Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella  (Luettu 7552 kertaa)

Poissa rassexx

  • Full Member
  • Viestejä: 165
  • * Kelpo kaveri
Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« : Marraskuu 15, 2019, 13:22:27 »
En ollut huomannut, että tätä juttua olisi tänne jaettu. Ehkäpä meillä monella taitaa olla tämä sama käsitys ilman median kirjoituksia. ???

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/817887-seksityossa-iso-ero-pk-seudulla-ja-tampereella-meilla-on-taysin-painvastainen

Poissa Vieras0032

  • Hero Member
  • Viestejä: 582
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #1 : Marraskuu 15, 2019, 15:57:03 »
Minullekin tulee vähän väliä tekstareita Pro tukipisteeltä. Tuossa artikkelissa pisti silmään tämä "Voimme esimerkiksi auttaa lomakkeiden täytössä, miettiä opiskelu- ja työpaikkoja. Voimme myös ohjata heitä tarvittaessa eteenpäin." Eli jopa pro tukipiste on sitä mieltä, että maksullista seksiä myyvä nainen on jotenkin tyhmä ja avun tarpeessa. Ja vitsi, minulla on ammattitaitoa tehdä mitä tahansa enemmän, kun kirjastotädillä.
Vitut sanoi Vateeni ja hän oli viisas mies. Onko oikeasti noin vaikea ymmärtää, että perseen myynti voi olla tietoinen päätös ja lähinnä loukkaannun, kun minua joku kirjastotäti yrittää "auttaa". Minun mielestä kirjastotäti voisi itse alkaa jakamaan persettä, miehet yhden ketjun mukaan tykkää rilleistä ja palkkakin on jotain x 10.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #2 : Marraskuu 15, 2019, 18:23:10 »
Tekstareista voi kieltäytyä, kuten kaikesta viestinnästä josta ei pidä.

Pro tukipiste on tärkeä, mutta jos vaihdat paikkakuntaa, tulee aina uusi ilmoitus, jos niitä ei kiellä.

Ja itse en koe tarvitsevani tukea, mielestäni Pro tukipisteen pitäisi, jos mahdollista, mennä esim Kamppiin, jossa pissikset ottavat suihin jotta saisivat adidakset tai iphonen. Valistusta siitä että se on seksityötä. Kuinka moni 15-vuotias haluaa olla seksityöläinen?

Mielestäni avunanto kaikenlaisissa viranomais- ja koulutusjutuissa on erittäin tärkeää, niitä tarvitsee niin seksityöntekijä kuin ihan tavan tallaaja. Voi olla että joskus pestaudun tukipisteen työntekijäksi. Siellä tehty työ on tärkeää.
Jos tarjottu apu ei kolahda, niin antaa olla. Jos kolahtaa, niin tosi hyvä juttu.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2019, 18:28:19 kirjoittanut Aurora Mature »

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #3 : Marraskuu 15, 2019, 18:32:52 »
Tuossa artikkelissa pisti silmään tämä "Voimme esimerkiksi auttaa lomakkeiden täytössä, miettiä opiskelu- ja työpaikkoja. Voimme myös ohjata heitä tarvittaessa eteenpäin." Eli jopa pro tukipiste on sitä mieltä, että maksullista seksiä myyvä nainen on jotenkin tyhmä ja avun tarpeessa.

Mielestäni sinä nyt asetat pro tukipisteen eri asemaan kuin minkä vaan kolmannen tahon. Kolmansia tahoja on lukemattomia, eikä mikään niistä tahoista pidä apua hakevia ihmisiä ”tyhmä ja avun tarpeessa”. Avun tarpeessa kyllä, ja apua annetaan.

Nimara, sinä leimaat ja maalitat Pro tukipisteen toimintaa. Se on surullista.

Poissa Vieras0032

  • Hero Member
  • Viestejä: 582
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #4 : Marraskuu 15, 2019, 19:42:00 »
Älähän jauha paskaa. Pro tukipisteen ihan oikeasti kannattaa etsiä ne apua tarvitsevat, eikä häiriköidä rehellisiä yrittäjiä.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #5 : Marraskuu 15, 2019, 19:47:32 »
Älähän jauha paskaa. Pro tukipisteen ihan oikeasti kannattaa etsiä ne apua tarvitsevat, eikä häiriköidä rehellisiä yrittäjiä.

Siisti suusi, Nimara. Pro tukipiste tekee erittäin arvokasta työtä. Jos et osaa säätää laitteitasi niin ettet saisi sinua häiritseviä viestejä, voit pyytä apua niiden poistamiseen vaikka Pro tukipisteeltä.

Poissa Vieras0032

  • Hero Member
  • Viestejä: 582
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #6 : Marraskuu 15, 2019, 19:54:42 »
No en. Ei me kaikki olla uhreja. Eikä kyse ole vaan häiriköinnistä tekstareilla, vaan periaatteellisista kysymyksistä ja heidän suhtautumistavasta.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #7 : Marraskuu 15, 2019, 20:05:55 »
No en. Ei me kaikki olla uhreja. Eikä kyse ole vaan häiriköinnistä tekstareilla, vaan periaatteellisista kysymyksistä ja heidän suhtautumistavasta.

Tosi surullista että sinä, seksipalvelujen myyjä, et arvosta seksipalvelujen myyjien puolesta työtä tekeviä.

Poissa Kunigazz

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3231
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #8 : Marraskuu 15, 2019, 20:11:40 »
Minullekin tulee vähän väliä tekstareita Pro tukipisteeltä

Mikset sä estä kyseistä numeroa puhelimestasi, jos et halua niitten tekstareita?
Rakastettava rahtari.Kokemuksen karismaa ja suorituskykyistä kalustoa!!

Poissa Vieras0041

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1564
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #9 : Marraskuu 15, 2019, 20:13:44 »
No en. Ei me kaikki olla uhreja. Eikä kyse ole vaan häiriköinnistä tekstareilla, vaan periaatteellisista kysymyksistä ja heidän suhtautumistavasta.

Tosi surullista että sinä, seksipalvelujen myyjä, et arvosta seksipalvelujen myyjien puolesta työtä tekeviä.

Ihan sama tuli mieleen tuosta ton raivoamisesta.

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #10 : Marraskuu 15, 2019, 20:18:30 »
Ymmärrän kyllä Nimaran suhtautumista tähän. Minuakin suututti hieman se sama lause siinä jutussa. Olen saanut eräältä sosiaalialan "auttavalta henkilöltä"  ::) niin paljon paskaa niskaan, että luottamus kaikkiin "auttaviin tahoihin" on kyllä kadonnut.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #11 : Marraskuu 15, 2019, 20:24:29 »
Ymmärrän kyllä Nimaran suhtautumista tähän. Minuakin suututti hieman se sama lause siinä jutussa. Olen saanut eräältä sosiaalialan "auttavalta henkilöltä"  ::) niin paljon paskaa niskaan, että luottamus kaikkiin "auttaviin tahoihin" on kyllä kadonnut.

Oliko kyse Pro tukipisteen työntekijästä?

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #12 : Marraskuu 15, 2019, 20:30:15 »
Ei ollut. Avauduin jo aiheesta FTS:n foorumilla.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #13 : Marraskuu 15, 2019, 20:32:45 »
Ei ollut. Avauduin jo aiheesta FTS:n foorumilla.

Moni ei ole  FTS-foorumilla. Minä en ole, ei edes kaikki seksinmyyjät, saatika ostajat. Vastasit ketjuun, jossa puitiin Pro-tukipistettä. Helposti voisi saada käsityksen että tarkoitit Pro-tukipisteen työntekijää.

On hyvä pitää keskustelufoorumit erillään toisistaan.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2019, 20:34:41 kirjoittanut Aurora Mature »

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3022
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #14 : Marraskuu 15, 2019, 20:52:38 »
Jännä jos Pro-tukipisteestä tullut ahdistava kuva jollekin.
Heillä on kuitenkin laidasta laitaan palveluja, ja ovat mun kokemuksen mukaan olleet erittäin kiinnostuneita kuulemaan mitä seksityöntekijät heiltä voisivat tarvita ja ovat toteuttaneet monia juttuja mitä on pyydetty.

Noissa artikkeleissa nyt jotenkin korostuu sellaiset suurta yleisöä puhuttelevat asiat, ja ne seksityöntekijän näkökulmasta kiinnostavammat palvelut eivät noissa niin välttämättä tule esille.

Mutta mikä nyt Pro:n toiminnassa mielestäni hyvää/mistä olen itse ihan konkreettisesti hyötynyt:

- Ollut ostokielto lakia ajettaessa keskusteluissa aktiivisesti edustamassa seksityöntekijöiden näkökantaa
- Yrittäjyys tietoiskut
- Kirjanpito tietoiskut
- Lakiopillinen konsultaatio
- Ilmaiset & anonyymit sukupuolitautitestit
- Ilmaiset kortsut, liukkarit, softikset, suuseksisuojat
- Uusien illat joissa aloittelijoiden mahdollisuus kysellä
- Tapaamiset kaikille seksityöntekijöille
- Tarjoavat median seksityöntekijöiden julkaista omia mielipiteitään

...ja niin edelleen. Kaikki mitä vuosien varrella tukkari on tarjonnut ja missä yhteyksissä heidän kanssaan olen ollut tekemisissä ei edes nyt muistu mieleen. Kertaakaan en kuitenkaan heiltä kenenkään puolelta ole kokenut mitään minkä kokisin vastenmieliseksi.
Mä en näe tukkaria itse niinkään "auttavana" tahona, vaan pikemminkin yhteistyötahona.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Pimu & Venla Rööperi ti-ke 2.-3.4.!

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #15 : Marraskuu 15, 2019, 21:07:02 »
Venla puhuu asiaa.

Jos avun tarjoaminen ahdistaa, voi varmaankin sulkea ne kanavat, joita pitkin ne tulevat. Muakin ärsytti jossain vaiheessa. Kerroin että en ole kohderyhmää ja toivon että paukkuja laitettais nuorison sekispalvelukulttuurin estämiseen.
Laitoin viestin että en ole palvelujen tarpeessa, enkä halua viestejä vaikka vaihdan paikkakuntaa.

Olen erittäin pro Pro tukipiste.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2019, 21:10:11 kirjoittanut Aurora Mature »

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #16 : Marraskuu 15, 2019, 21:34:55 »
Onneksi yhteiskunnassamme on vielä, ja etenkin nyt, kymmeniä tahoja, jotka auttavat erilaisissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä. Ja jokaisessa kohderyhmässä avuntarve on eriasteista. Apua tarjotaan peruspuhtauden ylläpidosta, ruokailutapoihin, vaatehuoltoon ja erittäin tarpeellisiin yhteiskunnan avun hakemisiiin, ihan Kelassakäynnistä lomakkeen täyttämiseen netissä.
Monen tahon opastuksiin kuuluu myös apu opintoihin haussa, miten pääset peruskoulun päättävään opetukseen, aikuislukioon, ihan mihin vain.

Näitä apuja tarvitsee monet, ei ainoastaan seksityöntekijät. Ja kun näitä palveluja sulle tarjotaan, voi olla hyvä tarttua tilaisuuteen. Jos sitä ei tarvitse, sen voi sivuuttaa. Hiljaa.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #17 : Marraskuu 15, 2019, 21:59:06 »
Minullekin tulee vähän väliä tekstareita Pro tukipisteeltä. Tuossa artikkelissa pisti silmään tämä "Voimme esimerkiksi auttaa lomakkeiden täytössä, miettiä opiskelu- ja työpaikkoja. Voimme myös ohjata heitä tarvittaessa eteenpäin." Eli jopa pro tukipiste on sitä mieltä, että maksullista seksiä myyvä nainen on jotenkin tyhmä ja avun tarpeessa. Ja vitsi, minulla on ammattitaitoa tehdä mitä tahansa enemmän, kun kirjastotädillä.
Vitut sanoi Vateeni ja hän oli viisas mies. Onko oikeasti noin vaikea ymmärtää, että perseen myynti voi olla tietoinen päätös ja lähinnä loukkaannun, kun minua joku kirjastotäti yrittää "auttaa". Minun mielestä kirjastotäti voisi itse alkaa jakamaan persettä, miehet yhden ketjun mukaan tykkää rilleistä ja palkkakin on jotain x 10.

On todella hyvä lukea miten kykenevä olet. Toivoa voisi ymmärrystä etenkin sinulta, joka olet niin kykenevä, heille jotka eivät olen niin kykeneviä kuin sinä. Heille nuo palvelut voivat olla tie uuteen elämään, tai edes kurkistus. Voihan olla että kurkistus riittää, mutta tarjottua valinnanvaraa ei kannattane väheksyä. Jotkut tarttuu apuun, toiset eivät. Avun tarjoaminen on vain avun tarjoamista, ei sen aliarvioimista, jolle apua tarjotaan. Paitsi jos sen sellaiseksi itse kokee.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #18 : Marraskuu 15, 2019, 22:01:26 »
Nimara
PS Tietääkseni kirjastotädeillä on maisteritutkinto, vanhemmilla riittänee kandidaatti.

Jos puhut sosiaalipuolen auttajista, heillä on tämän kaliiberin = seksinmyyjät, raskas asiakaskunta, vähintään AMK sosiaalityö, ehkä jopa sosiaalipsykologi, siis maisteri yms.

Olen pahoillani jos et ole päässyt virallisten ammattilaisten puheille, jos sitä olisit halunnut.

Voit aina pyytää apua Pro tukipisteestä, siellä on vain ammattilaisia auttamassa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2019, 22:06:30 kirjoittanut Aurora Mature »

Poissa Anaalikeisari

  • Banned
  • Full Member
  • Viestejä: 138
  • * Kelpo kaveri
Vs: Seksityössä iso ero pk-seudulla ja Tampereella
« Vastaus #19 : Marraskuu 15, 2019, 23:37:21 »
Minä luulen että täällä aivan joku muu/muut kuin nimara tarvitsee apua ::)