Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin  (Luettu 4726 kertaa)

Poissa mattssonni

  • Hero Member
  • Viestejä: 749
  • ***** Huikea tyyppi
Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« : Toukokuu 31, 2023, 12:05:32 »
Parin juuri aktivoituneen aihetta sivuavan langan innoittamana laitan oman keskustelun tällaisesta aihepiiristä:

Aina välillä käy niin, että kun kysyy hintoja ja palveluita (naapurin) ilmoitusten pohjalta, palveluntarjoajan vastausviestissä ilmoitettu hintapyyntö ylittää yleisen markkinatason (palvelusta riippuen yleensä välillä 150-250 e/h). Joskus aika reilustikin. Miten näihin hintapyyntöinin kannattaisi vastata:

a) kiittää vastauksesta ja todeta, että tapaaminen ei onnistukaan tai haluta (ja ehkä jokin epämääräinen syys)
b) kiittää vastauksesta ja todeta, että hinta on liian kallis eikä siksi mielekäs (ei siis mitään tinkaamista vaan sanoa vain suoraan reilusti niin kuin asia on: asiakas pitää hintaehdotusta liian kalliina).
c) ei vastata mitään vaan lopettaa viestittely palveluntarjoajan ensimmäiseen vastaukseen

Toki olisi vielä vaihtoehto d, eli tehdä vastatarjous hinnasta (mikä on aika monessa kaupankäynnissä ihan yleinen kauppatapa Suomessakin), mutta tällä alalla se kääntyy yleensä itseään vastaan, koska sitä pidetään helposti tinkaamisena. Siksi käyttökelpoisia lienevät lähinnä a-c.

Asetelmaa hankaloittaa joskus se, että moni PT toivoo asiakkaan ensimmäisessä viestissä jo tapaamisaikaehdotusta. Toisaalta joskus asiakkaallekin on viestittelyn nopeuden ja sujuvuuden kannalta parempi selvittää hinnan lisäksi saman tien sekin, olisiko tapaaminen aikataulullisestikaan mahdollinen. Mutta sitten toisena puolena on se, että hintapyyntö kuitenkin lopulta ratkaisee, haluaako asiakas ylipäätään palvelua ostaa. Itse tykkään yleensä kysyä ensin hinnan ja haluamani palvelun saatavuuden ja vasta sen jälkeen lähteä haarukoimaan sopivaa aikaa, jos hinta ja palvelut toimivat.

Kaikkia vaihtoehtoja on tullut käytettyä, mutta vaikea sanoa, mikä olisi paras (jos tavoitteena on kuitenkin jättää ovi auki mahdolliselle uudelle yritykselle myöhemmin - pitkässä juoksussa tässäkään lajissa ei kannata sulkea mitään ovea lopullisesti). Palveluntarjoajien kommenteista olen ymmärtänyt, että pelkkä hiljaisuus asiakkaan puolelta, ts. vastaamatta jättäminen, ei ole aina toivottavaa. Toisaalta jos asiakas vastaa, että hintapyyntö on markkinatason ylittävänä liian kallis eikä siksi tunnu mielekkäältä, jo pelkästään se tulkitaan välillä tinkaamiseksi, vaikka mitään tinkimisehdotusta ei olisi tehty. Ehkä siksi siihen tulee välillä hieman töykeitä ja loukkaantuneita vastauksia. Toisaalta ei sitä haluaisi mitään epämääräistä tai tekosyytäkään vastata, jos kiinnostus lopahtikin juurikin liian kalliiseen hintapyyntöön). Useimmilla aloillahan myyjä jopa haluaa tietää, miksi kauppoja ei syntynyt - johtuiko se siitä, että palveluvalikoima ei kohtaa kysyntää vai siitä, että on ylihinnoitellut itsensä ulos markkinoilta vai siitä, että vastine ja hinta ovat epäsuhdassa.

Tämä ongelma koskee yleensä vain naapurin ilmoituksia ja vastaavia, ei RE:tä, jossa hinnat ja palvelut on selkeästi esitelty ja asiakkaan tiedossa jo ennen yhteydenottoa. Ja korostan sitä, että nyt kyse on tapauksista, jossa hintapyyntö ylittää markkinatason. Jos hintapyyntö vastaa yleistä markkinatasoa, se on yleensä odotusten mukainen eikä kiinnostus siihen lopahda.
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa Turuntyttö

  • Hero Member
  • Galleria (5)
  • Viestejä: 930
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #1 : Toukokuu 31, 2023, 12:24:50 »
Henkilökohtaisesti mulle mieluisin vastaus jos hinta on liian korkea ja haluaa kuitenkin ”jättää ovia auki”, niin olisi esim että ”Kiitos vastauksesta! Juuri tällä hetkellä hinta ylittää budjetin, mutta jos mieleni joskus muuttuu niin olen yhteyksissä!” tai jotain vastaavaa, kohteliasta kuitenkin.😊
Tulee välillä niitä jotka vastaavat hintoihin/ehtoihin vain tyyliin että ”kallista” tms. Se on mun mielestä aika tökerö vastaus.😄
Opiskelijarouva

Turku

Poissa orjamies

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1751
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #2 : Toukokuu 31, 2023, 12:50:40 »
jokunen on ollut olen valinnut vastauksen a-d väliltä kertonut myös 40 vuoden kokemuksella

mielipiteeni. tinkiminenkin on silloin turhaa jos olet ajatellut 200e olisi ok pyyntö on 600e

ei tommosia eroja tingi kuin huutokauppakeisari  jos ero olisi 50-100e  voisin tehdäkkin

vastatarjouksen.
kysyvälle vastataan

Poissa mattssonni

  • Hero Member
  • Viestejä: 749
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #3 : Toukokuu 31, 2023, 13:00:48 »
Henkilökohtaisesti mulle mieluisin vastaus jos hinta on liian korkea ja haluaa kuitenkin ”jättää ovia auki”, niin olisi esim että ”Kiitos vastauksesta! Juuri tällä hetkellä hinta ylittää budjetin, mutta jos mieleni joskus muuttuu niin olen yhteyksissä!” tai jotain vastaavaa, kohteliasta kuitenkin.😊
Tulee välillä niitä jotka vastaavat hintoihin/ehtoihin vain tyyliin että ”kallista” tms. Se on mun mielestä aika tökerö vastaus.😄

Mielessä oli enemmänkin se, jos hinta ylittää markkinatason, ei välttämättä budjettia. Esim. 250e/h on teilu ylihinta, jos on kysynyt pelkkää stripteasea ja sylitanssia. Tai 350e/h on kallis, jos kysyi hintaa pelkille perusjutuille ilman erikoisuuksia tai lisätoiveita.
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa Ilotikku

  • Full Member
  • Viestejä: 475
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #4 : Toukokuu 31, 2023, 13:27:38 »
Näistä kikkailuista pääsisi selkeillä listahinnoilla. Hinnat esille eri ajoille ja lisäpalveluille ja sillä sipuli. Siinä kun kiima takoo ohimoissa ja saa tekstarina takaisin tarjouksen, jossa pusut, sperman kurlailut ja varpaankynsien lakkaamiset kolminkertaistivat tuntihinnan, pitää laskea aika moneen, että pystyy tuottamaan vastaukseksi muuta kuin: "WTF?!"

Poissa punaniska

  • Full Member
  • Viestejä: 133
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #5 : Toukokuu 31, 2023, 13:37:25 »
Itse suosin yleensä vaihtoehtoa B. Tässäkin tapauksessa.

Poissa oulum

  • Jr. Member
  • Viestejä: 74
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #6 : Toukokuu 31, 2023, 13:37:44 »
Tämä ongelma tulee esiin, jos on vain puhelinnumero mihin soittaa. Ei hintaatietoa ilmoitettu tai ei sähköpostia. Jos on aivan tolkuton pyynti, olen kiittänyt tiedosta ja sanonut ettei ole noin paljoa rahaa.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 8966
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #7 : Toukokuu 31, 2023, 13:42:11 »
Ilmoitukset joissa nainen on vakuuttunut että hänen pillunsa on tehty kullasta ja perseestä tulee timantteja, vastaan aina "Kiitokset informaatiosta ja oikein hyvää päivän jatkoa"
Why so fragile?

Poissa Cece

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 2620
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #8 : Toukokuu 31, 2023, 14:13:57 »
Käyttäisin vaihtoehdon b) , mutta vielä en ole törmännyt yli 250€/h pyyntöihin
Helläkätinen herrasmies lassie

Poissa AngelEyesforYou

  • Newbie
  • Viestejä: 25
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #9 : Toukokuu 31, 2023, 14:33:41 »
Henkilökohtaisesti mulle mieluisin vastaus jos hinta on liian korkea ja haluaa kuitenkin ”jättää ovia auki”, niin olisi esim että ”Kiitos vastauksesta! Juuri tällä hetkellä hinta ylittää budjetin, mutta jos mieleni joskus muuttuu niin olen yhteyksissä!” tai jotain vastaavaa, kohteliasta kuitenkin.😊
Tulee välillä niitä jotka vastaavat hintoihin/ehtoihin vain tyyliin että ”kallista” tms. Se on mun mielestä aika tökerö vastaus.😄

Täysin samaa mieltä  :headbang:

Poissa Kyybel

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2829
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #10 : Toukokuu 31, 2023, 14:39:45 »
Ei kai siihen muuten voi vastata kuin että nyt on väärät ostohousut jalassa ja palataan uudelleen asiaan kun toiset tulee pesulasta...
Hattu päästä ja kukka rintaan...

Poissa Turuntyttö

  • Hero Member
  • Galleria (5)
  • Viestejä: 930
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #11 : Toukokuu 31, 2023, 15:13:00 »
Henkilökohtaisesti mulle mieluisin vastaus jos hinta on liian korkea ja haluaa kuitenkin ”jättää ovia auki”, niin olisi esim että ”Kiitos vastauksesta! Juuri tällä hetkellä hinta ylittää budjetin, mutta jos mieleni joskus muuttuu niin olen yhteyksissä!” tai jotain vastaavaa, kohteliasta kuitenkin.😊
Tulee välillä niitä jotka vastaavat hintoihin/ehtoihin vain tyyliin että ”kallista” tms. Se on mun mielestä aika tökerö vastaus.😄

Mielessä oli enemmänkin se, jos hinta ylittää markkinatason, ei välttämättä budjettia. Esim. 250e/h on teilu ylihinta, jos on kysynyt pelkkää stripteasea ja sylitanssia. Tai 350e/h on kallis, jos kysyi hintaa pelkille perusjutuille ilman erikoisuuksia tai lisätoiveita.

Noh, tuo ”markkinataso” nyt on käsitteenä hieman suhteellinen tällä alalla.. Ymmärtääkseni aika moni ainakin suomalaisista laskuttaa käytetyn ajan mukaan (sisältäen ns perusjutut). Siinä mielessä näitä ”kysyin vaan sylitanssia/suikkaria/käsihoitoa” yms tapauksia on ikävä kyllä vähän liikaa.

MUN mielestä on selkeämpää sekä mulle että asiakkaalle, että on se yksi hinta joka sisältää ne perusjutut jotka kyllä olen vielä erikseen luetellut. Kuin että olisi jokaiselle eri tekemiselle jokin hinta x, y jne. Ja mitä esim re:n listoilla näkee sitä laukeamisrajoitusta, niin itse en oikein näe että mulla olisi sellainen. Eli käytännössä heti kun on lauennut niin vaikka 30min ajasta olisi mennyt vasta 5min, niin heittäisin pihalle..😬 Ei oo mun tyylistä toimintaa.

Ja muistetaan, että oli se ”markkinataso” kenenkin mielestä mitä tahansa, niin loppupeleissä se pt määrittää ihan itse hintansa ja sitä olisi suotavaa kunnioittaa! ☺️
Opiskelijarouva

Turku

Poissa Vieras1437

  • Newbie
  • Viestejä: 49
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #12 : Toukokuu 31, 2023, 15:18:32 »
En yleensä osallistu hintakeskusteluihin, mutta sanotaanko näin, että kaikki on kiinni mitä on tarjolla. Jos rahoilleen saa vastinetta nii eipä paljon kiinnosta. On tullu maksettua se 350 puolesta tunnista. Oli sen arvoinen.
Mut sellaiset perus vanilla ei mitään extroja 200E 30 min menee välittömästi roskikseen.

Poissa Tonava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2392
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #13 : Toukokuu 31, 2023, 15:22:35 »
Vaihtoehto c ilman muuta. Jos hintapyyntö ei miellytä, niin viestittelyä on turha jatkaa.

Poissa FortySexN2

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1281
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #14 : Toukokuu 31, 2023, 15:24:21 »
Kiitän vastauksesta ensikädessä. Mikäli en siihen panetukseen löydä vastaavia edullisemmin, nielen kalkin ja varaan ajan, jos löydän niin kerron valinneeni toisen palveluntuottajan.

Poissa Hanna Ihmemaassa

  • Full Member
  • Galleria (8)
  • Viestejä: 176
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #15 : Toukokuu 31, 2023, 15:39:58 »
Henkilökohtaisesti mulle mieluisin vastaus jos hinta on liian korkea ja haluaa kuitenkin ”jättää ovia auki”, niin olisi esim että ”Kiitos vastauksesta! Juuri tällä hetkellä hinta ylittää budjetin, mutta jos mieleni joskus muuttuu niin olen yhteyksissä!” tai jotain vastaavaa, kohteliasta kuitenkin.😊
Tulee välillä niitä jotka vastaavat hintoihin/ehtoihin vain tyyliin että ”kallista” tms. Se on mun mielestä aika tökerö vastaus.😄

Tää on hyvä vastaus. Ei mitään ihmeellisiä tekosyitä miksi ei onnistukaan eikä tinkimistä vastatarjousta.
🎀 Pääsy Ihmemaahani Kuopiossa 🎀

Poissa Leea

  • Newbie
  • Viestejä: 37
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #16 : Toukokuu 31, 2023, 17:14:29 »
Vaihtoehto c tuntuu olevan yleisesti käytössä ja se on ihan ok, oli syy sitten mikä tahansa.

Poissa Seksi-Seppo

  • Jr. Member
  • Viestejä: 63
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #17 : Toukokuu 31, 2023, 17:38:49 »
Kyllä mä yleensä kerron rehellisesti jos pidän hintaa liian kovana. Joskus menee siitä laajemmaksi palvelujen kysylelyksi ja jopa tapaamiseen, kun hinnoittelut on niin erilaisia. Jotkut ottaneet sen tinkaamisena, vaikka ilmoitan "kiitos, mutta ei kiitos", ja suuttuneet.

Poissa keravankolli

  • Hero Member
  • Viestejä: 737
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #18 : Toukokuu 31, 2023, 19:09:45 »
Kun perusgfe menee yli 200-250e/h,niin onhan tosiaan pillu kultaa,ja perse timanggei täynnä. Kerran piruuttaan kokeilin erästä 300e/h gfeä,eikä se kokemus tehny paljoa hullua hurskaammaksi. Nykyään sama PT ottaa 350e/h. No onhan hän ihan kivannäköinen,ja timmi urheilija,mutta pitkässä juoksussa saattaa hinnoittella itsensä pihalla.
Kysymykseen: Jos on asiallinen vastaus,niin silloin kohteliaasti todennu,että kiitos vastauksestasi,mutta hintasi on yläkanttiin keskiarvohintaan nähden. Joko alkaa hintaneuvoittelut,tai radiohiljaisuus..
...Mä kokeilen vaan sormella...

Poissa perasmies

  • Jr. Member
  • Viestejä: 83
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miten vastata yleisen tason ylittäviin hintapyyntöihin
« Vastaus #19 : Toukokuu 31, 2023, 21:21:45 »
mä käytän kanssa vaihtoehtoa B kohteliaasti esille tuoden että on liian kallis mun lompakolle.
jos mä vaan ihan vähän...