Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi  (Luettu 5480 kertaa)

Poissa Vieras0217

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3913
  • * Kelpo kaveri
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #20 : Joulukuu 06, 2019, 15:28:21 »
Tuskin tuossa mustalle listalle joutuu jos kysyy/varmistaa sihteeriltä päivä/klo aikaa päivää kahta ennen jos epäilee.. ::)

Poissa Vieras0032

  • Hero Member
  • Viestejä: 582
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #21 : Joulukuu 06, 2019, 15:38:34 »
Minulla on käynyt muutamankin kerran onneksi etukäteen niin, että soittaja on varannut ajan ihan toiseen kaupunkiin, missä olen. Sitten kun olen sanonut katuosoitteen, niin homma on selvinnyt.
Väärinkäsityksiä voi tulla puolin ja toisin, mutta jos samalla tyypillä on toistuvasti auto rikki tai ojassa, tai lompakko kadonnut, niin hän joutuu lataamaan 50 eur kannustirahan prepaidiini. Sehän vähennetään tapaamismaksusta, mutta tuon kanssa ei toimi mikään muu.

Poissa Vieras0028

  • Hero Member
  • Viestejä: 705
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #22 : Joulukuu 06, 2019, 17:35:13 »
Sovin aina tapaamiset päivämäärällä. Yleensä hyvissä ajoin. Edellisenä iltana vielä vahvistan, että olen tulossa. Näin olen välttynyt aloittajan kuvaamalta ongelmalta.

Tämän tyyppisen toiminnan olen itsekin havainnut toimivaksi. kun esim. viesteillä tai spostilla sopii tapaamisia, niin tapanani on viimeiseen meiliin vielä varmistaa että tapaamme siis 5.12.2019 klo 18-20. Näin tulee varmistettua että molemmilla on sama ymmärrys tapaamisajasta ja -kestosta.

Minulla myös on tapana vahvistaa asiakkaan ehdottama aika tyyliin "Kahden tunnin tapaaminen 5.12. klo 18 sopii.", vaikka se joskus tuntuukin ihan pöhköltä toistaa samat sanat, jotka asiakas juuri kirjoitti, mutta parempi näin.

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11394
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #23 : Joulukuu 06, 2019, 18:20:45 »
...
Minulla myös on tapana vahvistaa asiakkaan ehdottama aika tyyliin "Kahden tunnin tapaaminen 5.12. klo 18 sopii.", vaikka se joskus tuntuukin ihan pöhköltä toistaa samat sanat, jotka asiakas juuri kirjoitti, mutta parempi näin.

Hyvä tapa! Väärinkäsitykset vähenee huomattavasti  :)
Amator

Poissa jpetke

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 1686
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #24 : Joulukuu 06, 2019, 18:25:25 »
Kaikenlaista voi tapahtua kyllä, äskettäin laitoin eräänä tiistaina 1,5 viikkoa ennen tapaamista että tavataan perjantaina xx.xx, tuli kuittaus että näin tehdään. Torstaina sitten tuli kysely että tavataanko huomenna? Ei paljon päivämääräkään auttanut viestissä. Vähän kyllä aiheutti jännitystä, että minkähänlainen tapaus siellä odottaa kun tuo luetunymmärtäminen ei ihan täysin vakuuttanut :)

Poissa Mustelmann

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1214
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #25 : Joulukuu 07, 2019, 12:23:25 »
Kaikenlaista voi tapahtua kyllä, äskettäin laitoin eräänä tiistaina 1,5 viikkoa ennen tapaamista että tavataan perjantaina xx.xx, tuli kuittaus että näin tehdään. Torstaina sitten tuli kysely että tavataanko huomenna? Ei paljon päivämääräkään auttanut viestissä. Vähän kyllä aiheutti jännitystä, että minkähänlainen tapaus siellä odottaa kun tuo luetunymmärtäminen ei ihan täysin vakuuttanut :)

Jos olet varannut ajan puolitoista viikkoa etukäteen, on hupakolta ihan ymmärrettävää, että hän varmistaa lähempänä ajankohtaa, että olet ihan oikeasti tulossa. Minäkin saan usein varmistuskyselyn, vaikka varaisin ajan pari/kolme päivää ennen tapaamista.

Poissa RobertLey

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5106
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #26 : Joulukuu 07, 2019, 13:27:59 »
Itselläni on näissä hommissa - viestittelyn ollessa kyseessä - tapana toistaa päivämäärä, kellonaika ja osoite pariinkin kertaan ja joskus tuntuu (siis vain omassa päässäni) että meneekö liiaksi nipottamisen puolelle - siviilissä kun tuppaavat sanomaan että "selväksi tuli jo, v-n ...." - Olen kumminkin käsittänyt että paree se on varmistaa mieluummin kerta enempi kuin jättää homma epämääräisesti leijumaan ilmaan... - Kun nyt ajattelen asiaa tarkemmin niin tapa on pitkälti syntynyt kai siitä että kun on tullut treffattua etupäässä venäläisiä ja virolaisia palveluntarjoajia niin vallankin ensinmainitut ovat olleet aikamoisen temperamenttisia varmistamaan että pelipaikalle todella ollaan tulossa (tosin heidän keskuudessaan puolikin tuntia sovittua myöhemmin esim. Tallinnassa on enemmänkin "muodikas" sääntö kuin poikkeus...)

Jännää muuten että esim. whatsappilla sopiminen on näissä kuvioissa lähes päinvastaista kuin siviilielämässä. Vaikka olen sitä käyttänyt jo vuosia niin vasta viimeisen kahden vuoden aikana olen oppinut tajuamaan (siviilissä) kuinka tulee kommunikoida; lyhyesti, runsailla hymiöillä sekä OK-maininnoilla että mielenkiinto säilyy - enkä nyt välttämäti puhu naisista. Tapanani on valitettavasti ollut aikaisemmin selostaa joku kysytty asia ilmeisesti liiankin perinpohjaisesti koska vastapuolen lyhytjänteisyys on monesti lopahtanut. - Näissä kuvioissa tilanne on toinen; kun palveluntarjoaja ilmoituksessaan pyytää kertomaan hieman itsestä niin sehän meiltä on käynyt. Ja asiat sovittu vaivattomasti sekä väärinkäsitykset minimoitu.

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2019, 13:30:40 kirjoittanut RobertLey »

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #27 : Joulukuu 08, 2019, 06:26:11 »
Kaikenlaista voi tapahtua kyllä, äskettäin laitoin eräänä tiistaina 1,5 viikkoa ennen tapaamista että tavataan perjantaina xx.xx, tuli kuittaus että näin tehdään. Torstaina sitten tuli kysely että tavataanko huomenna? Ei paljon päivämääräkään auttanut viestissä. Vähän kyllä aiheutti jännitystä, että minkähänlainen tapaus siellä odottaa kun tuo luetunymmärtäminen ei ihan täysin vakuuttanut :)

Mä varmistan aina etukäteen varatun ajan edellisenä päivänä tai tapaamisaamuna. Ihan siksi, kun niitä ohareita tehdään aika paljon.

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11394
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #28 : Joulukuu 08, 2019, 09:49:40 »
...

Mä varmistan aina etukäteen varatun ajan edellisenä päivänä tai tapaamisaamuna. Ihan siksi, kun niitä ohareita tehdään aika paljon.

Tästä lähdin miettimään täältä toiselta puolelta pöytää niin omatkin ’pelot’ sihteerin mahdollisesti tekemiin ohareihin vähenee kun saa jotain varmistusta esim edellisenä päivänä siihen että treffit on edelleen voimassa. Usein sitä itse varmistelee sihteerin suuntaan mutta mukavaa vaihtelua toisinaan toisinpäin  :) Joskus siinä viestissä on ollu ’pientä’ flirttiäkin mukana ja sitten onkin ollu pakko nukkua selällään se viimeinen yö ennen tapaamista  :D
Amator

Poissa jpetke

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 1686
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #29 : Joulukuu 08, 2019, 09:50:01 »
Varmistaminen edellisenä päivänä tai samana päivänä kuuluu toki asiaan, tässä mulla vaan kävi niin että tuo "tavataanko huomenna" tuli viikon etuajassa vaikka olin sopiessa laittanut viesteihin mukaan ihan tarkan päivämäärän.

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #30 : Joulukuu 08, 2019, 11:01:51 »
Okei, no siinä tapauksessa hän oli ehkä vain kovasti munaa vailla...  ;D

Poissa Miuke

  • Newbie
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 45
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #31 : Joulukuu 11, 2019, 08:23:30 »
Tosiaan ohareita tehtaillaan niin paljon, että itsekin kysyn varmistukseksi vielä, että asiakas on tulossa. Valitettavasti tämäkään ei ole mitenkään aukoton varmistuskeino, usein vastauksena ohariollilta silti tulee ”tulossa ollaan”.
Helsinki 9.-11.11. ❤️

Poissa Vieras0044

  • Full Member
  • Viestejä: 114
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #32 : Joulukuu 11, 2019, 09:05:00 »
Okei, no siinä tapauksessa hän oli ehkä vain kovasti munaa vailla...  ;D

Taikka sitten rahaa?!  ;)

Poissa Kunigazz

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3256
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #33 : Joulukuu 11, 2019, 09:09:51 »
Tuo on minulle normaalia, että kysytään että olenko tulossa, johtuen siitä että varaan ajan yleensä viikko ennen, kun hupakko on kohteesstä ja tämä sen takia että asuinpaikkani on n.100 km päässä kaikista isoista kaupungeista.
Rakastettava rahtari.Kokemuksen karismaa ja suorituskykyistä kalustoa!!

Poissa Maajussi

  • Newbie
  • Viestejä: 27
  • * Kelpo kaveri
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #34 : Joulukuu 12, 2019, 19:00:48 »
Ehkä sitä ittekin pitäisi lähteä isompiin kaupunkeihin..mutta vastauksia ei aina kyllä saa, toivottavasti kukaan nyt ei ihan blokannut ole.

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #35 : Joulukuu 12, 2019, 19:44:19 »
Jos varaan ajan yli viikon päähän (harvoin) niin laitan vielä paria päivää ennen viestin, että tulossa ollaan sovittuna päivänä ja sovittuun kellon aikaan ja jos pyydetään varmistusta vielä ennen niin toimin niin. 1-2vrk päähän sovituilla tapaamisilla toimii yleensä ilman sen kummempia komplikaatioita soitto sovittuun aikaan ennen.
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa jpetke

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 1686
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kun hupakko blokkaa väärinkäsityksen vuoksi
« Vastaus #36 : Joulukuu 12, 2019, 20:25:15 »
Olen yleensä illalla liikenteessä, tuntuu että varsinkin uusien tuttavuuksien kanssa kannattaa laittaa viestiä aikaisemmin samana päivänä, jos tapaaminen on sovittu aiemmin. Yön aikana kerkeää näköjään unohtamaan.

Nimimerkillä 30 km suuntaansa aukeamattomalla alaovella lumisateessa odottelemassa.