Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Minkälaista musiikkia kuuntelet?  (Luettu 3553 kertaa)

Poissa Vieras1542

  • Full Member
  • Viestejä: 240
  • * Kelpo kaveri
Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« : Joulukuu 04, 2022, 10:25:46 »
Musiikki on mulle tosi tärkeä juttu ja kysynkin että minkälaista musiikkia väki kuuntelee?

Itse kuuntelen musaa aika laajalla kammalla mutta rockia ja psychedelic soulia ehkä eniten. Sitä vastoin death metal (+ kaikki sen alagenret), iskelmä ja klassinen ei mulla soi, yhtään näitä musiikkityylejä väheksymättä.
Suosikkiartisteja mulla on lukemattomia, mutta mainitaan nyt muutama: David Bowie, Hanoi Rocks, Alice Cooper, Cheap Trick ja The Undisputed Truth.


Poissa ShyGuy

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1152
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #1 : Joulukuu 04, 2022, 10:57:12 »
Spotify kertoi, että kuuntelen enemmän kuin 69 prossaa muista niin kai voidaan sanoa, että musiikki näyttelee suurta osaa elämässäni.

Rakastan vanhaa 77-punkkia ja oi!ta. PostPunk (esim.Joy Division, Echo & The Bunnymen) on mieleeni kuten myös 80 -luvun synapoppi. David Bowie on sankarini joka ei kuole koskaan.
Reggae ja ska ovat napanneet aina kausiluontoisesti ja päivän hyvät hitit uppoavat aina.

Häiriköt ovat Suomen paras bändi ehdottomasti.Terkkuja sinne Piritorin nurkille ;)

Vuoden kuunnelluin biisi oli Zara Larssonin ja Alesson Words eli olen aika erikoinen tapaus ;D
Ps. Hanoi Rocks :inlove:

Poissa ShyGuy

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1152
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #2 : Joulukuu 04, 2022, 14:37:44 »
Höh...unohdin The Who ja The Doors orkesterit kokonaan. Lisätään siis ne.

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5263
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #3 : Joulukuu 04, 2022, 15:04:53 »
Kuuntelen monenlaista musiikkia. Ei ole olemassa jotakin genreä muiden edellä joka miellyttää vaan kuuntelen monenlaista. Musiikkia joka saa minut hyvälle tuulelle. Jazz ei ole minua ikinä sytyttänyt, en ole kuullut mitään kivaa sieltä, ei tule mieleen. Joskus olen yrittänyt kuunnella jazzia mutta ainakaan toistaiseksi se ei ole ollut minun juttuni. Sivistyksessäni on aukko sikäli etten ainakaan muistaakseni ole ollut ikinä jazz-konsertissa, jos sellaisessa kävisin niin ehkäpä pitäisin myös jazzista.

Osoitan oman kappaleensa klassiselle musiikille. Olen jonkintason fani klassiselle musiikille. Se ei kuitenkaan ole vertailtavissa keveämpään musiikkiin koska kulutan näitä kahta musiikin lajia eri tavoilla. Kevyt musiikki voi soida taustalla muun tekemisen ohella mutta aina joskus pysähdyn seuraamaan klassista musiikkia. Laitan youtubesta soimaan jonkun sinfonian, viulukonserton tai vastaavan, kappaleen jossa on myös video ja keskityn katselemaan ja kuuntelemaan kappaletta, samalla en tee mitään muuta. Vuoden sisään käytiin kerran työkavereitten kanssa yhdessä kamariorkesterin konsertissa ja vaikka kukaan meistä ei ole mikään hard core tyyppi klassisen musiikin suhteen niin kun jaoimme kuulumisia, yhteinen kokemuksemme oli se että nautimme konsertista kovasti. Pitäisi käydä joskus taas uudelleen.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9041
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #4 : Joulukuu 04, 2022, 17:29:19 »
King Crimson on tietysti se kovin ja musiikkia kuunnellaan LP, cd tai c-kasetilta.
Why so fragile?

Poissa Kunigazz

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3242
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #5 : Joulukuu 04, 2022, 17:36:35 »
Iskelmästä raskaaseen rockiin. Kaikki musikki mikä kuulostaa mun korvaan hyvälle menee soittolistalle.
Rakastettava rahtari.Kokemuksen karismaa ja suorituskykyistä kalustoa!!

Poissa Vieras1542

  • Full Member
  • Viestejä: 240
  • * Kelpo kaveri
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #6 : Joulukuu 04, 2022, 17:57:01 »
Mun pitää napata kiinni tosta jazzista. Mun  vanha pomo oli jazzmuusikko joten jazzia on tullut kuultua paljon sekä levyltä että livenä.

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #7 : Joulukuu 04, 2022, 18:12:40 »
Varmaan bändin perusrunko joka soittaisi minulle täydellistä musiikkia olisi:

Laulu: Mike Patton
Soolokitaristi: Steve Vai
Komppikitaristi: James Hetfield
Basisti: Robert Trujillo
Rummut: Tony Royster Jr.
 

Poissa Hitpaydirt

  • Newbie
  • Viestejä: 26
  • * Kelpo kaveri
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #8 : Joulukuu 04, 2022, 18:22:09 »
Clubitus. No vanha koneellinen tavara ylipäätään. Vangelis-Jarre ajoista tranceen. 
Santa Claus is coming, but not necessarily to town.

Poissa Vieras1542

  • Full Member
  • Viestejä: 240
  • * Kelpo kaveri
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #9 : Joulukuu 04, 2022, 18:36:43 »
Varmaan bändin perusrunko joka soittaisi minulle täydellistä musiikkia olisi:

Laulu: Mike Patton
Soolokitaristi: Steve Vai
Komppikitaristi: James Hetfield
Basisti: Robert Trujillo
Rummut: Tony Royster Jr.

Olisi kova bändi mut rumpalin nimi ei kyl sano mitään. Pitääpä googlata.


Poissa Vieras1442

  • Hero Member
  • Viestejä: 685
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #10 : Joulukuu 04, 2022, 19:01:30 »
Raskaampaa musiikkia tulee pääosin kuunneltua. Suomalainen trash metalli taitaa olla eniten soittolistalla. Vaihtelee toki tilanteen mukaan.

Poissa Vieras0342

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3362
  • * Kelpo kaveri
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #11 : Joulukuu 04, 2022, 19:02:20 »
Vassarien itku on musiikkia Hesen korville.  :whipping:

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #12 : Joulukuu 04, 2022, 19:37:43 »
Varmaan bändin perusrunko joka soittaisi minulle täydellistä musiikkia olisi:

Laulu: Mike Patton
Soolokitaristi: Steve Vai
Komppikitaristi: James Hetfield
Basisti: Robert Trujillo
Rummut: Tony Royster Jr.

Olisi kova bändi mut rumpalin nimi ei kyl sano mitään. Pitääpä googlata.

Joey Jordison ja Vinnie Paul menivät kuolemaan niin ei jäänyt enää mitään muuta jäljelle ;D

Poissa Prophat

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 6338
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #13 : Joulukuu 05, 2022, 00:30:05 »
Skaala kun on suht laaja tapaan sanoa että olen raskaan musiikin ystävä. Osoittanee tiettyyn suuntaan... ...lopulta äänimaailma ratkaisee.  :headphones:
Shikita ga nai

Poissa Mustelmann

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1178
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #14 : Joulukuu 07, 2022, 13:42:01 »
Enimmäkseen kuuntelen metallia tai rokkia, mutta vuosien saatossa myös elektroninen musiikki on alkanut maistumaan. Eniten pidän perinteisestä heavy metalista ja hard rockista, mutta uudemmatkin suuntaukset kelpaavat. Riippuu päivästä ja mielialasta, mitä kuuntelen. Myös vuodenajalla on vaikutusta, sillä kesään sopii kevyempi bilemusa, kun taas talven pimeydessä nautitaan synkkyydestä ja melankoliasta.

Toimivaa kesämusaa vaikka kaljanjuonnin ratoksi: Iron Maiden, Judas Priest, Metallica, Testament, Motörhead, Sepultura

Toimivaa talvimusaa, jota kuunnellaan villasukat jalassa: Viikate, Paradise Lost, Immortal, Mayhem, Swallow the Sun, Moonsorrow

Poissa Vieras0342

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3362
  • * Kelpo kaveri
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #15 : Joulukuu 07, 2022, 17:03:03 »
Varmaan bändin perusrunko joka soittaisi minulle täydellistä musiikkia olisi:

Laulu: Mike Patton
Soolokitaristi: Steve Vai
Komppikitaristi: James Hetfield
Basisti: Robert Trujillo
Rummut: Tony Royster Jr.

Hörö mörö, miksei Lars Ulrich.  ::)

John Bonham ja Buddy Rich olivat kovia kannuttajia.

Kuka vieterinläivääjä säveltäisi biisit ja mikä olisi tyylilaji?     

Olisi kova bändi mut rumpalin nimi ei kyl sano mitään. Pitääpä googlata.

Joey Jordison ja Vinnie Paul menivät kuolemaan niin ei jäänyt enää mitään muuta jäljelle ;D

Poissa antero pee

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1162
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #16 : Joulukuu 07, 2022, 17:08:57 »
Vivaldia, Pirkko Mannolaa ja Rammsteinia.

Jouluisin Paul Whitemanin Victor-levymerkille tekemiä äänilevyjä.
You and me, part-time lovers

Poissa Vieras0342

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3362
  • * Kelpo kaveri
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #17 : Joulukuu 07, 2022, 17:26:48 »
Varmaan bändin perusrunko joka soittaisi minulle täydellistä musiikkia olisi:

Laulu: Mike Patton
Soolokitaristi: Steve Vai
Komppikitaristi: James Hetfield
Basisti: Robert Trujillo
Rummut: Tony Royster Jr.

Olisi kova bändi mut rumpalin nimi ei kyl sano mitään. Pitääpä googlata.

Joey Jordison ja Vinnie Paul menivät kuolemaan niin ei jäänyt enää mitään muuta jäljelle ;D

Hörö mörö, miksei Lars Ulrich.  ::)

John Bonham ja Buddy Rich olivat kovia kannuttajia.

Kuka vieterinläivääjä säveltäisi biisit ja mikä olisi tyylilaji?     

Poissa Puutarhuri

  • Sr. Member
  • Galleria (5)
  • Viestejä: 1513
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #18 : Joulukuu 07, 2022, 19:31:03 »
Kaikenlaisesta tykkään, mutta tykkään tosi paljon elokuvien ja tv-sarjojen musiikeista ja soundtrackeista, mielestäni hyvä musiikki ei välttämättä tarvitse sanoituksia ja vokalistia. Hans Zimmer, Blake Neely, Bear McCreary, John Williams, Danny Elfman, Steve Jablonsky, Basil Poledouris, James Horner ja legendaarinen Ennio Morricone muutama suosikkiartisteistani mainitakseni.

Rap ja hip hop musiikki ei taas minuun oikein iske, ehkä muutamaa poikkeusbiisiä lukuunottamatta.
Antaa kaikkien kukkien kukkia

Poissa Freyja

  • Sr. Member
  • Galleria (37)
  • Viestejä: 1614
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« Vastaus #19 : Joulukuu 26, 2022, 12:21:08 »
Kuuntelen melko monenlaista musiikkia ja paljon.

Genreistä voidaan mainita mm. rock, punk, oi!-punk, psychobilly, rockabilly, riot grrrls, reggae, ska, latino-meiningit, grunge, Suomi-rock, electro clash, proge, surf, industrial metal, hevi, klassinen, itämaiset mantrat, afrikkalaiset rytmit, piano-musiikki, alternative rock, saamen kieliset joiut, etelä-amerikkalainen fiilistely-hörhö-maaginen musiikki, kansanmusiikki, räppi, hip-hop, poppi, medicina-musiikki, kieltolaki-jazz.

Suosikki-yhtyeistä / artisteista / säveltäjistä nyt voisi mainita ainakin seuraavat:
CMX, The Doors, Jimi Hendrix, Leonard Cohen, Manu Chao, Chicks on Speed, The Knife, Peaches, Rancid, Ramones, The Specials, Pää kii, Bloodhound Gang, Yann Tiersen, Johann Sebastian Bach, Bob Marley, Bob Dylan, David Bowie, Viikate, Louis Armstrong, Ella Fitzgerald, Marilyn Manson, Iron Maiden, Jontti ja Shaka, Run D.M.C., M.I.A., Moby, Värttinä, Gjallarhorn, Hedningarna, Rammstein, Horrorpops, Nekromantix, Kingston Wall, Metallica, Ulla Pirttijärvi, Vesa-Matti Loiri, Zen Cafe, Samuli Putro, Adjagas, Maija Vilkkumaa, Nightwish, Sielun veljet, Ismo Alanko, Hassisen kone, Tuomari Nurmio, Suomen Talvisota, M. A. Numminen, Pogues, Dropkick Murphys, Cranberries, R.E.M., U2, Radiohead, Nirvana, Red Hot Chili Peppers, Johnny Cash, Goldfinger, Snatam Kaur, Goldfrapp, Mirabai Ceiba, Elokuu, Mari Boine, Tane Mahuta, Apulanta (vanhempi tuotanto), Kotiteollisuus, J.M.K.E., Lily Allen, Air, The Selecter, The Distillers, T-Rex, Kae Tempest, Prodigy, Gogol Bordello, Björk, Tom Waits, Patti Smith, Maneesh de Moor, Shimsai & Susana, Don Huonot, Morrissey, The Smiths, Balkan Beat Box, Beastie Boys, Depeche Mode, Fatboy Slim, José González, Yaima, Susheela Raman, Danit, Ayla Schafer, Milla Rumi, Kailash Kokopelli, Lila, Bikini Kill, Sharanam, Curawaka, Jethro Tull, The Slackers, Madness, Asa, BB-brunes, Ladytron, Danny Elfman, Ennio Morricone, Tiger Lillies, Nessi Gomes, Gnarls Barkley, Juhani, Sanni, Vesta, Plotonium 74, Lasten hautausmaa, Punk Lurex ok, Kollaa kestää ja Qntal.

Olen hieman rönsyilevä tässäkin asiassa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2022, 12:27:11 kirjoittanut Freyja »
"Joissain skandinaavisissa myyteissä korostetaan Freijan vapaata ja huomattavaa seksuaalisuutta."
Yltäkylläisesti vitun voimaa, eli väkeä. 🍯🦪🌺
❤️Espoo❤️