Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Töölön tapaturma  (Luettu 2383 kertaa)

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2205
  • ** Piristää muiden päivää
Töölön tapaturma
« : Tammikuu 05, 2023, 14:15:04 »
10 hoitajaa lähtenyt, 40 miettii poistumista jos heidän toimiva yksikkönsä sulautetaan uuteen systeemiin eikä pidetä saumattomasti toimivaa hoitoyksikköä.

Olin toissasyksynä 5 h  Töölön tapaturmassa koska Töölössä kuvantaminen, mitä mun käsi tarvitsi silloin. Olin siis lähetteellä.

Oli aivan uskomattoman hienoa seurata ambulanssien, potilasvalinnan, triagen, hoitohenkilökunnan ja avustavan henkilökunnan aivan vetuketjunomaista toimintaa. Istuin suu selällään viisi tuntia. Ambulanssit jonottivat. Kaikki toimi.

Joten jos minä saisin valita minne haluaisin päätyä onnettomuuden uhrina niin tämänhetkiseen Töölön tapaturmaan.

Poissa mattssonni

  • Hero Member
  • Viestejä: 749
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Töölön tapaturma
« Vastaus #1 : Tammikuu 05, 2023, 14:19:57 »
Nykyisin on joku kumma muoti ja vimma muuttaa toimivia systeemejä toimimattomiin. Tai jos ei nyt tarkoiteta vaihtaa toimimattomiksi niin kuitenkin muuttaa toimivia juttuja. Tekniikan miehillä on jo vuosikymmeniä ollut sanonta "jos se toimii, älä koske siihen". Sitä kannattaisi noudattaa monessakin asiassa.
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2205
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Töölön tapaturma
« Vastaus #2 : Tammikuu 05, 2023, 14:31:42 »
46 uhkaa irtisanoutua, 12 jo irtisanoutunut.

Tapaturma-asema haluaisi siirtyä uuteen organisaatioon yksikkönä.

Poissa Gentleman Tampere

  • Full Member
  • Viestejä: 493
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Töölön tapaturma
« Vastaus #3 : Tammikuu 08, 2023, 00:00:13 »
Vasemmiston äänestäminen on varmin tapa saada koko yhteiskunta polvilleen. Sote-uudistus on siitä erinomainen esimerkki.

Poissa jurzantaa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1527
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Töölön tapaturma
« Vastaus #4 : Tammikuu 08, 2023, 00:08:38 »
^ Näinhän se on. Sitä saa mitä tilaa.
Omnia formonsis cupio donare puellis, set mihi de populo nulla puella placet.

https://www.youtube.com/watch?v=KhKyB37mc-8&t=2760s

Poissa mattssonni

  • Hero Member
  • Viestejä: 749
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Töölön tapaturma
« Vastaus #5 : Tammikuu 08, 2023, 16:07:40 »
Vasemmiston äänestäminen on varmin tapa saada koko yhteiskunta polvilleen. Sote-uudistus on siitä erinomainen esimerkki.

Kaikilla on mukavampaa ja keskustelut kivempiä, kun esitetään puoluepolittiset kannanotot siellä politiikka-osiossa.
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Paikalla Mustelmann

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1142
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Töölön tapaturma
« Vastaus #6 : Tammikuu 08, 2023, 16:13:04 »
Luulin, että joku oli käynyt Töölössä huorissa, mikä oli johtanut tapaturmaan. Ilmeisesti puhutaan jostain muusta.

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1993
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Töölön tapaturma
« Vastaus #7 : Tammikuu 08, 2023, 17:43:46 »
En halua olla tapaturmassa Töölössä...en kyllä missään muuallakaan.
I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Vs: Töölön tapaturma
« Vastaus #8 : Tammikuu 08, 2023, 18:04:59 »
Kävin lääkärissä muussa yhteydessä niin kun oli kuumetta ja nenä vuoti niin määräs kaikki maailman testit. Hoitaja sanoi, että tulokset tulee myöhemmin tekstiviestillä. "tarvitsenko minä niitä tuloksia johonkin?" Et. Teet sitä ja tätä ja tuota. Eli normaalia flunssan ja kuumeen hoitoa? Niin. Aha.

Ehkä olisi syytä kiinnittää enemmän huomiota niihin potilaskertomuksiin, että miksi sinne lääkäriin mennään. Kuume ja nenän vuoto ei ole missään nimessä syy mennä lääkäriin. Eikö oikeasti ihmiset osaa enää hoitaa kuumetta ja nenän vuotoa ilman hoitajia ja lääkäreitä? Peittoo päälle ja kun tulee hiki niin peitto pois. Kun tulee helvetin kylmä niin buranaa naamaan. Itse menen kuumaan suihkuun kun se helpottaa, ainakin siksi hetkeksi.

Onko lääkäristä ja hoitajista tullut enemmän juttukavereita kun on yksinäistä? Joo, on tullut. Oikein odotetaan, että tulisi joku hyvä syy päästä lääkäriin.

Suomalainen mies ei mene lääkäriin, koska ei tarvitse. Suomalainen mies ymmärtää, että jos on kuumetta, että miten sitä hoidetaan. Jos pistää rintaan niin odotetaan, että lakkaa pistämästä. Jos henkeä ahdistaa niin odotetaan, että lakkaa ahdistamasta ja jatketaan hommia. Toki nyt joku mies silloin tällöin kuolee kun ei mene ajoissa lääkäriin, mutta jos tilastoiksi laitetaan niin tuskin mikään suuri piikki on kokonaiskuolleisuuteen. Lisäksi monille miehille kuolema on helpotus. Ei edes yritetä itse miettiä, että mistä mikäkin johtuu vaan heti mennään lääkäriin kun pikkusen vihlaisee.

Ja kun sinne lääkäriin sitten mennään niin lääkäri lukee googlesta (tai omasta tietokannastaan), että mikähän sitä mahtaa vaivata. Osais tuota varmaan googlata jokainen itsekin. Mitään muuta ei puutu kuin se, että menet lääkäriin, jonotat kaksi tuntia ja pääset itsepalveluhuoneeseen jossa on kone missä saat itse googlata, että mikä sinua vaivaa.

Serkku on lääketieteellinen ihme. 27 vuotta sitten alkoi panikoida, että hänellä on syöpä. Ei ole tähän päivään mennessä saanut mitään hoitoa ja vielä porskuttaa. Soitin yks päivä niin arveli, että se syöpä saattaa hyvinkin olla haimassa: "no sielläpä siellä, missäpä muuallakaan"

EDIT: muutenkin se kuoleman panikointi. Idioottimaisinta mitä maapallo kantaa päällään on kuolemanpelko. Ikänsä panikoi kuolemaa ja 92 vuotiaana korisee viimeisillä sanoilla: "mä arvasin"

EDITEDIT: tuosta serkusta vielä, niin sanoin tuon, että olet lääketieteellinen ihme. Sanoi ihan vakavissaan, että niin niitä kasvaimia on. Ne aina välillä koteloituu ja sitten puhkeavat uudestaan. Ok. Ja yhteiskunnan kirjoissa ihan normaali ihminen. Tämmösiä ne ihmiset päivät pitkät pähkäilee..
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2023, 18:11:50 kirjoittanut Kinder »

Poissa M.U. Tiainen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2680
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Töölön tapaturma
« Vastaus #9 : Tammikuu 08, 2023, 18:24:23 »
^ Itse en ole käynyt lääkärissä reiluun kymmeneen vuoteen, koska ei ole tarvinnut käydä töissä reiluun kymmeneen vuoteen.

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Vs: Töölön tapaturma
« Vastaus #10 : Tammikuu 08, 2023, 18:26:19 »
^ Itse en ole käynyt lääkärissä reiluun kymmeneen vuoteen, koska ei ole tarvinnut käydä töissä reiluun kymmeneen vuoteen.

Aivan loistava tiivistys ;D

Poissa FortySexN2

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1277
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Töölön tapaturma
« Vastaus #11 : Tammikuu 08, 2023, 19:07:53 »
Nykyisin on joku kumma muoti ja vimma muuttaa toimivia systeemejä toimimattomiin. Tai jos ei nyt tarkoiteta vaihtaa toimimattomiksi niin kuitenkin muuttaa toimivia juttuja. Tekniikan miehillä on jo vuosikymmeniä ollut sanonta "jos se toimii, älä koske siihen". Sitä kannattaisi noudattaa monessakin asiassa.
Kuulostaa tutulta tuo tekniikan miesten lausahdus. Joku sanoo sitä muutosvastarinnaksi. Suomi tarvitsee sote ja muillakin alueilla systeemistä muutosta, kun maailma muuttuu ympärillä, ikärakenne ei kehity mitenkään suotuisasti ja vanhat mallit eivät enää toimi tulevaisuudessa. On eri asia, että onko tämä nykyinen muutos se oikea, edes oikeaan suuntaan. Sitä varmaan kehitetään seuraavat kymmenen vuotta. Ja pitääkin kehittää, muutos on yhä vallitsevampi olotila ja meidän vanhojen tekniikan miesten on pinnisteltävä ja nieltävä katkeran muutoskalkkimme

Poissa Tuuli

  • Newbie
  • Viestejä: 13
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Töölön tapaturma
« Vastaus #12 : Tammikuu 28, 2023, 15:21:27 »
Olin aikoinaan useamman vuoden töissä Töölön tapiksella. Jäänyt ikuisesti mieleeni yhtenä parhaista työpaikoistani, moni tuttuni siellä työskenteli ihan tähän viikkoon saakka.