Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Millaisella autolla täällä ajellaan?  (Luettu 8590 kertaa)

Poissa Pikkupaavi

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2516
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Millaisella autolla täällä ajellaan?
« Vastaus #40 : Lokakuu 20, 2019, 13:09:26 »
Bensa-autolla täälläkin kyllä huristellaan. Jahka se rausku sanoo itsensä irti, niin josko sitten vaihtaisi sähkö tai hybridi versioon. Työmatkat yleensä pyrin taittamaan fillarilla.
💊

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Millaisella autolla täällä ajellaan?
« Vastaus #41 : Lokakuu 20, 2019, 13:12:23 »
Täytyy myöntää että yhtäkää dieseliä, hybridiä tai sähköautoa en ole vielä omistanut. Kaikilla edellämainituilla tavoilla liikkuvia ajoneuvoja kuitenkin ajanut aika paljon.

Mul on ollu diesel, ja hybridejä oon päässy ajamaan muutamia.
Teslaa tms. täyssähköautoa en oo koskaan ajanut. Oon ymmärtänyt et niissä on vielä käytännön haasteitakin jonkin verran ajatellen tarjolla olevaa latausverkkoa, jos ajaa pitempiä matkoja ristiin rastiin Suomea ja kylmät talvetkaan ei ilmeisesti auta asiaa.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa Pikkupaavi

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2516
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Millaisella autolla täällä ajellaan?
« Vastaus #42 : Lokakuu 20, 2019, 13:15:55 »
Täytyy myöntää että yhtäkää dieseliä, hybridiä tai sähköautoa en ole vielä omistanut. Kaikilla edellämainituilla tavoilla liikkuvia ajoneuvoja kuitenkin ajanut aika paljon.

Mul on ollu diesel, ja hybridejä oon päässy ajamaan muutamia.
Teslaa tms. täyssähköautoa en oo koskaan ajanut. Oon ymmärtänyt et niissä on vielä käytännön haasteitakin jonkin verran ajatellen tarjolla olevaa latausverkkoa, jos ajaa pitempiä matkoja ristiin rastiin Suomea ja kylmät talvetkaan ei ilmeisesti auta asiaa.

Teslaa kerran testannut ja siitäkin valtio muisti kalliilla passikuvalla
💊

Poissa Vieras0087

  • Hero Member
  • Viestejä: 841
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Millaisella autolla täällä ajellaan?
« Vastaus #43 : Lokakuu 22, 2019, 16:26:49 »
Hybridillä sen vähän mitä enää nykyään ajelen. Fillaroin mahdollisimman paljon Oulun hienoilla pyöräteillä ja uusilla baanoilla. Talvella käytän bussia. Olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, että minun kohdallani Oulun julkinen liikenne toimii todella kiitettävästi. Omaa autoa en enää tarvitse juuri muuhun kuin kesän kalareissuihin lappiin ja Kuusamoon sekä mökkireissuihin Sulkavalle. Yritän ympäristöystävällisellä liikkumisella ja kasvispainotteisella ruokavaliolla pienentää omaa hiilijalanjälkeäni, koska haluan ainakin toistaiseksi vielä lentää vuosittain muutaman pienen reissun Eurooppaan vähän virkistäytymään  :D.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 22, 2019, 16:32:26 kirjoittanut kocour »

Poissa Meeme

  • Sr. Member
  • Galleria (8)
  • Viestejä: 1450
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Millaisella autolla täällä ajellaan?
« Vastaus #44 : Lokakuu 22, 2019, 16:49:39 »
Bensalla ajellaan täällä. Hybridi kiinnostaisi ehkäpä ja just semmoinen itsestään lataava malli.
Maistuvaista Karjalanpiirakkaa Helsingissä pe - ti.

Poissa Caravaani Timo

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1042
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Millaisella autolla täällä ajellaan?
« Vastaus #45 : Lokakuu 22, 2019, 19:57:56 »
Bensa henkilöautolla ajan ja matkailuauto on Diesel.
 :)

Poissa invisible

  • Newbie
  • Viestejä: 35
  • * Kelpo kaveri
Vs: Millaisella autolla täällä ajellaan?
« Vastaus #46 : Lokakuu 22, 2019, 21:37:19 »
Kaks autoa ja molemmat on Diseleitä. Ajatuksissa vaihtaa hybridi  8)
Näkymätön mies 8)

Poissa RobertLey

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5046
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Millaisella autolla täällä ajellaan?
« Vastaus #47 : Lokakuu 27, 2019, 13:37:48 »
95:ta kuluu työ- sekä mökkimatkoihin (tosin jälkimmäiset jäävät taas talveksi.) Muuten liikun julkisilla ja jalan, lähinnä hyötyliikunnan että sijainnin puolesta.

Poissa Kapu

  • Sr. Member
  • Viestejä: 7772
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Millaisella autolla täällä ajellaan?
« Vastaus #48 : Marraskuu 06, 2019, 10:32:09 »
Laitan tähän vielä etanoliautot. Etanolia voidaan tunnetusti täällä valmistaa, mutta polttomoottorissa sitä palaa paljon, koska sen lämpöarvo on huono. Kaasulla voisin liikkua, mutta en etanoliautolla, ellei valtio sitä reilusti kompensoi.
Takkuiset hiukset rinnoillasi

Poissa Wanha Turska

  • Hero Member
  • Viestejä: 941
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Millaisella autolla täällä ajellaan?
« Vastaus #49 : Marraskuu 06, 2019, 12:21:20 »
Sattuneesta syystä johtuen 95E on minulla käytössä.Sillä pelaa kaikki moottorikäyttöiset laitteet ruohonleikkurista kelkkaan....Ai niin,olihan mulla yksi kone joka käyttää sitä "värjättyä"

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Millaisella autolla täällä ajellaan?
« Vastaus #50 : Marraskuu 06, 2019, 18:40:40 »
tuota bensaa 98:a palaa myös aika paljon kelkassa ja prätkässä. mutta se nyt ei pahoin kirpaise
kun se on haettu edulliselta "sortavalan kesoililta". ;D
"Puolivallaton Leskimies"

Poissa M.U. Tiainen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2680
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Millaisella autolla täällä ajellaan?
« Vastaus #51 : Marraskuu 23, 2019, 20:04:29 »
Yliverotettua 98E5:stahan tuohon luupäähän joutuu tankkaan, kun ei vanhaa rouvaa viitti millään pirtullakaan kiusata, niinkuin joskus nuoruudessa huoltamolta pöllityillä Masinolilla tuli pyörittyä, vähä ne yski ja kaasua piti koko ajan pitää päällä mutta jos ei moisesta välitä, niin toimii.

Putinia soittokuntineen olen odottanut vuodesta 2015, että tulisi nyt vapauttamaan nuo suomalaisten rasistisesti kohtelemat kymmenet tuhannet ...t, jotka asuu ja nostaa tukia täällä. Ehkä silloin minäkin saisin nauttia Sortavalan hintaisesta bensiinistä. No, toisaalta ei tuo Datsuni kauheita syö, eikä siitä tarvitse maksaa ajoneuvoveroa ja törkeitä vakuutusmaksuja.

Löpöstä tuli mieleen että sitä käytän veneessä kun sitä ilmaiseksi saan. Pitää vaan laittaa säiliöstä läpinäkyviin 20 litran purkkeihin ja parvekkeelle aurinkoon muhimaan noin viikoksi. Ja kas, punainen muumilimu on vaihtunut haalean vihreäksi smurffijuomaksi.

Kesällä Vartiokylänlahdella tullin ratsiassa asiassa ei löytynyt huomautettavaa, sammuttimesta huomautti kun oli päiväys menny 2 kuukautta pitkäksi.