Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: "turvahenkilö"  (Luettu 3148 kertaa)

Poissa Freyja

  • Sr. Member
  • Galleria (37)
  • Viestejä: 1614
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: "turvahenkilö"
« Vastaus #20 : Maaliskuu 29, 2023, 19:44:26 »
Olen useamman kerran kyllä bongannut turvahenkilön, joka "huomaamattomasti" tulee kulkemaan ohi kun olen ollut odottamassa sovitussa paikassa.

Okei, ohhoh. 😮 Tapahtuuko tällaista paljonkin?

Mä ihmettelin vähän samaa, kuulostaa vähän hassulta että jollain olisi se turvahenkilö aina jossain fyysisesti lähellä.🤔

Mä en ainakaan tunne yhtäkään henkilöä, jolla olisi aikaa saati halua päivystää jossain hollilla aina kun oon hupakoimassa. 😅

Tietysti sitten, jos henkilö hutsuilee vain silloin tällöin, niin ehkä.. Mutta silti kuulostaa sangen oudolta. Ja tulee kyllä nyt valitettavasti vähän jotkut paritus-vibat.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2023, 19:46:04 kirjoittanut Freyja »
"Joissain skandinaavisissa myyteissä korostetaan Freijan vapaata ja huomattavaa seksuaalisuutta."
Yltäkylläisesti vitun voimaa, eli väkeä. 🍯🦪🌺
❤️Espoo❤️

Poissa palvelunostaja

  • Full Member
  • Viestejä: 378
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: "turvahenkilö"
« Vastaus #21 : Maaliskuu 29, 2023, 23:14:02 »
Tämän kuvion voi ajatella kahdella tavalla. Jos hupakko kertoo turvahenkilön olemassaolosta, on hänen todellinen olemassaolo toisarvoista (vrt. autokatoksessa kyltti kameravalvonnasta, jota ei ehkä olekaan).

Toisaalta, jos hupakko ei kerro turvahenkilöstä, on mahdollista että hän on kylmänä ennen kuin 30 minuutin soittolista on puolivälissä. Tällöin turvahenkilön tehtäväksi jää soittaa poliisille.

No incallissa ei kyllä ole mitään hyötyä ilmoittaa turvahenkilöstä joka vain tietää milloin työpäivä loppuu, jos ideana on suojautua henkilöltä joka jo sopiessaan suunnittelee murhaa. Sitä varten pitäisi mennä enempi Amerikan meininkiin; vaatia kuvaa henkkareista, yhteydenottoa työnumerosta, suosituksia kollegoilta…

Mut mä tosiaan kuvittelen tilanteen jossa turvahenkilöstä puhuminen on relevanttia enemmän sellaiseksi, että pt haluaa tapaamisen loppuvan ja aistii että pelkkä moikka ei välttämättä riitä. Vaan mitäpä mä näistä tiedän.

Poissa Unilukkari

  • Hero Member
  • Viestejä: 565
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: "turvahenkilö"
« Vastaus #22 : Maaliskuu 30, 2023, 06:31:57 »
Tämän kuvion voi ajatella kahdella tavalla. Jos hupakko kertoo turvahenkilön olemassaolosta, on hänen todellinen olemassaolo toisarvoista (vrt. autokatoksessa kyltti kameravalvonnasta, jota ei ehkä olekaan).

Toisaalta, jos hupakko ei kerro turvahenkilöstä, on mahdollista että hän on kylmänä ennen kuin 30 minuutin soittolista on puolivälissä. Tällöin turvahenkilön tehtäväksi jää soittaa poliisille.

No incallissa ei kyllä ole mitään hyötyä ilmoittaa turvahenkilöstä joka vain tietää milloin työpäivä loppuu, jos ideana on suojautua henkilöltä joka jo sopiessaan suunnittelee murhaa. Sitä varten pitäisi mennä enempi Amerikan meininkiin; vaatia kuvaa henkkareista, yhteydenottoa työnumerosta, suosituksia kollegoilta…

Mut mä tosiaan kuvittelen tilanteen jossa turvahenkilöstä puhuminen on relevanttia enemmän sellaiseksi, että pt haluaa tapaamisen loppuvan ja aistii että pelkkä moikka ei välttämättä riitä. Vaan mitäpä mä näistä tiedän.

Et ainakaan aloituksesta ensimmäistä esimerkkiäsi etsinyt.

On mainitsemassasi ex post -tarkastuksessa se edullinen puoli, että mahdollinen murhamies havahtuu tarkkailemaan ympäristöään ja kenties kerran vielä aikomuksiaan. Ja jos huonosti käy, tekniikka pääsee todisteiden äärelle tuoreeltaan.

Keskeistä kuitenkin tuo ennakolta ehkäisevä vaikutus.

Olen tavannut ainakin kolme turvahenkilöä etäisyyden päästä, kaksi nuorta tytsyä ja baikkeri. En tiedä heidän työllisyystilanteestaan, mutta puhtaasti keskellä päivää tapahtuneen tilanteen ja ulkoisen habituksen nojalla arvaisin sen olevan heikko.

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5290
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: "turvahenkilö"
« Vastaus #23 : Maaliskuu 30, 2023, 06:46:26 »
Mulla on vain yksi itseni tietämä turvahenkilö-kokemus. Muistan tämän vielä: tapasin neidon SO:n chatissa, kävi ilmi että olemme samalla paikkakunnalla ja koska naisen kuvailu itsestään miellytti, sovimme tapaamisen muistaakseni tunnin päähän. Ehdin siinä käydä suihkussa ja tehdä jotakin pientä ennen lähtöä.

Kun vierailun fyysinen akti oli finaalissa ja makoilimme vuoteella vetämässä henkeä, neito kertoi että hänellä on turvahenkilö, joku tuttunsa. Kun olimme sopineet tapaamisen, neito oli soittanut tutulleen ja kertonut että hänelle tulee asiakas mainitulle ajalle. Ja kun olen poistunut, neito soittaa tutulleen. Hän teki aina niin ja jos hän ei soittaisi kuten on sovittu, heillä oli joku jatkotoimenpide. En muista oliko se sellainen että turvahenkilö saapuu paikalle vaiko ottaa yhteyden poiliisiin vai miten oli.

Poissa Vieras1507

  • Jr. Member
  • Viestejä: 50
  • * Kelpo kaveri
Vs: "turvahenkilö"
« Vastaus #24 : Maaliskuu 30, 2023, 07:04:52 »
Entäpäs toisinpäin..asiakas menee pt:n tykö ja käykin niin, että ryöstetään rahat yms. En tiedä, onko näin käynyt missään. Mutta huumepiireissä ilmiö on yleistynyt rajusti. Luulet meneväsi kivan naisen luokse mutta vastassa onkin pari epätoivoista, veloissa olevaa heppua ja piripölyssä oleva pt. Rahasta niin väliä mutta henkikulta on korvaamaton. Pitääköhän alkaa myös asiakkaiden käyttämään turvahenkilöä?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2023, 07:07:50 kirjoittanut kimalainen »

Poissa Vieras0407

  • Full Member
  • Viestejä: 126
  • * Kelpo kaveri
Vs: "turvahenkilö"
« Vastaus #25 : Maaliskuu 30, 2023, 08:08:23 »
Olen useamman kerran kyllä bongannut turvahenkilön, joka "huomaamattomasti" tulee kulkemaan ohi kun olen ollut odottamassa sovitussa paikassa.

Okei, ohhoh. 😮 Tapahtuuko tällaista paljonkin?

Mä ihmettelin vähän samaa, kuulostaa vähän hassulta että jollain olisi se turvahenkilö aina jossain fyysisesti lähellä.🤔

Mä en ainakaan tunne yhtäkään henkilöä, jolla olisi aikaa saati halua päivystää jossain hollilla aina kun oon hupakoimassa. 😅

Tietysti sitten, jos henkilö hutsuilee vain silloin tällöin, niin ehkä.. Mutta silti kuulostaa sangen oudolta. Ja tulee kyllä nyt valitettavasti vähän jotkut paritus-vibat.

Ulkomailla uskon näin käyneen myös itselleni. Ensin on joutunut odottamaan vaikkapa talon numeroa hetken jossain ja muutaman ohikulkijan jälkeen se on kilahtanut puhelimeen. Mun mielestä myös ihan fiksu tapa toimia ja onnistuu varmasti myös esim kahden naapuri-pt:n yhteistoimintana.

Poissa Vieras1442

  • Hero Member
  • Viestejä: 685
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: "turvahenkilö"
« Vastaus #26 : Maaliskuu 30, 2023, 09:12:08 »
Kaksi kertaa tapaamiseen mennessä on tullut mielikuva että "turvahenkilö" on ulko-oven lähettyvillä päivystämässä.

Ensimmäistä kertaa tapaamiseen mennessä vanhempi setämies istui autossa asunnon takaoven edessä ja katseli kun kävelin oven ohi. Astelin sisään reilusti kadun puolelta ja tyttö asiaa ihmetteli. Toinen kerta sattui rivitalossa olevan tapaamispaikan oven edessä oli myös auto parkissa ja mies katsomassa.

Toki voi olla sattumaakin.

Poissa Buzzard

  • Newbie
  • Viestejä: 21
  • * Kelpo kaveri
Vs: "turvahenkilö"
« Vastaus #27 : Huhtikuu 26, 2023, 13:24:49 »
Olen useamman kerran kyllä bongannut turvahenkilön, joka "huomaamattomasti" tulee kulkemaan ohi kun olen ollut odottamassa sovitussa paikassa.

Okei, ohhoh. 😮 Tapahtuuko tällaista paljonkin?

Ei paljon, mutta joskus.