Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Samat sanat  (Luettu 1325 kertaa)

Poissa mattssonni

  • Hero Member
  • Viestejä: 787
  • ***** Huikea tyyppi
Samat sanat
« : Kesäkuu 15, 2023, 12:21:19 »
Onkohan kukaan muu huomannut ja ihmetellyt tällaista. Jotenkin olen jo pidemmän aikaa kiinnittänyt huomiota siihen, että naapurin ilmoituksissa tulee usein vastaan lause "Toivon etta olet kohtelias ja huomaavainen herrasmies tai muuten tavallinen mies joka ei kasittele naista huonosti".

Kokeilin laittaa lauseen naapurin sanahakuun ja sieltä löytyi äsken 19 eri ilmoitusta, joissa on tuo täsmälleen sama lause. Sanasta sanaan ja kirjaimen tarkkuudella juuri noin kirjoitettuna jopa niin, että ä-kirjaimet ovat aina ilman yläpisteitä. Ilmoitukset ovat useammalta alueelta ja hyvin erityyppisiltä naisilta. Tuo lause on kieliopillisesti oikein, mutta ei kuitenkaan natiivisuomalaisen ilmaisua. Ja se vaikuttaa olevan kaikille noille ilmoituksille yhteistä, että vaikka ne ovat ihan ok suomea, ne eivät kuitenkaan tunnu olevan natiivisuomalaisen kynästä.

Mitäköhän siitä voisi päätellä, että sama, melko yksilöllinen ja erottuva lause löytyy noin monesta eri ilmoituksesta? Vaikka varmaa ovat eri naisia, sama henkilö laatinee heille imoitustekstit?

Mielenkiintoista nähdä, katoaako tai ainakin harveneeko se lause tässä lähipäivinä, kun tätä alan tässä ääneen ihmetellä.
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa keravankolli

  • Hero Member
  • Viestejä: 788
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Samat sanat
« Vastaus #1 : Kesäkuu 15, 2023, 15:05:35 »
Äläs vielä ihmettele, sit vasta kun taas uutisoidaan jostain ihmiskauppa-casesta.
Toisaalta, kun koppiin laitetaan, niin kukas sen sitte poistais. Ku koneelle et pääse...
...Mä kokeilen vaan sormella...

Poissa mattssonni

  • Hero Member
  • Viestejä: 787
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Samat sanat
« Vastaus #2 : Kesäkuu 15, 2023, 15:15:10 »
Sen verran tarkennusta, että noista 19:stä 6 ilmoitusta on kahteen kertaan, eli tarkkaan ottaen eri ilmoituksia, joissa tuo kirjaimelleen sama lause esiintyy, on 13. Mutta paljon siis kuitenkin.
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Paikalla Gentleman Tampere

  • Hero Member
  • Viestejä: 502
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Samat sanat
« Vastaus #3 : Kesäkuu 16, 2023, 10:14:55 »
Itse olen hämmästellyt ilmoituksia, joissa on jäänyt näppiksellä levy päälle. ”Yhdessä yhdessä yhdessä” toistuu 11:ssä ilmoituksessa, jotka pääosin ovat ihan kelvollista suomalaisen kirjoittamaa tekstiä.

Joskus pohdiskelin, että onko tuossa joku piilomerkitys, joka ei itselleni valkene.

Paikalla naut1skelija

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1012
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Samat sanat
« Vastaus #4 : Kesäkuu 16, 2023, 11:16:34 »
eiköhän kyse ole ihan vaan siitä, että tytöt kääntävät google translatella tekstit suomeksi saadakseen enempi asiakkaita. Sieltä tulee sitten samoja lauseita aika lailla. onhan se tietysti myös mahdollista että osa ilmoituksista on jonkun saman kusettajan tekemiä, ei tuo että joku parittaisi tyttöjä ja tekisi ilmoitukset sinänsä mikään mahdotus ajatus ole sekään. Mutta ennyt lähtisi tuota ihan ekana epäilemään.

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Samat sanat
« Vastaus #5 : Kesäkuu 16, 2023, 11:25:00 »
Voi olla myös, että tytöt vain (laiskuuttaan) kopioivat toistensa ilmoituksia. Ei pyörää kannata keksiä uudelleen.
Perfektionisti.

Poissa TuhmaMyy

  • Jr. Member
  • Viestejä: 60
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Samat sanat
« Vastaus #6 : Kesäkuu 16, 2023, 11:28:01 »
Voi olla myös että ottavat mallia muiden ilmoituksista. Mä oon törmännyt kaksi kertaa ilmoitukseen joka on käytännössä sanasta sanaan kopioitu mun ilmosta, mitä nyt on vaihdettu muutama esim. kroppaa kuvaileva sana 😄


Itse olen hämmästellyt ilmoituksia, joissa on jäänyt näppiksellä levy päälle. ”Yhdessä yhdessä yhdessä” toistuu 11:ssä ilmoituksessa, jotka pääosin ovat ihan kelvollista suomalaisen kirjoittamaa tekstiä.

Joskus pohdiskelin, että onko tuossa joku piilomerkitys, joka ei itselleni valkene.

Ja tuo yhdessä-juttu on myös mielenkiintoinen, ja liittyy jotenkin siihen itse saittiin. Mulla on tullut joskus ilmoitukseen jostain syystä monta kertaa tuo sana peräkkäin, eikä muokkaamisesta huolimatta suostunut menemään pois, ennen kuin muutin koko kappaleen tekstirakennetta...todella kummallista. PC:llä kun kirjoittelee ilmoitukset niin ei ole edes automaattista tekstinsyöttömahdollisuutta.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9051
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Samat sanat
« Vastaus #7 : Kesäkuu 16, 2023, 13:08:52 »
Itse olen yrittänyt löytää sellaista ilmoitusta jossa lukisi

"toivottavasti olet umpi mulkku"
Why so fragile?

Poissa Heav3n

  • Full Member
  • Viestejä: 174
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Samat sanat
« Vastaus #8 : Kesäkuu 16, 2023, 13:21:15 »
Itse olen hämmästellyt ilmoituksia, joissa on jäänyt näppiksellä levy päälle. ”Yhdessä yhdessä yhdessä” toistuu 11:ssä ilmoituksessa, jotka pääosin ovat ihan kelvollista suomalaisen kirjoittamaa tekstiä.

Joskus pohdiskelin, että onko tuossa joku piilomerkitys, joka ei itselleni valkene.

Tämä on tullut useammin vastaan. Sivustolla näyttää olevan joku ongelma kyseisen sanan kanssa  :laught:

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5175
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Samat sanat
« Vastaus #9 : Kesäkuu 16, 2023, 17:02:32 »
Itse olen hämmästellyt ilmoituksia, joissa on jäänyt näppiksellä levy päälle. ”Yhdessä yhdessä yhdessä” toistuu 11:ssä ilmoituksessa, jotka pääosin ovat ihan kelvollista suomalaisen kirjoittamaa tekstiä.

Joskus pohdiskelin, että onko tuossa joku piilomerkitys, joka ei itselleni valkene.

Tämä on tullut useammin vastaan. Sivustolla näyttää olevan joku ongelma kyseisen sanan kanssa  :laught:

Siellä on muutamia sanoja, jotka jostain syystä tosiaan tulee tuplana ja vaikka poistaisi, on se ilmoituksessa silti aina kahdesti. Ja itse yritin kirjoittaa "peppua todella löytyy" aina se muokkasi ilmoitukseen "a todella löytyy" 😂

Älkää siis tuomitko suomalaisten kirjoituskykyä naapurin perusteella. Se on erikoinen sivusto 😅
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa Jukkis1

  • Full Member
  • Viestejä: 327
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Samat sanat
« Vastaus #10 : Kesäkuu 16, 2023, 21:47:28 »
^ Tämä olikin hyvä tietää. Usein miettinyt, että kummallisen vähän tytöt panostaa oikeinkirjoitukseen. 🤭
Suuteluaddikti

Poissa Heav3n

  • Full Member
  • Viestejä: 174
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Samat sanat
« Vastaus #11 : Kesäkuu 16, 2023, 23:51:05 »
Itse olen hämmästellyt ilmoituksia, joissa on jäänyt näppiksellä levy päälle. ”Yhdessä yhdessä yhdessä” toistuu 11:ssä ilmoituksessa, jotka pääosin ovat ihan kelvollista suomalaisen kirjoittamaa tekstiä.

Joskus pohdiskelin, että onko tuossa joku piilomerkitys, joka ei itselleni valkene.

Tämä on tullut useammin vastaan. Sivustolla näyttää olevan joku ongelma kyseisen sanan kanssa  :laught:

Siellä on muutamia sanoja, jotka jostain syystä tosiaan tulee tuplana ja vaikka poistaisi, on se ilmoituksessa silti aina kahdesti. Ja itse yritin kirjoittaa "peppua todella löytyy" aina se muokkasi ilmoitukseen "a todella löytyy" 😂

Älkää siis tuomitko suomalaisten kirjoituskykyä naapurin perusteella. Se on erikoinen sivusto 😅

Siis poistuuko tuo ongelma edes muokkauksen myötä vai joutuuko pt tekemään kokonaan uuden ilmon? Tämä selittää niin hyvin miksi välillä löytyy muuten niin kieliopillisesti täydellisestä ilmosta  jotain tosi hassua joukosta  :laught:  Olen näitä jo pidemmän aikaa ihmetellyt.

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5175
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Samat sanat
« Vastaus #12 : Kesäkuu 17, 2023, 00:01:03 »
^ Ei poistu muokkauksen myötä. Sen siinä korjatessa/muokatessa näkee aina oikein ja sitten kun julkaisee, virhe on taas uudestaan ilmoituksessa 😁

Joku sana on muistaakseni myös sellainen, johon laittaa aina ylimääräisen kirjaimen. Joku taas oli niin, että keskelle sanaa tulee aina ylimääräinen välilyönti 😅
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa mattssonni

  • Hero Member
  • Viestejä: 787
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Samat sanat
« Vastaus #13 : Kesäkuu 21, 2023, 01:23:21 »
Itse olen hämmästellyt ilmoituksia, joissa on jäänyt näppiksellä levy päälle. ”Yhdessä yhdessä yhdessä” toistuu 11:ssä ilmoituksessa, jotka pääosin ovat ihan kelvollista suomalaisen kirjoittamaa tekstiä.

Joskus pohdiskelin, että onko tuossa joku piilomerkitys, joka ei itselleni valkene.

Tuota olin muuten ihmetellyt itsekin, mutta ilmeisesti tuolle on siis olemassa tekninen selitys yllä olevista viesteistä päätellen (tai voiko sitä varsinaisesti "selitykseksi" kutsua, kun se on niin käsittämätön :-) ).

Mutta tuota aloituksessa ollutta esimerkkiä automaattikorjaus tms. tod.näk ei selitä, koska siinä kyseessä oli sen verran monimutkainen ja pitkä lause.
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.