Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vuorokaudenaika ja elämänhallinta  (Luettu 1460 kertaa)

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2205
  • ** Piristää muiden päivää
Vuorokaudenaika ja elämänhallinta
« : Syyskuu 22, 2022, 05:12:19 »
Mua hymyilyttää vieläkin jonkun mieskirjoittajan arvio siitä, että joku hutsu päivitti ilmoituksensa aina aamuyöstä. Hänen mielestään se antoi kuvan huonosta elämänhallinnasta.

Voiko luterilaisempaa mielipidettä olla? Ja miten tiukassa se mielipide on, kun sellaista laukoo seksifoorumilla?

Mitä enemmän ihmiset ovat oman onnensa seppiä, esim Tmi, kevytyrittäjä, free lance, ihan mitä vaan, missä asiakas ei odota palvelua hikiverstaassa, fyysisesti 8-16, sitä vapaampi on ihmisten vuorokaudenaika. Ym kirjoittaja on aivan varmasti kasvanut turvallisessa ja hyvin toimeentulevaa perheessä, ja nyt hän arvottaa hutsun ilmoituspäivitysajan sen perheen moraalikäsitysten mukaan: yöllä on hereillä vain roskasakki!

Mitä luterilaisia moraalikäsityksiä sinä kannat mukanasi?

Kello on 5.11 Olenko luopio vaiko ahkera ihminen, joka herää luterilaisen aikaisin?


Poissa keravankolli

  • Hero Member
  • Viestejä: 737
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vuorokaudenaika ja elämänhallinta
« Vastaus #1 : Syyskuu 22, 2022, 05:30:21 »
Maailma on muuttunut. Nykyään toimitaan ympäri vuorokauden. Työvuorot voi alkaa vaikka 05.00 aamulla, ja jos sivutoimena hutsuilee, on ihan ymmärrettävää, ett päivittää vaikka 03.40. Itse entisenä vuorotyöläisenä katson enempikin päivämäärää, en niinkään kellonaikaa esim.naapurisivun ilmoituksissa. Nytkin kello on 05.27,ja ite ollu hereillä tunnin, koska työpäivä edessä. Alkakootkin vasta 07.00,eikä työmatka ole paha, mutta ei vaan osannu nukkua.
...Mä kokeilen vaan sormella...

Poissa palvelunostaja

  • Full Member
  • Viestejä: 371
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vuorokaudenaika ja elämänhallinta
« Vastaus #2 : Syyskuu 22, 2022, 05:48:15 »
Jos reagoisin jokaiseen urpoon asiaan mikä tälle foorumille kirjoitetaan, en ehtisi muuta tehdäkään.

Mutta, mä useimmiten sovin tapaamisen vasta samana päivänä. Jos pt nukkuu puolille päivin niin todennäköisesti hän ei saa mun kanssa tapaamista sovittua sinä päivänä, ja mä en ehkä ole enää ensimmäisenä kysymässä häneltä uudelleen jatkossakaan. Ei sen kummempaa moraalipaniikkia, mutta jos aikataulut ei toimi niin ne ei toimi.


Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2205
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vuorokaudenaika ja elämänhallinta
« Vastaus #3 : Syyskuu 22, 2022, 05:54:45 »
Nuokin ovat totta.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 22, 2022, 05:58:58 kirjoittanut Aurora Mature »

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2205
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vuorokaudenaika ja elämänhallinta
« Vastaus #4 : Syyskuu 22, 2022, 05:58:11 »
Jos reagoisin jokaiseen urpoon asiaan mikä tälle foorumille kirjoitetaan, en ehtisi muuta tehdäkään.

Mutta, mä useimmiten sovin tapaamisen vasta samana päivänä. Jos pt nukkuu puolille päivin niin todennäköisesti hän ei saa mun kanssa tapaamista sovittua sinä päivänä, ja mä en ehkä ole enää ensimmäisenä kysymässä häneltä uudelleen jatkossakaan. Ei sen kummempaa moraalipaniikkia, mutta jos aikataulut ei toimi niin ne ei toimi.

Moni ns Urpo asia voi herättää hyviä pohdintoja, kuten että miksi aamuyöllä ei voisi tehdä työhönsä liittyvää mainontaa?

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2205
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vuorokaudenaika ja elämänhallinta
« Vastaus #5 : Syyskuu 22, 2022, 06:04:04 »
Itseäni ihmetyttävä luterilainen moraalikäsitys, joka ei todellakaan tullut perheestä, vaan ympäröivän kylän moraaalikäsityksistä: sunnuntaisin ei saa siivota.

Ja ei ainakaan viedä mattoja tuulettumaan, saatika tampata niitä!

Perheeni ei ollut uskonnollinen, käytiin kirkossa vain hautajaisissa. Ja asuin tuossa ympäristössä vain 10-vuotiaaksi. Mutta edelleen paheksun mieleni sopukoissa mattoja tamppaavia ja pyykkejä sunnuntaisin kuivattavia. Nämä on tosi sitkeässä.

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2205
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vuorokaudenaika ja elämänhallinta
« Vastaus #6 : Syyskuu 22, 2022, 06:05:55 »
Jos reagoisin jokaiseen urpoon asiaan mikä tälle foorumille kirjoitetaan, en ehtisi muuta tehdäkään.

Mutta, mä useimmiten sovin tapaamisen vasta samana päivänä. Jos pt nukkuu puolille päivin niin todennäköisesti hän ei saa mun kanssa tapaamista sovittua sinä päivänä, ja mä en ehkä ole enää ensimmäisenä kysymässä häneltä uudelleen jatkossakaan. Ei sen kummempaa moraalipaniikkia, mutta jos aikataulut ei toimi niin ne ei toimi.

Vaikken liene sun palvelutarjoajakuntaa, niin kerron että mulla on puhelinaika 7-10 😋

Poissa Vieras0370

  • Full Member
  • Viestejä: 401
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vuorokaudenaika ja elämänhallinta
« Vastaus #7 : Syyskuu 22, 2022, 10:42:07 »
Mitä luterilaisia moraalikäsityksiä sinä kannat mukanasi?

Sellaisia, että en osta seksipalvelua alkoholisoituneelta palveluntarjoajalta joka kirjoittelee sekavia ja riidanhaluisia viestejä foorumeille aamuyöstä pikkupöhnässä  :boozing:

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2205
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vuorokaudenaika ja elämänhallinta
« Vastaus #8 : Syyskuu 22, 2022, 10:47:00 »
Oho, ihme ettei sua otettu huostaan, tai ehkä otettiinkin?

Poissa SonjaSisu

  • Full Member
  • Galleria (7)
  • Viestejä: 260
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Vuorokaudenaika ja elämänhallinta
« Vastaus #9 : Syyskuu 22, 2022, 16:12:21 »
Voi hitto... Ai joku muu on törmännyt samaan?  :sheep:


Mulle joskus kans huomautettiin oudoista päivitysajoista sekä kummallisista viesteihin vastailuajoista... Joskus mun työvuorot päättyy 01-05 välillä ja joskus 16-00 välillä.


Mun vuorokausirytmi saattaa siis muuttua 2vko sisällä 4 kertaa eikä se kerro siitä, ettei mun elämä olis hallinnassa :D Toki pyrkimyshän on tasainen rytmi, mutta kumpikaan ala (tämä tai se) ei oikeen salli sitä🤔

Tietty se mitä on sovittu niin pidetään ja onneksi mun työvelvote on rajattu eli helppo sanoa ettei nyt pääse...


Mutta mä väittäisin, että "kummalliset vastausajat" voisi ennemmin katsoa niin, että tyyppi tekee montaa työtä. Se sit on eriasia haluaako sellaista työmyyrää sitten tavata. :D
Mitään sellaista ei pidä tehdä, minkä takana ei ole valmis seisomaan!

Poissa antero pee

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1145
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Vuorokaudenaika ja elämänhallinta
« Vastaus #10 : Syyskuu 22, 2022, 18:33:44 »
Ihmettelijät keskittykööt omaan elämäänsä. Vaikka maidonvalkoinen yhtenäiskulttuuri on vielä varttuneemmalla väellä muistissa, niin ei se todellisuutta enää ole.

9-17 orjat, Zorron yössä juoskaa
Kiitos myös kommenteistanne  :)
You and me, part-time lovers

Poissa Vieras1442

  • Hero Member
  • Viestejä: 685
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vuorokaudenaika ja elämänhallinta
« Vastaus #11 : Syyskuu 22, 2022, 18:57:31 »
Itse olen yöihminen vaikka säännöllisen päivävuoron mukaan nykyinen arkielämä meneekin. Usein tulee valvottua myöhään jos suinkin on mahdollista ja olen pystynyt muuten lepäämään.
 
Yöaikaan pystyy paremmin keskittymään omiin asioihin ja rästitöihin koska silloin ei muut ole häiritsemässä.

Poissa HarryPotter

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6710
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vuorokaudenaika ja elämänhallinta
« Vastaus #12 : Syyskuu 22, 2022, 22:10:50 »
Itse olen iltavirkku, ja hyvin monesti aamutorkku

Minulle ilmoituksen jättöajalla ei ole mitään merkitystä. Tehköön jokainen sen silloin kuin parhaimmaksi näkee.
Seksi, sali, sauna ja saunaolut ;) No ehkä muutakin! ( 57 - 70 - 21 )

Poissa Pimu

  • Sr. Member
  • Galleria (137)
  • Viestejä: 2341
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vuorokaudenaika ja elämänhallinta
« Vastaus #13 : Syyskuu 23, 2022, 09:31:19 »
Itse olen iltavirkku, ja hyvin monesti aamutorkku


Sama. Olenkin sen vuoksi muuttanut vähän käytäntöä ja jos aamulla taikka aamupäivällä haluaa minun luona kyläillä niin ajat on varattava viim. edellisenä päivänä ennakkoon :)


...Ja siis ilmotusta päivittelen millon päivittelen, jos se on jollekin ongelma niin sit on 😅🤭
Keikat kalenterissa 😘
📸𝔾𝕒𝕝𝕝𝕖𝕣𝕚𝕒𝕤𝕤𝕒 𝕜𝕦𝕧𝕚𝕒 𝕡𝕒𝕙𝕚𝕞𝕡𝕒𝕒𝕟 𝕙ä𝕥ää𝕟
https://www.seksisaitti.net/index.php?action=gallery;cat=156

Poissa orjamies

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1751
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Vuorokaudenaika ja elämänhallinta
« Vastaus #14 : Syyskuu 23, 2022, 09:37:40 »
aihetta sivuten olen seurannut 1 sivua joskus henkilö on laittanut ilmoituksen 09.00 ja sanoo

olen vain tänään 10-16 ok vakkarit saattaa tietää mutta tuolla systeemillä tuskin uusia saadaan.
kysyvälle vastataan

Poissa Viveca

  • Full Member
  • Viestejä: 130
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vuorokaudenaika ja elämänhallinta
« Vastaus #15 : Syyskuu 23, 2022, 09:45:41 »
Edelliseen duuniin heräsin klo.04.15. Monesti tuli siihen aikaan vastailtua sähköposteihin ja päiviteltyä ilmoitukseen päivämääriä. Että ei välttämättä kerro kellonaika kaikkien kohdalla elämänhallinnan ongelmista.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 8965
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vuorokaudenaika ja elämänhallinta
« Vastaus #16 : Syyskuu 23, 2022, 12:01:14 »
Elämää ei voi hallita. Heti kun sen ymmärtää ja hyväksyy, ollaan voiton puolella.
Why so fragile?