Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ostokset netissä ja laki  (Luettu 1453 kertaa)

Poissa Penasto1111

  • Newbie
  • Viestejä: 6
  • * Kelpo kaveri
Ostokset netissä ja laki
« : Heinäkuu 06, 2023, 14:08:42 »
Tuli tällainen päähänpiston, että onko ns. laitonta jos pyytää henkilöltä jonkin sortin todistetta joka tarjoaa kuvia/videoita taikka gfe tyyppistä menoa netissä? Niin tietää ettei kyseessä ole feikke yms?

Poissa TuhmaMyy

  • Jr. Member
  • Viestejä: 60
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Ostokset netissä ja laki
« Vastaus #1 : Heinäkuu 06, 2023, 15:52:43 »
Ei se laitonta ole, mutta oman kokemuksen mukaan varmistuskuvien pyytäjät ei ole tosissaan koskaan ostamassa mitään, pelkästään kalastelemassa ilmaiskuvia. Siksi monet ei niitä lähettele, vaikkeivät feikkejä olisikaan.

Poissa mattssonni

  • Hero Member
  • Viestejä: 783
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ostokset netissä ja laki
« Vastaus #2 : Heinäkuu 06, 2023, 16:16:02 »
Joo, ei siinä tosiaan mitään laitonta ole. Useimmitenhan se on ihan kauppatapa, että myyjä lähettää etämyynnissä kuvan tms. tuotteesta. Mutta kuten myy sanoi, tällä alalla niitä ei yleensä tavata lähetellä. Kuvien ja videoiden osto netin kautta on aina hieman riski, mutta melko pieni, jos myyjä on yhtään aktiivisempi - huijaamalla menettää nopeasti asiakkaat.
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Ostokset netissä ja laki
« Vastaus #3 : Heinäkuu 06, 2023, 19:08:23 »
Itse en tee ainakaan tällä hetkellä kuin liveä, mutta koitan kuvitella jos uutena alkaisi myymään etäjuttuja...
Eihän sen todistekuvan tartte olla mikään eroottinen kuva?
Eikö se voi olla ihan asiallinen vaatteet päällä oleva kuva, jossa vaikka jokin lappu johon kirjoitettu asiakkaan pyytämä teksti?
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Ostokset netissä ja laki
« Vastaus #4 : Heinäkuu 06, 2023, 19:40:59 »
Siis jotenkin näin esim.?
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa mattssonni

  • Hero Member
  • Viestejä: 783
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ostokset netissä ja laki
« Vastaus #5 : Heinäkuu 06, 2023, 21:06:36 »
Venlalta uskaltaisin ostaa ilman mitään kuvia ja todisteita. Tosin en osta keneltäkään kuvia ja videoita (ne eivät ole minun juttuni, maksan vain livestä), mutta esim. ennakkomaksun uskaltaisin Venlalle maksaa, jos sitä edellytettäisiin. Venla on esimerkki tunnetusta hyvämaineisesta palveluntarjoajasta, johon siksi luottaisin.
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa Penasto1111

  • Newbie
  • Viestejä: 6
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ostokset netissä ja laki
« Vastaus #6 : Heinäkuu 06, 2023, 21:29:09 »
Joo. Syynä miksi kysyin on koska pyydellyt naapurisivustolla (stre) tuollaisesta vastaavissa ilmoissa ja usein on ollut henkilöitä jotka häippäsevät oston jälkeen jossa olen siis joutunut huijatuksi. Toki olen itse tehnyt sama tapauksissa missä pyydän henkilöltä varmenne kuvaa ja en sitten loppujen lopuksi sovi kaupoista pt:n kanssa.
Ilmeisesti kyseisestä käytöksestä oli tehty rikosilmoitus (näin minulle kerrottiin) toki vielä mitään ei ole tullut ja siksi päädyin kysymään, että onko tässä nyt jotain "rikollista" tapahtunut.

Ja ehkä vielä näin loppuun en sano, että tämä on ollut ylpeintä käytöstäni ja luultavasti ei tule jatkossa toistumaan etenkin jos yllämainittu pitäisi paikkaansa. Ja kuvista sen verran mitä itse olen pyytänyt on juuri ollut sellaisia mistä ei tulisi ilmi henkilöllisyyttä ja ei mitään seksuaalistakaan. Mietein tässä vain, että minkälainen prosessi tuo on sitten, että olisiko tuossa sen enempää tarvetta "tutkia" ilmoitusta toisessa päässä.

EDIT: Toki voi varmaan kyseessä olla jonkinsortin pelotteluakin vain.

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Ostokset netissä ja laki
« Vastaus #7 : Heinäkuu 06, 2023, 21:35:38 »
Joo. Syynä miksi kysyin on koska pyydellyt naapurisivustolla (stre) tuollaisesta vastaavissa ilmoissa ja usein on ollut henkilöitä jotka häippäsevät oston jälkeen jossa olen siis joutunut huijatuksi. Toki olen itse tehnyt sama tapauksissa missä pyydän henkilöltä varmenne kuvaa ja en sitten loppujen lopuksi sovi kaupoista pt:n kanssa.
Ilmeisesti kyseisestä käytöksestä oli tehty rikosilmoitus (näin minulle kerrottiin) toki vielä mitään ei ole tullut ja siksi päädyin kysymään, että onko tässä nyt jotain "rikollista" tapahtunut.

Ja ehkä vielä näin loppuun en sano, että tämä on ollut ylpeintä käytöstäni ja luultavasti ei tule jatkossa toistumaan etenkin jos yllämainittu pitäisi paikkaansa. Ja kuvista sen verran mitä itse olen pyytänyt on juuri ollut sellaisia mistä ei tulisi ilmi henkilöllisyyttä ja ei mitään seksuaalistakaan. Mietein tässä vain, että minkälainen prosessi tuo on sitten, että olisiko tuossa sen enempää tarvetta "tutkia" ilmoitusta toisessa päässä.

EDIT: Toki voi varmaan kyseessä olla jonkinsortin pelotteluakin vain.

Ei ole rikollista ja kyseessä on vaan pelottelu.
Älä ole huolissasi.

Mulla meni...no aikaleimoista näkee mikä aika meni tuollaisen todistekuvan tuottamiseen (ja siinä piti mun hieman poistaa taustaa & tatskoja). Ei siis pitäisi olla mikään ongelma palveluntuottajalle, joka tekee bisnestä etäjutuilla.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa Penasto1111

  • Newbie
  • Viestejä: 6
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ostokset netissä ja laki
« Vastaus #8 : Heinäkuu 06, 2023, 21:53:39 »
Joo. Syynä miksi kysyin on koska pyydellyt naapurisivustolla (stre) tuollaisesta vastaavissa ilmoissa ja usein on ollut henkilöitä jotka häippäsevät oston jälkeen jossa olen siis joutunut huijatuksi. Toki olen itse tehnyt sama tapauksissa missä pyydän henkilöltä varmenne kuvaa ja en sitten loppujen lopuksi sovi kaupoista pt:n kanssa.
Ilmeisesti kyseisestä käytöksestä oli tehty rikosilmoitus (näin minulle kerrottiin) toki vielä mitään ei ole tullut ja siksi päädyin kysymään, että onko tässä nyt jotain "rikollista" tapahtunut.

Ja ehkä vielä näin loppuun en sano, että tämä on ollut ylpeintä käytöstäni ja luultavasti ei tule jatkossa toistumaan etenkin jos yllämainittu pitäisi paikkaansa. Ja kuvista sen verran mitä itse olen pyytänyt on juuri ollut sellaisia mistä ei tulisi ilmi henkilöllisyyttä ja ei mitään seksuaalistakaan. Mietein tässä vain, että minkälainen prosessi tuo on sitten, että olisiko tuossa sen enempää tarvetta "tutkia" ilmoitusta toisessa päässä.

EDIT: Toki voi varmaan kyseessä olla jonkinsortin pelotteluakin vain.

Ei ole rikollista ja kyseessä on vaan pelottelu.
Älä ole huolissasi.

Mulla meni...no aikaleimoista näkee mikä aika meni tuollaisen todistekuvan tuottamiseen (ja siinä piti mun hieman poistaa taustaa & tatskoja). Ei siis pitäisi olla mikään ongelma palveluntuottajalle, joka tekee bisnestä etäjutuilla.

Joo olenkin yleensä neuvonut henkilöitä ottamaan kuvan jossa voisi lukee vaikka heidän nimimerkkinsä millä kullakin palvelimella niin ei aina tarvitsisi ottaa uutta. Toki tapauksissa missä olen jutellut "varmoille" eli henkilöille jolla on hyvä historia yms ja tehnyt pitempään niin en ole sellaista heiltä pyytänyt. Vaikka kyseessä onkin pelottelu niin kyllä tämä silti saa vaikutuksen omiin tekemisiin :D

Poissa Ohotnik

  • Full Member
  • Viestejä: 213
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Ostokset netissä ja laki
« Vastaus #9 : Heinäkuu 06, 2023, 22:43:49 »
Venla  :inlove:

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5169
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Ostokset netissä ja laki
« Vastaus #10 : Heinäkuu 06, 2023, 23:58:34 »
Siis jotenkin näin esim.?

Katsoin vaan Venlan kuvaa. No tissejä. Ja mietin että mitä sä sekoilet, mikä penasto1111, kirjoita vaikka TISSIT ennemmin!

Jouduin siirtymään tisseistä lukemaan ketjun ja tajusin että olihan tolle penastolle pointti 😆
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa Penasto1111

  • Newbie
  • Viestejä: 6
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ostokset netissä ja laki
« Vastaus #11 : Heinäkuu 07, 2023, 20:26:16 »
Joo. Syynä miksi kysyin on koska pyydellyt naapurisivustolla (stre) tuollaisesta vastaavissa ilmoissa ja usein on ollut henkilöitä jotka häippäsevät oston jälkeen jossa olen siis joutunut huijatuksi. Toki olen itse tehnyt sama tapauksissa missä pyydän henkilöltä varmenne kuvaa ja en sitten loppujen lopuksi sovi kaupoista pt:n kanssa.
Ilmeisesti kyseisestä käytöksestä oli tehty rikosilmoitus (näin minulle kerrottiin) toki vielä mitään ei ole tullut ja siksi päädyin kysymään, että onko tässä nyt jotain "rikollista" tapahtunut.

Ja ehkä vielä näin loppuun en sano, että tämä on ollut ylpeintä käytöstäni ja luultavasti ei tule jatkossa toistumaan etenkin jos yllämainittu pitäisi paikkaansa. Ja kuvista sen verran mitä itse olen pyytänyt on juuri ollut sellaisia mistä ei tulisi ilmi henkilöllisyyttä ja ei mitään seksuaalistakaan. Mietein tässä vain, että minkälainen prosessi tuo on sitten, että olisiko tuossa sen enempää tarvetta "tutkia" ilmoitusta toisessa päässä.

EDIT: Toki voi varmaan kyseessä olla jonkinsortin pelotteluakin vain.

Ei ole rikollista ja kyseessä on vaan pelottelu.
Älä ole huolissasi.

Mulla meni...no aikaleimoista näkee mikä aika meni tuollaisen todistekuvan tuottamiseen (ja siinä piti mun hieman poistaa taustaa & tatskoja). Ei siis pitäisi olla mikään ongelma palveluntuottajalle, joka tekee bisnestä etäjutuilla.

Tuli tuosta ihan vaan mieleen nyt kun aiheena niin jos kysesistä olisi esim tehty ilmoitus niin siitä tuskin koko homma etenisi mihinkään. En nyt tiedä miten hommat etenis

Poissa Jansku72

  • Hero Member
  • Viestejä: 552
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Ostokset netissä ja laki
« Vastaus #12 : Heinäkuu 15, 2023, 07:34:25 »
Venla  :inlove:
Joo, tämähän sopis ihan tämmöisenään "naisia vaatteet päällä"-ketjuun :)