. Niin kyllä se vaan oppii vielä ja oppii lisäksi itsestään kokoajan uutta.

🙏Kiitos ja anteeksi 🙏
💊

Poissa irritaatio

  • Hero Member
  • Viestejä: 959
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #11 : Marraskuu 26, 2019, 10:25:15 »
Mulla sama mitä kaikki muut täällä jo maininneet, lisäisin vielä että olen kasvanut ihmisenä ainakin parinkymmenen kilon verran. Oletteko muuten huomannut, että mahan kasvaessa muna pienenee?

Poissa Vieras0108

  • Full Member
  • Viestejä: 168
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #12 : Marraskuu 26, 2019, 13:55:10 »
Aika jännää miten samanlaisia toiveita meillä vähän vanhemmilla miehillä onkaan. Joko se, tai sitten ne rynkyttävät mahtisonnit eivät vain osaa kertoa täällä haluistaan yhtä hyvin kuin me muut "vähän herkemmät"  ;D

Poissa 007 (oma)lupa naida

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1606
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #13 : Marraskuu 26, 2019, 15:41:25 »
Tai sitten ne rynkyttävät mahtisonnit ovatkin vain urbaani legenda.

9 vuotta ikään 69, joka on kivaa :-)

Poissa TK70

  • Jr. Member
  • Viestejä: 62
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #14 : Marraskuu 26, 2019, 17:53:50 »
Moi taas kaikille!

Huomaan, etten ole yksin ajatusteni ja tilanteeni kanssa. Kiitoksia vastauksistanne ja kaikille tsemppiä jatkoon!

Tärkeintä tässä iässä on ottaa a)rennosti, b)ymmärtää oma tilanne, c)valita se oikea palveluntarjoaja.

Tämän takia en viitsi edes katsoa ulkomaalaisten ilmoituksia, koska heillä tuntuu olevan tärkeintä se minuutin tarkka suorittaminen. Totta kai onneksi poikkeuksia on!

Mutta minä suosin Suomalaista!

UGH
-T

Poissa 007 (oma)lupa naida

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1606
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #15 : Marraskuu 26, 2019, 19:56:26 »
Itselläni olen myös havainnut että ainakin osittain tämän takia haluaa pitää itsensä jonkinmoisessa tikissä. Haluaa olla tapaamistilanteessa kunnossa. Eli liikuntaa ja suuta suppuun. Olen melko varta että ilman tätä harrastusta tilanne ei olisi näin hyvä kuin se on nyt.  Kiitos kuuluu Teille arvon Naiset  ;)
9 vuotta ikään 69, joka on kivaa :-)

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #16 : Marraskuu 26, 2019, 20:03:39 »
koska heillä tuntuu olevan tärkeintä se minuutin tarkka suorittaminen.
Avaisitko vähän tätä, että mitä tarkoitat?

Poissa TK70

  • Jr. Member
  • Viestejä: 62
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #17 : Marraskuu 27, 2019, 13:03:01 »
Ilmaisin itseäni hieman väärin. Ensinnäkin maksettua aikaa ei saa tietenkään ylittää, ellei palveluntarjoaja itse sitä tarjoa. Toiseksi kommenttini pohjautui ei niinkään omiin kokemuksiin, vaan lukemiini rapsoihin, joissa palveluntarjoaja on ollut ns. liukuhihna meiningillä. Poikkeuksia varmasti on ja paljon. Oikeastaan koko kommenttini oli turha.
-T

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15024
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #18 : Marraskuu 27, 2019, 15:17:14 »
Olen nyt monta päivää miettinyt tämän narun tarkoitusta ja ennenkaikkea sitä, että mikä on vanheneva mies ja mitä sillä tarkoitetaan. Tosiasiahan on se, että 25 vuotiaskin on vanheneva mies...
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa TK70

  • Jr. Member
  • Viestejä: 62
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vanhenevan miehen seksuaalisuus
« Vastaus #19 : Marraskuu 27, 2019, 15:34:28 »
Kiitos Villerius - täysin asiaa. Mutta, on tässä ketjussa ihan oikeasti hyviäkin asioita. Kuten se, että esimerkkinä minä, vanhenee ja toiveet mukautuvat tilanteeseen. Olin aikoinaan onnekas saadessani olla 24v ja partneri oli 3x vuotias yksinhuoltaja 2 lapsen kera. Hän oli ollut yli 5v ilman seksiä ja voi että sitä naimisen riemua nuorelle miehelle. Pyytäessäni kolmatta kertaa, niin vastauksena oli vain vilpitön nauru ja sanat "anna mennä vaan"...
-T