Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kateus  (Luettu 5967 kertaa)

Poissa Freyja

  • Sr. Member
  • Galleria (37)
  • Viestejä: 1614
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Kateus
« Vastaus #20 : Maaliskuu 17, 2023, 21:17:04 »
Erilaiset vaikeat tunteet ovat siitä vekkuleita, että mikäli niitä kasaa sisäänsä, eikä tutkiskele niiden juurisyitä, ne usein alkavat aiheuttaa monenlaista kurjuutta, mm. ikävää käytöstä muita ihmisiä kohtaan.
"Joissain skandinaavisissa myyteissä korostetaan Freijan vapaata ja huomattavaa seksuaalisuutta."
Yltäkylläisesti vitun voimaa, eli väkeä. 🍯🦪🌺
❤️Espoo❤️

Poissa Entto

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 3995
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Kateus
« Vastaus #21 : Maaliskuu 17, 2023, 22:05:27 »
Eikös suomalaiset ole maailman kateellisin kansa:

Ovat valmiita maksamaan satasen siitä että naapuri menettää viisi kymppiä.
Saitin Bud Spencer

Poissa Mieskissa

  • Full Member
  • Viestejä: 179
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Kateus
« Vastaus #22 : Maaliskuu 17, 2023, 22:10:09 »
No woihan widdu - mä oon ainakin just nyt kateellinen niille, jotka on just panemassa  8)

Hah! Oli treffit just tuota aikaa päällä 😃
Lahti on ihan motissa.

Poissa Vieras0408

  • Full Member
  • Viestejä: 254
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Kateus
« Vastaus #23 : Maaliskuu 18, 2023, 06:46:54 »
Kade heille, kellä on varaa käydä mua useammin maksullisissa.

No en edes ole. En liiemmin muiden reissuja mieti.

Aika huono olen kateutta tuntemaan.

Poissa Tonava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2448
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kateus
« Vastaus #24 : Maaliskuu 18, 2023, 09:52:41 »
Onkohan turskien välinen pillukateus vähentynyt foorumilla, vähän vaikuttaisi siltä.

Poissa Zorbas

  • Hero Member
  • Viestejä: 925
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Kateus
« Vastaus #25 : Maaliskuu 18, 2023, 14:09:06 »

Tämä oli kyllä viisaasti sanottu.
Kateus on toki inhimillistä, mutta ikinä ei voi täysin tietää, millaisia taakkoja joku toinen ihminen kantaa.

Sillä iloisella henkilölläkin saattaa olla sen mittakaavan murheita, että jos niistä tietäisi, tuntisi lähinnä empatiaa.

Se timmi ja hoikka pt saattaa kamppailla syömishäiriön kanssa.

Se tosi paljon aikaan saava tyyppi saattaa haalia projekteja enemmän kuin riittävästi, jotta olisi muuta ajateltavaa kuin elämää varjostavat rankat keissit, joihin ei pysty itse vaikuttamaan.

Menestynyt henkilö on ehkä koko ikänsä yrittänyt todistaa vanhemmilleen olevansa tarpeeksi hyvä, eikä riitä heille siltikään.

Se maailman empaattisin ihminen saattaa raahata mukanaan tuhannen kilon traumalastia.

Sen tajuttoman kaunis ja hyväpeppuinen kollega ehkä elää tietämättömyydessä onko hänen veljensä enää hengissä.

Sen hauskan ja sosiaalisen tyypin isä ehkä tappoi itsensä 20 vuotta sitten.

Se maailman paras domina ehkä elää velkakierteessä.

Se isotissinen, upea blondi ehkä kärsii aivan kammottavista selkäkivuista päivittäin.

Sen tajuttoman kauniin pt:n exä ehkä vainoaa sitä.

Sen huikean syväkurkun läheinen on ehkä saattohoidossa.

Jokaisella on ne omat, upeat, uniikit puolensa, mutta myös ihan jokaiselta löytyy ne varjot, joiden kanssa täytyy pärjäillä. Silloinkin kun niitä ei itse edes tiedosta.

Ei voi ikinä tietää mitä kaikkea se toinen ihminen kantaa harteillaan.

---

Kyllä. Minäkin tunnen välillä kateutta. Ne ovat sellaisia asioita, joita toivoisi myös omalle kohdalleen. Mutta sitten toisaalta taas, elämä voisi olla hyvin erilaista, eikä välttämättä lainkaan parempaa, vaikka omaisikin ne kadehtimansa ominaisuudet / asiat.

Kun kadehtii jotakuta toista kannattaa myös muistaa että ehkä joku kadehtii itseäkin jostain syystä.

Kuten myös... Mitä minä voisin tehdä sen eteen, että saavuttaisin ne asiat, joita kadehdin muissa?

Joskus välillä voi unohtua kuinka valtavan paljon duunia joku on saattanut tehdä sen eteen, että on saavuttanut elämässään ne asiat, joita joku toinen kadehtii. Siellä voi olla taustalla aivan helvetisti opintoja ja paskapalkkaisia töitä (ja valvottuja öitä, heh...). Siellä voi olla takana 10 vuotta terapiaa. Siellä voi olla takana että on joutunut lapsesta saakka pärjäämään käytännössä omillaan. Sillä kadehditulla henkilöllä ei välttämättä ole nimeksikään vapaa-aikaa. Se kadehdittu ihminen saattaa arjessaan olla yksinäinen.

---

Olisipa maailma kyllä parempi paikka kaikille jos - eivät ainoastaan pt:t pitäisi keskenään yhtä - vaan jos kaikki ihmiset pyrkisivät tukemaan toinen toistaan.

Rumaksi kateus muuttuu siinä kohtaa, kun se alkaa ilmetä katkeruutena ja vihana. Jos tunteiden ajamana päädytään häijyihin tekoihin, olivatpa ne sitten haavoittavia sanoja, joko selän takana tai päin näköä, tai konkreettisempia tekoja.

Voimaa, valoa ja rakkautta ihan jokaiselle. ❤️

Todella hieno kirjoitus!

Kun pt:t kirjoittavat upeasta kokemuksesta asiakkaan kanssa tai ketjussa asiakkaat kertovat pt:lta saamistaan kehuista huomaan toivovani samaa omista tapaamisistani. Tämä on vain inhimillistä. Eivät nämä kuitenkaan vähennä sitä nautinnon ja valon määrää elämääni mitä tapaamisista olen saanut. Hyvä kateus on ihailua ja innostaa parhaimmillaan tavoittelemaan uusia asioita.

Myrkylliseksi se kääntyy vasta kun siitä herää halu saada nämä hyvät asiat pois toisilta. Tämä lähenee jo mielen sairautta.  Oma elämä ei muutu paremmaksi sillä, että koettaa pilata sitä toisilta. Ja tässä on hyvä ymmärtää Freyjan luettelemat esimerkit. Kateuden kohde on yksi detalji toisen elämästä, et voi tietää kokonaisuutta.

Se, että Nina aloitti tämän ketjun kyllä kuvaa kuinka yleinen ja inhimillinen tunne kateus on. Ulkopuolisen silmiin Nina on todella kaunis, ehkä forkan nokkelin kynäilijä, kovasti kehuttu suikkareistaan ja myös kirjoittelussaan rehellinen ja aito. En kyllä olisi keksinyt mistä voisi olla kateellinen.

Suomalaisen maksuseksiskene näkyy kyllä mun silmiin todella upeana mm. pt:iden yhteishengessä ja toistensa tukemisessa  stigmatisoidulla ja juridisesti vaikealla toimialalla. Jotain kupruja on näkynyt täälläkin, mutta pääsääntöisesti negatiivinen kateus on todella vähäistä.
#maksuseksionihanaa

Poissa Zorbas

  • Hero Member
  • Viestejä: 925
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Kateus
« Vastaus #26 : Maaliskuu 18, 2023, 14:16:07 »
Erilaiset vaikeat tunteet ovat siitä vekkuleita, että mikäli niitä kasaa sisäänsä, eikä tutkiskele niiden juurisyitä, ne usein alkavat aiheuttaa monenlaista kurjuutta, mm. ikävää käytöstä muita ihmisiä kohtaan.

Repunappi jumissa, mutta taas loistava kommentti sulta! Se on juuri näin! Niin kauan kun niitä vaikeita tunteita ja juurisyitä pystyy käsittelemään, on valoa tunnelin päässä. Kun se kääntyy vihaksi ja toiminnaksi muita kohtaan, alkaa oman tilanteen paranemisen mahdollisuus näyttää aika huonolta.
#maksuseksionihanaa

Poissa mattssonni

  • Hero Member
  • Viestejä: 777
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kateus
« Vastaus #27 : Maaliskuu 18, 2023, 14:18:17 »

Tämä oli kyllä viisaasti sanottu.
Kateus on toki inhimillistä, mutta ikinä ei voi täysin tietää, millaisia taakkoja joku toinen ihminen kantaa.

Sillä iloisella henkilölläkin saattaa olla sen mittakaavan murheita, että jos niistä tietäisi, tuntisi lähinnä empatiaa.

Se timmi ja hoikka pt saattaa kamppailla syömishäiriön kanssa.

Se tosi paljon aikaan saava tyyppi saattaa haalia projekteja enemmän kuin riittävästi, jotta olisi muuta ajateltavaa kuin elämää varjostavat rankat keissit, joihin ei pysty itse vaikuttamaan.

Menestynyt henkilö on ehkä koko ikänsä yrittänyt todistaa vanhemmilleen olevansa tarpeeksi hyvä, eikä riitä heille siltikään.

Se maailman empaattisin ihminen saattaa raahata mukanaan tuhannen kilon traumalastia.

Sen tajuttoman kaunis ja hyväpeppuinen kollega ehkä elää tietämättömyydessä onko hänen veljensä enää hengissä.

Sen hauskan ja sosiaalisen tyypin isä ehkä tappoi itsensä 20 vuotta sitten.

Se maailman paras domina ehkä elää velkakierteessä.

Se isotissinen, upea blondi ehkä kärsii aivan kammottavista selkäkivuista päivittäin.

Sen tajuttoman kauniin pt:n exä ehkä vainoaa sitä.

Sen huikean syväkurkun läheinen on ehkä saattohoidossa.

Jokaisella on ne omat, upeat, uniikit puolensa, mutta myös ihan jokaiselta löytyy ne varjot, joiden kanssa täytyy pärjäillä. Silloinkin kun niitä ei itse edes tiedosta.

Ei voi ikinä tietää mitä kaikkea se toinen ihminen kantaa harteillaan.

---

Kyllä. Minäkin tunnen välillä kateutta. Ne ovat sellaisia asioita, joita toivoisi myös omalle kohdalleen. Mutta sitten toisaalta taas, elämä voisi olla hyvin erilaista, eikä välttämättä lainkaan parempaa, vaikka omaisikin ne kadehtimansa ominaisuudet / asiat.

Kun kadehtii jotakuta toista kannattaa myös muistaa että ehkä joku kadehtii itseäkin jostain syystä.

Kuten myös... Mitä minä voisin tehdä sen eteen, että saavuttaisin ne asiat, joita kadehdin muissa?

Joskus välillä voi unohtua kuinka valtavan paljon duunia joku on saattanut tehdä sen eteen, että on saavuttanut elämässään ne asiat, joita joku toinen kadehtii. Siellä voi olla taustalla aivan helvetisti opintoja ja paskapalkkaisia töitä (ja valvottuja öitä, heh...). Siellä voi olla takana 10 vuotta terapiaa. Siellä voi olla takana että on joutunut lapsesta saakka pärjäämään käytännössä omillaan. Sillä kadehditulla henkilöllä ei välttämättä ole nimeksikään vapaa-aikaa. Se kadehdittu ihminen saattaa arjessaan olla yksinäinen.

---

Olisipa maailma kyllä parempi paikka kaikille jos - eivät ainoastaan pt:t pitäisi keskenään yhtä - vaan jos kaikki ihmiset pyrkisivät tukemaan toinen toistaan.

Rumaksi kateus muuttuu siinä kohtaa, kun se alkaa ilmetä katkeruutena ja vihana. Jos tunteiden ajamana päädytään häijyihin tekoihin, olivatpa ne sitten haavoittavia sanoja, joko selän takana tai päin näköä, tai konkreettisempia tekoja.

Voimaa, valoa ja rakkautta ihan jokaiselle. ❤️

Tämä oli todella hyvä kirjoitus! Kiitos Freyjalle, että kirjoitit tämän.
Sanoisin, että tällä kirjoituksella on jo tässä vaiheessa vuotta vahva kiinnitys loppuvuodesat pidettävän "Vuoden paras kirjoitus" -äänestyksen ykköstilaan. Toki Freyjalla on vielä loppuvuosi aikaa ylittää itsensä  ;D
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa Freyja

  • Sr. Member
  • Galleria (37)
  • Viestejä: 1614
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Kateus
« Vastaus #28 : Maaliskuu 18, 2023, 14:47:03 »

Tämä oli kyllä viisaasti sanottu.
Kateus on toki inhimillistä, mutta ikinä ei voi täysin tietää, millaisia taakkoja joku toinen ihminen kantaa.

Sillä iloisella henkilölläkin saattaa olla sen mittakaavan murheita, että jos niistä tietäisi, tuntisi lähinnä empatiaa.

Se timmi ja hoikka pt saattaa kamppailla syömishäiriön kanssa.

Se tosi paljon aikaan saava tyyppi saattaa haalia projekteja enemmän kuin riittävästi, jotta olisi muuta ajateltavaa kuin elämää varjostavat rankat keissit, joihin ei pysty itse vaikuttamaan.

Menestynyt henkilö on ehkä koko ikänsä yrittänyt todistaa vanhemmilleen olevansa tarpeeksi hyvä, eikä riitä heille siltikään.

Se maailman empaattisin ihminen saattaa raahata mukanaan tuhannen kilon traumalastia.

Sen tajuttoman kaunis ja hyväpeppuinen kollega ehkä elää tietämättömyydessä onko hänen veljensä enää hengissä.

Sen hauskan ja sosiaalisen tyypin isä ehkä tappoi itsensä 20 vuotta sitten.

Se maailman paras domina ehkä elää velkakierteessä.

Se isotissinen, upea blondi ehkä kärsii aivan kammottavista selkäkivuista päivittäin.

Sen tajuttoman kauniin pt:n exä ehkä vainoaa sitä.

Sen huikean syväkurkun läheinen on ehkä saattohoidossa.

Jokaisella on ne omat, upeat, uniikit puolensa, mutta myös ihan jokaiselta löytyy ne varjot, joiden kanssa täytyy pärjäillä. Silloinkin kun niitä ei itse edes tiedosta.

Ei voi ikinä tietää mitä kaikkea se toinen ihminen kantaa harteillaan.

---

Kyllä. Minäkin tunnen välillä kateutta. Ne ovat sellaisia asioita, joita toivoisi myös omalle kohdalleen. Mutta sitten toisaalta taas, elämä voisi olla hyvin erilaista, eikä välttämättä lainkaan parempaa, vaikka omaisikin ne kadehtimansa ominaisuudet / asiat.

Kun kadehtii jotakuta toista kannattaa myös muistaa että ehkä joku kadehtii itseäkin jostain syystä.

Kuten myös... Mitä minä voisin tehdä sen eteen, että saavuttaisin ne asiat, joita kadehdin muissa?

Joskus välillä voi unohtua kuinka valtavan paljon duunia joku on saattanut tehdä sen eteen, että on saavuttanut elämässään ne asiat, joita joku toinen kadehtii. Siellä voi olla taustalla aivan helvetisti opintoja ja paskapalkkaisia töitä (ja valvottuja öitä, heh...). Siellä voi olla takana 10 vuotta terapiaa. Siellä voi olla takana että on joutunut lapsesta saakka pärjäämään käytännössä omillaan. Sillä kadehditulla henkilöllä ei välttämättä ole nimeksikään vapaa-aikaa. Se kadehdittu ihminen saattaa arjessaan olla yksinäinen.

---

Olisipa maailma kyllä parempi paikka kaikille jos - eivät ainoastaan pt:t pitäisi keskenään yhtä - vaan jos kaikki ihmiset pyrkisivät tukemaan toinen toistaan.

Rumaksi kateus muuttuu siinä kohtaa, kun se alkaa ilmetä katkeruutena ja vihana. Jos tunteiden ajamana päädytään häijyihin tekoihin, olivatpa ne sitten haavoittavia sanoja, joko selän takana tai päin näköä, tai konkreettisempia tekoja.

Voimaa, valoa ja rakkautta ihan jokaiselle. ❤️

Tämä oli todella hyvä kirjoitus! Kiitos Freyjalle, että kirjoitit tämän.
Sanoisin, että tällä kirjoituksella on jo tässä vaiheessa vuotta vahva kiinnitys loppuvuodesat pidettävän "Vuoden paras kirjoitus" -äänestyksen ykköstilaan. Toki Freyjalla on vielä loppuvuosi aikaa ylittää itsensä  ;D

Oi. Kiitos! ❤️
Kunhan höpisen jotain omia näkemyksiäni. 🤷🏼‍♀️
"Joissain skandinaavisissa myyteissä korostetaan Freijan vapaata ja huomattavaa seksuaalisuutta."
Yltäkylläisesti vitun voimaa, eli väkeä. 🍯🦪🌺
❤️Espoo❤️

Poissa Freyja

  • Sr. Member
  • Galleria (37)
  • Viestejä: 1614
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Kateus
« Vastaus #29 : Maaliskuu 18, 2023, 15:00:17 »
Erilaiset vaikeat tunteet ovat siitä vekkuleita, että mikäli niitä kasaa sisäänsä, eikä tutkiskele niiden juurisyitä, ne usein alkavat aiheuttaa monenlaista kurjuutta, mm. ikävää käytöstä muita ihmisiä kohtaan.

Repunappi jumissa, mutta taas loistava kommentti sulta! Se on juuri näin! Niin kauan kun niitä vaikeita tunteita ja juurisyitä pystyy käsittelemään, on valoa tunnelin päässä. Kun se kääntyy vihaksi ja toiminnaksi muita kohtaan, alkaa oman tilanteen paranemisen mahdollisuus näyttää aika huonolta.

Kiitos! ❤️
Ja juurikin noin, veit jalat suustani.
"Joissain skandinaavisissa myyteissä korostetaan Freijan vapaata ja huomattavaa seksuaalisuutta."
Yltäkylläisesti vitun voimaa, eli väkeä. 🍯🦪🌺
❤️Espoo❤️

Poissa Kapu

  • Sr. Member
  • Viestejä: 7759
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Kateus
« Vastaus #30 : Maaliskuu 18, 2023, 15:47:19 »
Ei kannata olla kateellinen

Rumaksi kateus muuttuu siinä kohtaa, kun se alkaa ilmetä katkeruutena ja vihana. Jos tunteiden ajamana päädytään häijyihin tekoihin, olivatpa ne sitten haavoittavia sanoja, joko selän takana tai päin näköä, tai konkreettisempia tekoja.

Voimaa, valoa ja rakkautta ihan jokaiselle. ❤️

Kateutta ja siihen liittyviä ilmiöitä esiintyy myös miesvaltaisilla työpaikoilla. Muodostuu keskenään juoruavia klikkejä mm. poliittisin perustein.
Takkuiset hiukset rinnoillasi

Poissa Freyja

  • Sr. Member
  • Galleria (37)
  • Viestejä: 1614
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Kateus
« Vastaus #31 : Maaliskuu 18, 2023, 16:49:44 »
Ei kannata olla kateellinen

Rumaksi kateus muuttuu siinä kohtaa, kun se alkaa ilmetä katkeruutena ja vihana. Jos tunteiden ajamana päädytään häijyihin tekoihin, olivatpa ne sitten haavoittavia sanoja, joko selän takana tai päin näköä, tai konkreettisempia tekoja.

Voimaa, valoa ja rakkautta ihan jokaiselle. ❤️

Kateutta ja siihen liittyviä ilmiöitä esiintyy myös miesvaltaisilla työpaikoilla. Muodostuu keskenään juoruavia klikkejä mm. poliittisin perustein.

No aivan varmasti! Mutta käsittääkseni kateus, kauna, kyräily ja selän takana paskan puhuminen, sekä mustamaalaaminen ovat huomattavasti paljon yleisempiä ilmiöitä naisten keskuudessa ja naisvaltaisilla aloilla, kuin miesten kesken.

En nyt halua ruokkia stereotypioita tai seksismiä (vai mikähän se olisi nyt oikea sanavalinta tähän?), mutta kyllä tuo aiempi kommenttini taitaa pitää paikkansa. Mitä nyt on elämää seuraillut eri ympäristöistä käsin tässä sen nelisenkymmentä vuotta ja aiheesta useiden kanssa keskustelleena. Pääsääntöisesti miehillä on kai tapana sanoa asiat suoraan päin näköä, kun taas naisten kesken esiintyy enemmän selän takana puhumista ja selkään puukotusta. Toivottavasti en nyt tällä provosoi kovin pahasti. Tämä on vain mun kokemukseni ja tuntemukseni ja siitä saa tietenkin olla eri mieltä.

Mikä hitto tähän on sitten syynä? Kokevatko naiset herkemmin asemansa uhatuksi? Kantavatko juuret jonnekin historiaan, kun naisten on täytynyt vaatia itselleen oikeuksia, tietynlainen kilpailuasetelma? Ja onhan tuo toki myös nykypäivää. Naisia ei oteta yhtä vakavasti joissain tilanteissa kuin miehiä. Naisia ei aina arvosteta yhtä paljon. Naisen asema on edelleen hyvin heikko monissa yhteiskunnissa ja kulttuureissa. Tosin tämän luulisi ennemminkin ruokkivat naisten lojaaliutta toisiaan kohtaan.

Tai onko kyse jostain biologisesta, evoluution muokkaamasta ominaisuudesta? Miehet ovat voineet käydä kylvämässä siementä yltympäriinsä, mutta naiset voivat kerrallaan kantaa vain yhtä lasta, jolloin kun on pitänyt turvata oman suvun jatkuvuus olemalla tarpeeksi viehättävä, joka lisää kilpailuasetelmaa.

Vähän samankaltainen asetelma tässä seksityöskenessäkin, täytyy olla tarpeeksi viehättävä, tarpeeksi hyvä niissä asioissa, joita asiakas kaipaa. Mikäli kokee jonkun / joidenkin palveluntarjoajien olevan jossain parempi kuin itse, voi syntyä pelko ettei itselle riitäkään tarpeeksi asiakkaita -> oma toimeentulo tulee uhatuksi -> kilpailuasetelmaa, katkeruus, kateus.

Olen joskus kuullut huhuja, että myös toiset palveluntarjoajat käräyttelisivät kollegoita. Hyvin mahdollista. Mutta todella toivon, että kyseessä olisi erittäin marginaalinen ilmiö.
"Joissain skandinaavisissa myyteissä korostetaan Freijan vapaata ja huomattavaa seksuaalisuutta."
Yltäkylläisesti vitun voimaa, eli väkeä. 🍯🦪🌺
❤️Espoo❤️

Poissa antero pee

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1162
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kateus
« Vastaus #32 : Maaliskuu 19, 2023, 17:52:20 »
Kateus on ihan tavallista ja autisteiksi kutsutaan niitä, jotka eivät sitä koe.

Jos alkaa instahottisten timmit kannikat kovastikin vituttaa, niin kannattaa lähteä lenkille, virkata kaulahuivi tai vaikka panna sahtia! Ottaa toinen "vinkkeli", niin sanoakseni.

Tietokoneilla me kaikki vietetään liikaa aikaa. Internet on kaunan megakiihdytin. Siis se mitä sä sanot puhelimeksi on oikeesti sun tietokone. Myös puheluiden soittaminen "läheisille ihmisille" voi auttaa vitutukseen...

AP
You and me, part-time lovers

Poissa Unilukkari

  • Hero Member
  • Viestejä: 565
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Kateus
« Vastaus #33 : Maaliskuu 19, 2023, 18:01:40 »
No en teidän kateellisten mulkkujen elämästä ottaisi mitään omaani.

Poissa JPC

  • Full Member
  • Viestejä: 462
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Kateus
« Vastaus #34 : Maaliskuu 19, 2023, 19:37:56 »
No en teidän kateellisten mulkkujen elämästä ottaisi mitään omaani.
Luulen, että ajattelen samoin  :drinking:

Anteeksi nyt vain rakkaat "menestyjät", luulen että en pysty kadehtimaan ketään.
Maailmassa on muutakin ihmeteltävää kuin naapurin menestys.  :weightlifting:

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Kateus
« Vastaus #35 : Maaliskuu 19, 2023, 22:51:00 »
Kateus on jännä kun se mielletään usein negatiiviseksi.
Ei kateus kai sitä ole, se miten siihen tunteeseen reagoi voi olla.

Mä oon aina Nina kadehtinut sun bisnes-vainua tässä duunissa, ja rakastan sun piilomarkkinointi taitoja varsinkin näillä forkilla missä ei saa mainostaa.
Mutta se ei ole negatiivinen asia, vaan asia missä mä voin ottaa oppia & kehittyä itse.
Yleensäkin jos mulle tulee fiilis, että olen kade jollekin, niin mietin miten mä pystyisin samaan. Ja tuo asenne on vienyt mua mm. monissa duuneissa kivasti eteenpäin. :)

Mä kahdehdin mm. ihmisiä jotka matkustelee (lomamatkoilla) pitkin maailmaa paljon, ihmisiä jotka vaikuttaa aina tilanteessa kuin tilanteessa olevan rauhallisia & lempeitä, ihmisiä jotka on onnistuneet tekeen onnistuneita sijoituksia, ihmisiä jotka jaksaa jatkuvasti tehdä hyväntekeväisyyttä ja ihan joka talvi kaikkia jotka asuu lämpimissä maissa. ;D
Mutta tiedän myös, että kaikki nuo on asioita joihin voin pyrkiä itsekin (ja pyrinkin).
Yleensä kadehdin siis ihmisiä asioista joita arvostan, ja en näe siinä mitään väärää/pahaa. :)
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1281
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Kateus
« Vastaus #36 : Maaliskuu 20, 2023, 07:16:49 »
Kyllähän tota kateutta esiintyy, sitä faktaa on mun mielestä turha hyssytellä.

Kadehtiminen ei ole tyylikästä ja sellaisella antaa vain turhaan epästabiilin vaikutelman. Ensivaikutelma on peruuttamaton ja muiden käsityksiä on hankalaa myöhemmin muuttaa. Todellinen ammattimaisuus punnitaan siinä, miten kestää työn tuomat ongelmat ja alati kasvavan kilpailun. Moni ei valitettavasti kestä, vaikka kuinka yritetäänkin antaa ulospäin toisenlaista vaikutelmaa. Ja näitä on tullut nähtyä ja kuultu juttua vuosien saatossa riittävästi.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa HarryPotter

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6824
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Kateus
« Vastaus #37 : Maaliskuu 20, 2023, 19:52:58 »
Kateus on ihan tavallista ja autisteiksi kutsutaan niitä, jotka eivät sitä koe.

Samaa mieltä AP:n kanssa - kyllä kateus on ihan normaalia globaalisti. Tuskin Suomi edes maana on siinä kärjessä.

Mietin et saisikohan nussimalla kateuden pois  8) :drinking: No toivottavasti ainakaan silloin sitä ei tulisi mietittyä  8)

Ai niin, tänään en ole kateellinen kenellekään    :kiss:
Seksi, sali, sauna ja saunaolut ;) No ehkä muutakin! ( 57 - 70 - 32 )

Poissa Salainenrakastaja

  • Jr. Member
  • Viestejä: 79
  • * Kelpo kaveri
Vs: Kateus
« Vastaus #38 : Maaliskuu 23, 2023, 20:53:47 »
Itse olen kateellinen pieni munaisille kun pääsevät useammin panemaan perseeseen.
Salainen roiskuttelija

Poissa antero pee

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1162
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kateus
« Vastaus #39 : Maaliskuu 24, 2023, 07:05:46 »
^^ HarryPotter jatkaa sauva pystyssä ja positiivisena - aina ilo lukea näitä viestejä!

Tänään olen vähän kade niille, jotka nukkuvat aamuun asti. Liekö stressiä vai mikä vaivaa, mutta kovin aikaisin loppui yöunet. No mutta, olipa aikaa sitten tyydytellä aamuheijari kaikessa rauhassa flesukan kanssa, eräänlaista luksusta tämäkin. Ensin raskas lasti pois painamasta, sitten kahvia, ja sitten töihin  ;D
You and me, part-time lovers